Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Voila, nu gaan we een GT3 van 200k+ vergelijken met een Tesla van 50k....

Dat de beleving anders is, en het geluid zeker dat snap ik voor 100%.
    Maar ik heb ooit eens 300km meegereden met een auto met 500pk (getunede Nissan 370Z). Dat geluid was ik na 10km beu en werkte zeer vermoeiend. Op een circuit leuk, maar niet op de weg, en ik ben geen circuitracer.
    Een geval is niet gelijk aan alle anderen he. Je mag gerust eens met mijn M5 meerijden. Als rustig rondtolt, is dat geluid OEM. Pas als je naar 5-8000 tpm gaat komt het beest los. Daar zit een Supersprint mid en Eisenmann einddemper op. Daar kan je gerust mee op de snelweg zonder geluidsoverlast. Het zijn niet allemaal open pijpen of schetenkanons dus
    Ik ben ook geen circuitrarer, maar een leuk geluid op het juiste ogenblik weet ik absoluut te smaken.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Versta me niet verkeerd, ik vind een snelle exclusieve auto ook leuk, voor een paar uur. Daarna stap ik met een glimlach uit, en met een glimlach terug in mijn eigen auto.

Ik heb ooit een week met een 335d rond gereden (eigen auto was toen een Ford Galaxy 1.8d). Contrast kon niet groter zijn. Van 115pk naar bijna 300pk.
      Na 3 dagen was ik dat vermogen helemaal gewoon, en als je dan vol gas geeft om bv op de autostrade naar 120 te gaan denk je al snel. Bwah, dat mocht nog 100pk meer zijn.
      Ik heb er ook in Duitsland mee gereden tot bijna 250km/h. Als je bij 200 intrapt, dan mocht het vermogen ook hoger zijn.

Tegen het einde van de week was ik zo aan dat vermogen gewoon dat ik dacht... Boeh, die Galaxy gaat tegen vallen. Ja, het eerste uur, en daarna vond ik dat terug een vlotte auto.

Nu rij ik met een V90 - 190pk. Dat is een meer dan correct vermogen, en ik zoek vooral stilte en comfort in een auto. Genieten van muziek een telefoontje etc, en als het snel moet gaan in D, dan is 180 snel genoeg. Daarboven stijgt de stress, en je komt amper eerder aan.
      Daarom, zodra ik een Tesla kan krijgen in onze bedrijfspolicy (of een Polestar 2), dan teken ik. Die auto's zijn meer dan snel genoeg, en het geluid zal ik niet missen.

Comment

• dus wie met een tesla rijdt, beleeft dan geen rijplezier en dergelijke?

staan nochtans filmpjes genoeg op youtube van eigenaren die er serieus de zweep opleggen. Dat zijn dan allemaal geen car nuts?
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          dus wie met een tesla rijdt, beleeft dan geen rijplezier en dergelijke?

staan nochtans filmpjes genoeg op youtube van eigenaren die er serieus de zweep opleggen. Dat zijn dan allemaal geen car nuts?
          Inderdaad.

Comment

• amai, hier toont ge toch uw meest triestige kant

wel dan heb ik volgens uw logica meer rijplezier in mijn afstandse, 400.000 km tellende 1.4 80pk peugeot 205. Niets comfort, no nothing van elektronische waakhonden in tegenstelling tot uw hyperluxueuze M2.
            www.peugeotforum.be

Comment

amai, hier toont ge toch uw meest triestige kant

wel dan heb ik volgens uw logica meer rijplezier in mijn afstandse, 400.000 km tellende 1.4 80pk peugeot 205. Niets comfort, no nothing van elektronische waakhonden in tegenstelling tot uw hyperluxueuze M2.

Ik zie die logica eigenlijk niet.

Heb je ooit al eens een groep vrienden horen zeggen “We moeten de Stelvio eens doen met onze Tesla’s” ? EV-s halen alle emotie uit het rijden en herleiden het tot zich efficient verplaatsen. De aankoop van een EV is een berekend iets. Je doet het uit fiscale redenen of omdat je een groene jongen bent maar niet omdat je een hardcore autoliefhebber bent.

En om je gerust te stellen die electronische waakhonden kunnen gekooid worden in een M2 en van comfort moet je je verder ook niet te veel voorstellen.

Comment

• elwood, ik versta dat voor velen de stelvio het ultieme is kwa autogenot...maar dat hoeft niet voor ieder de defenitie autorijden te zijn ook niet he

gewoon zo stil mogelijk cruisen is dat voor zeker zoveel anderen die ook nog genieten van autorijden, zij het op een andere manier

het éne staat niet boven het andere, hoogstens staan die defenities of ervaringen langs elkaar

Comment

dus wie met een tesla rijdt, beleeft dan geen rijplezier en dergelijke?

Die kunnen zeker rijplezier beleven. Persoonlijk vind ik het wel een steriele rijbeleving. Net zoals het interieur en exterieur. Ik word er warm nog koud van. Maar een tesla rijdt zeker goed. Ik heb wel veel meer nodig dan acceleratie en heb totaal geen boodschap aan moderne gimmicks of infotainment.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Staat rijplezier dan alleen synoniem met lawaai maken, en af en toe eens driften?
                    Ik kan ook genieten van een berg oprijden met een Tesla. Accelereert meer dan genoeg, banden die piepen en een dik uitlaatgeluid kunnen we gestolen worden. Het gevoel van vermogenoverschot is altijd aanwezig, en vooral de instant reactie na een bocht is buitengewoon.

Ik denk dat de definitie van rijplezier gewoon bij iedereen anders is.
                    De periode dat ik met de 335d rond reed, toen stoorde ik me enorm aan de harde vering. Bij ieder bultje bijna tegen het dak hangen vind ik absoluut niet bijdragen aan rijplezier.

Comment

• dan moet je ook geen automaat meer kopen, want dan haal je het roeren in de pot helemaal weg... blah blah blah blah blah

waarom zou er geen emotie meer zijn als je elektrisch rijdt? Nu zijn het nog relatief luxeuze elektrische wagens die men aan de man brengt maar dat gaat niet zo blijven. Er zullen genoeg sportieve varianten uitkomen (zelfs bij BMW) waar ge de stelvio met plezier mee zult oprijden.
                      Een VW passat is een ICE en is haast de meest zielloze auto waarmee ge kunt rijden (in my humble opinion dan). Ik zie een groep vrienden daar evenmin mee de Stelvio oprijden. Da's omdat het aanbod van EV's met die sportieve inborst momenteel nog te klein is (er zijn een paar exoten), maar dat gaat er komen.

"in een M2 en van comfort moet je je verder ook niet te veel voorstellen."

luxe kar in vergelijking met mijn 205

Da's net het punt dat ik hier mee wil maken. Ge zit langs de ene kant van uw tak te maken dat het allemaal zielloos wordt, maar ge rijdt wel rond met een hypermoderne auto die de gemiddelde mens niet kan betalen. En ge gebruikt net die auto dan als DE referentie om vol emotie te kunnen rondrijden. Zonder dat lijkt het precies niet te kunnen. En dat is voor mij de grootste bullshit ever.
                      Met gelijk welke auto kunt ge rijplezier hebben... zolang ge er maar voor open staat wat ge op dat moment ter beschikking hebt. Ik zou kunnen klagen als ik met de lesauto aan het rijden ben (corsa 1.4 zonder turbo met de volle 95 pk). Ik zal wel zoeken naar plezier ook al is die auto totaaaaaaaaaal mijn ding niet. 't is maar wat ge er zelf van maakt. Is er ander en beter., 'Tuurlijk, maar niet beschikbaar of niet te betalen op die moment. En beter zal er altijd zijn.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Jongens rustig. Lees nog eens mijn vorige post. Wie wil genieten van wat tesla te bieden heeft : be my guest. Mij doet het gewoon niets. Net zoals bvb een diesel. Ook totaal geen interesse. Het is allemaal persoonlijk. Maar ook dat mag absoluut eens gezegd worden. Net zoals jullie fanboys zijn en dit melden.

Comment

• ik ben geen fan boy van tesla

ga dat ook nooit kopen, maar kan best wel hun technologische vooruitgang waarderen

bij mij komt er maar 1 merk binnen
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            elwood, ik versta dat voor velen de stelvio het ultieme is kwa autogenot...maar dat hoeft niet voor ieder de defenitie autorijden te zijn ook niet he

gewoon zo stil mogelijk cruisen is dat voor zeker zoveel anderen die ook nog genieten van autorijden, zij het op een andere manier

het éne staat niet boven het andere, hoogstens staan die defenities of ervaringen langs elkaar

Nu is het gezegd zoals het is. Om je comfortabel en stil te verplaatsen kan zo een EV wel iets zijn maar kom dan aub niet af met rondetijden op een circuit in Japan en vergelijkingen met een GT3. Ik kan me best voorstellen dat je zegt : “Hmmm ik moet naar Keulen met mijn kinderen ik neem de Tesla” en dat bovendien nog aangenaam vindt.

Comment

maar kan best wel hun technologische vooruitgang waarderen
                              +1

Ik geef gewoon de redenen op waarom zo’n wagen aan mij niet besteed is.

Comment

• Allemaal leuk zo'n discussie over sportief rijden, maar eerlijk gezegd: waar kan je dat nog?
                                Ik kan dat in ieder geval niet in mijn omgeving (Turnhout), of ik moet mijn trip al serieus plannen om alle flitspalen, trajectcontroles, opstoppingen en gevaarlijke punten te vermijden. Heb ook geen zin om een kind op fiets dood te rijden, omdat me even een echte vent wou voelen.
                                Heb ook al genoeg boetes gehad voor te snel rijden, dus eerlijk gezegd ben ik al heel blij als die een tijdje uitblijven.
                                Op zo'n momenten ben ik blij met mijn MX-5 uit '92: aan 70km/u lijkt dat al geweldig sportief!
                                Er werd hier een M2 aangehaald, dat heeft 411pk! Dat kan je toch nergens op de openbare weg verantwoordelijk gebruiken? Dan maar naar het circuit, maar daar is zo'n wagen dan te duur, te mooi voor om ook echt door te gaan. Dan kan je beter een getunede MX-5, oude M3 of zo nemen, puur voor op het circuit. Moet zelfs niet legaal voor op straat zijn.
                                En met de evolutie van auto's die alsmaar afstandelijk rijden, denk ik dat een EV daar perfect bij past. Vlaanderen, of beter de Kempen, zijn te vol om nog sportief te rijden. Een elektrische Citroen CX die aanzet tot rustig rijden: laat maar komen!

Comment

dan moet je ook geen automaat meer kopen, want dan haal je het roeren in de pot helemaal weg... blah blah blah blah blah

waarom zou er geen emotie meer zijn als je elektrisch rijdt? Nu zijn het nog relatief luxeuze elektrische wagens die men aan de man brengt maar dat gaat niet zo blijven. Er zullen genoeg sportieve varianten uitkomen (zelfs bij BMW) waar ge de stelvio met plezier mee zult oprijden.
                                  Een VW passat is een ICE en is haast de meest zielloze auto waarmee ge kunt rijden (in my humble opinion dan). Ik zie een groep vrienden daar evenmin mee de Stelvio oprijden. Da's omdat het aanbod van EV's met die sportieve inborst momenteel nog te klein is (er zijn een paar exoten), maar dat gaat er komen.

"in een M2 en van comfort moet je je verder ook niet te veel voorstellen."

luxe kar in vergelijking met mijn 205

Da's net het punt dat ik hier mee wil maken. Ge zit langs de ene kant van uw tak te maken dat het allemaal zielloos wordt, maar ge rijdt wel rond met een hypermoderne auto die de gemiddelde mens niet kan betalen. En ge gebruikt net die auto dan als DE referentie om vol emotie te kunnen rondrijden. Zonder dat lijkt het precies niet te kunnen. En dat is voor mij de grootste bullshit ever.
                                  Met gelijk welke auto kunt ge rijplezier hebben... zolang ge er maar voor open staat wat ge op dat moment ter beschikking hebt. Ik zou kunnen klagen als ik met de lesauto aan het rijden ben (corsa 1.4 zonder turbo met de volle 95 pk). Ik zal wel zoeken naar plezier ook al is die auto totaaaaaaaaaal mijn ding niet. 't is maar wat ge er zelf van maakt. Is er ander en beter., 'Tuurlijk, maar niet beschikbaar of niet te betalen op die moment. En beter zal er altijd zijn.
                                  - Ik heb ook geen automaat.

Ik neem de M2 of M3 ook absoluut niet als referentie. Enkele weken geleden reed ik bv met een Mazda MX5 en vond dat geniaal. Het gaat er, zoals order66 hier ook beaamt over de steriele beleving dat EV-rijden is. Vroeger reed ik met een oude Renault 5 Alpine turbo daar kwam je met een smile tot achter je oren uit...

Ik durf wel eens naar races gaan kijken en een tijdje geleden zag ik een 20 minuten durende EV-race... iedereen viel bijna in slaap tot ze werden afgevlagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

+1

Ik geef gewoon de redenen op waarom zo’n wagen aan mij niet besteed is.
                                    +2

En natuurlijk om de discussie een beetje levend te houden he !
                                    Zonder tegengestelde meningen valt een forum stil.

Comment

• no prob overigens...woord-wederwoord

Comment

• ik kijk nooit meer naar moderne races omdat die allemaal slaapverwekkend zijn. Neem de F1 van tegenwoordig... hoe saai kan het worden. En da's dan wel met brullende motoren.

Geef mij maar de races op het scherp van de snede zoals je op de facebook pagina van Goodwood terugvindt. Heeft helemaal niets met motorgeluid te maken, wel met de manier van rijden.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

ik kijk nooit meer naar moderne races omdat die allemaal slaapverwekkend zijn. Neem de F1 van tegenwoordig... hoe saai kan het worden. En da's dan wel met brullende motoren.

Geef mij maar de races op het scherp van de snede zoals je op de facebook pagina van Goodwood terugvindt. Heeft helemaal niets met motorgeluid te maken, wel met de manier van rijden.
                                          Goodwood...

Geluid komt voor mij wel in de picture, ook op Goodwood. Maar zeker ook voor mijn eigen hobbywagens

Mijn daily is fluisterstil. Tot je de 5000 tpm voorbijgaat, dan hoor je enkel het heerlijke 6-cylinder motorgeluid.

Mijn andere daily is een halve Tesla en nog stiller

Comment

Working...
                                          X