Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Elwood heb je al eens met een model 3 gereden? Ik ben er vandaag weer mee op pad geweest en 'k heb me er weer prima mee vermaakt.
Geweldig rijgedrag, super muziekinstallatie met spotify, goeie zetels, handige navigatie op groot scherm. Hier kon mijn BMW F30 absoluut niet tegen op.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenElwood heb je al eens met een model 3 gereden? Ik ben er vandaag weer mee op pad geweest en 'k heb me er weer prima mee vermaakt.
Geweldig rijgedrag, super muziekinstallatie met spotify, goeie zetels, handige navigatie op groot scherm. Hier kon mijn BMW F30 absoluut niet tegen op.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Tja het klopt wel wat je zegt van dat scherm en interieur, maar ik stoor me er niet echt aan. Het heeft ook wel voordelen, in een interieur met allerlei knopjes (stuur, dashboard, middenconsole) kan je ook al wel eens de weg verliezen en je kan niet snel een knop bijmaken voor een nieuwe feature in de software. De bediening via het touch screen is op zich wel handig als je het eenmaal gewend bent. En de navigatie is super overzichtelijk.
het is zoals bij een smartphone: je wil ook niet terug naar ene met knoppen of ene met een 4” schermpje.
De tablet trekt wel constant je aandacht, zeker met de autopilot aan en een muziekske op vergeet ge bijna dat ge aan het rijden bent ...
maar elke auto is tegenwoordig overladen met schermen, en een digitaal dashboard zoals bij audi is omslachtig in bediening, je moet de juiste knoppen weten te vinden om door de menu’tjes op scherm te gaan, daar hebt ge met een touch screen alvast geen last van.
ik had tot voor kort nog niet het gevoel dat ik de model 3 boven een hyundai kona zou verkiezen maar na gisteren (4e keer) is de vonk toch wel overgeslagen.
Omwille het superieure rijgedrag maar ook de snufjes kunnen mij eigenlijk wel bekoren. En SUV’s ben ik ook nooit echt fan van geweest... ik had gehoopt dat de VW ID3 een geweldige wagen zou zijn maar als ik al die rampzalige berichten over interieur lees, dan blijft de model 3 toch wel de beste betaalbare EV van het moment.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenElwood heb je al eens met een model 3 gereden? Ik ben er vandaag weer mee op pad geweest en 'k heb me er weer prima mee vermaakt.
Geweldig rijgedrag, super muziekinstallatie met spotify, goeie zetels, handige navigatie op groot scherm. Hier kon mijn BMW F30 absoluut niet tegen op.
En de streamingkwaliteit van Spotify ook al niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenamai, hier toont ge toch uw meest triestige kant
wel dan heb ik volgens uw logica meer rijplezier in mijn afstandse, 400.000 km tellende 1.4 80pk peugeot 205. Niets comfort, no nothing van elektronische waakhonden in tegenstelling tot uw hyperluxueuze M2.
Comment
-
met een tank van 50 liter geraak ik als het echt moet bijna 900 km ver... maar evengoed kan het 250 km zijn
- Likes 1
Comment
-
ja want die benzinemeter stijgt niet bij het afremmen
jaaaa jaaa vroeger dat waren nog eens tijden! met carburateurs met handmatige choke, en een mechanische verdeler voor de ontsteking, en als je muziek wou kon je nog steeds je antenne uittrekken of een cassettebandje insteken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenja want die benzinemeter stijgt niet bij het afremmen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenja want die benzinemeter stijgt niet bij het afremmen
jaaaa jaaa vroeger dat waren nog eens tijden! met carburateurs met handmatige choke, en een mechanische verdeler voor de ontsteking, en als je muziek wou kon je nog steeds je antenne uittrekken of een cassettebandje insteken.
https://www.youtube.com/watch?v=Nn__9hLJKAk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Comment
-
technologie dient om de mens te dienen zeker? nog ni zo lang geleden moest ge al wat techneutisch zijn om met ne computer overweg te kunnen, tegenwoordig vinden ook domme blondjes de weg naar social media en dergelijke op hun smartphone. of nee ik zal wat nostalgisch doen en beginnen mijmeren over mijn diskettekes en inbelmodem die zo'n leuke geluidjes maakte.
elektrische auto's = geen koppeling meer kapot rijden omdat ge niet kunt rijden , of geen motoren kapot krijgen door koud in de toeren te jagen. sommige mensen hebben totaal geen voeling met techniek, daar wilde geen tweedehands auto van overkopen. mijn moeder heeft nog steeds niet door dat je tegenwoordig geen gas meer moet geven bij het starten.
Comment
-
Met de uitvinding van boekdrukkunst en internet had je nog de indruk dat kennis wijdverspreid werd. Maar nu lijkt de toptechnologie weer naar enkele grote spelers te gaan en lijken er terug monopolies te onstaan. Weet niet of dit zo schitterend is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenkennis is wel gemakkelijk toegankelijk tegenwoordig. en nee monopolies ben ik ook geen fan van, google en fb enzo..
Nu denk ik niet dat er monopolies gaan ontstaan in de autowereld. Tesla kan de productie nooit zo snel opdrijven dat ze alle andere fabrikanten kunnen wegvegen zelfs al zou de vraag er zijn.
Maar de ontwikkeling van een auto is ontegensprekelijk veel duurder geworden, dus het aantal autoconcerns zal niet direct toenemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Alleen werkt het niet zo goed. Flat earthers.. anti-vaxxers... klimaatontkenners zijn het bewijs.
Nu denk ik niet dat er monopolies gaan ontstaan in de autowereld. Tesla kan de productie nooit zo snel opdrijven dat ze alle andere fabrikanten kunnen wegvegen zelfs al zou de vraag er zijn.
Maar de ontwikkeling van een auto is ontegensprekelijk veel duurder geworden, dus het aantal autoconcerns zal niet direct toenemen.
Ja, vroeger kon je van een boek veronderstellen dat het klopte wat erin stond. Maar nu kan je zelf je waarheden selecteren op het internet.
Misschien wordt de omschakelperiode duurder maar denk dat daarna de auto zelf eenvoudiger om maken wordt en de waarde zal meer en meer bepaald worden door software en algoritmes. Denk maar aan verkeersbordherkenning, autonoom rijden,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Ja, vroeger kon je van een boek veronderstellen dat het klopte wat erin stond. Maar nu kan je zelf je waarheden selecteren op het internet.
Misschien wordt de omschakelperiode duurder maar denk dat daarna de auto zelf eenvoudiger om maken wordt en de waarde zal meer en meer bepaald worden door software en algoritmes. Denk maar aan verkeersbordherkenning, autonoom rijden,...
De kostprijs van één auto zal vooral af hangen van de batterijprijzen. Als een fabrikant daar een doorbraak in kan doen, dan hebben ze ineens een heel belangrijk competitief voordeel.
Comment
-
Tesla kan wel als geen ander zijn productie opschalen, zie naar hoe snel ze die giga factory in china operationeel hadden, ze hebben ook nauwelijks arbeiders nodig.
De techniek voor een EV is betrekkelijk simpel en als de prijs van een batterij onder de 100$ per kwh duikt, zijn EV’s goedkoper dan eender welke andere aandrijving.
Comment
Comment