Oorspronkelijk geplaatst door Elwood
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Da’s nu het laatste van mijn zorgen. Dan zitten er nu in nederland plots erg veel tesla fanboys...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Die kans is zeer groot...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Maakt een ollander niet uit, als hij zich voordeel kan doen in de portemonnee wordt die zelfs van een ezel fanboy
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Wij belgen zijn nog erger zenne, jaar en dag aan de mazout om een paar eurokes aan de pomp te besparen..“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik ben vast geen Belg dan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Klopt! Ik heb vandaag 400 km in Duitsland gereden, er was geen 50 km bij waar je sneller dan 120 km/h kon rijden. Ze moeten daar geen beperking opleggen, dat doen de massa auto's en wegwerkzaamheden wel zelf. Enkel 's nachts en 's zondags misschien kan je nog eens van jetje geven daar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik rij er zelf ook veel en moet zeggen dat het er dikwijls toch nog heel vlot gaat. Uiteraard zoals altijd veel werken. Maar het feit dat “Freie Fahrt für freie Bürger” nog steeds nog zo belangrijk is ondanks de druk van alle kanten bewijst nog maar eens hoe machtig de grote merken zijn (en wat een fantastisch buren we hebben !).
'SNELHEIDSLIMIET DUITSLAND WEGGESTEMD
Voorlopig blijft Duitsland een paradijs voor hardrijders. Vrijdag is een voorstel tot het instellen van een maximumsnelheid van 130 km/h op de autobahn opnieuw gesneuveld. De Bundesrat (senaat) stemde tegen, verkeersminister Schreuer is tevreden.
Niet alleen de Bundesrat is tegen een beperking van de maximumsnelheid op Duitslands autobahnen. Vorig jaar werd een wetsvoorstel van de Grünen in de Bundestag (parlement) met een ruime meerderheid weggestuurd. Daarom is de uitkomst van de stemming van vandaag ook geen verrassing bij onze oosterburen.
Verkeersminister Andreas Schreuer (CSU) wil niets weten van een snelheidsbeperking, maar schaart zich daarmee ongewild bij de door hem zo gehate rechts-populistische AfD. Bovendien wordt binnen zijn ministerie de roep om een onderzoek naar de effecten daarvan steeds luider. Ook vanuit de bevolking lijkt het draagvlak voor onbeperkt hardrijden af te brokkelen, schrijft Der Spiegel; minstens de helft van de Duitsers vindt het tijd voor een snelheidslimiet, zegt de krant te weten. Ook coalitiepartner SPD wil paal en perk stellen aan het hardrijden.
Een snelheidslimiet moet in Duitsland niet alleen uitstoot en ongevallen doen afnemen, het is ook belangrijk om de invoering van autonome auto's mogelijk te maken. De grote verschillen in snelheden op Duitse snelwegen maakt het voor zelfrijdende auto's te moeilijk om afdoende te kunnen anticiperen.
Het is een publiek geheim dat de gevoeligheid van snelheidsbeperkingen een gevolg zijn van de traditioneel innige omhelzing tussen industrie en politiek in dat land. Juist de Duitse merken zijn sterk in relatief snelle auto's en dat zijn de modellen waar het meeste aan wordt verdiend.
Voorlopig blijft het dus mogelijk om de top van je auto legaal uit te proberen bij onze oosterburen. Al zijn de vrije zones tussen de beperkingen wegens baustellen, lärmschutz en spurrillen steeds zeldzamer op de Duitse autobahn.
Bron: Autoweek'
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenVW heeft wel het voordeel dat als ze voldoende batterijen kunnen vinden/produceren ze in een paar jaar hele fabrieken kunnen ombouwen om die nieuwe modellen te bouwen.
De fabrieken, logistiek en werkkrachten hebben ze al.
Vorige week een korte reportage gezien van R. Hammond op Discovery over de fabriek in Wolfsburg. Voor de meeste onderdelen is er stock voor 6 uren productie, dus de logistiek moet daar draaien als een zwitsers horloge. En om de 14 seconden komt er een auto van één van de banden. Dus om al die auto's weg te krijgen is er een heel cargostation gebouwd met treinen tot in de fabriek. 700.000 auto's met 63000 personeelsleden. Dat is een kleine stad die daar aan het werk is op één locatie.
(ook mooi was de afdeling die de VW curryworst maakt... 7 miljoen curryworsten per jaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichteniemand die zicht heeft op de onderkant van een Tesla battery pack, ie. welk materiaal, dikte etc er tussen het battery pack en de buitenkant zit ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Exacte afmetingen zijn niet direct te vinden, maar als je dit artikel leest, dan kan zo'n pack wel iets hebben.
https://electricbikereview.com/forum...to-fire.29926/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Gelukkig want zo een Tesla kan wel een stukje branden...
Comment
-
dat heeft men al zoveel keer getest bij Mythbusters en da's dus nooit gebeurd
tanks kunnen enkel ontploffen als ze worden samengedrukt, de vloeistof eruit geperst wordt en er op dat moment juist een vonk is
Comment
-
het verschil in brandbaarheid of ontvlambaarheid tss benzine en diesel is gigantisch...nog maar weinig petrolheads die nu op tesla's kap zitten owv brandgevaar voor diesel weten kiezen 'voor de extra veiligheid'
benzine vlampunt: -23° en een ontstekingstemperatuur van 420°, benzine gaat dus in alle omstandigheden in de fik
diesel vlampunt: 60° en een ontstekingstemperatuur van 270°, diesel moet opgewarmd worden
ook de explosiegrenzen van benzine liggen ruimer als diesel
Comment
-
Ooit een leuk experimentje gedaan.
2 schaaltjes gevuld, het ene met benzine, het andere met diesel.
Een brandende sigaret er in, die dooft in allebei.
Een brandende lucifer zet de benzine in brand, in de diesel gaat die gewoon uit.
De enige manier om de diesel te doen branden was door er een vod in te leggen, en die aan te steken met een lucifer.
Er zijn in het verleden al wat mensen tegen de lamp gelopen met verzekeringsfraude.
Ik had nog een sigaret in mijn mond en ging tanken met mijn brommer. Toen ik de tank opende viel er een stuk brandende asse in mijn tank, en de moto vloog helemaal in brand.... Nee dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
2 schaaltjes gevuld, het ene met benzine, het andere met diesel.
Een brandende sigaret er in, die dooft in allebei.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Last edited by Tommie1; 21/02/2020, 15:05.
Comment
Comment