Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
    Ik ben de Polestar niet gaan testen; maar heb van twee mensen gehoord dat de zetels in de Polestar dik tegenvallen tov hun huidige Volvo. Ook een zetel is iets persoonlijks, denk ik dan
    Nu vraag ik me wel af hoe je zetels kan testen met een proefrit van een uurtje.
    Is toch als een schoen passen: binnen 5 minuten weet je of ze slecht zitten of niet.
    Maar of je er een hele dag mee kan rondlopen/rijden, weet je toch pas als je dat gedaan hebt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

      Ik ben de Polestar niet gaan testen; maar heb van twee mensen gehoord dat de zetels in de Polestar dik tegenvallen tov hun huidige Volvo. Ook een zetel is iets persoonlijks, denk ik dan
      Oei, dat zou dan wel het ultieme bewijs zijn dat een Polestar geen Volvo is, want de goede zetels zijn net voor veel Volvolovers dé doorslaggevend factor.

      Anyhow, 't gaat hier over de Tesla, hé
      Grootste nadeel van de Tesla's (S,X,3, ...) is op dat vlak de te hoge vloer door de batterijen: daardoor zitten mijn knieën in een te scherpe hoek en is heel mijn zithouding om zeep.
      Maar goed, wellicht hebben de meeste andere EV's die geen hoger/SUV model zijn hetzelfde probleem.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

        Oei, dat zou dan wel het ultieme bewijs zijn dat een Polestar geen Volvo is, want de goede zetels zijn net voor veel Volvolovers dé doorslaggevend factor.

        Anyhow, 't gaat hier over de Tesla, hé
        Grootste nadeel van de Tesla's (S,X,3, ...) is op dat vlak de te hoge vloer door de batterijen: daardoor zitten mijn knieën in een te scherpe hoek en is heel mijn zithouding om zeep.
        Maar goed, wellicht hebben de meeste andere EV's die geen hoger/SUV model zijn hetzelfde probleem.
        Ja, en dat vreet dan autonomie
        De ID3 heeft dat niet, maar die is ook eerder een Golf+ dan een Golf
        Ik vermoed wel dat het niet echt goed uitgewerkte idee van de Polestar in de toekomst beter gaat uitgewerkt worden door een aantal concurrenten (een 'gat ' in de accu ter hoogte van de voeten van de achterpassagiers. Maar die accu's dan in een middentunnel steken tot aan de achterbank, wie had dat idee?). Accu's kunnen wel in een middentunnel tussen de voorste zetels, en misschien zelfs wat hoger stapelen onder de achterzetels...
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

          Ik ben de Polestar niet gaan testen; maar heb van twee mensen gehoord dat de zetels in de Polestar dik tegenvallen tov hun huidige Volvo. Ook een zetel is iets persoonlijks, denk ik dan
          Polestar 2 heeft wel degelijk Volvo zetels.

          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Iemand een idee wanneer die Zero van Lynk op de markt komt?

            ook wel een ferm ding



            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              Iemand een idee wanneer die Zero van Lynk op de markt komt?

              ook wel een ferm ding


              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                Polestar 2 heeft wel degelijk Volvo zetels.

                Ik spreek over twee volvo bestuurders die er echt in hebben gezeten en zeggen dat de zit anders was. Ik vermoed niet dat die het bij het verkeerde eind hebben .
                Een van hen heeft ondertussen een Volvo besteld, vanwege de zetels
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Vrijdag heb ik een testrit gepland met de Model 3. Ben enorm benieuwd of hij me nu wel of niet gaat kunnen bekoren.
                  Met wat geluk (als de agende het toeliet) kan ik hem een 2,5 uur testen.
                  Ik rij nu met een BMW F31 320d, benieuwd hoe de Model 3 zich op alle vlakken gaat verhouden tot de mijne.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                    Vrijdag heb ik een testrit gepland met de Model 3. Ben enorm benieuwd of hij me nu wel of niet gaat kunnen bekoren.
                    Met wat geluk (als de agende het toeliet) kan ik hem een 2,5 uur testen.
                    Ik rij nu met een BMW F31 320d, benieuwd hoe de Model 3 zich op alle vlakken gaat verhouden tot de mijne.
                    Vlotheid ga je erop vooruit, bouwkwaliteit op achteruit.
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Tomski hij zal in de 4 jaar dat hij mee moet gaan hopelijk het wel uithouden zeker?
                      Ben wel benieuwd om met eigen ogen te zien wat er nu net zo slecht is aan de bouwkwaliteit.
                      De F31 is degelijk maar nu ook niet het toonbeeld van premium eerlijk gezegd. De nieuwe 3 reeks lijkt me op dat vlak wel een verbetering. Die is een stukje volwassener geworden vind ik.

                      Comment


                      • De F30/F31 is idd geen hoogvlieger qua bouwkwaliteit, mijn model 3 moet er tot hiertoe zeker niet voor onderdoen.
                        Als er al iets is waar je over zou kunnen vallen bij de model 3, zal het eerder het ontbreken van een klokkenwinkel voor uw neus zijn. En de koffer mss als je een break gewend bent, maar ik vind die van de model 3 nog wel verrassend ruim.

                        Comment


                        • Ja ik dacht altijd dat ik een HUD irritant ging vinden, maar het is eigenlijk super handig, zelfs mét klokkenwinkel.
                          Dat hadden ze in de model 3, wegens het ontbreken van een tellerpartij voor je neus, toch wel mogen toevoegen. Pak veiliger dan steeds opzij te moeten kijken.

                          Comment


                          • tja het totaalconcept is helemaal anders, veiligheid heb je deels te danken aan de camera's en computer die ook aanrijdingen kunnen vermijden, zelfs al staat de autopilot af.
                            je moet idd even je ogen van de weg afwenden om de navi te bekijken, maar het staat allemaal wel op een logische plek en duidelijk aangegeven.
                            dit geldt eigenlijk voor elke wagen die geen HUD heeft: je kan ook niet naar je dashboard/gps en de weg tegelijk kijken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              tja het totaalconcept is helemaal anders, veiligheid heb je deels te danken aan de camera's en computer die ook aanrijdingen kunnen vermijden, zelfs al staat de autopilot af.
                              je moet idd even je ogen van de weg afwenden om de navi te bekijken, maar het staat allemaal wel op een logische plek en duidelijk aangegeven.
                              dit geldt eigenlijk voor elke wagen die geen HUD heeft: je kan ook niet naar je dashboard/gps en de weg tegelijk kijken.
                              Kom op zeg, je kan en mag de positieve punten bewieroken, maar het ontbreken van een HUD én een dashboard valt, zowel vanuit praktisch als veiligheids oogpunt, niet goed te praten. Er is een wezenlijk verschil tussen een dashboard dat binnen het gezichtsveld zit en een scherm waarvoor je de blik helemaal van de weg moet afhalen.
                              Ik vind het zelfs verbazingwekkend dat zoiets in Europe gehomologeerd is geraakt, dit is gewoonweg onveilig.

                              Comment


                              • misschien hebben renault en toyota de voorzet gegeven?


                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                  Tomski hij zal in de 4 jaar dat hij mee moet gaan hopelijk het wel uithouden zeker?
                                  Ben wel benieuwd om met eigen ogen te zien wat er nu net zo slecht is aan de bouwkwaliteit.
                                  De F31 is degelijk maar nu ook niet het toonbeeld van premium eerlijk gezegd. De nieuwe 3 reeks lijkt me op dat vlak wel een verbetering. Die is een stukje volwassener geworden vind ik.
                                  collega van me heeft ene... ne performance. Hij vindt het gewoon schandalig wat je voor afwerking krijgt voor een auto van 70k euries. Heeft soms al spijt dat 'm er zijne 5 voor heeft weggedaan. Maar hij zegt dat hij geen andere keuze dan Tesla heeft (Wallonië en blijkbaar alleen Tesla superchargers in de buurt, de rest trekt op de botten van laadpunten)
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                                    collega van me heeft ene... ne performance. Hij vindt het gewoon schandalig wat je voor afwerking krijgt voor een auto van 70k euries. Heeft soms al spijt dat 'm er zijne 5 voor heeft weggedaan. Maar hij zegt dat hij geen andere keuze dan Tesla heeft (Wallonië en blijkbaar alleen Tesla superchargers in de buurt, de rest trekt op de botten van laadpunten)
                                    Tot hij de acceleratie voelt....

                                    Welke andere auto van 70k is zo snel? Het moet ergens zitten.
                                    Tesla moet ook prioriteiten stellen. Ze verkopen toch genoeg, dus investeren ze vooral in productiecapaciteit, betere batterijen, en nieuwe modellen.
                                    Ik durf toch te hopen dat ze in Berlijn een paar ex BMW/AUDI/Merc medewerkers gaan aanwerven die daar werk van mogen maken.

                                    Comment


                                    • Ja, van de acceleratie is hij lovend maar

                                      - hij mag het niet meer doen als zijn vrouw er bij zit
                                      - hij staat 95% van zijn tijd in de file vanaf de E411 tot in zaventem en 's avonds omgekeerd.

                                      Hij zegt dat als hij opnieuw de keuze zou mogen maken dat hij voor de long range zou gegaan zijn.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • BMW 5 is ook wel andere klasse. Er is een groot verschil tussen een 1/3 reeks enerzijds (toch F30, G20 is al een pak beter) en een 5 reeks anderzijds.
                                        Waarom geeft hij dan 70k aan een performance vraag ik me af.
                                        Voor iets minder dan 60k heb je een LR AWD.
                                        Nog steeds geen koopje geef ik toe.
                                        Wat ze zouden moeten doen is een SR+ RWD met nog iets grotere batterij uitrusten (60 kwh), en voor pakweg 54k verkopen.
                                        Uiteindelijk zijn de prestaties van de SR+ dik in orde.
                                        Als het voor mij financieel lastig zou zijn geweest om die LR AWD te nemen, zou ik de SR+ ook serieus overwogen hebben, die volstaat voor binnenlands gebruik en op de occasionele verdere reis is het ook nog wel te doen, en scheelt toch 10000 euro.
                                        Last edited by sunking; 30/09/2020, 12:28.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          BMW 5 is ook wel andere klasse. Er is een groot verschil tussen een 1/3 reeks enerzijds (toch F30, G20 is al een pak beter) en een 5 reeks anderzijds.
                                          Waarom geeft hij dan 70k aan een performance vraag ik me af.
                                          Voor iets minder dan 60k heb je een LR AWD.
                                          Nog steeds geen koopje geef ik toe.
                                          Wat ze zouden moeten doen is een SR+ RWD met nog iets grotere batterij uitrusten (60 kwh), en voor pakweg 54k verkopen.
                                          Uiteindelijk zijn de prestaties van de SR+ dik in orde.
                                          Omdat het een electrische moest zijn voor de aftrekbaarheid, en omdat hij hem laten beinvloeden heeft door nen andere collega hier dat ge alleen maar Tesla koopt als ie de rapste is.
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X