Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Ja, van de acceleratie is hij lovend maar

- hij mag het niet meer doen als zijn vrouw er bij zit
    - hij staat 95% van zijn tijd in de file vanaf de E411 tot in zaventem en 's avonds omgekeerd.

Hij zegt dat als hij opnieuw de keuze zou mogen maken dat hij voor de long range zou gegaan zijn.
    dus da's de schuld van zijn vrouw en van het falende mobiliteitsbeleid in belgie.
    Mss een treinabonnement of een elektrische fiets overwegen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

dus da's de schuld van zijn vrouw en van het falende mobiliteitsbeleid in belgie.
      Mss een treinabonnement of een elektrische fiets overwegen?
      Hij zal es lachen

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

Hij zal es lachen
        ik vind het ook wel grappig, want volgens die logica heeft een golf GTI ook geen meerwaarde tov een gewone golf.
        en eerlijk gezegd, als hij zich een M3P laat aanpraten door een collega zonder zelf eens goed na te denken, is hij een kieken.
        Je koopt je toch geen sportieve wagen als je gesteld bent op comfort.
        Zo'n M3P zal ook wat harder zijn dan een gewone wegens de 20" velgen.
        Last edited by sunking; 30/09/2020, 12:46.

Comment

ik vind het ook wel grappig, want volgens die logica heeft een golf GTI ook geen meerwaarde tov een gewone golf.
          Een Golf GTI heeft wel andere zetels, andere afwerking. Bij Tesla verschilt een performance binnenin niks van een gewone Model 3.
          Enige verschil is die 2 seconden extra acceleratie.

Comment

en eerlijk gezegd, als hij zich een M3P laat aanpraten door een collega zonder zelf eens goed na te denken, is hij een kieken.
            Je koopt je toch geen sportieve wagen als je gesteld bent op comfort.
            Zo'n M3P zal ook wat harder zijn dan een gewone wegens de 20" velgen.
            Hij heeft graag sportieve auto's dus ik kan hem daar wel in volgen. Maar nu hij bijna een jaar in zijn 3 rondbolt weet hij dat de extra poen voor die seconde extra zot geld geweest is en dat ie zich nooit had mogen laten ompraten. En dat hij toch wegens beperktere laadmogelijkheden waar hij woont toch beter voor de extra range is gegaan.

Nu ja, hij bezoekt de supercharger hier in zaventem vaak en heeft zo toch voldoende stroom voor zijn pendelrit naar Wallonië

Comment

• Ikzelf zou het nooit moeten hebben omwille van het spartaanse interieur dat dan nog es niet goed in mekaar zit. Geef mij dan maar gezellige IKEA cocon van een Polestar.

Comment

• Ieder zijn persoonlijke keuze , zit je renault dan zo geweldig in elkaar?
                Ik rijd soms ook wel eens met een renault zoe maar word zot van de slechte infotainment en bediening.

Als ge een beetje research doet weet ge dat een LR AWD de versie is die ge moet hebben want die is snel zat, 2 seconden kijken naar de specs en de prijzen en ge weet dat.

Comment

• Ik zou echt niet weten waarom je een hud nodig hebt. Is het eerste wat ik heb afgezet bij al mijn testwagens, net als die adaptieve cc alhoewel ik dit laatste wel kan begrijpen als je elektrisch gaat rijden en het zuinig moet worden, maar een hud?
                  Als je graag scheel begint te kijken ja...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Ik zou echt niet weten waarom je een hud nodig hebt. Is het eerste wat ik heb afgezet bij al mijn testwagens, net als die adaptieve cc alhoewel ik dit laatste wel kan begrijpen als je elektrisch gaat rijden en het zuinig moet worden, maar een hud?
                    Als je graag scheel begint te kijken ja...
                    Ik ben ook geen fan van een HUD, liever een dashboard/COCKPIT. Maar als dat er niet is, dan is HUD wel een must

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

Ieder zijn persoonlijke keuze , zit je renault dan zo geweldig in elkaar?
                      Ik rijd soms ook wel eens met een renault zoe maar word zot van de slechte infotainment en bediening.

Als ge een beetje research doet weet ge dat een LR AWD de versie is die ge moet hebben want die is snel zat, 2 seconden kijken naar de specs en de prijzen en ge weet dat.
                      Mijn Espace zit fantastisch goed in mekaar. Nog geen rammel aan te horen. Ik kom van BMW en Audi en kan zeggen dat mijn Initiale Epace evengoed als het niet beter is in mekaar steekt
                      Mag ook wel voor een auto waar ze 50.000 euro voor vragen.

Comment

Ieder zijn persoonlijke keuze , zit je renault dan zo geweldig in elkaar?
                        Een Espace V zit behoorlijk goed in elkaar.
                        Nieuwe Zoe, Clio en Captur hoeven hun concullegas bij VW ook niets meer te benijden, integendeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Een Espace V zit behoorlijk goed in elkaar.
                          Nieuwe Zoe, Clio en Captur hoeven hun concullegas bij VW ook niets meer te benijden, integendeel.
                          tja ik ken de nieuwe zoe, en ik ken de golf VII facelift. De nieuwe zoe is een vooruitgang tegenover de oude maar die laatste was echt een ramp.
                          Als ik met zo'n "oude" zoe (2018-2019) een passagier meeneem zeg ik "je hebt twee minuten om de knop van de stoelverwarming te vinden". Meestel slagen ze er niet in.
                          Ook de nieuwe heeft nog steeds gebreken. Geweldig die hendels achter het stuur die je niet kan zien (dus je weet niet waar ze voor dienen) en als je het stuur naar je toe trekt blijven die hendels op dezelfde plek zitten, waardoor je er nauwelijks aan kan.
                          De laadklep vooraan kan enkel geopend worden met een knopje op het dashboard links onder het stuur, duurt ook altijd een tijdje eer nieuwe gebruikers dat door hebben.
                          Last edited by sunking; 30/09/2020, 13:24.

Comment

• De knop niet kunnen vinden van de stoelverwarming is het ultieme bewijs dat een auto slecht in elkaar steekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                              Ik ben ook geen fan van een HUD, liever een dashboard/COCKPIT. Maar als dat er niet is, dan is HUD wel een must

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
                              Goh ja weet dat wel, je hebt al geen teller, een mens moet iets voor zijn neus hebben natuurlijk. Ik kijk feitelijk ook zelden naar mijn tellerpartij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• ik geloof best dat een nieuwe espace van 50k goed in elkaar zit (en dat BMW op dat vlak niet top is wist ik ook al... ).
                                Maar die oude Zoe (van 2016 tot 2019 op de markt), sorry, daarover ga ik mijn mening niet herzien.
                                Heb bij battmobiel al verschillende keren gereden met de oude zoe, nieuwe zoe, hyundai kona, VW E-up, en model 3, en de oude zoe is de enige die ik zowel kwa afwerking/ergonomie als kwa rijden niet goed vind, hooguit matig.
                                Ook in de reviews komt de matige afwerking naar boven als minpunt.
                                Last edited by sunking; 30/09/2020, 15:35.

Comment

• CHINESE MODEL 3 TRAPT AF

'TESLA MODEL 3 KRIJGT KOBALTVRIJE ACCU'S'

Tesla zou de knoop door hebben gehakt en bij de in China geproduceerde Model 3 overstappen op kobaltvrije accu's. Het hing al langer in de lucht als overweging, maar Reuters heeft begrepen dat de kogel door de kerk is.

Kobalt is een kostbare en niet geheel onomstreden grondstof die wereldwijd in accu's voor elektrische auto's gebruikt wordt. Tesla wil hiervan afstappen en zou daarom lithium-ijzer-fosfaataccu's als alternatief bestuderen. Begin dit jaar kwam dat al naar buiten, met daarbij de kanttekening dat het nog slechts een overweging was. Nu mogen we volgens ingewijden deze week de officiële bevestiging verwachten, meldt Reuters.

De wissel naar LFP-accu's staat op de planning voor de in China gebouwde Model 3. Dat is in lijn met de berichten van begin dit jaar. De Chinese batterijbouwer CATL heeft ervaring met LFP-accu's en gaat ze naar verluidt voor Tesla ontwikkelen en produceren. Een pijnpunt van LFP-accu's was altijd de lagere energiedichtheid, maar mogelijk is daar nu wat op gevonden. Het zou Tesla opnieuw een belangrijke primeur opleveren.

Zowel Tesla als CATL reageren nog niet op dit toch al vrij concrete nieuws, maar de ingewijden - die anoniem wensen te blijven - stellen dat men donderdag al naar buiten treedt met het nieuws. In eerste instantie zou de Standard Range-versie van de Model 3 de overstap maken. Wie weet volgen er op den duur meer versies en verandert het ook voor Tesla's die elders op de wereld worden gebouwd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ben benieuwd naar de capaciteit en vooral levensduur van die nieuwe batterijen. Huidige heb ik geen enkele twijfel, maar die nieuwe....

Zelf vind ik geen klokkenwinkel voor je neus ook niet ideaal. Maar het idee van Musk was natuurlijk dat we in 2020 niet meer zelf zouden rijden, maar dat AutoPilot alles zou doen. Lijkt toch nog steeds niet te lukken, misschien maar goed ook.

Persoonlijk vind ik het Tesla interieur meer aansluiten bij de IKEA filosofie dan de Polestar 2: clean, streepje licht hout en niet altijd even stevig in mekaar gezet

Comment

• De polestar 2 heeft ook wel iets ikea achtig. Je kan met de juiste sleutel zelf de schokdempers verstellen en als je er niet aan uit geraakt bel je even het polestar filiaal op.
                                      En wanneer je stil komt te staan met lege batterij is het ook wel een mooi meubelstuk.

Comment

misschien hebben renault en toyota de voorzet gegeven?

Ge zijt Citroën nog vergeten.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• iemand die zijn auto kent weet hoe snel die rijdt

Comment

Working...
                                          X