Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteniemand die zijn auto kent weet hoe snel die rijdt
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
http://www.autoforum.be/forum/auto-a...07#post6473007Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
RIJHULPSYSTEMEN GETEST
AUTOPILOT TESLA MODEL 3 SCHIET VOLGENS EURO NCAP TEKORT
Euro NCAP heeft een tweede serie tests met rijhulpsystemen voor de snelweg uitgevoerd. Hierbij zijn tien auto's onder de loep genomen, waaronder de Tesla Model 3. Wat blijkt? BMW, Audi en Mercedes-Benz scoren op dit vlak beter dan Tesla, omdat de Autopilot volgens Euro NCAP te passief richting de bestuurder is.
De test van Euro NCAP, die nu uitgebreider is dan in 2018, richt zich op twee hoofdzaken bij de assistentiesystemen voor de snelweg. Allereerst bekijken de inspecteurs wat systemen als adaptieve cruisecontrol en rijbaanassistentie in technisch opzicht kunnen en in hoeverre ze de bestuurder nog alert houden. Daarnaast neemt Euro NCAP het 'vangnet' van de auto onder de loep: hoe reageren de systemen wanneer zich een kritische situatie voordoet? Hieraan is een beoordelingssysteem gekoppeld dat bestaat uit vier categorieën: 'Entry', 'Moderate', 'Good' en 'Very Good'. Het spreekt voor zich dat 'Entry' hierin eigenlijk synoniem is voor 'matig'. Volgens Euro NCAP bieden de beste systemen een goede balans tussen het bieden van assistentie en het tegelijkertijd alert houden van de bestuurder, terwijl ze ook op een adequate manier kunnen ingrijpen wanneer het mis gaat.
In de test waren er drie auto's die het predicaat 'Very Good' mee naar huis mochten nemen: de Audi Q8, BMW 3-serie en Mercedes-Benz GLE. De rijhulpsystemen in deze auto's voldeden volgens Euro NCAP aan alle gestelde eisen. Een opvallende auto in het rijtje is de Tesla Model 3. Het Autopilot-systeem kreeg de hoogste scores op de gebieden van assistentie en veiligheid, maar doet onvoldoende zijn best om de bestuurder bij het rijden te betrekken. Het oordeel van Euro NCAP luidt dat het systeem 'meer autoritair dan coöperatief' is, waardoor de Tesla het moet doen met een 'Moderate'-score. Andere auto's die deze beoordeling kregen, zijn de Volvo V60, Volkswagen Passat en Nissan Juke. Twee auto's moeten het stellen met het predicaat 'Entry': de Renault Clio en de Peugeot 2008. Dat komt volgens Euro NCAP vooral omdat de geboden assistentie niet voldoende verfijnd is. Eén auto heeft de Euro NCAP als 'Good' bevonden: de Ford Kuga. Volgens het instituut laat de SUV zien dat goed gebalanceerde en effectieve systemen ook in de middenklasse beschikbaar zijn.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag een testrit gemaakt van 2,5 uur. Dit was met de SR+ , de LR was niet beschikbaar.
‘Moet zeggen dat het wel een zeer aangename kennismaking was.
de afwerking vond ik keurig. Kon er niet veel op aanmerken.
Dat de gebruikte materialen binnenin niet voldoende premium zijn voor die prijs? Stoorde totaal niet. Dat er mensen voor dat geld meer verwachten? Denk dat Tesla het geld meer in de techniek en de ervaring stopt , maar daar kan over blijven gediscussieerd worden.
Het enige puntje zijn misschien de zetels, of ja de lengte van de zitting. Ben zelf maar 1,76 meter dus dat was nog wel ok, maar kan begrijpen dat voor grotere mensen dit niet zo lekker zit. Voor de rest, als je aan de zetels voelt dan lijken ze te zacht, sponzig bijna. Maar als je er op zit voelt het eigenlijk heel aangenaam.
Qua binnenruimte, zowel voor als achter, zeker geen klagen.
Dat er geen tellerparttij of hud voor m’n neus was, dat stoorde eigenlijk niet (verwachtte nochtans dat dit een ergernis zou zijn). Het zou misschien wel handig zijn als het scherm lichtjes naar de bestuurder toe gedraaid zou zijn. Het zou het aflezen van de gps (hoe groot ook) net wat handiger maken.
De frunk, daar zie ik het nut niet echt van in, de trunk is verrassend groot.
Het regeneratief rijden, dat ben je in 2 tellen gewoon en dat is echt zalig.
Ik ben voldoende overtuigd om, als er binnen onze firma een akkoord komt over EV’s en alles er rond, deze Model 3 heel hoog op m’n lijstje te zetten.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk BerichtenDe frunk, daar zie ik het nut niet echt van in, de trunk is verrassend groot.
Verder leggen veel mensen er ook hun laadkabel en slow charger, die dingen gebruik je toch bjina nooit
Comment
-
De 3 SR+ zou in vergelijking met de LR AWD een speelser weggedrag hebben wegens het lichtere gewicht en de RWD.
Bij de LR AWD is het vermogen, de baanvastheid en de perfecte tractie dan weer impressionant.
Zijn er nog elektrische wagens die je overweegt? Polestar 2, VW ID 3?
Comment
-
Vanaf nu worden bij ons ook alle auto's vervangen door Tesla's. Ik veronderstel dat dit nog zal veranderen eens er meer opties zijn op de markt. Op dit moment krijgt wie nu een a6 heeft een model s en wie een a3 of passât heeft een model 3. Ik overweeg ook meer en meer om voor de model 3 te gaan al heb ik wel geen zonnepanelen. Mijn dak is niet goed gericht daarvoor :/lets have some more member berries
Comment
-
Wat is "niet goed gericht"? Ik zie tegenwoordig zonnepanelen liggen op daken die in alle richtingen gericht zijn, behalve noord uiteraard.
Maar verder alles van Oost tot West (O - ZO - Z - ZW - W).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Als je werkgever een laadpaal zet en doorkrijgt wat je verbruik qua laden is, dan maakt het niet uit dat je geen zonnepanelen hebt hé.
Het enige voordeel dat je hebt met de zonnepanelen is dan dat je die kan gebruiken voor te laden en daar een beetje geld voor krijgt.
Comment
-
idd ik zie zonnepannelen ook niet als must voor elektrisch rijden. je kan thuis opladen aan nachttarief, mss kan je ook op het werk laden, en er zijn ook nog de super chargers met zeer schappelijke prijzen (goedkoper dan de publieke laadpalen van allego bv.)
Comment
-
Voor zo lang dat nachttarief dan nog gaat blijven bestaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVoor zo lang dat nachttarief dan nog gaat blijven bestaan.
Te veel onzekerheden nu als particulier.
1) Sluiting kerncentrales , wat gaat de prijs doen ?
2) Invoeren van nieuwe meter met piekbelasting ? wat met de prijs?
3) Voor particulier blijft de aankoopprijs hoog in verhouding met het zelfde model in benzine. hier kan je lang voor diesel of benzine tanken.
4) Overnameprijs dieselwagen is dramatisch 50% verlies op nog geen 3 jaar.
5) Enkel nog EV als bedrijfswagen mogelijk , dit gaat een enorme boost geven van 100000 EV per jaar die de dieselbedrijfswagen moet vervangen. Ik geloof er niet in dat er op 5 jaar tijd voldoende laadpalen gaan bijkomen. De 3 plekjes op straat in Leuven voor mijn bedrijf zijn nu altijd al volzet . Van de max 3 uur laadtijdbord trekt niemand zich wat aan, zels non Ev parkeerd er gewoon op.
Dus ik denk dat ik deze keer maar mijn diesel op ga rijden tot hij uiteenvalt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
Ja hoe graag ik ook als early adapter naar EV zou overstappen..
- Likes 1
Comment
-
Vraagje voor de eigenaars: hoe zit dat nu eigenlijk met spotify?
Bij de LR zit het premium pakket er een jaar bij, daarna kan je dit verder laten lopen aan 9,99 euro per maand.
Volgens de werknemer van Tesla moet je daarbovenop nog een premium abo van Spotify nemen. Klopt dat?
Als ik op internet wat kijk, dan interpreteer ik het als:
bij het premium pack zit een Deezer account inbegrepen, maar gekoppeld aan je tesla account en enkel bruikbaar in de wagen.
Is mijn redenering juist? Of zit het anders?
En vinden jullie het waard om dat premium pack te behouden?
Comment
-
volgens mij is elke tesla standaard gekoppeld aan de spotify account van tesla, waardoor je toegang hebt tot alle muziek zonder irritante reclame.
als je zelf een account hebt, kan je die gebruiken waardoor ook uw eigen playlists enzo beschikbaar zijn (ik heb mij er verder nog niet echt in verdiept).
De premium connectivity van tesla is vooral de 4G toegang. Als je die niet neemt en uw gratis jaar is voorbij, dan kan je in feite spotify niet meer gebruiken omdat je geen dataverbinding hebt.
Je kan dat wel oplossen door de wifi hotspot van uw telefoon te gebruiken.
En, ik ben niet zeker, maar de navigatie (met real time info over verkeer en supercharger bezetting) blijft wel werken, terwijl die ook 4G van de tesla gebruikt. Dus de modem / sim kaart zal altijd actief zijn, maar je kan hem niet gebruiken voor entertainment doeleinden.
Comment
Comment