Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• We zijn bij ons de TCO oefening aan het maken op het werk om te kijken of we ook elektrische wagens gaan aanbieden.
    Als ik de TCO vergelijk van de huidige dieselwagens dan zou een Performance zelfs tot de mogelijkheden behoren.

Ik zou voor de LR gaan, met 18 inch velgen, een trekhaak en het blauwe kleurtje.
    De Performance heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde. En de LR heeft de beste range van de 3.

Ik wist wel niet dat er een verschil was in laadsnelheid tussen de LR en de SR+? Weeral iets bijgeleerd dan.

Comment

• LR, 18", trekhaak, blauw => exact de mijne, en denk ook die van BertVS? populaire uitvoering
      hoewel ik zwart eig ook verrassend goed vind staan, en rood ook.
      Qua TCO zeker interessant. Je moet al goed zot zijn om vandaag nog diesel te nemen.

Comment

• BertVS Wat is nu de levertermijn geweest voor jouw Model 3?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
          We zijn bij ons de TCO oefening aan het maken op het werk om te kijken of we ook elektrische wagens gaan aanbieden.
          Als ik de TCO vergelijk van de huidige dieselwagens dan zou een Performance zelfs tot de mogelijkheden behoren.

Ik zou voor de LR gaan, met 18 inch velgen, een trekhaak en het blauwe kleurtje.
          De Performance heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde. En de LR heeft de beste range van de 3.

Ik wist wel niet dat er een verschil was in laadsnelheid tussen de LR en de SR+? Weeral iets bijgeleerd dan.
          Op hoeveel km/jaar werd die TCO berekend?

Comment

BertVS Wat is nu de levertermijn geweest voor jouw Model 3?
            Ik heb zelf vrij vroeg de bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij, leasemaatschappij heeft einde augustus - begin september de bestelling bevestigd volgens mij
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Op hoeveel km/jaar werd die TCO berekend?
              Op dit moment is dat voor onze dieselwagens 4j en 40.000km per jaar.
              Dus die TCO berekening is op deze parameters gebaseerd.

We gaan echter ook bekijken of we dit moeten veranderen. Want er komt nauwelijks nog iemand aan 40.000 km per jaar (was al voor Corona zo).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                LR, 18", trekhaak, blauw => exact de mijne, en denk ook die van BertVS? populaire uitvoering
                hoewel ik zwart eig ook verrassend goed vind staan, en rood ook.
                Qua TCO zeker interessant. Je moet al goed zot zijn om vandaag nog diesel te nemen.
                Dat is inderdaad ook mijn configuratie. Blauw is niet zo populair als kleur hoor, het leeuwendeel van de Model 3 wordt in het wit geleverd.
                In NL is 12.7% blauw, 8.1% rood, 31.7% wit (en wit is niet altijd de standaard kleur geweest), 24.2% grijs en 27.3% zwart (maar zwart is vrij lang de standaard kleur geweest)

Voor mij was het zeker dat ik een kleur wou, dus ofwel blauw of rood. Indien ik rood had genomen, had ik einde september een auto gehad (non 2020 model). Ik vind dat rood een beetje te flets en afgeleefd.

En keuze tussen diesel en EV? Wanneer je met een EV gereden hebt, wil je echt niet meer terug hoor.

Comment

Op dit moment is dat voor onze dieselwagens 4j en 40.000km per jaar.
                  Dus die TCO berekening is op deze parameters gebaseerd.

We gaan echter ook bekijken of we dit moeten veranderen. Want er komt nauwelijks nog iemand aan 40.000 km per jaar (was al voor Corona zo).
                  Ok goed om weten.
                  Ik zat wel aan 46K /j minimaal, maar nu door Corona gaat dat ook wel drastisch zakken de volgende jaren, vrees ik.
                  Dit jaar ga ik amper aan 25k komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Dat is inderdaad ook mijn configuratie. Blauw is niet zo populair als kleur hoor, het leeuwendeel van de Model 3 wordt in het wit geleverd.
                    In NL is 12.7% blauw, 8.1% rood, 31.7% wit (en wit is niet altijd de standaard kleur geweest), 24.2% grijs en 27.3% zwart (maar zwart is vrij lang de standaard kleur geweest)

Voor mij was het zeker dat ik een kleur wou, dus ofwel blauw of rood. Indien ik rood had genomen, had ik einde september een auto gehad (non 2020 model). Ik vind dat rood een beetje te flets en afgeleefd.

En keuze tussen diesel en EV? Wanneer je met een EV gereden hebt, wil je echt niet meer terug hoor.
                    Ik heb nooit met diesel willen rijden al meteen bij het starten krijg je het gevoel van verkracht te worden door een neanderthaler. (en turbo benzines zijn al niet zo veel beter qua loopcultuur).

Ivm de kleuren, ik weet niet of de smaken in NL geëxtrapoleerd kunnen worden naar belgie. Bij ons lijkt grijs en zwart populairder, maar toch ook al veel blauwe gezien.
                    Wit vind ik op zich niet lelijk, maar ik vind dat de achterkant bij een model 3 er nogal lomp uit ziet in het wit.

Comment

• Kijk eens naar filmpjes met de stock in fremont voor een schiop geladen wordt, dan zie je toch vooral witte hoor
                      De witte in modeljaar 2021 ziet er wel pakken beter uit hoor, geen chrome meer maar dus zwarte afwerking. Ik wil echt geen witte wagen, maar met zwarte vensterranden is hij beter verteerbaar. Ik vind persoonlijk de zwarte vensterbezoming op de rode kleur echt niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

De SR+ weegt nu ook wel een pak meer met de LPF accu, dat verschil gaat kleiner zijn. Laadsnelheid verschil en rangeverschil met SR+ wordt ook kleiner, want met de nieuwe LPF mag je die altijd tot 100% laden, en de SR+ heeft nu een vrij agressieve laadcurve boven de 50% SOC

Ik herhaal wat ik al eerder aangaf: indien de LR RWD nog beschikbaar zou zijn (die is vrij snel verdwenen uit het aanbod), dan zou ik een wagen hebben die nog altijd meer dan snel genoeg is (5.3 s 0-100), leuker rijdt (RWD ipv AWD) en ook 30-40 km extra range zou hebben.
                        Zelfs voor dezelfde prijs zou ik een LR RWD gekozen hebben boven de AWD..
                        Tja je hoort mij niet klagen van die AWD. Maar een RWD versie met 60-65 kwh voor pakweg 53000 euro (dus een mid range), dat kan perfect en daar zou ik wel voor tekenen.

edit: dat ding heeft dus bestaan .. https://elektrischeauto.com/autogids...l-3-mid-range/
                        Last edited by sunking; 19/11/2020, 19:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

edit: dat ding heeft dus bestaan .. https://elektrischeauto.com/autogids...l-3-mid-range/
                          Neen dat is nog een andere, er is ook een LR RWD geweest. Had 30 km extra WLTP dan de AWD. Was 3-4 kEUR goedkoper.
                          De midrange is maar heel even beschikbaar geweest, maar had echt geen zin gezien de beperkte verschillen met de andere wagens in het gamma
                          De Standard Range (35 000 EUR) is vorige ook uit het gamma verdwenen. De SR+ kost nog maar 2500 dollar meer, en bood blijkbaar zoveel extra's dat de Standard Range de facto niet zoveel meer verkocht werd (het was ondertussen al een SR+ met software beperkingen)

Comment

• Ja ik weet dat er ook een LR RWD geweest is. Maar die mid range zou zeker meerwaarde hebben voor mij. Want ik vind de SR+ net iets te beperkt qua range. En die mid range is ook zuiniger dan de AWD dus die gaat ook wel tegen 400 km halen met een batterij. Als ze die gehouden zouden hebben, ze zouden minder LR AWD verkocht hebben, misschien was dat het probleem...

Comment

• SR+ heeft toch ook minder uitrusting dan de LR dacht ik?
                              Dat vind ik wel het spijtige bij Tesla: je hebt nog minder personaliseringsmogelijkheden dan bij Japanse merken.
                              Ik begrijp dat dat 2 jaar geleden nodig was om kosten te drukken. Maar andere merken beginnen nu serieus op te zetten, met ook veel meer mogelijkheden. Dat gaat Tesla toch klanten kosten.
                              Dat, en de al dan niet terechte zorgen over afwerkingskwaliteit.
                              En kleuren zijn nodeloos duur.
                              En amper carrosserie varianten.
                              Aan de ene kant wil ik graag een Model 3, maar bovenstaande punten en thuiswerk houden de boot toch nog even af. Er komt toch alleen maar meer keuze, met betere auto's en goedkoper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                SR+ heeft toch ook minder uitrusting dan de LR dacht ik?
                                Dat vind ik wel het spijtige bij Tesla: je hebt nog minder personaliseringsmogelijkheden dan bij Japanse merken.
                                Ik begrijp dat dat 2 jaar geleden nodig was om kosten te drukken. Maar andere merken beginnen nu serieus op te zetten, met ook veel meer mogelijkheden. Dat gaat Tesla toch klanten kosten.
                                Dat, en de al dan niet terechte zorgen over afwerkingskwaliteit.
                                En kleuren zijn nodeloos duur.
                                En amper carrosserie varianten.
                                Aan de ene kant wil ik graag een Model 3, maar bovenstaande punten en thuiswerk houden de boot toch nog even af. Er komt toch alleen maar meer keuze, met betere auto's en goedkoper.
                                De SR+ scheelt qua uitrusting nauwelijks met de LR. vroeger waren er wat software beperkingen maar volgens mij zijn die ook opgeheven (data connectiviteit, satellietkaart).
                                Denk dat de geluidsinstallatie het enige hardwarematige verschil is (subwoofer en extra versterker ontbreekt).
                                Dus qua uitrusting zijn ze beiden behoorlijk compleet (afgezien het feit dat er bv. geen HUD bestaat).
                                Personalisering, mja dan denk ik aan interieurbekleding, sierlijsten, meer keuze in velgen?
                                Qua carrosserie varianten, de enige die hier al wat keuze in aanbiedt is audi met de e-tron sportback. Een VW Id.3 break heb ik nog niet van gehoord, of een BMW i4 break... ?

Comment

• tis maar een detail, maar het erg beperkte en vrij fletse kleurengamma valt mij ook wel op, maar das bij meerdere constructeurs zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    tis maar een detail, maar het erg beperkte en vrij fletse kleurengamma valt mij ook wel op, maar das bij meerdere constructeurs zo
                                    Dat maakt niet uit bij een “boekhouders-auto”. Het enige dat telt is zich zo “taksvriendelijk” mogelijk verplaatsen.

Comment

• en uiteindelijk kiest 9 uit 10 - waaronder mezelf - toch uit de kleuren die voorradig zijn

maar als je zo de vrachtwagens ziet staan of de parking op zeebrugge...flets

Comment

• Ja inderdaad, de rode is wel redelijk mooi, maar 2.000€ voor een rood dat ik toch minder mooi vind dan mijn huidige Mazda 6 Soul Red voor 850€, steekt toch wel.
                                        Zeker als er dan nog gerede twijfel is of hij wel echt goed gespoten is.
                                        Maar een boekhoudersauto zou ik zeker niet willen noemen.

Personalisering: tja ik rij nu al 7jaar met een rode Mazda 6 met witte lederen zetels.
                                        De mooiste 3 is een rode met wit interieur, maar dat is weer wat van hetzelfde.
                                        Zou graag nog eens zoals mijn Alfa 147: lichtblauw met sportieve rode lederen zetels.

Comment

• tja hoeveel lease-grijze audi's en VW's rijden er niet rond, ga eens kijken bij de parking van d'ieteren in kortenberg...

zijn er klachten over de kwaliteit bij de rode model 3's?

ik geef er zelf ni zo veel om, vind de rij eigenschappen belangrijker. en op dat vlak is zo'n model 3 wel een wereld van verschil met een 7 jaar oude mazda 6

Comment

Working...
                                          X