Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • gips stort men ook nog altijd op een stortplaats omdat men niet weet wat ermee te doen, nucleair afval hetzelfde. En toch houdt het de mensheid blijkbaar niet tegen om het toch te blijven gebruiken.
    't is een nieuwe sector en met de schaarste van de metalen in het vooruitzicht zal zich vrij snel een nieuwe industrie ontwikkelen, gewoon omdat het geld gaat opbrengen. In België hebben we trouwens een firma die daar een belangrijke voortrekkersrol in speelt.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      gips stort men ook nog altijd op een stortplaats omdat men niet weet wat ermee te doen, nucleair afval hetzelfde. En toch houdt het de mensheid blijkbaar niet tegen om het toch te blijven gebruiken.
      't is een nieuwe sector en met de schaarste van de metalen in het vooruitzicht zal zich vrij snel een nieuwe industrie ontwikkelen, gewoon omdat het geld gaat opbrengen. In België hebben we trouwens een firma die daar een belangrijke voortrekkersrol in speelt.
      Ah ok nu ben ik volledig gerust... De belgen gaan het oplossen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

        eerste zin in de hoofding

        Brandende accu-cellen zijn na een ongeval met een Tesla Model 3 in de Verenigde Staten honderden meters van de ongevalsplek weggeslingerd.
        Lol, had ik niet gezien, maar had wel eerder het AP bericht gezien: https://apnews.com/article/arrests-f...818c271fc470a4
        Er is een reden waarom ik online vaak de editor ‘samenvattingen’ van dergelijke artikels oversla.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

          Ah ok nu ben ik volledig gerust... De belgen gaan het oplossen...
          belgische firma, staat los van de overheid. Die doen nu al op vrij hoog niveau recyclage van gsm's en zijn met hun manier van werken wereldleider. Google maar eens... niet dat gij dat gaat doen natuurlijk.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

            belgische firma, staat los van de overheid. Die doen nu al op vrij hoog niveau recyclage van gsm's en zijn met hun manier van werken wereldleider. Google maar eens... niet dat gij dat gaat doen natuurlijk.
            Ik laat mij op intellectueel vlak volledig door U leiden hé Flappy... Ik ga daar vast een beter mens door worden.

            Comment


            • ga in de tuin spelen... of beter zal ik wat de onnozele kloot komen uithangen als gij uw speelgoedje hebt
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                oud nieuws: de japanners zijn veruit het meest betrouwbaar.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                  oud nieuws: de japanners zijn veruit het meest betrouwbaar.
                  Ja, dat is oud nieuws.
                  Ik had wel een vermoeden dat Tesla niet goed zou scoren, maar zo erg had ik het niet verwacht.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                    Ja, dat is oud nieuws.
                    Ik had wel een vermoeden dat Tesla niet goed zou scoren, maar zo erg had ik het niet verwacht.
                    Dan zou ik nog eerder voor de Lincoln gaan...

                    Comment


                    • De Model 3 scoort in die enquête wel een flink pak beter dan de gemiddelde Tesla (53).
                      Hij is zeklfs een klein beetje betrouwbaarder dan de gemiddelde BMW, Audi en scoort veel beter dan de gemiddelde Mercedes, Volvo en Volkswagen.
                      Dus bedankt voor de link, blijkt dat ik een wagen heb gekozen die beter scoort dan al die zogenaamde prestigemerken
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • We zullen nog eens spreken als uw Tesla 10 jaar oud is, zoals mijn BMW (augustus 2011). Vorige pas week mijn eerste “kost” aan gehad
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Tja van de model S/X hoor ik in het algemeen veel meer klachten, ook bij zeer jonge exemplaren, terwijl de model 3 toch ook al een hele tijd op de markt is.
                          Bv. draagarmen bij de S/X is een groot probleem, bij de model 3 geen klachten voor zover ik weet.
                          De eerdere motoren van tesla gingen vaak kapot, de nieuwe zijn veel beter.
                          De model 3 is ook minimalistischer in opzet, en wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.
                          En ze hebben ook gewoon bijgeleerd uit het verleden.
                          Elk merk heeft wel een model/generatie gehad met serieuze problemen, als het niet een uitgerekte distributieketting is, dan wel electronica problemen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            We zullen nog eens spreken als uw Tesla 10 jaar oud is, zoals mijn BMW (augustus 2011). Vorige pas week mijn eerste “kost” aan gehad
                            10 jaar? Ik wil geen auto kopen die nodeloos duurder/zwaarder gemaakt wordt om ‘deugdelijk’ te zijn voor de tweedehandskoper.

                            4-5 jaar vind ik een heel mooie leeftijd om te verkopen, nieuwer en beter.

                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                              10 jaar? Ik wil geen auto kopen die nodeloos duurder/zwaarder gemaakt wordt om ‘deugdelijk’ te zijn voor de tweedehandskoper.

                              4-5 jaar vind ik een heel mooie leeftijd om te verkopen, nieuwer en beter.
                              Inderdaad. Wie wil er een Tesla van 10 jaar kopen. De batterijen zijn versleten. En vervangen is hoeveel? 10-15K?

                              Maar dat zal geen probleem zijn aangezien het allemaal leasings en firmawagens zijn. Die geven hun wagen na 5 jaar door, een ander kan met de miserie zitten

                              Met nieuwer is beter kan ik trouwens niet altijd akkoord gaan, maar dat wist je al
                              Last edited by order66; 25/11/2020, 07:59.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Er zijn intussen wel genoeg Tesla’s met astronomische kilometerstanden. Ik zou trouwens liever ook geen benzine of dieselwagen kopen van 10 jaar. Heb dat gedaan toen ik 18 en 21 was en twee keer zit je eigenlijk geld te steken in herstellingen en vervangingen. Ik koop nieuw of zeer recente tweedehands, en na 4-6 jaar weg. En leasing is sowieso 4 jaar. 100.000 km, en klaar.
                                Vroeger vond ik het ook vet dat een auto 500.000 km kon halen. Ik heb van mezelf ontdekt dat de auto dat misschien wel aankan, maar ik niet: graag nieuwer.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • Mijn F10 is 9 en alles nog zoals nieuw.... als ik deze wagen nieuw zou moeten kopen, zou mij dat nu 95K kosten. Waarom veranderen als iets nog 100% voldoening biedt.
                                  Maar ik begrijp je hoor, er zijn nu eenmaal mensen die graag snel wisselen.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                    Inderdaad. Wie wil er een Tesla van 10 jaar kopen. De batterijen zijn versleten. En vervangen is hoeveel? 10-15K?

                                    Maar dat zal geen probleem zijn aangezien het allemaal leasings en firmawagens zijn. Die geven hun wagen na 5 jaar door, een ander kan met de miserie zitten
                                    Gek dat de herverkoopwaarde van die Tesla's dan toch zoveel hoger ligt dan die van wagens met een brandstofmotor. En dat Tesla 8 jaar garantie geeft op de accu's. Alles hangt af van hoe de wagen gebruikt is, en de status van een accu kan je perfect controleren en meten, iets wat veel moeilijker is met een brandstofmotor. Die eerste reeks Tesla S heeft wel enkele problemen (onder andere draagarmen en MCU2, maar een brandstofmotor die 200 000 km gedaan heeft kan ook voor problemen beginnen zorgen
                                    Zo'n Model S van 7-8 jaar oud gaat wat minder snel laden, en wat minder range hebben, maar voor de rest is die nog OK


                                    Met nieuwer is beter kan ik trouwens niet altijd akkoord gaan, maar dat wist je al
                                    Tsja, er zijn waarschjinlijk ook mensen die het jammer vinden dat stoomlocomotieven verdwenen zijn. Ik dus niet.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Ongetwijfeld zijn er Tesla’s met goede herverkoopswaarde. Het is voor velen nog een gimmick of hebbeding, zoals Apple jaren geleden.
                                      Mijn F10 laadt na 9 jaar alvast niet trager, die rijdt nog zoals op dag 1, ook de range.
                                      In ieder geval bekijk ik het aansnijden van nieuwe grondstoffen anders.
                                      Het constant vernieuwen druist alvast in tegen de reden waarom men zogezegd een Tesla koopt: milieu. Dat is natuurlijk een drogreden om fiscaal quasi gratis te rijden.
                                      Je vergelijking met stoomlocomotieven is compleet belachelijk, daarom niet minder grappig
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Als ik het goed voorheb, drinkt zo’n 535i ook wel flink wat verse grondstoffen
                                        Ga daar eens 40000 km per jaar mee doen, dan betaal je toch dik 400 per maand aan brandstof? Een tesla 150 ofzo.
                                        Zo’n F10 is een degelijke wagen, helaas komen de 1- en 3- reeksen niet in de buurt qua kwaliteit :/.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X