Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
- Likes 1
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Zolang we maar overeenkomen ! Hoewel iedereen hier dat waarschijnlijk denkt heb ik ook geen afkeer van EV-s... Wel van het feit dat ze door velen hier worden beschouwd als de oplossing voor alle problemen van hongersnood tot maagzweren toe...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Neen maar toch vooral... Zouden ze stilaan het hier niet beter "fiscalisten-forum" dopen ?
Wie heeft het hier nog over rijplezier ?
1) hoeveel van de nieuw verkochte wagens bieden nog echt rijplezier?
2) en waar moet je rijden om dat rijplezier te hebben?
1) SUVs, stadsautootjes (buiten een 106 Rally) en ondergemotoriseerde versies bieden geen rijplezier, punt. Mijn mening, maar daar blijf ik bij.
Welk percentage is dat van de moderne auto's? Meer dan de helft. Dus om dat EV's aan te rekenen vind ik hypocriet. Trouwens al verscheidene tests gelezen van Model 3 Performance vs Giulia Quad, M3, C AMG waarbij die maar amper moest onderdoen qua rijplezier, voor een veel lagere prijs!
En ik vind iedere moderne auto heel schril afsteken qua 'rijplezier' (rijden, direct sturen, schakelen, geluid, stank, ...) tov mijn 30 jaar oude MX-5.
2) In mijn omgeving is amper rijplezier te vinden. Lintbebouwing, trajectcontroles, verkeerslichten, ...
Het mag niet, meestal kan het niet door het andere verkeer en als het wel zou kunnen is het eigenlijk nog altijd onverantwoord naar je mede-weggebruikers.
Vorige zomer naar het Zwarte Woud gereden met de MX-5: daar is rijplezier te vinden.
Dan denk ik dat een EV VEEL beter past bij de huidige verkeerssituatie, ook qua rijplezier.
Liefst zou ik een Citroen CX achtige EV hebben: lekker zweven over de weg in volledige stilte, maar toch vlot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Onderhoud mag iets kosten hoor, als het maar eerlijk is. Iets dat kapot is moet meteen hersteld worden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Los van EV:
1) hoeveel van de nieuw verkochte wagens bieden nog echt rijplezier?
2) en waar moet je rijden om dat rijplezier te hebben?
1) SUVs, stadsautootjes (buiten een 106 Rally) en ondergemotoriseerde versies bieden geen rijplezier, punt. Mijn mening, maar daar blijf ik bij.
Welk percentage is dat van de moderne auto's? Meer dan de helft. Dus om dat EV's aan te rekenen vind ik hypocriet. Trouwens al verscheidene tests gelezen van Model 3 Performance vs Giulia Quad, M3, C AMG waarbij die maar amper moest onderdoen qua rijplezier, voor een veel lagere prijs!
En ik vind iedere moderne auto heel schril afsteken qua 'rijplezier' (rijden, direct sturen, schakelen, geluid, stank, ...) tov mijn 30 jaar oude MX-5.
2) In mijn omgeving is amper rijplezier te vinden. Lintbebouwing, trajectcontroles, verkeerslichten, ...
Het mag niet, meestal kan het niet door het andere verkeer en als het wel zou kunnen is het eigenlijk nog altijd onverantwoord naar je mede-weggebruikers.
Vorige zomer naar het Zwarte Woud gereden met de MX-5: daar is rijplezier te vinden.
Dan denk ik dat een EV VEEL beter past bij de huidige verkeerssituatie, ook qua rijplezier.
Liefst zou ik een Citroen CX achtige EV hebben: lekker zweven over de weg in volledige stilte, maar toch vlot.
ik ben het eens met uw redenering, veel moderne wagens hebben idd geen rijplezier meer. zeker met een automaat die zo vroeg mogelijk opschakelt om toch maar een paar gram CO2 op papier te besparen, een krachtige diesel is nog wel tof om mee te rijden maar ook duur in aanschaf en taks en voor het motorgeluid moet ge het ook niet doen .
EV's zijn vooral tof in het performantere segment, een model 3 performance of LR AWD, is sneller dan een gelijkaardig geprijsde ICE en gaat ook vlot door de bochten.
En dat maakte het voor mij net zo interessant, vroeger hielden de hoge running costs mij tegen om een performante wagen te kopen (ik koos zelfs een 316i ipv een 320i, dat scheelde vrij veel in VAA), maar met een EV is de meerkost voor een performante AWD versie zeer bescheiden.
Een EV die gebouwd is op een skatebord platform rijdt op zich ook tof door de gewichtsverdeling (op dat vlak is een Renault Zoe of Hyundai Kona dan weer niet goed, met een motor voorin en FWD).
En in het dagelijks verkeer is de stilte rustgevend. Als ik nu in de file terecht kom, ervaar ik dat als een zen momentje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Uiteraard, mijn autokes worden uiterlijk en innerlijk tot in de puntjes verzorgd. Maar je kent mijn sterprobleem hé
Altijd beetje blij als ik lees wat miserie anderen hebben dat ik een fantastische dealer heb.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Uiteraard!
Altijd beetje blij als ik lees wat miserie anderen hebben dat ik een fantastische dealer heb.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichteneen model S met luchtvering?
Het is allemaal zo'n eenheidsworst tegenwoordig, qua design en techniek.
Vind ik dat een EV net terug toe laat om achterwielaandrijving in te bouwen zonder dat dat ruimte moet kosten. En electronica laat ook toe om dat veilig te houden.
Ik vraag me nu af: zijn er eigenlijk skateboard designs met enkel voorwielaandrijving?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk vraag me nu af: zijn er eigenlijk skateboard designs met enkel voorwielaandrijving?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
een model S met luchtvering?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Model S heeft luchtvering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenAls die wagen dan na 10 afgeschreven zou zijn, worden de accu's nog gerecupereerd als thuis accu, om nog eens minstens 10 jaar dienst te doen in die status. En pas daarna gerecycleerd te worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenAls die wagen dan na 10 afgeschreven zou zijn, worden de accu's nog gerecupereerd als thuis accu, om nog eens minstens 10 jaar dienst te doen in die status. En pas daarna gerecycleerd te wordenOorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenEcht ?
Niks nieuw onder de zon dus, das zo'n beetje gelijk als vroeger toen ze hun afgedankte auto's nog 10 jaar in den hof zette als tuinornament
Last edited by Tigra; 26/11/2020, 16:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Echt ?Last edited by BertVS; 27/11/2020, 00:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Model S heeft luchtvering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Absoluut. Vergeet niet dat de capaciteit van een auto-accu belachelijk groot is. Mijn Tesla (Model 3) heeft een accu met een capaciteit van 82 kWh. Met de huidige degradatiecijfers heeft die over 10 jaar en 300 000 km nog minstens 80% capaciteit over. Eigenlijk is die auto dan nog altijd bruikbaar. Maar stel voor dat je hem toch demonteert. Voor zo'n oude accu wordt het wat moeilijker en riskanter om met hoge laadstromen op te laden (we spreken dan 100-200 kW van snelladers), maar met een vermogen van 10-20 kW binnenpakken zou geen enkel probleem mogen zijn. Indien ik mijn dak vol leg met zonnepanelen kan ik zelfs in deze periode van 't jaar iedere dag 7-20 kWh zonne-energie oogsten. Zo'n Tesla thuis accu zou me dus toelaten om mijn huis in de winter af te koppelen van het net, en in de zomer zelfs mijn auto op te laden.
Dus als uwe Tesla (Model 3) 10 jaar oud is gaat ge hem afschrijven, de batterijen er uit halen, die in uw garage installeren, aansluiten aan uw zonnepanelen, en uw huis afkoppelen van het net, en 10 jaar later gaat ge ze recycleren ?
Amai, gij zijt ne krak ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Dus als uwe Tesla (Model 3) 10 jaar oud is gaat ge hem afschrijven, de batterijen er uit halen, die in uw garage installeren, aansluiten aan uw zonnepanelen, en uw huis afkoppelen van het net, en 10 jaar later gaat ge ze recycleren ?
Amai, gij zijt ne krak ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Dus als uwe Tesla (Model 3) 10 jaar oud is gaat ge hem afschrijven, de batterijen er uit halen, die in uw garage installeren, aansluiten aan uw zonnepanelen, en uw huis afkoppelen van het net, en 10 jaar later gaat ge ze recycleren ?
Amai, gij zijt ne krak ..
Comment
Comment