Oorspronkelijk geplaatst door BertVS
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
afbraakbedrijven voor auto's zijn er ook pas gekomen NADAT de auto is uitgevonden
ge kunt niet verwachten dat men iets op poten gaat zetten voor iets wat er nog niet is
veel zal afhangen van de noden van de markt en hoe het politiek spel gespeeld wordt
maar dat er aan recycling gedaan zal worden is 100% zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichtenafgeschreven zou zijn
er wel bedrijven gaan zijn
zich gaan bezighouden
in die richting denken
Veel visionairs hier. Maar het is dan ook een Tesla thread natuurlijk :-P
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenafbraakbedrijven voor auto's zijn er ook pas gekomen NADAT de auto is uitgevonden
ge kunt niet verwachten dat men iets op poten gaat zetten voor iets wat er nog niet is
veel zal afhangen van de noden van de markt en hoe het politiek spel gespeeld wordt
maar dat er aan recycling gedaan zal worden is 100% zeker
Verder is Umicore bezig met projecten rond recyclage van accu's, maar die nood is nog zeer beperkt op dit ogenblik.
Ik ken mensen die de accu van een total loss Model X gebruiken als thuisbatterij in hun buitenverblijf in Spanje, zij hebben toch zonder problemen een bedrijf gevonden om die installatie in orde te brengen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhet nieuwe auto effect
Ik denk eerder dat het feit dat veel mensen looks en afwerkingskwaliteit belangrijker vinden dan range en superchargers (wie in het gezin nog een ICE heeft staan voor de lange afstand en wie nooit lange afstanden doet) hierin de bepalende factor is.
Als Tesla dat niet op de rails krijgt dan gaan ze (zeker in Europa) nog slagen krijgen
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhet nieuwe auto effect
Comment
-
Het is duidelijk dat het marktaandeel en de volumes van Tesla in Europa er op achteruit gegaan is. Daar zijn twee redenen voor
1. Door de tijdelijke sluiting van de fabriek in Fremont (lockdown COVID) en de opstart van de Model Y heeft Tesla er blijkbaar voor gekozen om minder wagens in Europa te verkopen.
2. Ik denk dat voor heel wat mensen de iD.3 ook als valabel alternatief voor de Model 3SR+ wordt beschouwd
Tesla heeft beslist om de model 3 SR+ uit China naar Europa te brengen. Er zijn nog meerdere schepen vanuit zowel Fremont als Shanghai onder weg naar Europa, ik verwacht dat einde van dit kwartaal het marktaandeel van Tesla wat beter gaat zijn.
Maar volgend jaar? Tesla heeft nog twee fabrieken die opgestart worden (Berlijn en Texas), ze gaan dus meer capaciteit hebben.
Ik zie ook wel wat tekenen aan de wand: Model 3SR+ wordt nu met veel korting aangeboden in Europa (10%), en 't feit dat ze die auto's uit Shanghai kunnen naar Europa exporteren wil waarschijnlijk ook zeggen dat ze ze daar niet verkocht krijgen.En over twee jaar moeten ze dus nog eens dubbel zoveel auto's op de markt brengen...
En eerlijk gezegd denk ik wel dat de ID.4 als die Skode Eniacq het de model Y in Europa heel lastig gaan maken. Ze zijn een pak goedkoper (10 kEUR), op accu vlak misschien iets minder goed (zeker qua laadsnelheid), maar dat interieur van de ID.4 ziet er wel goed uit.
Nu heeft Tesla Ze een netto winstmarge van bijna 30%, ze kunnen hun prijzen nog wel wat bijsturen denk ik, maar de ongebreidelde groei gaat toch wat vertragen denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten.. twee redenen
1. Door de tijdelijke sluiting van de fabriek in Fremont (lockdown COVID)
en
de opstart van de Model Y heeft Tesla er blijkbaar voor gekozen om minder wagens in Europa te verkopen.
2. Ik denk dat voor heel wat mensen de iD.3 ook als valabel alternatief voor de Model 3SR+ wordt beschouwd
:-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
En naast visionairs een aantal holbewoners die nog nooit van google hebben gehoord, anders zouden ze wel op een pilootproject van Toyota zijn gestoten (alhoewel dat ook wel als reclamestunt opgezet was).
Er bestaan nu al bedrijven die modules leveren voor/ vervangen in accu's die niet naar behoren functioneren. Er bestaan zelfs al tuning pakketen om de eerste generatie Nissan Leaf extra accu-capaciteit te geven.
Verder is Umicore bezig met projecten rond recyclage van accu's, maar die nood is nog zeer beperkt op dit ogenblik.
Ik ken mensen die de accu van een total loss Model X gebruiken als thuisbatterij in hun buitenverblijf in Spanje, zij hebben toch zonder problemen een bedrijf gevonden om die installatie in orde te brengen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenHet is duidelijk dat het marktaandeel en de volumes van Tesla in Europa er op achteruit gegaan is. Daar zijn twee redenen voor
1. Door de tijdelijke sluiting van de fabriek in Fremont (lockdown COVID) en de opstart van de Model Y heeft Tesla er blijkbaar voor gekozen om minder wagens in Europa te verkopen.
2. Ik denk dat voor heel wat mensen de iD.3 ook als valabel alternatief voor de Model 3SR+ wordt beschouwd
Tesla heeft beslist om de model 3 SR+ uit China naar Europa te brengen. Er zijn nog meerdere schepen vanuit zowel Fremont als Shanghai onder weg naar Europa, ik verwacht dat einde van dit kwartaal het marktaandeel van Tesla wat beter gaat zijn.
Maar volgend jaar? Tesla heeft nog twee fabrieken die opgestart worden (Berlijn en Texas), ze gaan dus meer capaciteit hebben.
Ik zie ook wel wat tekenen aan de wand: Model 3SR+ wordt nu met veel korting aangeboden in Europa (10%), en 't feit dat ze die auto's uit Shanghai kunnen naar Europa exporteren wil waarschijnlijk ook zeggen dat ze ze daar niet verkocht krijgen.En over twee jaar moeten ze dus nog eens dubbel zoveel auto's op de markt brengen...
En eerlijk gezegd denk ik wel dat de ID.4 als die Skode Eniacq het de model Y in Europa heel lastig gaan maken. Ze zijn een pak goedkoper (10 kEUR), op accu vlak misschien iets minder goed (zeker qua laadsnelheid), maar dat interieur van de ID.4 ziet er wel goed uit.
Nu heeft Tesla Ze een netto winstmarge van bijna 30%, ze kunnen hun prijzen nog wel wat bijsturen denk ik, maar de ongebreidelde groei gaat toch wat vertragen denk ik
Even snel opgezocht nu we nieuwe maand zijn.
Van sept tot nov : Aantal TESLA 3 contracten 12 waarvan 11 in september daarna nog maar 1 in november. VW ID3 18 stuks sinds hij beschikbaar is. Polestar 15 stuks in de zelfde periode. EV blijft peanuts tegenover het aantal gewone wagens dat we doen.
Benieuwd inderdaad Tesla heeft jaren kunnen profiteren van (TINA) nu er betaalbare concurrentie komt hoop ik dat ze niet op hun lauweren rusten. Remember NOKIA.Last edited by carman; 01/12/2020, 17:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
Ik werk bij een lease firma
Even snel opgezocht nu we nieuwe maand zijn.
Van sept tot nov : Aantal TESLA 3 contracten 12 waarvan 11 in september daarna nog maar 1 in november. VW ID3 18 stuks sinds hij beschikbaar is. Polestar 15 stuks in de zelfde periode. EV blijft peanuts tegenover het aantal gewone wagens dat we doen.
Benieuwd inderdaad Tesla heeft jaren kunnen profiteren van (TINA) nu er betaalbare concurrentie komt hoop ik dat ze niet op hun lauweren rusten. Remember NOKIA.
Comment
-
Tja, de vraag is of de meeste mensen daarvan wakker liggen.
Bij de ICE wagens zijn het ook niet de merken met de efficiënste motoren die het best scoren en/of verkopen.
En bij de smartphones zijn het niet de merken met de beste batterijen die het best scoren en/of verkopen.
Er spelen ook altijd een hele hoop andere factoren mee (functionaliteit, looks, kwaliteit, premium feel, personaliseerbaarheid, uitstraling, vertrouwdheid, delivery chain, customer service, ...)
Op sommige scoort Tesla goed tot zeer goed (batterij & laadinfrastructuur, autonoom rijden, performance, rijgedrag), maar op een aantal andere punten middel- of ondermaats (looks, kwaliteit, premium feel, personaliseerbaarheid, delivery chain, customer service)
Veel mensen (waaronder ikzelf) rijden nooit lange afstanden (> 250km op een dag) of hebben een 2de (ICE) auto ter beschikking voor de lange afstanden, voor hen is die batterij & laadinfrastructuur dus niet belangrijk (zolang de range bij de slechtste omstandigheden 250km of hoger is).
En autonoom rijden, performance en rijgedrag zijn weliswaar goed, maar niet "in a league of their own": er is nu al vergelijkbare concurrentie en er is behoorlijk wat op komst in de nabije toekomst.
Voor mij persoonlijk zijn dé grootste afknappers het gebrek aan fysieke knoppen (voor de verwarming en dergelijke), en (in het geval van de Model 3 en Y) het ontbreken van een deftig dashboard met cockpit. En ik denk dat heel veel gewone autorijders daar min of meer hetzelfde over denken.
Dus ja: zeker met de huidige line-up denk ik niet dat Tesla (in Europa) nog snel dé verkoopstopper zal worden. Daarvoor zijn er net wat te veel criteria waarop ze niet zo geweldig scoren.
Comment
-
Tja Europeanen verkiezen europese auto's, met een europees uiterlijk en een europees dashboard, van zachte materialen en mooi gestylede knoppen.
Dat was 20 jaar geleden ook al zo, een japanner was in feite in veel opzichten een betere wagen (nog steeds heimwee naar m'n honda accord van 2000, reed geweldig en oerbetrouwbaar), maar wij kochten toch allemaal een VW, of nog erger een Renault, waar veel meer aan kapot ging en zeker niet beter reed.
Het heeft Toyota er niet van weerhouden om wereldwijd de grootste speler te worden.
Dat europese afwerkingsniveau heeft een prijs, als je een wagen wil maken die even goed rijd dan een model 3 en verder wel naar europese normen gebouwd is, dan gaat die nog wel wat meer kosten (bv. bmw i4).
En helaas pindakaas, een VW ID.3 heeft een cheaper interieur dan de model 3, ook daar moeten ze serieus in de kosten snijden om het betaalbaar te maken. ( https://www.youtube.com/watch?v=eYUJ...youtu.be&t=620 )
Voor 60k vind je ook gewoon geen wagen die even snel is dan een model 3 en even goede EV capaciteiten heeft, laat staan als je ook nog eens naar de gebruikskosten kijkt.
Gelukkig heeft iedereen daarin de keuze, je kan voor 60k een model 3 kopen of een mooier afgewerkte polestar 2, die meer europees/premium aanvoelt maar die het op andere vlakken wat minder doet.
https://www.youtube.com/watch?v=dwnH...outu.be&t=1320
Last edited by sunking; 01/12/2020, 23:50.
Comment
-
Oei, mogelijk vrij slecht nieuws voor de Model 3's met LFP batterijen:
Range in koud weer gaat van 420km NEDC naar 240km.
Eens zien of er echt iets van aan is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenOei, mogelijk vrij slecht nieuws voor de Model 3's met LFP batterijen:
https://insideevs.com/news/458229/te...model-3-china/
Range in koud weer gaat van 420km NEDC naar 240km.
Eens zien of er echt iets van aan is.
Comment
-
gij woont 240 km ver?
't zijn een paar gevallen tot hiertoe, we zullen zien wat het geeft naar de toekomst
Comment
Comment