Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Terwijl klassieke autoproducenten steeds meer hun intrede doen op de markt voor elektrische wagens, verlaagt Tesla (+0,2%) de prijs van zijn goedkopere varianten van de Model 3 en de Model Y. Voor de performance-modellen heeft het de prijzen verhoogd. Door de instapmodellen iets betaalbaarder te maken, kan de groep de verkoopcijfers mogelijk een duw in de rug geven. In totaal leverde het bedrijf in 2020 499.550 voertuigen af, boven de ramingen van Wall Street van 481.261 voertuigen.

Comment

• Comment

• 'TEKORT AAN MICROCHIPS'

PRODUCTIE TESLA MODEL 3 GEDEELTELIJK STILGELEGD

Tesla heeft een deel van de productie van de Model 3 in het Amerikaanse Fremont tot 7 maart stilgelegd, melden bronnen van persbureau Bloomberg. Mogelijk is dit het gevolg van het wereldwijde tekort aan computerchips voor de auto-industrie.

Medewerkers aan een productielijn voor de Model 3 in Fremont is naar verluidt medegedeeld dat ze het werk van 22 februari tot 7 maart neer moeten leggen. De jaarlijkse productiecapaciteit van de fabriek in Californië ligt op 500.000 exemplaren van de Model 3 en Model Y. Tesla heeft niet gedeeld waarom het de productie stil heeft gelegd, maar vermoedelijk heeft het besluit te maken met het wereldwijde tekort aan computerchips dat de auto-industrie nu al enige tijd plaagt. Vorige maand had Tesla al gewaarschuwd dat dit tekort mogelijk gevolgen zou gaan hebben voor de productie.

Tesla heeft tegenover Bloomberg nog niet gereageerd op de tijdelijke productiestop. Het is niet duidelijk hoeveel exemplaren Tesla nu misloopt van de Model 3 door de tijdelijke sluiting van de productielijn. Tesla heeft ook nog een fabriek in Sjanghai, maar voor zover bekend kan de productie daar gewoon doorgaan.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De wereld valt stil

Hoelang nog?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            De wereld valt stil

Hoelang nog?

Tot de vraag naar playstations en bitcoin miners terug gaat zakken....

Ironisch genoeg ligt Elon mee aan de basis. Met zijn tweet en aankoop van bitcoins is de prijs sterk gestegen, en dan beginnen er weer meer mensen te minen waarvoor ze chips nodig hebben, en die zijn bereid meer te betalen...
            Maar de hoofdoorzaak is zeker de wereldwijde geexplodeerde vraag naar alle soorten chips en halfgeleiders.

Comment

• Die bitcoin moeten ze verbieden wat een verspilling van middelen...

Comment

• benieuwd of verbieden ervan gaat komen door de overheden, ze hebben er natuurlijk geen vat op

Comment

• dat klopt, in onze geglobaliseerde wereld hebben overheden niks meer te zeggen. het kapitaal wint altijd.

Comment

• Ik verschoot ervan te horen dat de bitcoin evenveel energie vraagt als Nederland in 1 jaar verbruikt.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Ik verschoot ervan te horen dat de bitcoin evenveel energie vraagt als Nederland in 1 jaar verbruikt.
                        Bitcoin is gewoon het digitale goud. Wat kost goud opgraven en verwerken aan energie? Cash geld, aandelenmarkten,... Wie vertrouwd de overheid nog, ze staan 24 op 24 geld te drukken tot het niks meer waard is.

Comment

• Tesla Model 3 Long Range Dual Motor - review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10297071.html Tesla maakt winst dankzij zijn concurrenten

Tesla maakte vorig jaar geen winst dankzij Model 3 of Model X, maar dankzij zijn concurrenten. De fabrikant van elektrische auto’s verkocht voor 1,5 miljard dollar uitstootrechten aan bouwers van wagens die vervuilender zijn en veroverde zo een plekje in de S&P500-index.

De Amerikaanse producent van elektrische auto’s benadrukte al herhaaldelijk dat de regulatory credits geen deel uitmaken van het zakenmodel. Maar de extra cash is niettemin zeer welkom, zeker zolang Tesla geen winst maakt met de verkoop van zijn auto’s. Zonder die rechten was Tesla eind dit jaar 836 miljoen dollar in het rood geëindigd. Nu bleef op 31 december 690 miljoen dollar winst over.

Comment

• Jezelf inhalen. De vernieuwde Tesla Model 3 doet het | Review + V3 supercharge

Comment

• Er is geen enkele pastoor die zo kwistig omspringt met wierook als die gast.

Comment

• Die reviewer. Wat een preker.
                                  Hij zou ook eens mogen vertellen dat de afvering/demping/filtering gewoon ronduit onvoldoende is, en dat je echt wel heel veel kabaal macht verwachten op slecht wegdek, omdat de geluidsisolatie onvoldoende is
                                  Een ID.3 van 35 kEUR rijdt een stuk comfortabeler (maar mist wel het vermogen en de range)

Verder heeft de model 3 ook een draaicirkel van een autobus.

Voor de rest ben ik dik tevreden hoor. Maar die wagen heeft ook duidelijke negatieve punten, vermeld ze dan ook
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• In Nederland kennen ze dat niet, slecht wegdek ^^. Daar kan je met een oud wrak rondrijden en da's nog steeds comfortabel. De ophanging van uw wagen gaat ook veel langer mee in Nederland.

De model 3 heeft idd zijn zwaktes, maar anno 2021 is er blijkbaar nog steeds geen concurrent die voor dezelfde prijs een even goede range (en laadmogelijkheden) aanbiedt.
                                    Dus één wierookstokje mag zeker wat mij betreft

Comment

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Duitsers/Zwitsers, die Engels praten...het blijft toch een verhaal apart LOL

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X