Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Tijdens een testrit met de Id.4 vond ik dat de vering nogal droog was op korte oneffenheden. Vandaag een testrit gedaan met een Tesla model 3. I stand corrected
Wat was me dat! Op de beton baan tussen Zaventem en Kortenberg denk ik niet dat er een voeg was die zonder veel poeha werd doorgegeven aan het interieur. En het zorgde voor een hoop gerammel in het Dashboard. Het rijden etc is heel leuk, maar er wordt die auto precies toch serieus wat vergeven.
Comment
-
gewoon maar wat dromen hoor, tegen 2027 als de eu6 norm vervalt in de lez, tegen dan is er weer vanalles anders op de markt...na een s-klasse lijkt alles pokkehard natuurlijk...een model s met luchtvering mag dan weer geen trekhaak...een model 3 stond tot vandaag zowat op 1...maar die ionic5 steekt me toch de ogen uit, zal een stuk comfortabeler (maar ook geen luchtgeveerd vliegend tapijt) zijn met zijn 3 meter wielbasis; maar niet het voordeel van de superchargers (net als elke andere niet-tesla ev)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe harde vering wordt hem toch in veel reviews verweten ook.
Voor mij al een reden om hem niet te nemen, eerlijk gezegd.
Nogal allergisch voor harde ophangingen.
In elk geval, geen enkele auto heeft ooit mijn man boobs zo doen schudden. :-)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenBandendruk maakt idd uit, evenals velggrootte.
mijn 18” op 2.8 bar ervaar ik niet als oncomfortabel, natuurlijk het ie geen citroen C6...
Comment
-
Comment
-
Het enige wat ik spijtig blijf vinden is die gewone kleine kofferklep, dat maakt hem toch wel minder handig in gebruik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet enige wat ik spijtig blijf vinden is die gewone kleine kofferklep, dat maakt hem toch wel minder handig in gebruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichteniemand een idee hoe die update schema's van Tesla werken? Blijkbaar wordt in US nu versie 2021.24 uitgerold. Ik kreeg gisteren een update gepushed, maar sta nu nog maar op 2021.12.25.7
Die laatste nieuwe zou ook Disney+ bevatten.
TESLA KOMT MET GROTE SOFTWARE-UPDATE
Tesla rolt binnenkort softwareversie 2021.24 uit. Normaliter geen reden voor een artikel, maar in dit geval bevat de update wel heel veel nieuws.
Software-updates zijn voor Tesla-rijders natuurlijk doornormaal. Meestal gaat het om kleine wijzigingen of bug-fixes, maar af en toe is er noemenswaardig nieuws. Dat is binnenkort het geval, als versie 2021.24 zich meester maakt van de wereldwijde Tesla-populatie.
Het doorgaans goed geïnformeerde Electrek meldt dat aan de auto’s onder meer een Car Wash Mode wordt toegevoegd. Met een tik op het scherm worden dan alle ramen gesloten, wordt de laadpoort vergrendeld, gaan de parkeersensoren uit en wordt voorkomen dat de auto zichzelf automatisch in ‘P’ schakelt. Een vergelijkbare functie kennen we al wel van Mercedes, maar voor Tesla is dit handigheidje nieuw.
Ook wordt het mogelijk om de automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels uit te schakelen. Voorheen was deze functie altijd ingeschakeld, maar omdat kennelijk niet iedereen daar blij van wordt kan het binnenkort uit.
Actieradius>procenten
Tesla voert ook weer wat wijzigingen door aan de dashcam, die bij de Model 3 werkt met een viertal camera’s rondom de auto. De functie lijkt ‘slimmer’ te worden en moet vanaf de update automatisch kunnen detecteren of zich een gevaarlijke en dus ‘filmwaardige’ situatie voordoet. Nu gebeurt dat al wel als de claxon wordt gebruikt en na een tik op het juiste icoontje.
Interessant is ook dat Tesla het nu mogelijk maakt om met één tik op het batterij-icoon te wisselen tussen de weergave van het batterijpercentage en de restende actieradius. Nu is die functie nog ergens diep in een menu verstopt, maar straks is alle informatie dus onder handbereik. Waarom het niet mogelijk is om beide zaken tegelijkertijd weer te geven, weet overigens niemand.
Wifi
Belangrijk nieuws is er ook als het gaat om wifi-connectiviteit. Wie zijn of haar Tesla continu met internet verbonden wil zien, moet daarvoor na het eerste jaar jaarlijks een bedrag betalen. Een alternatief is om de auto te laten draaien op de databundel van je telefoon, door de Tesla met wifi aan een mobiele hotspot te verbinden. Tot nu toe valt die verbinding echter weg als de auto in Drive wordt gezet, omdat het systeem is bedoeld voor een Wifi-verbinding aan huis. Dat specifieke aspect- het wegvallen in Drive – komt nu te vervallen. Wie de auto verbindt met een mobiele hotspot, behoudt dus ook bij het rijden gewoon de verbinding.
Disney+
Tot slot is er nog goed nieuws voor wie zich tijdens het laden stierlijk verveelt. Naast YouTube en Netflix wordt nu ook Disney+ toegevoegd aan het Tesla Theater.
Wie wil weten wat er allemaal al is veranderd aan Tesla’s door middel van software-updates, moet overigens zeker even dit artikel teruglezen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Merci Jocar voor de info ivm de laatste Tesla update. Maar heeft iemand zicht op de geplande uitrol van Tesla?
Zoals vermeld kreeg ik vorige week pas update 2021.12.25.7 gepushed. Terwijl nu dus al sprake is van update 2021.24.
Ik vond intussen dat de update codes blijkbaar staan voor 'jaar.week.versie'. Dus mijn 2021.12.25.7 is nog niet zo oud.
Ik lees op deze site dat het gros van de aangesloten US bestuurders ook op 2021.12.25.7 rijden. Dus nog paar weken geduld?
View the release notes and other metrics for all Tesla vehicle updates.
Comment
Comment