Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • INSTAPVERSIE TESLA MODEL 3: NIEUWE NAAM, MEER BEREIK, MINDER SNEL

    491 KM WLTP!

    Tesla voert weer eens wat wijzigingen door aan het leveringsgamma. Ditmaal gaat het om de Model 3 Standard Range Plus. De instapversie van de voordeligste Tesla verliest die naam, wordt iets minder snel maar komt ook 491 km ver op een lading stroom.


    Allereerst valt de naamswijziging op. In plaats van ‘Standard Range Plus’ heet de basis-Model 3 nu simpelweg ‘Model 3’, onder het kopje ‘achterwielaandrijving’. Dat lijkt slim, want de ‘Plus’ in de naam is wat verwarrend en slechts relevant als je weet dat er in de VS, en louter op speciale bestelling, ook een Standard Range zonder ‘Plus’ bestond.

    Daarbij blijft het echter niet. Tesla belooft voor deze uitvoering van de Model 3 nu een actieradius van 491 km WLTP, terwijl dat voorheen 448 km was. Tegelijkertijd gaat de 0-100-tijd van 5,6 naar 6,1 seconden, waarmee we de zeldzame situatie meemaken dat een Tesla langzamer wordt in plaats van sneller. Tesla communiceert zelf geen accu-capaciteiten, maar bevestigt wel dat er een nieuw, groter en efficiënter accupakket wordt gemonteerd. Niet-officiële bronnen melden dat het zou gaan om een stijging van (bruto) 55 kWh naar 60 kWh, maar het belangrijkste is dat de auto verder komt. 491 km voor een instapmodel is bovendien gewoon indrukwekkend veel.

    China

    De wijzigingen hebben vooralsnog alleen betrekking op de in China gebouwde variant van de achterwielaangedreven Model 3, want die had al eerder over zogenaamde LFP-accu’s. Dat is de batterij die gewijzigd is, maar Tesla zou plannen hebben om die LFP-accu’s wereldwijd te gaan leveren in deze uitvoering. Voor Europa is dat allemaal niet van belang, want hier komt de instapversie van de Model 3 al langer uit China en gelden de wijzigingen dus meteen.




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Tesla Model 3 v Polestar 2 - which is best?

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Ik begrijp zijn vergelijking, maar de Polestar toont toch gewoon veel meer auto, en in't dagelijks verkeer volgens mij toch de betere van de twee.

        Vriend van me heeft zijn full spec Polestar 2 sinds vorige week.
        Interieur ziet er toch puik uit, alleen idd wat harde plastiek aan de onderkant hier en daar.
        PK's zijn wel totale overkill. Eens leuk om aan de vrienden te tonen (mindblowing die acceleratie wel), maar voor de rest weinig meerwaarde tov de basisversie, lijkt me.

        Zijn zoon rijdt trouwens met een Tesla model 3, maar die heb ik nog niet IRL in detail kunnen bekijken.

        Gast ist trouwens 22j, pas afgestudeerd, en heeft de Tesla van zijn werkgever als leaser gekregen.
        Toch wel benieuwd wat dat gaat geven, als al die jong gasten met een 5sec auto gaan rondtoeren binnenkort.

        Comment


        • ik vind de polestar ook een knappe auto, het interieur van tesla blijft mager in vergelijking met europese wagens (heb bv ook eens met een e-208 gereden, die zat wel verbazend goed in elkaar - en ook de ID.3 viel eigenlijk niet tegen, op het plastieken dashboard na).
          Maar het hoge verbruik van die polestar, dat is voor mij een no go.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Ik begrijp zijn vergelijking, maar de Polestar toont toch gewoon veel meer auto, en in't dagelijks verkeer volgens mij toch de betere van de twee.

            Vriend van me heeft zijn full spec Polestar 2 sinds vorige week.
            Interieur ziet er toch puik uit, alleen idd wat harde plastiek aan de onderkant hier en daar.
            PK's zijn wel totale overkill. Eens leuk om aan de vrienden te tonen (mindblowing die acceleratie wel), maar voor de rest weinig meerwaarde tov de basisversie, lijkt me.

            Zijn zoon rijdt trouwens met een Tesla model 3, maar die heb ik nog niet IRL in detail kunnen bekijken.

            Gast ist trouwens 22j, pas afgestudeerd, en heeft de Tesla van zijn werkgever als leaser gekregen.
            Toch wel benieuwd wat dat gaat geven, als al die jong gasten met een 5sec auto gaan rondtoeren binnenkort.
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            ik vind de polestar ook een knappe auto, het interieur van tesla blijft mager in vergelijking met europese wagens (heb bv ook eens met een e-208 gereden, die zat wel verbazend goed in elkaar - en ook de ID.3 viel eigenlijk niet tegen, op het plastieken dashboard na).
            Maar het hoge verbruik van die polestar, dat is voor mij een no go.
            De Tesla heeft een paar dingen goed voor elkaar en 1 daarvan is zijn efficiëntie, maar hij weegt dan ook 300 kg minder. Dat moet ergens zitten natuurlijk en dan zie je bijvoorbeeld opmerkingen over geluid uit de ophanging, terwijl de ophanging geprezen wordt. Ik vermoed dat Tesla een stuk minder isolatie aan boord heeft, wat ook perfect kan verklaren waarom hij niet zo "saai" is als de Polestar.

            e208 heb ik in GT uitvoering gereden en daar heb ik zo echt een top of the range hot hatch gevoel bij. Maar als je in die klasse naar efficiëntie kijkt kom je bij de i3 uit.

            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Dat gewichtsverschil is idd wel gigantisch te noemen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                ik vind de polestar ook een knappe auto, het interieur van tesla blijft mager in vergelijking met europese wagens (heb bv ook eens met een e-208 gereden, die zat wel verbazend goed in elkaar - en ook de ID.3 viel eigenlijk niet tegen, op het plastieken dashboard na).
                Maar het hoge verbruik van die polestar, dat is voor mij een no go.
                Inderdaad, ik heb niet met de Polestar gereden, wel met de XC40.
                Acceleratie is totale overkill, maar verbruik valt echt tegen. Op 50 en 70 km wegen en een klein stukje autostrade zat ik aan 26 kWh/100km. Dat doet een Tesla m3 in elk geval met minder dan 20 kWh/100km.

                Polestar en XC40 zijn mooi, maar voor mij niet geschikt om af en toe een langere business trip te doen. Dat is met een Tesla een pak makkelijker.

                Comment


                • Amai, dat is inderdaad een stevig verbruik. Ik zit bij deze temperaturen bij mijn Model S zelfs maar aan 22kWh/100km, tegen 127 op de cruisecontrol.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Tesla Model 3 vs Hyundai Ioniq 5 review – a new EV champion?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • 'TESLA MODEL 3 POPULAIRSTE EV VAN EUROPA IN 2021'

                      ACHTERSTAND ID3 NIET MEER IN TE HALEN

                      Het is nog wat vroeg, maar alles wijst erop dat de Tesla Model 3 met grote voorsprong de populairste EV van Europa wordt in 2021.

                      Dat is best opvallend, want vooraf had je zomaar kunnen denken dat de compactere, voordeligere en bovenal 'Duitsere' Volkswagens ID3 er in zijn eerste volle jaar met deze titel van door zou gaan. Volgens cijfers van Jato Dynamics, onder de aandacht gebracht door Automotive News, moet de ID3 het in de eerste 11 maanden van 2021 met ongeveer 62.000 kopers doen. Daarmee lijkt de overwinning van Tesla wel zeker, want de Amerikanen verkochten in diezelfde periode zo’n 113.000 Model 3’s. Juist: ruim 50.000 exemplaren méér! In september stond de auto trouwens ook al op de nummer 1-positie van alle autotypes, dus ongeacht aandrijfvorm.

                      De afstand tussen de nummers 2 en 3 op de EV-ranglijst is heel wat minder groot dan die tussen 1 en 2, want Renault schommelt met de Zoe rond de 60.000 exemplaren. In de maand november stond de Zoe met 8.658 exemplaren wel op 2, maar moest hij alsnog de Tesla Model 3 (10.739) voor zich dulden. In deze maand was het de Dacia Spring die het tot de derde plek wist te schoppen, terwijl de ID.3 niet verder kwam dan plek 7.

                      Tesla gaat er ook vandoor met de merkentitel als het gaat om EV’s. Wel is het zo dat het succes van dit merk sterk afhankelijk is van de twee kleinste en jongste modellen, want de Model S en X kwamen in 11 maanden tijd niet verder dan respectievelijk 133 en 230 exemplaren. De Model Y, waarvan de levering pas in augustus van start ging, scoorde al dik 18.000 kopers. Volgend jaar zou die auto dus ook weleens hoog kunnen eindigen.

                      De complete en definitieve ranglijst voor Europa in 2021, inclusief een mooie top 10, volgt ongetwijfeld na de jaarwisseling.

                      Bron: Autoweek


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Tesla Model 3 Standard Range Plus Review (2021) - Nog steeds de norm?

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment




                        • de bmw is sneller, maar dat verschil in gewicht ook weer hoed af

                          dat de tesla minimalitisch is, das een feit...maar hoe spelen ze dat daar klaar?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                            de bmw is sneller, maar dat verschil in gewicht ook weer hoed af

                            dat de tesla minimalitisch is, das een feit...maar hoe spelen ze dat daar klaar?
                            Isolatie is blijkbaar een redelijk stuk besparing qua gewicht. Ook de ophanging zou minder gewicht geven. Gisteren nog is een lange afstands test bekeken waarin de "oude" model S nog altijd de efficiëntste was tegenover zijn concurrenten, dus ook de lichtste.

                            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Eigenlijk beetje belachelijke tests, doe je toch nooit in het dagelijkse verkeer.
                              Pas bij 100-130 mijl per uur haalde de BMW de Tesla in. Dat is al rijbewijs kwijt op de openbare weg.
                              Beide auto's zijn meer dan snel genoeg.

                              Moet zeggen dat een andere neus de Tesla direct er heel wat beter uit laat zien.
                              Snap echt niet waarom ze die duckface gekozen hebben.

                              Comment


                              • en de noodstop dan... da's bijna 2 wagenlengtes
                                optrekken is niet alleen gewicht. ook de verhoudingen die zijn gekozen tussen motor en wielen doet heel erg veel. Da's al het geval bij een versnellingsbak maar even belangrijk hier. De eindverhouding is hier een keuze tussen optrekken of topsnelheid. Zou eens willen weten wanneer de bmw de overhand neemt hoeveel toeren beide motoren draaien. Electromotoren verliezen toch ook efficientie bij hogere toerentallen. Draait de bmw minder toeren op dat moment dan gaat die efficienter zijn.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Je kan toerentallen van electromotoren en benzinemotoren niet vergelijken.
                                  Maar het klopt dat er een daling van efficientie is bij hoge toerentallen, daarom zijn er nu ook EV's die daarvoor een 2-speed versnellingsbak inzetten.
                                  Tesla gebruikt ook 2 verschillende motoren (inductie en permanente magneet), omdat die een ander rendement halen afhankelijk van recup/tractie en snelheid.
                                  Dat is één van de redenen waarom een Tesla zo'n laag verbruik heeft en hoge range (naas aero natuurlijk).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk beetje belachelijke tests, doe je toch nooit in het dagelijkse verkeer.
                                    Pas bij 100-130 mijl per uur haalde de BMW de Tesla in. Dat is al rijbewijs kwijt op de openbare weg.
                                    Beide auto's zijn meer dan snel genoeg.

                                    Moet zeggen dat een andere neus de Tesla direct er heel wat beter uit laat zien.
                                    Snap echt niet waarom ze die duckface gekozen hebben.
                                    Beide wagens zijn gewoon te snel. Wanneer ik met mijn gewone model 3 LR vol doortrek klagen alle inzittenden...
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Alles boven de pakweg 200PK is tegenwoordig totale overkill in het huidige verkeer.

                                      Gisteren nog met een vriend meegereden in zijn Macan turbo. Tegen 70 kmh op de binnenwegen.
                                      Hij zei zelf dat het steeds frustrerender is om die auto niet te kunnen gebruiken waarvoor hij gemaakt is.

                                      Comment


                                      • waarom koopt hij zich dan ne macan turbo?

                                        Ik heb mijn model 3 AWD niet genomen omwille van het vermogen, maar het is toch wel prettig om altijd zeer vlot te kunnen invoegen (bv op een korte oprit), of gewoon om op 2 seconden verlost te zijn van een lastige medeweggebruiker naast of achter mij.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          waarom koopt hij zich dan ne macan turbo?

                                          Ik heb mijn model 3 AWD niet genomen omwille van het vermogen, maar het is toch wel prettig om altijd zeer vlot te kunnen invoegen (bv op een korte oprit), of gewoon om op 2 seconden verlost te zijn van een lastige medeweggebruiker naast of achter mij.
                                          Waarom hij die koopt is not the point... omdat hij hem kan veroorloven, en graag een Porsche SUV had zeker?

                                          Punt is, dat je met die overdreven pk's geen kant meer uit kan tegenwoordig.
                                          Zelfs in Duitsland zijn de plekken waar je nog kan doorrijden steeds schaarser.

                                          En vlot invoegen, kan je met 200PK ook ruimschoots voldoende

                                          Comment

                                          Working...
                                          X