Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

    Beide wagens zijn gewoon te snel. Wanneer ik met mijn gewone model 3 LR vol doortrek klagen alle inzittenden...
    Ik dacht eerst dat het als passagier was in een EV dat ik een beetje misselijk werd, wat ook niet zo gek was toen mijn collega zijn model S wou "showen". Maar daarna had ik het in elke EV, zelfs aan het stuur van een e208. Het lijkt wel dat je even moet wennen aan acceleratie zonder dat je hersenen dat kunnen linken aan geluiden of schakelen of zo.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment




    • ze hebben beide hun sterktes, maar de tesla...tja

      Comment


      • Tesla Model 3 (2021) uit China: hoe is dat? | Afscheid duurtest

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Tesla Model 3 Europe Trip 1600km | Bern to Florence - Pisa - Livorno - Cinque Terre

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • HOEVEEL CAPACITEIT HEEFT ACCU VAN TESLA MODEL 3 LR NA RUIM 130.000 KM?

            ‘DOOR TOT DE LAATSTE SNIK’

            De elektrische auto die dit keer aan bod komt in onze accudegradatiecheck is de Tesla Model 3 Long Range. Eentje uit 2019, dat was het topjaar voor de Model 3 in Nederland. Hij werd zelfs de bestverkochte auto. Wij kijken hier of je je zorgen moet maken over de degradatie van de accu na vele kilometers en verloop van tijd. Deze Tesla Model 3 Long Range heeft 137.000 kilometer gelopen.

            Alsof Fernando Alonso himself zo van een Formule 1-race komt aangelopen. Niets is echter minder waar. De ­‘kimoaa’-cap en het lange haar van Julien Maalsté zetten je subiet op het verkeerde been. Hij meldt zich voor de accudegradatietest van zijn Model 3.

            Maalsté is een fervent autorijder. Hij heeft een verzameling klassiekers, zoals een ­Citroën 2CV, een Ami 6, een DS en een Ford Econoline, alle in identieke babyblauwe kleur. “Het was de bedoeling de Tesla dezelfde kleur te geven, maar de wrappers zaten er een tikkie naast. Dit is eerder turquoise dan babyblauw, vind je niet?



            Anticiperend rijden

            Hoe kan een petrolhead als Maalsté nu in een EV rijden? Eén moment was bepalend voor de strafrechtadvocaat. “Tijdens ons dispuutweekend nam ik de uitnodiging aan om een rondje Tesla te rijden. De rest is geschiedenis. Ik sloeg om als een blad aan een boom. Was de DS in 1955 de toekomst, nu is dat de Tesla, naar mijn ­bescheiden mening. Hij is misschien niet moeders mooiste – dat zijn in mijn ogen de Honda E en de Mazda MX-30 – maar hij doet ­alles wat ik verlang van een auto.”

            Tot 2019 reed Julien 40.000 kilometer per jaar in zijn Citroën DS, voornamelijk om zijn cliënten te bezoeken. “Voorheen gooide ik ­telkens de tank vol zonder erbij na te denken. De Tesla dwingt mij bewuster te rijden. Kijk maar naar mijn WLTP. Die is beter dan wat Tesla opgeeft. 499 tegen 509 en ’s zomers zelfs 589 kilometer. Dat bereik ik met anticiperend rijden. Zo laat ik het gaspedaal al los op 200 meter voor een rood verkeerslicht, waardoor ik weinig hoef te remmen en zo dus minder energie vernietig. Gelukkig was ik dat al gewend met mijn oldtimer. Toch is het al mijn derde ­respectievelijk tweede setje banden voor en achter. Dat zal ongetwijfeld met de ­acceleratie te maken hebben.”

            Geen nadeel

            Opladen doet de advocaat in de nabijheid van zijn huis, bij openbare palen. “Snelladen doe ik hooguit één keer per maand als het echt niet anders kan.” Juliens clientèle is van velerlei pluimage. “Van Haribo-jatter tot Hells Angel. Ze zitten ofwel veilig opgeborgen achter de tralies of brommen ‘gewoon’ thuis. In elk geval verspreid over het land.” Dat verklaart de hoge kilometerstand van zijn nog immer piepjonge Tesla Model 3. Over die auto is hij na drie jaar nog laaiend enthousiast. “Ik kan geen nadeel bedenken, zeker als Frankrijk zijn laadinfrastructuur ook eens up-to-date brengt.”



            Marcel van Renselaar koppelt de Aviloo-­batterytester los en heeft goed nieuws. De accu’s verkeren met 89 procent nog in uitstekende conditie. Er was een capaciteit van 74,3 kWh en het zit nu op 66,24 kWh. Maalsté is minder tevreden: “Ik had met mijn rijd- en laadgedrag minder degradatie verwacht. Toch ga ik deze Model 3 tot op de draad oprijden. Ik meld me dus wel als ik voor Klokje Rond in aanmerking denk te komen.”

            Bron: Autoweek








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • TESLA MODEL 3 POPULAIRSTE AUTO IN EUROPA

              DUBBEL POPULAIR

              Dat Tesla met de Model 3 regelrecht in de verkooproos heeft geschoten, bewijst het merk ook nu weer. De Model 3 was in maart namelijk niet alleen de best verkochte elektrische auto van Europa, de populaire Tesla was er namelijk ook nog eens de best verkochte personenauto.

              Tesla verkocht in maart in Europa maar liefst 23.013 exemplaren van de Model 3, zo blijkt uit cijfers die Jato vrijgeeft. De Tesla Model 3 mag zich niet alleen de populairste EV van Europa noemen, maar ook de best verkochte personenauto in de brede zin. De Peugeot 208 eindigt met 21.026 verkochte exemplaren op de tweede plek, gevolgd door de Tesla Model Y waarvan in maart 18.968 stuks zijn geregistreerd. De Volkswagen Golf staat met 16.784 exemplaren op plek vier, op de voet gevolgd door de Dacia Sandero ( 16.778 ) en de Citroën C3 ( 16.697 ).

              Kijken we puur naar volledig elektrische auto's, dan vinden we de reeds genoemde Tesla Model 3 en Model Y achtereenvolgens op plek één en twee. De afstand tot de nummer drie is groot, de Fiat 500e volgt namelijk op plek drie met 6.579 geregistreerde exemplaren. Op positie vier vinden we de Kia Niro met 5.217 stuks, de vijfde plek is voor de Volkswagen ID4 (5.009). Van de ruim 21.000 Peugeots 208 die in maart in Europa zijn geregistreerd, waren er 4.201 volledig elektrisch. Dat levert de Peugeot e-208 een zesde positie in de lijst van best verkochte EV's.

              In totaal zijn er in Europa in maart 1.116.419 nieuwe personenauto's geregistreerd. Dat zijn er 19 procent minder dan in maart vorig jaar (1,37 miljoen), en 33 procent minder dan in maart 2020 en zelfs 37 procent minder dan in diezelfde maand in 2019 voor de pandemie. Over de eerste drie maanden van dit jaar gemeten staat de teller op 2,73 miljoen, 11 procent lager dan in het eerste kwartaal vorig jaar (3,05 miljoen). Volgens Jato heeft de daling van de registratiecijfers te maken met de oorlog in Oekraïne die ook de automarkt flink verstoort.

              De verkoop van auto's met een dieselmotor eindigde in maart op 202.113 stuks, 39 procent minder dan in diezelfde maand vorig jaar. Volledig elektrische auto's en plug-in hybrides waren samen goed voor 244.801 nieuwe registraties en deden het gezamenlijk 10 procent beter dan vorig jaar. De populariteit van plug-ins is echter wel afgenomen en wel met 22 procent naar 93.100 stuks. De Ford Kuga was met 5.544 in maart geregistreerde exemplaren de populairste PHEV van Europa, gevolgd door de Volvo XC40 (4.005) en de Peugeot 3008 ( 3.748 ). De Cupra Formentor eindigde op plek vijf (2.905), de BMW X5 staat daar met 2.777 geregistreerde exemplaren een plek achter.

              Bron: Autoweek

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Waarom blijft de pers altijd die verhaaltjes opdissen van 'best verkochte auto' op het einde van het kwartaal en 'verkoop ineengestort' in het begin van het kwartaal?
                achja 't zal wel meer clicks genereren zeker...

                Comment


                • En meest verkocht en populairst zijn 2 verschillende zaken. Om uit het eerste het tweede af te leiden is wat simplistisch.

                  Comment


                  • RX-8
                    Ik snap je commentaar niet. Als een auto veruit de meest verkochte is (en ja, je moet per kwartaal kijken), dan is dat toch de populairste?
                    Ik neem aan dat mensen die auto niet gaan kopen omdat ze er verplicht toe worden.

                    Comment


                    • Ehm, gedeeltelijk toch wel, ja. Je mag met bepaalde auto's al niet meer binnen in sommige steden, je wordt belast op benzine en diesel, en krijgt premies voor elektrisch, dus ja, dat is de reden waarom het meer verkocht wordt, maar daarom is het nog niet populairder. Populair betekent meest geliefd, niet meest verkocht.
                      Ik denk dat bij autoliefhebbers een Ferrari of Lamborghini populairder is dan een Opel of Renault, maar die worden wel meer verkocht

                      Het zijn gewoon 2 woorden met volledig verschillende betekenis, populairste en meest verkochte auto's kun je niet door elkaar mengen, het zijn 2 verschillende uitgangspunten, en je mag niet denken dat het omdat het het ene is dan automatisch ook het andere is.

                      Goed is ook zo een woord dat je moet apart houden. Populaire liedjes zijn ook niet altijd goeie liedjes

                      Comment


                      • Tesla Model 3 VS BMW i4 - ENDLICH Alternativen in ALLEN Klassen!

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • De velgen onder die 3 zijn echt wel dik..

                          Comment


                          • Deze blijft toch wel de referentie.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Iemand een idee waarom Tesla Model 3 jong 2dehands zo goedkoop is in Duitsland? link
                              Ik zie daar heel wat wagens staan van 1-2 jaar oud met <30.000km ruim onder de 40.000€.
                              In België lijken ze me toch gemakkelijk 5.000€ duurder.
                              Is dat met de aankoopsubsidie daar of zo?

                              Een model Y van 2021 met 9.000km staat er bvb ook 15.000€ goedkoper dan nu in de Tesla shop.
                              Hier finden Sie Tesla Gebrauchtwagen zu Bestpreisen | Tesla Fahrzeuge | Tesla Model 3, Tesla Model Y | Autohaus Bas ✓
                              Last edited by Chris_147; 25/11/2022, 10:31.

                              Comment


                              • Meer aanbod.

                                Comment


                                • Nee zijn bijna altijd prijzen waar de Duitse premie voor aankoop van een EV van af getrokken zijn.

                                  Voor Franse auto’s vaak hetzelfde probleem: die worden geadverteerd met wat je zou betalen na aftrek van mogelijke premie.

                                  Daardoor wordt het vaak heel moeilijk om prijzen te vergelijken tussen de verschillende landen.

                                  Comment


                                  • Hmm, ben in gesprek geweest met een Duitse verdeler die veel 2dehands Tesla Model 3 heeft staan.
                                    Duidelijk aangegeven dat het voor export is, ook gevraagd wat de prijs is voor export platen, en hij zegt toch dat de prijzen op de website de prijzen zijn die ik zou moeten betalen.
                                    Dus zo'n wagen lijkt me toch wel goedkoper in Duitsland.

                                    Comment


                                    • 'VERNIEUWDE TESLA MODEL 3 OP KOMST'

                                      WINSTOPSTUWER

                                      ​De Tesla Model 3 is pas sinds 2019 in Nederland te koop, maar het model bestaat al sinds 2016. Tesla zou werken aan een opgefriste variant van zijn elektrische sedan. Die zou onder meer de productiekosten omlaag moeten brengen.


                                      Hoewel niet alles dat Elon Musk aanraakt direct in goud verandert valt het succes van zijn automerk Tesla niet te ontkennen. De Model 3 en Model Y hebben de voorheen populaire Tesla Model S vrijwel volledig overbodig gemaakt en het ziet er vooralsnog niet naar uit dat Tesla zich zorgen hoeft te maken om de aantrekkingskracht van zijn succesnummers. Toch kan Tesla niet achterover leunen. Er komen namelijk steeds meer en steeds betere elektrische modellen van andere autofabrikanten bij, met als gevolg dat zaken als een grote en dus voor dagelijks gebruik geschikte actieradius, hoge laadsnelheden en efficiënte elektromotoren die voorheen sterke verkoopargumenten waren voor een Tesla, een kleinere rol gaan spelen. Om de ogen van de consument op de Model 3 gericht te houden, werkt Tesla aan een vernieuwde versie van zijn elektrische verkoopknaller.



                                      De Tesla Model 3 werd in 2016 aan het wereldpubliek voorgesteld en is inmiddels dus zes jaar oud. Er zijn automodellen die al na een kortere levensloop een facelift ondergaan, maar dat Tesla de levensduur van de Model 3 verder wil oprekken is geen verrassing. De Tesla Model S werd immers al dik 10 jaar geleden gepresenteerd en is - hoewel in technisch grondig doorontwikkelde vorm - nog altijd te koop. Reuters meldt op basis van vier anonieme bronnen dat de herziene Model 3 onder meer goedkoper te produceren moet zijn dan het huidige model. Door het aantal componenten waaruit het van nature al minimalistische interieur van de Model 3 is opgebouwd terug te brengen, moeten de productiekosten omlaag kunnen.

                                      De vernieuwde Tesla Model 3 - die vanbuiten waarschijnlijk slechts op detailniveau wijzigingen ondergaat - moet volgens Reuters in het derde kwartaal van 2023 in China in productie gaan. De vernieuwde Model 3 zal ook in Californië van de band lopen, maar wanneer precies is niet bekend.


                                      Naar voorbeeld van Model S


                                      In 2021 werd de Tesla Model S voor het eerst sinds de facelift van 2016 écht aangepakt. De Model S kreeg een ander front, een aangescherpte achterbumper en al het chroomwerk verdween. De Tesla Model S kreeg verder een volledig gewijzigd interieur, met een nieuw horizontaal georiënteerd infotainmentscherm dat de verticale variant verving. De grote broer van de Model 3 kreeg onder meer een nieuw en aan de bovenzijde opengeknipt yoke-stuurwiel, maar dat was niet het enige. Zo ging ook het meubilair achterin de Model S op de schop en introduceerde Tesla niet alleen nieuwe hard- en software voor het infotainmentsysteem, maar ook een display voor de inzittenden achterin. We verwachten dat de facelift van de Model 3 vergelijkbaar is met die van de Model S.

                                      In Nederland is de Model 3 met afstand de populairste Tesla. Inmiddels zijn er 41.400 exemplaren van geleverd. Maar liefst een kleine 30.000 daarvan vonden in 2019 een Nederlands thuis.

                                      Bron: Autoweek




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Zeg, met welke vermogens is een Model 3 eigenlijk geleverd?
                                        Ik zie op Autoscout SR+ met opgegeven vermogens van 275, 283, 305 en 325 pk.

                                        Comment


                                        • Tesla heeft in de Verenigde Staten opnieuw de prijzen van verscheidene modellen verlaagd. Het gaat al om de tweede dergelijke ingreep van de Amerikaanse bouwer van elektrische auto's deze maand.


                                          Zo kost de basisversie van de Model 3 in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg voortaan nog 41.990 euro. Het ging om dalingen met 3.000 euro voor Nederland en Frankrijk en met 2.000 euro voor Duitsland. In België bleef de prijs ongewijzigd op 45.970 euro.

                                          als ik de vooropgestelde prijs van 35000 (laat in het midden € of $) door een nl inflatiecalculator haal van 2017 naar 2023, zou het vandaag 45000 zijn !die rekent volgens mij wel wat teveel met 31%...al deed de nl inflatie het nog erger als bij ons)

                                          nice, een mens die zich aan zijn woord houdt...of beter
                                          Last edited by bobo; 19/04/2023, 09:27.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X