Jaja, en den Elon doet het allemaal om de mensheid en het milieu te redden volgens hemzelf.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
wat wil je zeggen? dat de ruimtevaart te veel CO2 uitstoot? (ruimtevaart veroorzaakt 3 miljoen ton CO2 per jaar, tov 50 miljard ton globale CO2 uitstoot - dus 1/16.000 is voor de ruimtevaart)
Of dat elektrische auto's het klimaatprobleem niet gaan oplossen? (natuurlijk niet, de CO2 van het wagenpark gaat wel minstens halveren maar auto's veroorzaken nog geen vijfde van alle CO2 - het zal ook van de huizen, de vleesproductie en de industrie moeten komen)
Of dat musk het juist erger maakt?
Of dat als musk niet met zijn model S was gekomen 10 jaar geleden, dat jij dan ook geen elektrische fransoos onder je kont had?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenOf dat als musk niet met zijn model S was gekomen 10 jaar geleden, dat jij dan ook geen elektrische fransoos onder je kont had?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Die Fransozen hadden al een elektrische auto toen de Elon nog in zijn pamper rondliep.
- Likes 1
Comment
-
De elektrische renault 5 haalde zowaar een weliswaar kortstondige topsnelheid van 80 km/h. Wellicht een stuk of 90 fransen hebben er eentje aangeschaft en er in totaal enkele honderden stokbroden mee gaan halen in het dorp.
Evenwel de elektrische auto is in Duitsland uittgevonden in 1888. 't is maar dat ge het weet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDas waar, maar uw meganees had er niet geweest
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Als, als, als mijn nonkel borsten had gehad, was het mijn tante geweest. ( ”ombouwen” was toen nog niet zo ingeburgerd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Als één of andere snuggere Mesopotamier zo’n dikke 3000 jaar voor Christus het wiel niet had uitgevonden, waren we nu nog aan het proberen rijden met vierkante blokken onder onze kruiwagen.
Als, als, als mijn nonkel borsten had gehad, was het mijn tante geweest. ( ”ombouwen” was toen nog niet zo ingeburgerd)
In 2010-2013 hoorde je in Duitsland overal dat het onmogelijk zou zijn om een degelijke electrische auto te bouwen met een redelijk bereik, etc.
3 jaar later bleven ze lachen, Tesla gaat nooit winst maken, we wachten wel efkes tot ze failliet zijn.
En nog eens 3 jaar later deden ze allemaal in hun broek, en zijn ze te laat in gang geschoten n
Zonder Tesla was electrisch rijden nooit geraakt waar het nu is. Wereldwijd zitten we nu aan 10% van de nieuw verkochte autos, tendens: sterk stijgend. In Duitsland is het al 30%.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Die Fransozen hadden al een elektrische auto toen de Elon nog in zijn pamper rondliep.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIn Duitsland is het al 30%.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ja, tuurlijk.
In 2010-2013 hoorde je in Duitsland overal dat het onmogelijk zou zijn om een degelijke electrische auto te bouwen met een redelijk bereik, etc.
3 jaar later bleven ze lachen, Tesla gaat nooit winst maken, we wachten wel efkes tot ze failliet zijn.
En nog eens 3 jaar later deden ze allemaal in hun broek, en zijn ze te laat in gang geschoten n
Zonder Tesla was electrisch rijden nooit geraakt waar het nu is. Wereldwijd zitten we nu aan 10% van de nieuw verkochte autos, tendens: sterk stijgend. In Duitsland is het al 30%.
Is allemaal een beetje eng om dit toe te schrijven aan 1 bedrijf of laat staan 1 persoon. De omstandigheden hebben het gemaakt tot wat het is en dat is knap maar niet meer dan dat.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
- Likes 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTesla zorgde voor het aanbod, maar het is toch vooral de overheid die voor de omslag heeft gezorgd hoor. In landen waar geen stimulans van de overheid is doen ze het niet goed.
Is allemaal een beetje eng om dit toe te schrijven aan 1 bedrijf of laat staan 1 persoon. De omstandigheden hebben het gemaakt tot wat het is en dat is knap maar niet meer dan dat.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Zonder Tesla was de goedkoopste EV waarschijnlijk niet te vinden onder de 80-100k, en dan kan je als overheid ook weinig doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
bron? ik las 15,8% in maart 2023. lijkt me realistischer... mss 30% als je PHEV meetelt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
De overheid kan het maar efficient stimuleren als er aanbod is.
Zonder Tesla was de goedkoopste EV waarschijnlijk niet te vinden onder de 80-100k, en dan kan je als overheid ook weinig doen.
De overheid doet die investering omdat ze weten dat het zich nadien terugbetaalt in de vorm van klimaatwinst en dus minder ecologische en humanitaire rampen die ook massa's geld kosten. (zelfs al levert de transitie naar EV maar 0,1 graad op, er gaan ook minder mensen gezondheidsproblemen krijgen als ze in drukke steden wonen ).
Dus musk (en andere EV bouwers natuurlijk) en de overheden hebben elkaar goed in de hand gewerkt.
Is dat erg? Ik vind van niet. Kankeronderzoek etc. betaalt zich ook niet in 3 dagen terug.
Herinner me trouwens een discussie onder collega's van 10 jaar geleden. Het ging toen over de lange wapper, overkapping van de ring in antwerpen.. zegt er ene: jamaar binnen 20 jaar doet die fijnstof discussie er niet meer toe want dan rijden we toch allemaal elektrisch. Hij had wel een punt.Last edited by sunking; 06/06/2023, 12:49.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenelectrisch geeft ook fijnstof, de banden zelfs vrij veel
Denk dat de banden juist minder slijten als je met AWD gelijkmatig optrekt en regeneratief afremt, dan dat je met 2 wielen doorslipt bij het optrekken en vol op de rem gaat bij elk stoplicht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
hoe komt het dan dat ik op mijn EV de banden pas na 100.000 km moest verwisselen?
Denk dat de banden juist minder slijten als je met AWD gelijkmatig optrekt en regeneratief afremt, dan dat je met 2 wielen doorslipt bij het optrekken en vol op de rem gaat bij elk stoplicht...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment