Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jaja, en den Elon doet het allemaal om de mensheid en het milieu te redden volgens hemzelf.

Comment

• wat wil je zeggen? dat de ruimtevaart te veel CO2 uitstoot? (ruimtevaart veroorzaakt 3 miljoen ton CO2 per jaar, tov 50 miljard ton globale CO2 uitstoot - dus 1/16.000 is voor de ruimtevaart)
      Of dat elektrische auto's het klimaatprobleem niet gaan oplossen? (natuurlijk niet, de CO2 van het wagenpark gaat wel minstens halveren maar auto's veroorzaken nog geen vijfde van alle CO2 - het zal ook van de huizen, de vleesproductie en de industrie moeten komen)
      Of dat musk het juist erger maakt?
      Of dat als musk niet met zijn model S was gekomen 10 jaar geleden, dat jij dan ook geen elektrische fransoos onder je kont had?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Of dat als musk niet met zijn model S was gekomen 10 jaar geleden, dat jij dan ook geen elektrische fransoos onder je kont had?
        Die Fransozen hadden al een elektrische auto toen de Elon nog in zijn pamper rondliep.

Comment

• Das waar, maar uw meganees had er niet geweest

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Die Fransozen hadden al een elektrische auto toen de Elon nog in zijn pamper rondliep.
            Ja, en was dat ding bruikbaar voor iets anders dan om 2 baguetten en een camembert te gaan halen in het dorp?

Comment

• De elektrische renault 5 haalde zowaar een weliswaar kortstondige topsnelheid van 80 km/h. Wellicht een stuk of 90 fransen hebben er eentje aangeschaft en er in totaal enkele honderden stokbroden mee gaan halen in het dorp.

Evenwel de elektrische auto is in Duitsland uittgevonden in 1888. 't is maar dat ge het weet.

Comment

• Ja allemaal goed en wel….maar die afwerking

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Das waar, maar uw meganees had er niet geweest

Als één of andere snuggere Mesopotamier zo’n dikke 3000 jaar voor Christus het wiel niet had uitgevonden, waren we nu nog aan het proberen rijden met vierkante blokken onder onze kruiwagen.
                  Als, als, als mijn nonkel borsten had gehad, was het mijn tante geweest. ( ”ombouwen” was toen nog niet zo ingeburgerd)

Comment

• we zitten hier met nen musk-negationist

Comment

• Freedom of speech he, we leven in de tijd van 1 + 1 = 3

Comment

Als één of andere snuggere Mesopotamier zo’n dikke 3000 jaar voor Christus het wiel niet had uitgevonden, waren we nu nog aan het proberen rijden met vierkante blokken onder onze kruiwagen.
                        Als, als, als mijn nonkel borsten had gehad, was het mijn tante geweest. ( ”ombouwen” was toen nog niet zo ingeburgerd)
                        Ja, tuurlijk.
                        In 2010-2013 hoorde je in Duitsland overal dat het onmogelijk zou zijn om een degelijke electrische auto te bouwen met een redelijk bereik, etc.
                        3 jaar later bleven ze lachen, Tesla gaat nooit winst maken, we wachten wel efkes tot ze failliet zijn.

En nog eens 3 jaar later deden ze allemaal in hun broek, en zijn ze te laat in gang geschoten n

Zonder Tesla was electrisch rijden nooit geraakt waar het nu is. Wereldwijd zitten we nu aan 10% van de nieuw verkochte autos, tendens: sterk stijgend. In Duitsland is het al 30%.

Comment

Als er zelfs al sprake was van pampers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            In Duitsland is het al 30%.
                            bron? ik las 15,8% in maart 2023. lijkt me realistischer... mss 30% als je PHEV meetelt?

Comment

Ja, tuurlijk.
                              In 2010-2013 hoorde je in Duitsland overal dat het onmogelijk zou zijn om een degelijke electrische auto te bouwen met een redelijk bereik, etc.
                              3 jaar later bleven ze lachen, Tesla gaat nooit winst maken, we wachten wel efkes tot ze failliet zijn.

En nog eens 3 jaar later deden ze allemaal in hun broek, en zijn ze te laat in gang geschoten n

Zonder Tesla was electrisch rijden nooit geraakt waar het nu is. Wereldwijd zitten we nu aan 10% van de nieuw verkochte autos, tendens: sterk stijgend. In Duitsland is het al 30%.
                              Tesla zorgde voor het aanbod, maar het is toch vooral de overheid die voor de omslag heeft gezorgd hoor. In landen waar geen stimulans van de overheid is doen ze het niet goed.

Is allemaal een beetje eng om dit toe te schrijven aan 1 bedrijf of laat staan 1 persoon. De omstandigheden hebben het gemaakt tot wat het is en dat is knap maar niet meer dan dat.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Tesla zorgde voor het aanbod, maar het is toch vooral de overheid die voor de omslag heeft gezorgd hoor. In landen waar geen stimulans van de overheid is doen ze het niet goed.

Is allemaal een beetje eng om dit toe te schrijven aan 1 bedrijf of laat staan 1 persoon. De omstandigheden hebben het gemaakt tot wat het is en dat is knap maar niet meer dan dat.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                De overheid kan het maar efficient stimuleren als er aanbod is.
                                Zonder Tesla was de goedkoopste EV waarschijnlijk niet te vinden onder de 80-100k, en dan kan je als overheid ook weinig doen.

Comment

bron? ik las 15,8% in maart 2023. lijkt me realistischer... mss 30% als je PHEV meetelt?
                                  Je hebt gelijk. Het was een stijging van 34% tov een jaar eerder.

Comment

De overheid kan het maar efficient stimuleren als er aanbod is.
                                    Zonder Tesla was de goedkoopste EV waarschijnlijk niet te vinden onder de 80-100k, en dan kan je als overheid ook weinig doen.
                                    het is een beetje een kip en het ei verhaal. zonder subsidies hadden ze wellicht minder model S'en verkocht (kijk bv naar noorwegen), hadden ze misschien niet de middelen gehad om een model 3 en model Y te ontwikkelen en waren ze misschien failliet gegaan.
                                    De overheid doet die investering omdat ze weten dat het zich nadien terugbetaalt in de vorm van klimaatwinst en dus minder ecologische en humanitaire rampen die ook massa's geld kosten. (zelfs al levert de transitie naar EV maar 0,1 graad op, er gaan ook minder mensen gezondheidsproblemen krijgen als ze in drukke steden wonen ).
                                    Dus musk (en andere EV bouwers natuurlijk) en de overheden hebben elkaar goed in de hand gewerkt.

Is dat erg? Ik vind van niet. Kankeronderzoek etc. betaalt zich ook niet in 3 dagen terug.

Herinner me trouwens een discussie onder collega's van 10 jaar geleden. Het ging toen over de lange wapper, overkapping van de ring in antwerpen.. zegt er ene: jamaar binnen 20 jaar doet die fijnstof discussie er niet meer toe want dan rijden we toch allemaal elektrisch. Hij had wel een punt.
                                    Last edited by sunking; 06/06/2023, 12:49.

Comment

• electrisch geeft ook fijnstof, de banden zelfs vrij veel
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        electrisch geeft ook fijnstof, de banden zelfs vrij veel
                                        hoe komt het dan dat ik op mijn EV de banden pas na 100.000 km moest verwisselen?
                                        Denk dat de banden juist minder slijten als je met AWD gelijkmatig optrekt en regeneratief afremt, dan dat je met 2 wielen doorslipt bij het optrekken en vol op de rem gaat bij elk stoplicht...

Comment

hoe komt het dan dat ik op mijn EV de banden pas na 100.000 km moest verwisselen?
                                          Denk dat de banden juist minder slijten als je met AWD gelijkmatig optrekt en regeneratief afremt, dan dat je met 2 wielen doorslipt bij het optrekken en vol op de rem gaat bij elk stoplicht...
                                          Ik doe ook 100000 km met banden en da's niet EV. Vooral lange afstanden en normale rijstijl, dan is dat peanuts!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X