Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• na dat grafiekje bekeken te hebben:

qua banden, vering, en wegdek geven EV's en ICE's ongeveer even veel fijnstof. (verrassend, niet?). Enkel bij de zware EV's komt er wat meer stof vrij door de banden, maar de totale uitstoot is altijd lager door het ontbreken van uitstoot van de uitlaat en _vooral_ de remmen.

En ja, rijstijl... zie wel meer clio'tjes die als hooligans rijden dan tesla's
    Last edited by sunking; 06/06/2023, 15:34.

Comment

• ev's gaan gemiddeld genomen minder lang met hun banden doen. Zwaarder en dat weegt letterlijk door bij elke bocht dat je neemt. Dat heeft niets met rijstijl te maken, wel met fysica. Iets waar zware personenwagens in het algemeen mee te maken krijgen.
      Ik weet trouwens niet hoe jij rijdt, maar ik doe dat toch niet op die manier. Wel elke 30k nieuwe voorbanden hier, en dat ligt volledig aan mijn hoge bochtensnelheid. De leswagen idem, want leerlingen moeten dat ook kunnen (juiste kijktechniek aanleren).
      www.peugeotforum.be

Comment

• Ook deels wrs dat leswagens gemiddeld ook minder autosnelwegkm zullen doen

Onze caddy's die het bedrijfsterrein niet verlaten en max 15 rijden hun banden zijn er op 10k ook door, maar die rijden geen 100 meter aan 1 stuk rechtdoor en worden contenu bemanoeuvreerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• die van mijn collega gaan een pak langer mee... maar die rijdt veel N wegen. Ik niet dus. Wel op regelmatige basis autosnelweg (max 10 tal minuten). Leerlingen trekken niet vlug op en remmen doorgaans veel te vroeg en kalm. Dus daar ligt het al zeker niet aan. Neen, van mij moeten ze doorrijden en niet het verkeer achter hen ophouden.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            electrisch geeft ook fijnstof, de banden zelfs vrij veel
            En minder van de remmen...

Comment

• https://www.autogids.be/autonieuws/e...%20de%20banden.
              www.peugeotforum.be

Comment

• ik blijf dit raar vinden.

• 61% van de PM10-uitstoot van een elektrisch voertuig is afkomstig van de banden en het wegdek, tegenover 47% bij een voertuig met verbrandingsmotor
                Ja duh, als voertuig A 100 gram uitstoot via de uitlaat, 100 gram via de remmen en 100 gram via de banden, en voertuig B stoot 0 gram uit via de uitlaat, 0 gram via de remmen en 100 via de banden, dan komt bij voertuig A 33% van de banden en bij voertuig B 100%. Dus voertuig B is slechter dan A? Ik wou dat mijnen boekhouder ook zo creatief met cijfers kon omgaan . Lies, damn lies and statistics...

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Comment

• okkazie-test

Comment

Working...
                      X