Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 Renault Koleos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Voorlopig moet je dan Android Auto op je telefoon downloaden van bijvoorbeeld apkmirror, want in de Google store is die nog niet verkrijgbaar in de Benelux. en zal je het moeten bedienen in het Engels of een andere momenteel beschikbare taal, Nederlands gaat nog niet lukken.

Maar dat komt wel. Iemand een idee wanneer?

Ik heb geen idee of Apple Car het in het Nederlands kan, maar dat maakt niet uit, want dat zal toch niet werken zoals het hoort.
    (zie: https://www.youtube.com/watch?v=jeESbGPl_Dw )

Maar is eindelijk een goede zaak, want die R-link2 werkt wel, maar is toch maar een flauw beestje in vergelijking met wat tegenwoordig kan (en vooral hoe het kan) alleen jammer dat het enkel kan in de nieuw geleverde Espaces. De zeveraars.
    Niet meer voor dit jaar, ik heb android auto via apk mirror.
    Sinds dinsdag is het mogelijk om Waze op het infotainment van de VAG modellen (met Full Link) te gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      Wat ik niet snap is dat de Koleos meer weegt dan mijn Espace, 4x4 en 380nm koppel heeft én toch maar 1650 kilo mag trekken. Mijn espace mag er 2000 voortslepen, met mijn 1600 en 260Nm. Ligt dat aan die cvt?
      Moet bijna want de 1.6 130pk manueel mag 2 ton trekken volgens autoweek.
      Dit was mij ook al opgevallen.
      Waarschijnlijk te wijten aan de CVT inderdaad.
      De Nissan is in hetzelfde bedje ziek.

Comment

• de manuele 2.0 dci 4x4 staat wel ni op autoweek, maar wel op de configurator van renault.fr

maar de renault site is wel niet zo informatief in technische specificaties van de motoren.
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• gevonden op de franse renault site, manueel is natuurlijk niet te krijgen in België

DCI175 4WD BVM 6
          • Charge utile

NC
          • Poids maxi remorquable freiné

2000
          • Poids maxi remorquable non freiné

750
          DCI175 4WD XTRONIC CVT
          • Charge utile

NC
          • Poids maxi remorquable freiné

1650
          • Poids maxi remorquable non freiné

750

Comment

• Op de motor afremmen is met een CVT, veel minder evident.
            Daarom is het sleepvermogen altijd minder bij een CVT bak
            Bij een CVT Hybride is dit nog minder

De Jatco CVT8 kan bij een vier cilinder 380 NM aan (bij zwaardere motoren gebruikt men een ketting i.p.v. een stalen riem)

De Getrag 6DCT451 kan tot 450 nm aan

Blijkbaar deelt het Japanse Nissan de lakens uit als het over SUV’s gaat en de Koreanen mogen hem bouwen

Comment

• Vandaag de Koleos irl gaan bekijken.
              Wat een knappe auto afwerking is ook van hoog niveau. Zelfs handschoenkastje is mee in gestikt leder afgewerkt. Nice!

Waarom ik em niet zou kopen: geen benzine in te krijgen en de auto mag dus maar 1650 kilo trekken. Maar vooral de kleine koffer doet het hem, wat een verschil tov mijn Espace.

Comment

• Geen foto genomen?
                NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                S40 2.0D 136pk 2004
                S40 1.8i 1996

Comment

• ikzelf niet nee

maar er staan er genoeg op de facebookpagina van Valckeniergroep

Comment

• Inisjal parie

Comment

• dat chroom op die voorvleugel
                      zou da niet een kras zijn geweest op de ontwerpschetsen die per abuis tot in het productiestadium is geraakt.

Een beetje chroom kan een mooi accent geven, maar bij heel wat merken/modellen zijn ze nu wel serieus aan het overdrijven.

Comment

• mij stoort dat ook enorm. Ik persoonlijk zou dat in matching tint laten wrappen

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Voorkant is nogal...Aziatisch vind ik
                            2.0 JTDm

Comment

• Ja wat is het nu eigenlijk ? Een Nissan met Renault looks, een Samsung met Nissan techniek en Renault looks ? De vorige was een Samsung dat weet ik zeker. Deze is ook een kruising maar weet niet zeker of Samsung ermee te maken heeft. Nissan iig wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Voorkant is nogal...Aziatisch vind ik
                                'k Weet niet, da's toch duidelijk de nieuwe Renault-smoel zoals op de rest van het gamma?

Comment

• Ik begrijp de opmerking, vroeger was een Renault altijd direct als een Renault herkenbaar, nu moet je soms 2 keer kijken of het geen Aziaat is
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ik zie het echt niet...
                                    Ge moet al erg zoeken om hier of daar een glimp terug te vinden van zijn stamvader, de Nissan X-Trail...
                                    Kunt ge dan een foto van "een Aziaat" met in grote lijnen dezelfde snuit er eens naast zetten?

Comment

• nieuwe Suzuki Baleno bijvoorbeeld
                                      (kan hier geen foto posten)
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Amai, nu ge 't zegt!
                                        Da's puur plagiaat!

Comment

• Je vroeg naar iets met 'in grote lijnen dezelfde snuit'. Wel de vorm van de grille is anders wel quasi identiek.
                                          Of je het nu ziet of niet (wil zien) boeit ook helemaal niet. Ik vind het een 'Aziatische voorkant' (waar voor alle duidelijkheid niets verkeerd mee is!) en ben blijkbaar niet alleen

edit:
                                          Nog iets typsich Japans is bediening van de tankklep
                                          Last edited by Haddock; 20/06/2017, 15:12.
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X