Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 Renault Koleos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heeft vooral met de zeer eigenaardige motorkeuze te maken, denk ik. Op zich geeft die auto wel zeer veel waar voor zijn geld, maar zit veel te hoog in C0² voor de leasemarkt en met zijn Xtronic o

    In Oost Europa, zie ik hem veel vaker in het straatbeeld, en ik kan hem persoonlijk wel smaken.

    Mocht de 150PK onder de 145gr blijven, dan komt deze wel in beeld als mogelijke lease auto voor mij.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat is toch een auto die ik heel weinig tegen kom, samen met de huidige Espace twee Renaults die je maar zelden op de weg ziet.
      De Espace zie ik thans enorm veel rijden. De Talisman en Koleos veel minder. De Talisman weet ik niet of dit nog steeds komt door de horrorverhalen ervan, en de Koleos door de slechte CO2 waardes die ze afleveren, zoals Bud al aanhaalt.

      Zeer knappe verschijning, maar totaal niet interessant als wagen. Zelfs niet als particulier.

      Comment




      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Zeer knappe verschijning, maar totaal niet interessant als wagen. Zelfs niet als particulier.
        Hmm, voor ons toch wel, gezien de kortingen die ze geven op dat ding, haha. Twee testritten gedaan, is voor mij niks mis mee hoor, integendeel.
        Ik denk voor markten die minder gevoelig zijn aan uitstoot, dat deze wagen wel degelijk interessant kan zijn ? Voor 32400€ (na korting hé) een full option Initiale Paris met automaat, behalve het open dak, ik kan er niet veel bedenken wat evenveel bieden op vlak van binnenruimte en uitrusting ?



        Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          De Espace zie ik thans enorm veel rijden. De Talisman en Koleos veel minder. De Talisman weet ik niet of dit nog steeds komt door de horrorverhalen ervan, en de Koleos door de slechte CO2 waardes die ze afleveren, zoals Bud al aanhaalt.

          Zeer knappe verschijning, maar totaal niet interessant als wagen. Zelfs niet als particulier.
          Ja, in sommige regio's zie ik de Espace ook wel meer rijden, maar hier bijna niet.
          De Talisman zie ik hier dan weer heel regelmatig rijden, en nee niet altijd dezelfde.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Hopelijk mag hij nu wat meer trekken maar ik vrees er voor.

            Ligt aan die kut x tronic automaat dat hij maar 1650 kg mag sleuren. Wat ben je dan met een dikke SUV?

            Mijn fwd espace 1600 mag 2 ton trekken
            een 4x4 Koleos DCI 175 mag maar 1650 sleuren... begrijpen wie begrijpen kan
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Da's idd een groot nadeel van deze.
              Is zoals de RAV 4 Hybride, die mag zelfs maar iets van 800kg trekken als het goed voorheb.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten



                Hmm, voor ons toch wel, gezien de kortingen die ze geven op dat ding, haha. Twee testritten gedaan, is voor mij niks mis mee hoor, integendeel.
                Ik denk voor markten die minder gevoelig zijn aan uitstoot, dat deze wagen wel degelijk interessant kan zijn ? Voor 32400€ (na korting hé) een full option Initiale Paris met automaat, behalve het open dak, ik kan er niet veel bedenken wat evenveel bieden op vlak van binnenruimte en uitrusting ?



                Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk
                Niet om u af te schrikken, maar ik heb een jaar geleden een talisman initiale benzine gekocht en na 1 dag stond deze terug in de garage met problemen met de gasklep of zo...

                Die heeft daar 1 maand gestaan tot ik ferm van mijn oren ben gaan maken en dan kom het plots sneller. ik kreeg een kadjar wel ter vervanging al die tijd.

                Na herstelling is er niks meer aan gekomen en rijdt hij als een zonnetje.
                ik ben geen twijfelaar
                allez ik denk dat toch

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten

                  Niet om u af te schrikken, maar ik heb een jaar geleden een talisman initiale benzine gekocht en na 1 dag stond deze terug in de garage met problemen met de gasklep of zo...

                  Die heeft daar 1 maand gestaan tot ik ferm van mijn oren ben gaan maken en dan kom het plots sneller. ik kreeg een kadjar wel ter vervanging al die tijd.

                  Na herstelling is er niks meer aan gekomen en rijdt hij als een zonnetje.
                  Dat is wel k*k natuurlijk, maar goed, zolang als hij minder binnenmoet onder garantie als de X1 die hij gaat vervangen in zijn eerste jaar is het al een vooruitgang. Die is namelijk een keer of tien retour geweest bij Jorssen indertijd ;-)


                  Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

                  Comment


                  • Voordeel van de Koleos, is dat het eigenlijk een Nissan is hé? Dat scheelt mss in de kwaliteit ? ;-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Voordeel van de Koleos, is dat het eigenlijk een Nissan is hé? Dat scheelt mss in de kwaliteit ? ;-)
                      Geen idee. Mijne collega met zijne X-trail heeft nog niets eraan gehad, behalve een kromme trekhaak, maar dat is er in de garage opgezet en daar hadden ze niet gezien dat hij al krom geleverd was. Viel ook totaal niet op, totdat ge de fietsendrager erop hing.

                      Een arbeider hier die had een nieuwe QQ, en die heeft er de grootste miserie mee gehad. Heeft hem na 4 jaar dan ingeleverd op een Ford Kuga. Toen hij vroeg in de Ford garage om die QQ over te nemen, ging de verkoper direct een waslijst af van zaken die aan de QQ al gebeurt moesten zijn om hem wel willen over te nemen. Blijkbaar zijn handelaars al bekend met al die problemen.
                      Het ergste dat hij aan de auto had, was dat na 1 maand de puntlassen in het dak achteraan los gekomen waren, waardoor de achterkant van de auto los hing.

                      Comment


                      • Die QQ en Kadjar schijnen inderdaad drama bakken te zijn.

                        Zelfs tijdens het test filmpje van Autoweek hebben ze dat al vermeld dat die puntlassen er zo lamentabel uitzagen.

                        Comment




                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          Hopelijk mag hij nu wat meer trekken maar ik vrees er voor.

                          Ligt aan die kut x tronic automaat dat hij maar 1650 kg mag sleuren. Wat ben je dan met een dikke SUV?

                          Mijn fwd espace 1600 mag 2 ton trekken
                          een 4x4 Koleos DCI 175 mag maar 1650 sleuren... begrijpen wie begrijpen kan
                          Een Peugeot 3008/5008 HDI 190 met automaat zit op 1700kg geremd, een Jeep Compass 4x4 2.0 Multijet automaat 1500kg (puur wagens waar wij ook naar gekeken hebben), dus of de Koleos nu opvallend weinig mag trekken met automaat (manueel zit ook op 2 ton) ?

                          Nu, als ik puur naar ons eigen gebruik kijk, wij hebben een standaard saris remorkske voor eens een kar zand/kiezel/overige bouwmaterialen te gaan halen/naar het stort te rijden, gehomologeerd op 750kg (1250kg lukt ook zonder problemen overigens), dus tenzij ge echt continu met zware lasten moet rondslepen zie ik het probleem niet zo eigenlijk :-)
                          Ge kunt u dan ook de vraag stellen of ge dan niet beter uitkijkt naar een ander type auto, nee ?

                          Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk




                          Last edited by Fre79; 09/06/2019, 23:12.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten



                            Een Peugeot 3008/5008 HDI 190 met automaat zit op 1700kg geremd, een Jeep Compass 4x4 2.0 Multijet automaat 1500kg (puur wagens waar wij ook naar gekeken hebben), dus of de Koleos nu opvallend weinig mag trekken met automaat (manueel zit ook op 2 ton) ?

                            Nu, als ik puur naar ons eigen gebruik kijk, wij hebben een standaard saris remorkske voor eens een kar zand/kiezel/overige bouwmaterialen te gaan halen/naar het stort te rijden, gehomologeerd op 750kg (1250kg lukt ook zonder problemen overigens), dus tenzij ge echt continu met zware lasten moet rondslepen zie ik het probleem niet zo eigenlijk :-)
                            Ge kunt u dan ook de vraag stellen of ge dan niet beter uitkijkt naar een ander type auto, nee ?

                            Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk



                            Mijne Espace mag ne caravan van 1800kilo zonder probleem trekken, en kan dat ook. En zo een SUV kan het opeens niet meer.
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • Die Espace heeft dan ook geen CVT hé?

                              Voor mij moet hij minstens 1500kg kunnen trekken. Een paardentrailer met 1 paard erop.
                              Dat is dan eigenlijk nog maar nipt, maar het lukt nog net.

                              Ik blijf sowieso liefst onder de 2 ton, anders moet je ook nog's elk jaar met je auto naar de keuring, ook al is hij jonger dan 4 jaar.
                              Mijn huidige Volvo, is daarom met 1.8ton max aanhangergewicht, zo'n beetje perfect op dat vlak.

                              Comment
















                              • Bron en meer pics: [www.auto.cz]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Ik ben toch altijd nog stiekem fan van deze, eerlijk gezegd. Interieur kon mss nog een tikkeltje beter, maar zetels zijn top, en comfort heerlijk.

                                  Comment


                                  • ZOEK DE VERSCHILLEN

                                    RENAULT KOLEOS BIJGEPUNT

                                    Renault voert een modeljaarupdate door op de Koleos. De grootste SUV van Renault wordt slechts op detailniveau vernieuwd, maar is toch echt van het vorige modeljaar te onderscheiden.

                                    De Renault Koleos van modeljaar 2021 is te herkennen aan zijn andere ledkoplampen en -achterlichten met een herziene indeling. Voor wie het Koleos-nieuws op AutoWeek.nl op de voet volgt, is dat geen verrassing. Onlangs schreven we namelijk over de vernieuwde versie van de Samsung QM6, de Koleos zoals hij in Zuid-Korea wordt verkocht. Die QM6 werd in november al van de andere lichtunits voorzien. Vanaf de Intens-uitvoering zijn de achterlichten ook nog eens uitgerust met dynamische richtingaanwijzers. Renault stelt verder een nieuwe lakkleur en een nieuwe leersoort beschikbaar. Andere wijziging: de Koleos met vierwielaandrijving is nu tegen meerprijs leverbaar met Hill Descent Control.










                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Blijft knappe wagen, met mooi interieur!

                                      Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Renault Koleos Initiale Paris DCI 185 AWD - Review

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Onderschatte auto. Mooi!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X