Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 718 Cayman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche 718 Cayman

    Cayman
    2.0 viercilinder boxer
    300 pk – 380 Nm
    0-100: 4,7 sec. (PDK)
    Vmax: 275 km/u

    Cayman S
    2.5 viercilinder boxer
    350 pk – 420 Nm
    0-100: 4,2 sec. (PDK)
    Vmax: 285 km/u












  • #2
    Knap, maar die typeaanduiding achteraan van ik BE LA CHE LIJK ! ! !

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Knap, maar die typeaanduiding achteraan van ik BE LA CHE LIJK ! ! !
      Ik net niet.

      Comment


      • #4
        enkel 4 cilinders? past zo niet bij een porsche imo
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5
          Aantal cilinders maakt voor mij geen hol uit, als het maar vooruit gaat (en dat doet het precies aan de specs te zien)

          944 en 968 waren ook al 4-cil. dus het is niet zo dat ze nu 'ineens' overstag gaan
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

          Comment


          • #6
            4,2 naar 100 voor een Cayman S allez man

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              enkel 4 cilinders? past zo niet bij een porsche imo
              Bijzondere opmerking....

              Vroeger dacht men er net omgekeerd over.
              De viercilinder porsche was het enige juiste :



              Meer zelf, toen de 911 uit kwam met 6 cilinder waren er zoveel mensen miscontent en was er zoveel vraag om de 4cil in productie te houden, dat de 912 op de markt kwam, terug met de 4cil uit de 356.



              En bovendien is en blijft de Porsche een doorontwikkelde Kever. Een viercilinder in een Porsche is correct. Niets vreemd aan.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #8
                Prachtig

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Een viercilinder in een Porsche is correct. Niets vreemd aan.
                  Iemand die geen voeling heeft met Porsche zou anders kunnen beamen maar ben het helemaal eens met deze stelling !

                  Prachtige wagen trouwens. Als ge met 2 plaatsen toekomt is er toch niets beters ?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Meer zelf, toen de 911 uit kwam met 6 cilinder waren er zoveel mensen miscontent en was er zoveel vraag om de 4cil in productie te houden, dat de 912 op de markt kwam, terug met de 4cil uit de 356.
                    Dat klopt niet helemaal. Toen de 911 de 356 verving, kostte die 911 ineens een pak meer. Dit betekende dus dat er ruimte was voor een goedkoper model onder de 911 om de verkoop te boosten. En toen kwam de 912 op de markt, een 911 carrosserie met daarin een doorontwikkelde versie van een 356 4 cilinder motor. Verder was de 912 ook wat soberder uitgerust dan een 911 zoals bijvoorbeeld standaard slechts 3 instrumentenklokken ipv 5 voor de 911, geen houten stuurwiel enz.

                    Comment


                    • #11
                      Een echte tesla roadster killer, eindelijk....
                      fiscaal.intressant, snel, en nog een echte motor... En hopelijk geen gerammel...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                        Dat klopt niet helemaal. Toen de 911 de 356 verving, kostte die 911 ineens een pak meer. Dit betekende dus dat er ruimte was voor een goedkoper model onder de 911 om de verkoop te boosten. En toen kwam de 912 op de markt, een 911 carrosserie met daarin een doorontwikkelde versie van een 356 4 cilinder motor. Verder was de 912 ook wat soberder uitgerust dan een 911 zoals bijvoorbeeld standaard slechts 3 instrumentenklokken ipv 5 voor de 911, geen houten stuurwiel enz.
                        Het echte juiste is de twee verhalen samen + dat de zescilinder achterin te zwaar was, waardoor velen niet te spreken waren over het belabberde weggedrag. De 912 zou veel evenwichtiger rijden en was natuurlijk ook een stukje lichter.
                        Zo men zegt zou er zelf tot 1967 aan de 911's met 6cilinder lood toegevoegd zijn (in de voorbumper) om het geheel wat stabieler te maken, bij de 912 was dat niet nodig.

                        Zo een 912 is voor mij persoonlijk dé droom Porsche. Puur, licht, evenwichtig(er), eenvoudig. Wel eentje met een 5-bak, geen 4-bak zoals op de aller eerste modellen zat.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Een echte tesla roadster killer, eindelijk....
                          fiscaal.intressant, snel, en nog een echte motor... En hopelijk geen gerammel...
                          Hadden ze een beetje hybride techniek geïntegreerd, was het zeker hier bij ons een succes.

                          Hoe goed die auto meer dan waarschijnlijk is, op dit ogenblik verslik ik mij toch aan de viercilinder, puur voor het geluid ('k blijf nu eenmaal een zwak hebben voor het geluid van een zescilinder).
                          Quasi elke autojournalist is nog heel lief voor Porsche, maar eigenlijk moet je het zeggen zoals het is, het is gewoon kut.
                          En dat weten ze bij Porsche ook wel, alle verwijzingen naar het verleden is maar vette pleister op een houten been als je 't mij vraagt.

                          Ik vind het wel dapper van Porsche, en ik denk dat deze stap terug hen misschien alsnog niet zoveel pijn zal doen, want over welke concurrentie spreken we eigenlijk? Een echte concurrent is er niet. Maar moest ik op dit moment in de markt zijn voor een compacte roadster voor dagdagelijks gebruik, dan moet ik toch 2 keer nadenken tussen dit en een vuilniszak-grijze Audi TTRS (roadster). Zijn er hier nog die zouden twijfelen of niet? Dit was tot voor kort een no-brainer, want zo'n TT is niet voor de volle 100% een drivers car zoals de Porsche. Maar die dikke 5-cilinder tegenover een 4-cilinder.... moeilijk.
                          Last edited by ; 26/04/2016, 17:47.

                          Comment


                          • #14
                            Het blijft wel een boxer met middenmotor....

                            Comment


                            • #15
                              Ik hou van de 5-pitter maar kies toch deze

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Ik vind het wel dapper van Porsche, en ik denk dat deze stap terug hen misschien alsnog niet zoveel pijn zal doen, want over welke concurrentie spreken we eigenlijk? Een echte concurrent is er niet. Maar moest ik op dit moment in de markt zijn voor een compacte roadster voor dagdagelijks gebruik, dan moet ik toch 2 keer nadenken tussen dit en een vuilniszak-grijze Audi TTRS (roadster). Zijn er hier nog die zouden twijfelen of niet? Dit was tot voor kort een no-brainer, want zo'n TT is niet voor de volle 100% een drivers car zoals de Porsche. Maar die dikke 5-cilinder tegenover een 4-cilinder.... moeilijk.
                                Het Porsche-logo zal de meeste kopers wel overtuigen
                                En meestal is zo'n Cayman/Boxster nog voor madam en wat trekt madam haar nu aan van 4 of 6 cilinders. Zolang er maar "Porsche" op staat, is madam content.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Maar moest ik op dit moment in de markt zijn voor een compacte roadster voor dagdagelijks gebruik, dan moet ik toch 2 keer nadenken tussen dit en een vuilniszak-grijze Audi TTRS (roadster). Zijn er hier nog die zouden twijfelen of niet? Dit was tot voor kort een no-brainer, want zo'n TT is niet voor de volle 100% een drivers car zoals de Porsche. Maar die dikke 5-cilinder tegenover een 4-cilinder.... moeilijk.

                                  Een TT ? Die nieuwe ziet er nog steeds hetzelfde uit als de eerste van hoeveel, 20 jaar geleden ? Ik vind het een antieke ouderwetse lompe bak .. :-S

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Een TT ? Die nieuwe ziet er nog steeds hetzelfde uit als de eerste van hoeveel, 20 jaar geleden ? Ik vind het een antieke ouderwetse lompe bak .. :-S
                                    OK OK, 't is dat wat ik ergens ook bedoelde, zoveel concurrentie is er niet. En ik geef je geen ongelijk, ben ook niet verliefd op de TT, al lijkt 'ie in roadster vorm iets aantrekkelijker geworden. Maar als totaal pakket en met die motor erin, ik zou toch eens gaan testrijden. Zo vind ik hem nog wel te doen trouwens. Soit, 't gaat hier niet over de TT, ik wou maar aangeven hoe belangrijk dat motorgeluid kan zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                      Het Porsche-logo zal de meeste kopers wel overtuigen
                                      En meestal is zo'n Cayman/Boxster nog voor madam en wat trekt madam haar nu aan van 4 of 6 cilinders. Zolang er maar "Porsche" op staat, is madam content.
                                      Ik wou het zo niet zeggen, maar ge hebt gelijk éh.
                                      Het is jammer genoeg een hardnekkig stigma, want zo'n Cayman S doet een rondje Nurburging sneller dan -ik zeg maar wat- een M4. Toch teken dat het een heel uitgebalanceerde en niet te onderschatten wagen is, ... blijft alleen jammer van de klank, wanneer je niet een recordrondje aan het rijden bent is dat geluid toch wel belangrijk.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        Een TT ? Die nieuwe ziet er nog steeds hetzelfde uit als de eerste van hoeveel, 20 jaar geleden ? Ik vind het een antieke ouderwetse lompe bak .. :-S
                                        Dan heeft porsche dit toch wel stukken beter gezien. Geen enkele van hun huidige modellen doen in de verste verte nog aan een model van, laten we zeggen, meer dan 20 jaar geleden denken.

                                        Of wacht, ...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X