De nieuwe Abarth 595.


Na een verse Fiat 500 is het nu tijd voor een opgefriste versie van de evil twin: de Abarth 595.
Het label met de schorpioen heeft de 595 strakgetrokken en dat ziet er, zeker in het geel, niet verkeerd uit.
Maar goed, als we Wouter moeten geloven ziet álles er beter uit in het geel.
Kan ‘ie best nog eens gelijk in hebben ook.
Enfin.
Het persbericht is nog langer dan de 595 zelf, dus we hebben de krenten voor je uit de pap gevist.
Er komen drie versies, te weten de 595, de 595 Turismo en de 595 Competizione.
De 1.4 T-jet is goed voor 145 pk of 165 pk, dankzij een Garrett-turbo.
Bovendien is de 595 Competizione -topper in de range met 180 pk- optioneel leverbaar met een heus mechanisch sperdifferentieel.
Toegegeven: daar zouden we best eens een potje mee willen sturen.
Het front springt meer in het oog dankzij de flinke luchthappers en aan de achterzijde vinden we een meer prominent aanwezige diffuser.
De 17 inch velgjes zijn 7% lichter en koelen de remmerij van Brembo nog beter.
In het interieur vinden we alcantara en carbon.
Verder is het interieur uiteraard op smaak gebracht met de nodige aandacht voor connectiviteit en schermpjes.
Het zal je verbazen hoeveel infotainment er in zo’n klein autootje past.
Overigens sprint de Competizione in 6,7 tellen naar 100 km/u.
Dat móet wel een leuk karretje zijn.
Alleen die vier uitlaatpijpjes zijn wellicht wat overdreven.


Na een verse Fiat 500 is het nu tijd voor een opgefriste versie van de evil twin: de Abarth 595.
Het label met de schorpioen heeft de 595 strakgetrokken en dat ziet er, zeker in het geel, niet verkeerd uit.
Maar goed, als we Wouter moeten geloven ziet álles er beter uit in het geel.
Kan ‘ie best nog eens gelijk in hebben ook.
Enfin.
Het persbericht is nog langer dan de 595 zelf, dus we hebben de krenten voor je uit de pap gevist.
Er komen drie versies, te weten de 595, de 595 Turismo en de 595 Competizione.
De 1.4 T-jet is goed voor 145 pk of 165 pk, dankzij een Garrett-turbo.
Bovendien is de 595 Competizione -topper in de range met 180 pk- optioneel leverbaar met een heus mechanisch sperdifferentieel.
Toegegeven: daar zouden we best eens een potje mee willen sturen.
Het front springt meer in het oog dankzij de flinke luchthappers en aan de achterzijde vinden we een meer prominent aanwezige diffuser.
De 17 inch velgjes zijn 7% lichter en koelen de remmerij van Brembo nog beter.
In het interieur vinden we alcantara en carbon.
Verder is het interieur uiteraard op smaak gebracht met de nodige aandacht voor connectiviteit en schermpjes.
Het zal je verbazen hoeveel infotainment er in zo’n klein autootje past.
Overigens sprint de Competizione in 6,7 tellen naar 100 km/u.
Dat móet wel een leuk karretje zijn.
Alleen die vier uitlaatpijpjes zijn wellicht wat overdreven.
Comment