Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Abarth 500 2016.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bij volgende generatie 500 zal het wel passen want die komt op de zelfde bodemplaat te staan als de Mito nu staat.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Een TCT zou inderdaad leuk zijn. Zou het een kwestie van niet passen zijn in de compacte 500? Op de Alfa Romeo Mito kan je hem krijgen op de 140pk en 163/170pk 1.4.
      In de VS krijgen ze er wel een traditionele automaat in .
      Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
      Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten



        T
        Vandaag voor de eerste keer deze gezien in het echt in dezelfde uitvoering. Zeer mooie verschijning ... Was een competizione
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #24
          Bij bv Wim Prins staan de eerste nieuwe Abarth's, ik kan niet zeggen dat ik ze mooi vind, dan ziet het vorige model er toch beter uit IMHO.



          Comment


          • #25


            Comment


            • #26


              Comment


              • #27
                Ik ben het vriendelijk niét eens met je.

                De nieuwe DLR's, de nieuwe achterlichten, nieuwe navimodule,... Verbetering!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #28
                  Idd, veel beter!

                  En mooie q2 iceman, in pm

                  Comment


                  • #29
                    Testverslagje van de Abarth 595C Competizione (en Alfa Giulia en Fiat Fullback):

                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • #30


                      Fiat 500 Abarth 595
                      Typ 312

                      Sportfedersatz 29054-2
                      ca. Tieferlegung
                      VA / HA ca. 20 / 35 mm

                      Comment


                      • #31
                        ABARTH PRESENTEERT 595 ESSEESSE

                        Abarth brengt blaast de aanduiding 'esseessee' tijdens de Autosalon van Genève nieuw leven in. Daarnaast brengt het merk een speciale editie van de 124 Spider mee naar de Zwitserse beurs.

                        In 2008 presenteerde Abarth een 'esseesse'-pakket voor de Abarth 500. Die destijds vrij heftige variant van de 500 kreeg van Abarth een 160 pk sterke geblazen 1.4 in zijn neus. Daar bleef het natuurlijk niet bij. Zo profiteerde het giftige Italiaantje onder andere van een verlagingsset van Eibach en krachtiger remmen. Inmiddels zijn we zo'n tien jaar verder en dat blijkt voor Abarth een goed moment om de 'esseessee' terug te brengen.

                        De nieuwe versie, gebaseerd op de Abarth 595 en dat betekent dat de 1.4 die in de neus van het giftige Italiaantje ligt nu 180 pk sterk is. Abarth schroeft een van Akrapovic afkomstig uitlaatsysteem onder de auto en monteert extra krachtige Brembo-remmerij achter de 17-inch grote lichtmetalen wielen. Grote rode remklauwen? Aanwezig. Hetzelfde geldt voor een speciaal luchtfilter en een aangepaste achterwielophanging. Daarnaast rust Abarth de 595 standaard uit met het 7-inch Uconnect HD-scherm, aangevuld met Abarth Telemetry om de prestaties van de auto bij te houden.

                        Vanbuiten is de nieuwe Abarth-versie niet alleen aan zijn witte lichtmetaal te herkennen, maar ook aan de striping die her en der terugkeert. Vanbinnen monteert Abarth onder andere sportstoelen met een koolstofvezelbasis én uit koolstofvezel opgetrokken pedalen.

                        Overigens was ook de in 2008 gepresenteerde esseessee niet de eerste. In 1964 bracht Abarth de oer-595 esseessee op de markt, een onder andere dankzij een Solex 34-carburateur 32 pk sterke variant van het 500'tje.





















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          NÉT EVEN EXTREMER

                          ABARTH ONTHULT OPGEFRISTE 595 PISTA

                          Meer nieuws uit Italiaanse hoek. Abarth schuift een marginaal herziene versie van de 595 Pista naar voren.

                          De Pista kennen we als een speciale serie van de Abarth 595. De gelimiteerde 595 Pista, van het eerdere exemplaar kregen slechts 18 exemplaren Nederlands asfalt onder hun wielen, is nu opgefrist.

                          De vernieuwde 595 Pista behoudt zijn geblazen 1.4, maar die viercilinder heeft dankzij een grotere Garrett-turbolader voortaan 165 pk in plaats van 165 pk. Het koppel blijft met 230 Nm gelijk. De auto krijgt net als de vorige Pista-versie van de 595 een Record Monza-sportuitlaat met kleppen, maar ook een achterwielophanging die afkomstig is van Koni. De vernieuwde 595 Pista is in staat om een topsnelheid van 218 km/h te halen. Voorheen lag de maximumsnelheid op 216 km/h. In zijn vijfde versnelling versnelt de kleine Italiaan in 7,8 seconden van 80 tot 120 km/h. Liever geen handbak? Abarth leert hem ook met een vijftraps automaat met schakelfippers achter het stuur. Relatief grote remschijven (284 mm voor, 240 mm achter) moeten de Italiaanse driftkikker weer tot bedaren brengen. De 595 Pista heeft een aan de onderkant afgeplat stuurwiel met - lekker racey - een middenmarkering. Wie de Sport-knop indrukt, geeft zijn Pista een hitsiger en directer karakter.

                          Fiat levert de vernieuwde 595 Pista in een matgrijze kleur, maar daarnaast ook in de lekker klinkende kleuren als Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow en Adrenalina Green. Nieuw is wat Abarth de Adrenaline Kit noemt, een pakket waarmee de 595 Pista felgroene afwerking op de spiegelkappen en in de bumpers krijgt.


















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Vind ik mooi...

                              Ik ga even naar de dealer, wil die groene wielkapjes, dat is dezelfde kleur als m’n 595C...

                              Also:

                              ”De vernieuwde 595 Pista behoudt zijn geblazen 1.4, maar die viercilinder heeft dankzij een grotere Garrett-turbolader voortaan 165 pk in plaats van 165 pk”

                              Zijn het speciale pk’s nu misschien?
                              Mogelijks unicorns?
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #35
                                Ik ben eens curieus wat ze bij Fiat durven vragen voor die kapjes. Alles waar 500 op staat vind ik a priori belachelijk geprijsd, en dan nog eens + Abarth + speciale editie...
                                Anderzijds, het oog wil ook wat zeker

                                Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  Ieder zijn goesting, maar die fluo-kermit-de-kikker-groene kapjes en strips vind ik maar niks. Voor de rest ziet het er niet mis uit.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Mijn auto is volledig in dat fluogroene kiwiachtige Kermit-kleurtje!
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Meer info:


                                      Fiat 595 Abarth Pista (2020)

                                      The Abarth 595 Pista special edition is being refreshed. As focused on performance as ever, it is dedicated to the younger fans of the Scorpion. The 595 Pista is even more powerful. With a new engine and new Garrett turbine delivering 165 hp, it is equipped with the iconic Record Monza Active exhaust and Koni rear suspension with FSD (Frequency Selective Damping) technology that enhances driving performance by offering greater road-hold, handling and stability in total safety.

                                      The new, oversized Garrett turbocharger with geometric compression ratio reduced from 9.8:1 to 9:1 optimises temperature in the combustion chamber at equal pressure, and allows peak torque (230 Nm) to be achieved at a lower rpm (2250 to be precise), while top power is delivered at top revs. This implies benefits in terms of top speed (218 km/h) and, above all, improves pick-up. In fifth gear, the new Pista goes from 80 to 120 km/h in 7.8 seconds.

                                      The 595 Pista is packed with all the standard equipment needed to secure the thrilling driving pleasure typical of the cars with the Scorpion brand. For instance, it has a racing steering wheel with cut bottom and centring mark at the top of the crown, which is particularly useful for sporty driving, and with the "Sport" button that adjusts peak torque output, power steering settings and throttle. The braking system is specific to Abarth and ensures top-notch safety by fitting ventilated 284 mm discs on the front and 240 mm discs on the rear. The new Pista also features a five-speed automatic transmission with shift paddles.

                                      New livery and adrenaline-packed details

                                      The colour palette of the new Abarth 595 Pista includes matte Grey, in addition to Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow and Adrenalina Green. On the outside, the brand-new Adrenaline Kit features green accents on the front and rear bumper inserts and the side mirror caps. The hubcaps finish is also green. The new upholstery makes a statement inside with diamond patterns on the standard sports seats or a genuine racing look on the Sabelt 70 seats, the latter available on demand.

                                      Always connected, even on the track

                                      Being targeted to young motorists, the car naturally implements the best in connectivity at the service of performance. It is equipped with Apple CarPlay and Google Android AutoTM with UconnectTM 7 "HD system as standard, navigator and DAB digital radio. The infotainment system has a high-def screen and Abarth Telemetry, an integrated application created to measure performance.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        de 500 blijft een leuk karretje,
                                        spijtig van de nog steeds twijfelachtige reputatie van fiat.
                                        terecht of onterecht ,daar spreek ik me niet over uit.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Interessant is de Garrett turbo, met 165 pk, dit betekent namelijk bijna 200 pk na een "Remap".
                                          En om hem af te maken, een Brembo Big Brake kit en dan de remklauwen in in het zelfde opvallende groen.
                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X