Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    de riem draait NIET in de olie, wel in de oliedampen

    probleem dat zich grotendeels voordoet in België en Nederland. Blijkbaar zouden er problemen zijn met de brandstof en dan vooral de hogere concentraties ethanol in de brandstof welke door de korte ritten tot in de olie komen en daar dan de rubber van de riem aantasten. Is al terugroepactie van geweest (die van ons is vervangen geweest) en die riemen zijn vervangen door een exemplaar met andere rubbersamenstelling welke niet zou oplossen door de ethanol. Vooral auto's die korte ritten doen lopen vervroegd kans op schade. Bij ons is het op tijd aan het licht gekomen en heeft men 18 onderdelen in garantie vervangen. Nu geen last meer van. Motortje loopt beter dan ooit tevoren.
    Als ik het zo wat kan volgen zou zij een brief moeten gekregen hebben van de garage voor die terugroepactie, maar zij heeft nooit een brief ontvangen. Ze waren ook niet echt heel vriendelijk en gingen eerst eens kijken of ze wel op tijd op onderhoud kwam en zo. Maar de wagens bij ons gaan altijd op tijd op onderhoud, dus daar kan niets van gezegd worden. Computer gaf trouwens ook aan dat ze op onderhoud moest ten laatste binnen 1000km of 3 maanden.

    Ben er zeker van als ze gewoon die auto bij Govaerts had gekocht, er minder zever was geweest. Maar is m gaan kopen in Hasselt bij Van Mossel omdat de verkoper bij Govaerts totaal arrogant was. En dat terwijl al onze citroëns van die groep komen. Ze zei gisteren nog dat ze hem beter had laten afslepen naar Govaerts.

    Straffe vanal is dat ze vroeger bij Bruyninx (nu Van Mossel) zaten met alle camionetten en daar van miserie zijn gaan lopen en nu koopt ze daar weer een auto. Maar ze ging er vanuit dat dit een andere garage is. Die zoekt ook niets op. Toen gisteren iemand zei dat citroën en peugeot nagenoeg hetzelfde onderhuids zijn, zei ze ineens: 'maar met onze citroëns hadden we nauwelijks problemen'. Ze gaat er nog altijd vanuit dat da 2 compleet verschillende fabrikanten zijn die niets met mekaar te maken hebben

    Comment


    • nope geen brief, wel een foutmelding en een wat ruiger draaiende motor. Beter naar Kenens gaan in Paal. Tenminste nog goede garage die oplossingen zoekt.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        nope geen brief, wel een foutmelding en een wat ruiger draaiende motor. Beter naar Kenens gaan in Paal. Tenminste nog goede garage die oplossingen zoekt.

        We zitten bij Citrohal en dat is groep Govaerts en zitten het dichtste bij. Van Citrohal geen klachten. Bij hun peugeotgarage hebben we 2 jaar geleden ook het dak gerenoveerd. Dus ik snapte eerst niet waarom ze bij van Mossel was geweest vermits ze net voordat ik er begon zijn weggegaan met de miserie. Maar blijkbaar snapt ze niet goed dat garages uit groepen bestaan. En nu vrijdag zei ze dan dat da kwam door die arrogante verkoper. De vertegenwoordiger die bij ons komt van Govaerts had ze erover aangesproken maanden terug en ze weten het blijkbaar van hem. Wel triest dat zo ne verkoper er kan blijven werken.

        ik zoek zo een dingen op. Wij mogen kiezen waar de auto gekocht wordt. Maar bij voorkeur kort bij thuis of kort aan de firma. Bij mijn thuis smijten ze u dood met VW (Ceulemans, Orbist en Mees wat nu Jennes is geworden zie ik). Maar voor Haesen gekozen omdat de ervaringen die ik vond goed waren. En ben er zeer tevreden van.

        Ben benieuwd naar het vervolg van haar.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          de riem draait NIET in de olie, wel in de oliedampen

          probleem dat zich grotendeels voordoet in België en Nederland. .
          Het probleem is er echt niet alleen in de Benelux….. maar ook in Frankrijk, UK, Duitsland.....wat ook logisch is, want brandstof kwaliteit is een EU zaak en dus in heel Europa gelijk.

          Elk auto merk heeft wel een probleem, maar hoe duurder hoe minder men er over spreekt... elk huisje heeft immers zijn kruisje....


          https://www.peugeotforums.com/threads/timing-belt-crumbles-causing-clogged-oil-system.333046/

          https://www.nomaallim.com/psa-eb2-ti...placement.html

          http://forum-auto.caradisiac.com/mar...ujet105057.htm

          http://forum.autoplus.fr/autoplus/Pe...jet_1623_1.htm

          http://www.feline208.net/forum/viewt...p?f=23&t=12105

          https://www.facebook.com/amautoservi...3602820661010/

          https://www.planete-citroen.com/foru...e-distribution

          De olie "smeert" de riem, om het geluid te dempen, maar is inderdaad niet klets nat...
          https://www.largus.fr/actualite-auto...e-3823379.html




          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

            Is al een oud probleem van die motoren, met een distributieriem die in de motor olie draait… (PSA en sommige Ford motoren)

            Veroorzaakt door de olie die het rubber aan tast, maar PSA zegt dat de fabrikant, soms slechte kwaliteit levert en die zeggen weer dat ze wel aan de kwaliteit eisen voldoen...

            Olie is na een tijd altijd (in elke motor) en zeker met korte ritten, steeds agressiever...daarom zou de interval: max. 1 jaar of 15000 km moeten worden, maar voorlopig wil PSA dit niet...

            Distributieriem, draait in de olie, om véél minder lawaai te maken bij elk toerental, waardoor je de motor zwaarder kan belasten, zonder dat je dat merkt….


            https://www.planete-citroen.com/foru...e-distribution

            Fiat loste dit lawaai probleem op door met slechts 1 nokkenas + multiair techniek te werken en je minder geleider wieltjes en bewegende onderdelen nodig hebt… maar hebben hun interval in 2014 ook naar 15000 km en 1 jaar moeten verlagen

            (anders ging de multiair techniek kapot, door de agressieve olie….)

            Misschien moet PSA de Fiat benzine benzine motoren overnemen…. (1.3 1.4 2.0…)

            Beetje zoals VW met hun uitgerekte distributie kettingen….
            Ik geloof ook dat die intervals van 30000 km veel te lang zijn. Door op 15k te verversen zou wellicht mijn bmw 16i motor ook niet in de soep gedraaid zijn...
            ook iets met een distributieketting en kettingspanner, die hydraulische druk nodig heeft, maar die was weggevallen. en dat komt dan weer wellicht door vervuiling (koolstof) die de leidinkjes geblokkeerd heeft.

            Comment


            • onderhoudsinterval ligt al op 1 jaar bij PSA. Da's 1 maal per jaar ofwel om de 20.000 km's. Ook tanken van 98 zou veel minder problemen geven. Doen we dan ook 50/50: ne keer 95, ne keer 98. Ook regelmatig injectorreiniger erdoor om de boel heel proper te houden. Onderhoud werd al niet op bezuinigd vermits we een onderhoudsplan hadden. Nu is het zelf betalen omdat de auto over de 100k zit.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Bij Renault is het om de 15.000 km of jaarlijks een klein onderhoud en 30.000 km of om de 2 jaar een groot onderhoud. Enkel bij het groot onderhoud is er ook een olieverversing.

                Eigenlijk ligt het probleem bij de constructeurs, ze weten al lang genoeg dat er ethanol bij de benzine gevoegd ging worden en ondertussen al verschillende gedaan word, toch gebruiken ze nog altijd materialen die hier niet tegen kunnen, hoe lomp kunt ge zijn?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • wa ik ni goe snap: is het door de ethanol in de benzine dat de riem in de olie kapot gaat? de benzine komt toch niet in de olie, of da zou toch ni mogen als uw pakkingen en zuigerveren goed dicht zitten.

                  Comment


                  • de ethanol komt bij de olie ja

                    en dat is normaal als je korte ritten doet. Als de blok niet warm is dan past alles niet perfect in elkaar. Een motor wordt berekend op de volledige uitzettingsgraad van de metalen, maw als die warm staat. Elke koude motor heeft last van lekverliezen... hoe klein ook tegenwoordig. Ook bij een koude blok, verbruikt een motor meer. Dus meer inspuiting, meer vervuiling, enzovoort enzovoort.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • pfioew. doe mij toch maar nen elektrische dan

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Bij Renault is het om de 15.000 km of jaarlijks een klein onderhoud en 30.000 km of om de 2 jaar een groot onderhoud. Enkel bij het groot onderhoud is er ook een olieverversing.
                        Wat doen ze dan nog bij een klein onderhoud? Het ruitensproeierke bijvullen??

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          de ethanol komt bij de olie ja

                          en dat is normaal als je korte ritten doet. Als de blok niet warm is dan past alles niet perfect in elkaar. Een motor wordt berekend op de volledige uitzettingsgraad van de metalen, maw als die warm staat. Elke koude motor heeft last van lekverliezen... hoe klein ook tegenwoordig. Ook bij een koude blok, verbruikt een motor meer. Dus meer inspuiting, meer vervuiling, enzovoort enzovoort.
                          Dus daar gaat de fabel van de merkfreaks dat hun auto geen druppel verbruikt

                          Collega ondertussen nog niet gezien, dus nog geen update. Zal van de week wel meer nieuws doordruppelen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                            Wat doen ze dan nog bij een klein onderhoud? Het ruitensproeierke bijvullen??
                            Ik dacht dat groot en klein onderhoud niet meer bestond. In den tijd dat ik nog bij de buurman ging was het om de 5000km nieuwe olie en om de 15000km olie + filters. Voor de rest moest ik alles zelf doen

                            Tegenwoordig zijn er tabellen wat moet gebeuren op hoeveel km. Dus weet niet of er nog echt sprake is van groot- of klein onderhoud.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Dus daar gaat de fabel van de merkfreaks dat hun auto geen druppel verbruikt

                              Collega ondertussen nog niet gezien, dus nog geen update. Zal van de week wel meer nieuws doordruppelen.
                              heb ik dan ooit anders beweert? En die verbruikt brandstof, geen olie. Da's volledig normaal
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                                heb ik dan ooit anders beweert? En die verbruikt brandstof, geen olie. Da's volledig normaal
                                U niet aangesproken voelen hé, dat was gewoon algemeen en dat ging niet over u hoor. Die 3008 waarover het gaat heb ik een paar maanden geleden ook een half literke mogen bij kappen.

                                Het is me met de jaren opgevallen, zowel moto als auto, dat de merkfreaks 'nooit' iets aan hun favoriete merk krijgen en de niet-merkfreaks wel. Ik neem het dus altijd met een korreltje zout. Met een auto moet ge chance hebben en geen enkel merk komt er onderuit.
                                Last edited by ; 24/02/2020, 17:25.

                                Comment


                                • elke auto krijgt vroeg of laat stukken. Waar gij van spreekt zijn vooral de mensen die veel geld voor hun auto hebben neergeteld. Die moeten voor zichzelf blijven verantwoorden waarom die aankoop goed was. Kijk maar eens in mijn topic: ik ben op en top peugeot, maar ge zult er toch genoeg in vinden als het over onderdelen vervangen gaat.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                    Wat doen ze dan nog bij een klein onderhoud? Het ruitensproeierke bijvullen??
                                    Vloeistoffen bijvullen, ruitenwissers en lampjes. En aan de computer hangen uiteraard, dan zijn hun 2 uur op denk ik.

                                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Vloeistoffen bijvullen, ruitenwissers en lampjes. En aan de computer hangen uiteraard, dan zijn hun 2 uur op denk ik.

                                      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                      amaai

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        elke auto krijgt vroeg of laat stukken. Waar gij van spreekt zijn vooral de mensen die veel geld voor hun auto hebben neergeteld. Die moeten voor zichzelf blijven verantwoorden waarom die aankoop goed was. Kijk maar eens in mijn topic: ik ben op en top peugeot, maar ge zult er toch genoeg in vinden als het over onderdelen vervangen gaat.
                                        Zoals gezegd, geen enkel merk komt er ongeschonden uit. Echte slechte auto's worden er niet meer gebouwd, maar af en toe glipt er iets door de mazen, zoals dat nu met die riem bij Peugeot. Maar zo heeft Porsche ook de plofmotor gehad en heeft VAG een olieslurpende TFSI gehad en dacht dat BMW ook zo een vervloekte motor heeft die ge liever links laat liggen. Echter komen veel merken ermee weg. Er is een tijd geweest dat de betrouwbaarheid van bepaalde merken anders lag en sommigen dragen dat jammerlijk genoeg nu nog met zich mee.

                                        Maar een mooi voorbeeld van een jaar of 2 terug. Een discussie op FB over Renault en er antwoord ene 'Ik rij al mijn hele leven met vele Renaults en nog nooit 1 x een probleem gehad'. En dat escaleerde totdat er iemand een bericht van hem bovenhaalde waar hij een half jaar eerder fier was dat hij de gebroken kleppenveren had ontdekt en het zelf kon herstellen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                          amaai
                                          Dus niks wat je zelf niet kunt eigenlijk. Enkel een van de pot gerukte faktuur opstellen, bij de 'premijoems' toch
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X