Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Android werk via mirrorlink en niet via carplay ;-). Kleine nuance die ik dit geval een enorm verschil
    maakt. Mirrorlink kan perfect werken en carplay niet zoals in deze ;-). Android werk niet via Carplay en IOS niet vie Mirrorlink.

    Nu, er hangt een 6 maanden lang verhaal aan vast en nu ben ik in blijde verwachting, want er gaat ne specialist afkomen. Ben benieuwd :-). Het wordt een welles/nietes verhaal. Garagist zegt tegen Citroën Benelux dat ze 'het' probleem niet kunnen oplossen en Citroen benelux belt me van de week op dat de garage zegt dat er geen probleem 'is'. Kans is dus groot dat er 6 maanden layer nog geen oplossing is :-s.

    Maar goed. Kan bij elk merk voorvallen. 17 citroën's in het bedrijf is blijkbaar ni genoeg om moeite te doen voor Citroen benelux. De garagist zelf krijgt al het koud zweet.
    Is het voor jou eigenlijk geen optie om ipv de auto, de apple te vervangen door een goefkopere, maar 1000x betere android? :eek:

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
      Is het voor jou eigenlijk geen optie om ipv de auto, de apple te vervangen door een goefkopere, maar 1000x betere android? :eek:

      Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
      Dus omdat psa faalt, moet ik een andere telefoon kopen?
      Rare kronkel . Maar wat dan met de 90% andere mankementen aan dat zelfde systeem waar mijn telefoon niets mee te zien heeft? Mss toch maar andere auto kopen dan? Ondertss bericht gehad dat ze aan het onderzoeken zijn of ze niet het nieuwste systeem kunnen inbouwen. Mss komt het nog goed.

      En dan on-topic. Voor degenen die het nog niet gezien hebben, de nieuwe 3008 is op de website te configureren. Prijzen vallen goed mee. Enkel blijft de automaatrijder wat in de kou zitten tenzij ruime beurs. Enkel de 1.6 hdi met 115pk in automaat of de 2.0 met 180pk, maar die laatste enkel en alleen in de GT (duurste) versie verkrijgbaar. Kans zal wel groot zijn dat ze deze dan ook in de business versies gaan aanbieden waardoor hij interessant wordt voor de leaserijders. Alhouwel met 124gr CO2 dat afwachten wordt. Is evenveel als de XC60 D3 geartronic. Had gedacht dat deze lager ging zijn vermits die in de DS5 aan 110gr zit en de wagen zelf loodzwaar is.

      Gaat volgens mij een hit worden deze 3008.

      Comment


      • #83
        Heeft die 115 pk nog altijd die EGMV half automaat, of is dat een volwaardige ondertussen?

        Comment


        • #84
          Ik vermoed eerder de EAT of zo

          Comment


          • #85
            Volgens mij zit er in Peugeot's tegenwoordig net als in Volvo's een Aisin automaat. (zijn dacht ik dezelfde)

            Comment


            • #86
              Peugeot 3008 eh? Bit of a transformation...Quite. The original 3008 was a rounded thing, a shape that was good for space but frankly one that only its mother could love. Peugeot has twigged that what SUV buyers want is something chunkier. So the 3008 is pitched at the very heart of the territory defined by the Qashqai and Kuga, recently joined by the Renault Kadjar and Seat Ateca. These are Europe's new family cars. It's a bloodbath out there and Peugeot knew if the new 3008 wasn't super-competitive it would be given a right kicking.
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                Volgens mij zit er in Peugeot's tegenwoordig net als in Volvo's een Aisin automaat. (zijn dacht ik dezelfde)

                In mijne DS5 2.0 zit er nen aisin. In de Volvo's weet ik niet, maar in ieder geval dan niet hetzelfde type. Heb een maandje terug testrit gedaan met nen XC60 D3 en die schakelde toch heel anders.

                Maar dit is bij PSA enkel op de 2.0's een automaat met koppelomvormer en op de 1.6's is dat een ander type automaat, tenzij dit op de nieuwe modellen zou veranderen. En ik heb het enkel over de diesels. Naft is wss ook nog anders.
                Last edited by ; 09/10/2016, 10:22.

                Comment


                • #88
                  Vandaag de eerste irl gezien, is vlakbij mijn werk en zag hem deze morgend staan, dus op de middag maar eens gaan kijken.

                  Wat is dit in het echt een zeer knappe wagen! stond een grijze binnen en een grijze gt line buiten.

                  de 3008 gt line had een dashboard met een grijze stof zoals in de zetels en die van binnen had carbon accenten op het dashboard en in de deuren.

                  ben er eens gaan inzitten en het eerste wat mij opviel was hoe mooi het interieur in het echt is.
                  de materialen zien er echt heel goed uit en de bediening is heel gemakkelijk.

                  de zitpositie is goed en de zetels zitten ook zeer goed.

                  het stuurwiel is wel wennen zo klein, maar is niet storend en hierdoor kan je ook heel goed de tellerpartij (digitaal) zien.

                  wat mij ook wel hard opviel was dat de voorruit heel schuin is waardoor je niet het gevoel hebt in een hoge suv te zitten, en waardoor het lijkt dat het dak heel laag is. Desondanks dit heb je wel genoeg hoofdruimte (zeker achteraan)

                  Daarna eventjes achteraan gezeten en daar is het zeker ruim genoeg. Ik had veel beenruimte achter mezelf (1m83)

                  de koffer kreeg ik niet open en had geen tijd meer dus dit heb ik niet kunnen nazien

                  zeker een auto om in gedachte te houden als opvolger (wel een andere kleur).

                  Foto's





                  Last edited by kevin_krystofiak; 12/10/2016, 19:59.
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • #89



                    Last edited by kevin_krystofiak; 12/10/2016, 19:57.
                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                    Comment


                    • #90
                      ik ga morgen naar de officiële openingsavond van het model

                      hopelijk de ruimte om wat deftige foto's te trekken
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #91
                        Peugeot 3008

                        Op de Franse televisie waren ze er lovend over.
                        Enig minpunt was de afwerking.
                        Misschien iets om even op te letten als je gaat.

                        La première génération de 3008 s’est vendue à plus de 900.000 exemplaires, un succès évident, la deuxième génération compte bien faire la même carrière. Peugeot n’a pas changé de recette. Ils ont conservé ses atouts et ont amélioré le reste : en bref, le 3008 II est plus beau, mieux fini, plus habitable, mieux équipé. On vous dit tout dans cet essai réalisé à Bologne en Italie !
                        Last edited by Gixxer; 13/10/2016, 08:57.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #92
                          ik zal het straks eens nazien

                          maar da's het laatste waar ik eerlijk gezegd naar kijk. Als ik rijd, kijk ik naar het verkeer en occasioneel eens naar de meters. Nooit echt de hype begrepen naar het perfecte interieur. Zelfs in mijn 205, wat een rammelbak is, vind ik het aangenaam vertoeven.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #93
                            Ik vind op de site ook nergens een maximum aanhanggewicht voor deze....anyone?

                            Wel jammer dat ze die automaat enkel met de 115 of 180 pk diesel aanbieden.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Ik vind op de site ook nergens een maximum aanhanggewicht voor deze....anyone?

                              Wel jammer dat ze die automaat enkel met de 115 of 180 pk diesel aanbieden.
                              Dacht vorige week gezien te hebben dat die 180pk enkel in de GT te krijgen is en na configuratie verschoot ik wel even van de prijs, rekening houdend met de 15% fleetkorting.
                              Nu, de reden dat ze ne 150pk manueel en 180pk automaat heeft volgens mij vooral te maken met de trage automaat. Ze hebben denk ik die 30pk extra nodig om de auto even snel te krijgen als de manuele 150pk. Als ik nu zie dat de meeste concurrenten met een 150pk automaat even snel zijn van 0-100 als mijne DS5 met 180pk zou ik zo denken dat dit de reden is.

                              Ik weet wel niet of er in de 3008 dezelfde automaat gaat steken.

                              Ik zou vooral geïnteresseerd zijn in dat dashboard en infotainmentsysteem

                              Comment


                              • #95
                                officiële tijd met automaat ligt hoger dan de praktijk. Al meermaals getest geweest door menig 508 rijder met GT uitvoering. De werkelijke tijd ligt bijna een seconde onder die van de constructeur. Zijn zelfs een paar filmpjes van op youtube.

                                betreffende de afwerking: vandaag in de garage in eentje gezeten en die had niet de afwerkingsproblemen welke werden beschreven in het filmpje. Misschien was dat nog een preproductiemodel?

                                Mooie auto met veel ruimte achterin.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #96
                                  Als iemand mij het max aanhanggewicht eens kan bezorgen, graag.
                                  Zou een ideale auto voor mijn dochter zijn, omdat ze nu en dan ook 's een paardentrailer wil trekken.

                                  Comment


                                  • #97
                                    zal eens horen vanavond
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ik zou die grip control eigenlijk wel eens willen uittesten met een trailer erachter. Mijn ervaring, is 4x4 vaak niet nodig, zelfs als je op onverhard gaat, maar een soort van sper op de voorwielen kan dan wel handig zijn.

                                      edit :

                                      Net gechat op de Peugeot website ;-)

                                      De automaat van de 1.6 hdi is er nog altijd eentje met enkelen koppeling, maar zou nog eens verbeterd zijn.
                                      Voor mij in ieder geval een no go dan. Aanhanggewicht een schamele 1300 kg

                                      De 2.0 hdi mag 1700 kg trekken.
                                      Last edited by Bud Wijzer; 13/10/2016, 16:04.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        ik zal het straks eens nazien

                                        maar da's het laatste waar ik eerlijk gezegd naar kijk. Als ik rijd, kijk ik naar het verkeer en occasioneel eens naar de meters. Nooit echt de hype begrepen naar het perfecte interieur. Zelfs in mijn 205, wat een rammelbak is, vind ik het aangenaam vertoeven.
                                        Uren en uren in de file en je gaat je wagen heel anders bekijken ik heb nooit begrepen waarom mensen zoveel om het uiterlijk van een wagen geven
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Ik doe veel km's maar redelijk veel file vrij. Maar ik vind een interieur tegenwoordig ook zo mogelijk belangrijker dan een exterieur.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X