Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat doen ze dan nog bij een klein onderhoud? Het ruitensproeierke bijvullen??
Dat is nu net het enige wat ze niet doen, omdat ze weten dat ik dat zelf doe.
Maar normaal gezien zit dat er wel bij, "controleren van de vloeistofniveau's" en bij vullen indien nodig.
Punten die ze controleren / vervangen bij een "onderhoud A":
• Vervangen van het interieurfilter
• Controle van diverse punten
• Controle en bijvullen van de vloeistoffen
En andere zaken als die nodig zijn.
Vloeistoffen bijvullen, ruitenwissers en lampjes. En aan de computer hangen uiteraard, dan zijn hun 2 uur op denk ik.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
Het zal zoiets zijn ja.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat onderhoud A heet ik geen onderhoud geven, dat is mensen 100 euro uit hun tessen kloppen en niks in de plaats geven... . Als ge ruitensproeier kunt bijvullen kunde koelvloeistof en frei olie ook wel bijvullen denk ik dan.
100 €? Dat zou nog meevallen, bij MB vragen ze daar 350 € voor. En als ze kunnen gaan ze nog wat andere onnodige dingen doen zonder te vragen. Ze denken daar dat iedereen met een leaser rijdt en die mensen reclameren toch niet
Als ze dat leasegedoe moeten inperken dan gaan die 'premijoem stealers' hier ten lande heel zure tijden tegemoet. Oplichters!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
ja maar knight rijder heeft een Renault Megane Grandtour GT tenzij ik mij vergis ?? (en geen MB)
Klopt! Heb het niet echt gevolgd hier. Ik reageerde op onderhoud A, zo heet dat bij MB ook.
Bij Renault en Dacia lijken de prijzen mij toch nog redelijk in dit geval. Overal eigenlijk behalve bij die Premijoemers waar ze nog altijd denken dat de nulmeridiaan door hun hebberige reet loopt
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Laatste update. Morgen mag ze hare auto gaan terug halen met een nieuw motorblok. Normaal €5500, maar ze hebben het dan toch onder garantie gemaakt. Deze keer met spoed, want normaal moet ge 3 weken wachten op uwe auto als ge dit aan de hand hebt, volgens de garage.
Dan is ze terug blij en een andere collega mag morgen zijne A-klasse Sedan gaan afhalen. Gouden tijden hier
100 €? Dat zou nog meevallen, bij MB vragen ze daar 350 € voor. En als ze kunnen gaan ze nog wat andere onnodige dingen doen zonder te vragen. Ze denken daar dat iedereen met een leaser rijdt en die mensen reclameren toch niet
Als ze dat leasegedoe moeten inperken dan gaan die 'premijoem stealers' hier ten lande heel zure tijden tegemoet. Oplichters!
Bij leasing is het net tegengesteld van hoe jij het je voorstelt, niks onnodig mogen ze doen, krijgen ze geen goedkeuring voor hoor ;-)
100 €? Dat zou nog meevallen, bij MB vragen ze daar 350 € voor. En als ze kunnen gaan ze nog wat andere onnodige dingen doen zonder te vragen. Ze denken daar dat iedereen met een leaser rijdt en die mensen reclameren toch niet
Als ze dat leasegedoe moeten inperken dan gaan die 'premijoem stealers' hier ten lande heel zure tijden tegemoet. Oplichters!
Ik rij al 20 jaar zogenaamde "premium" , en nog nooit heeft één premium dealer al een liter olie in mijn motor gegoten... ik ga al 20 jaar bij dezelfde kleine zelfstandige garagist waar ik nog samen met hem onder de rolbrug mag staan om even mee te kijken hoe het zit... bij al mijn auto's in die tijd ( nu mijn 6e ) mag die mens elke 10.000km van mij de olie verversen , ipv het standaard 30.000km interval ga ik 3 keer ipv 1 keertje , en dat kost me exact hetzelfde als ik naar de officiele dealer zou gaan waar er in sommige gevallen ( niet altijd , dat hoor je me niet zeggen ) een wannabee technieker aan mijn auto gaat sleutelen.... Ik heb geen half hand nodig om de motorische problemen ( zeker niet de laatste 15 jaar ) op te sommen.... op tijd en stond verse olie ( en om de 50 a 60k de automaatbak ook ) is het lang leven van elke motor, da's mijn idee...
Ik rij al 20 jaar zogenaamde "premium" , en nog nooit heeft één premium dealer al een liter olie in mijn motor gegoten... ik ga al 20 jaar bij dezelfde kleine zelfstandige garagist waar ik nog samen met hem onder de rolbrug mag staan om even mee te kijken hoe het zit... bij al mijn auto's in die tijd ( nu mijn 6e ) mag die mens elke 10.000km van mij de olie verversen , ipv het standaard 30.000km interval ga ik 3 keer ipv 1 keertje , en dat kost me exact hetzelfde als ik naar de officiele dealer zou gaan waar er in sommige gevallen ( niet altijd , dat hoor je me niet zeggen ) een wannabee technieker aan mijn auto gaat sleutelen.... Ik heb geen half hand nodig om de motorische problemen ( zeker niet de laatste 15 jaar ) op te sommen.... op tijd en stond verse olie ( en om de 50 a 60k de automaatbak ook ) is het lang leven van elke motor, da's mijn idee...
Leuk dit! Meekijken. Waar is de tijd?
Ik ken er zo ook wel een paar die ik na de garantieperiode zeker zal bezoeken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Betrouwbaarheid en hoogtechnologisch, is dat niet het probleem?
Ik rij intussen m'n tweede Peugeot Partner (ei, niet lachen daar!) en heb daar werkelijk nog niets mee aan de hand gehad. Intussen toch 15 jaar goedkoop en probleemloos rijden.
Wat mij betreft blijf ik auto's kopen die al jaren zichzelf bewezen hebben, of toch de technologie er in. En dat betekent meestal dat je 5 tot 10 jaar na de early adopters koopt ja.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Betrouwbaarheid en hoogtechnologisch, is dat niet het probleem?
Ik rij intussen m'n tweede Peugeot Partner (ei, niet lachen daar!) en heb daar werkelijk nog niets mee aan de hand gehad. Intussen toch 15 jaar goedkoop en probleemloos rijden.
Wat mij betreft blijf ik auto's kopen die al jaren zichzelf bewezen hebben, of toch de technologie er in. En dat betekent meestal dat je 5 tot 10 jaar na de early adopters koopt ja.
Het is altijd afwachten, mijn zus heeft nu tijdelijk een Partner met 1.2 benzine. Wij hebben die motor in onze 5008. Als ik daar hier op skivakantie met dakkoffer op en 7 personen erin rondrij dan lukt dat. Voelt dat alsof dat binnen 100 of 200 duizend kilometer nog gaat lukken? Voor mij niet, maar dat blijft een gevoel. Ondertussen bolt het hier vol tesla's in de skigebieden en is mijn moeder naar hier gereden in haar 11 jaar oude hybride.
Mijn laatste wagen waarbij ik het gevoel had dat die kon blijven gaan was mijn S60 2.4d.
Is al een oud probleem van die motoren, met een distributieriem die in de motor olie draait… (PSA en sommige Ford motoren)
Veroorzaakt door de olie die het rubber aan tast, maar PSA zegt dat de fabrikant, soms slechte kwaliteit levert en die zeggen weer dat ze wel aan de kwaliteit eisen voldoen...
Olie is na een tijd altijd (in elke motor) en zeker met korte ritten, steeds agressiever...daarom zou de interval: max. 1 jaar of 15000 km moeten worden, maar voorlopig wil PSA dit niet...
Distributieriem, draait in de olie, om véél minder lawaai te maken bij elk toerental, waardoor je de motor zwaarder kan belasten, zonder dat je dat merkt….
Fiat loste dit lawaai probleem op door met slechts 1 nokkenas + multiair techniek te werken en je minder geleider wieltjes en bewegende onderdelen nodig hebt… maar hebben hun interval in 2014 ook naar 15000 km en 1 jaar moeten verlagen
(anders ging de multiair techniek kapot, door de agressieve olie….)
Misschien moet PSA de Fiat benzine benzine motoren overnemen…. (1.3 1.4 2.0…)
Beetje zoals VW met hun uitgerekte distributie kettingen….
Zitten momenteel met hetzelfde probleem. Nadat de schokdempers nog maar net vervangen zijn nu foutmelding motor. Distributieriem dient vervangen te worden en ergens een oliefilter die verstopt zit. 43000 km... mogen er zo weinig mogelijk mee rijden en gaat maandag binnen voor herstelling onder garantie. Mijn vriendin heeft het gehad met haar Peugeot 2008... Ook nooit een brief gekregen ofzo. 1.2 benzine en we tanken altijd 98!
Onze Peugeot krijgt elk jaar zijn onderhoud, nog maar net gehad, maar kunnen dit probleem naar het schijnt niet op voorhand zien, enkel als het zich voordoet...
Comment