Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5/S5/RS5 Coupé (B9)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts


  • Nou nou, "je merkt haast geen verschil tussen S-Tronic & Tiptronic. Zou me héél sterk verbazen mocht je dit in een S5 niet merken.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      Nou nou, "je merkt haast geen verschil tussen S-Tronic & Tiptronic. Zou me héél sterk verbazen mocht je dit in een S5 niet merken.
      Wat zou het verschil juist moeten zijn?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
        [/CENTER]
        Wat zou het verschil juist moeten zijn?
        S-Tronic "zoekt" te veel in de toeren naar zijn ideale versnelling t.o.v een Tiptronic. Veel aangenamer gevoel met een koppelomvormer!
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
          S-Tronic "zoekt" te veel in de toeren naar zijn ideale versnelling t.o.v een Tiptronic. Veel aangenamer gevoel met een koppelomvormer!
          Goh, in onze S3 zit er ook nen S tronic en moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet vind.
          Als die in sport staat, verlegt die pas in hoge toeren. Staat die in drive, schakelt hij al vanaf 2k toeren, te zien hoe ik met de voet druk.
          Voor de Allroad heb ik lang getwijfeld wat te doen, maar toch gekozen voor de Toptronic.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
            Goh, in onze S3 zit er ook nen S tronic en moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet vind.
            Als die in sport staat, verlegt die pas in hoge toeren. Staat die in drive, schakelt hij al vanaf 2k toeren, te zien hoe ik met de voet druk.
            Voor de Allroad heb ik lang getwijfeld wat te doen, maar toch gekozen voor de Toptronic.
            Ik hoor nochtans dezelfde ergernis bij mensen met een S6. Heb ze nu beiden gehad en vind een Tiptronic nog altijd beter opschakelen dan die S-tronic.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              Ik hoor nochtans dezelfde ergernis bij mensen met een S6. Heb ze nu beiden gehad en vind een Tiptronic nog altijd beter opschakelen dan die S-tronic.
              Alle, dan kijk ik uit naar mijn nieuwe allroad .
              Nog 1.5 maand ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Alle, dan kijk ik uit naar mijn nieuwe allroad .
                Nog 1.5 maand ...
                Het is niet gezegd dat jij dit beter gaat vinden in een allroad. Motorisatie van een S3 gekoppeld aan een S-tronic zal niet hetzelfde zijn en reageren dan aan een 3.0L. Toen we vorig jaar met een S3 zijn gaan testrijden vond ik die ook net iets beter afgesteld & functioneren met de 2.0L. Toch miste we iets maar dat lag feitelijk niet aan de S3.

                Zéér leuk...











                dat aftellen....
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • wrong
                  Last edited by Metaxa; 22/10/2016, 15:12.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Comment


                    • Als je in alle comfi wil reizen dan is dit zeker een uitstekend vervoersmiddel. Beschaamd moet je er alvast niet voor/met zijn en...hij klinkt nog leuk ook. Spannend? Voor een dag in de week wel, voor weekend kar is hij net iets te braaf, er zijn uitdagendere model op de markt. Toch een GT die je mag/moet koesteren.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Begin hem meer en meer te apprecieeren .

                        Comment


                        • Ik zou hier nog een paar foto's willen zetten maar begin er niet meer aan. We zullen wel wachten tot het hier terug deftig werkt of tot TT ooit nog eens terug marcheert.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment





                          • Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment




                            • Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Gotlandgroen. Mooi.

                                Comment


                                • Comment


                                  • Op de luchthaven van Helsinki stond deze S5 Sportback. Mooi machien.



                                    ​​​​​​​
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Autoland wacht nog op de onthulling van de Audi RS5. Om het wachten op die nieuwe topversie te verzachten, heeft Abt zich op de S5 gestort.

                                      In november schoof Audi de nieuwe A5 Coupé en Cabriolet naar voren, een moment waarbij we direct kennismaakten met de 354 pk sterke S5. De Audi-adepten van Abt hebben de 3.0 TFSI een aardige krachtkuur gegeven.

                                      Abt schroeft het vermogen van de S5 Coupé op tot 425 pk en 550 Nm, een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de S5 die Audi bij je aflevert. Abt zet 19 en 20 inch grote wielen op de bestellijst, exemplaren die leverbaar zijn in mat en glanzend zwart. De naar tuningmaatstaven subtiele bodykit op de foto is optioneel te krijgen. Abt houdt nog even onder de pet hoe rap zijn S5 is. Het standaardexemplaar is in elk geval al in staat om in 4,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Daar zal deze krachtiger versie uiteraard nog iets van af weten te snoepen.








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • En de RS uitvoering is ook een feit:
                                        De nieuwe Audi RS 5 Coupé


                                        Dinsdag 7 maart 2017
                                        • GT combineert esthetiek met dagelijkse bruikbaarheid
                                        • Krachtige en efficiënte V6-biturbo met 600 Nm koppel
                                        • Audi Sport-directeur Winkelmann: “Meer power en hogere efficiëntie.”
                                        De nieuwe Audi RS 5 Coupé is het eerste Audi Sport-model in de nieuwe RS-designtaal. Zijn compleet nieuw ontwikkelde 2.9 TFSI Biturbo levert 331 kW (450 pk) en een koppel van 600 Nm. De standaard quattro-vierwielaandrijving verdeelt het vermogen over de vier wielen.



                                        “De nieuwe Audi RS 5 Coupé is de GT onder de RS-modellen van Audi Sport. Deze performante coupé verenigt een elegant design met een hoog dagelijks gebruiksgemak. Zijn V6 Biturbo werd volledig nieuw ontwikkeld en levert meer power bij een hogere efficiëntie”, zo zegt Stephan Winkelmann, directeur van Audi Sport GmbH, over het nieuwe model.

                                        Bij het ontwerp van de RS 5 Coupé lieten de designers zich inspireren door opmerkelijke motorsportdetails van de Audi 90 quattro IMSA GTO. Massieve luchtinlaten met RS-typische honingraatstructuur domineren de voorzijde van de nieuwe Audi RS 5 Coupé. Het Singleframe-radiatorrooster is duidelijk breder en vlakker dan bij het basismodel. Naast de koplampen bevinden zich extra zijdelingse luchtinlaten en -uitlaten, de optionele Matrix-ledkoplampen onderscheiden zich door een verdonkerde behuizing. De krachtige welvingen boven de met 15 mm verbrede wielkasten beklemtonen het quattro-DNA visueel.

                                        Voor sportieve accenten zorgen de RS-specifieke diffusor, de ovale eindpijpen van het RS-uitlaatsysteem en een extra spoilerrand. De RS 5 Coupé staat standaard op lichtmetalen 19-duimsvelgen, optioneel zijn ook 20-duimers beschikbaar. Designpacks in glanzend zwart, carbon en mat aluminium breiden de individualiseringsmogelijkheden uit. Met een lengte van 4.723 mm is de nieuwe Audi RS 5 Coupé 74 mm langer dan zijn voorganger.

                                        De door Audi nieuw ontwikkelde 2.9 TFSI V6-biturbomotor garandeert een aanzienlijke dosis extra kracht en een hogere efficiëntie, begeleid door een ongeëvenaarde sportieve RS-klank. Hij levert een vermogen van 331 kW (450 pk). Zijn maximumkoppel van 600 Nm (170 Nm meer dan bij het vorige model) is beschikbaar over een ruim toerentalbereik van 1.900 tot 5.000 t/min. Het topmodel uit de A5-familie sprint in 3,9 s van 0 tot 100 km/u, met het optionele RS Dynamic-pack haalt hij een topsnelheid van 280 km/u.

                                        Beide turbo’s van de 2.9 TSI-motor zijn centraal tussen de cilinderrijen geplaatst. Voor een spontaan responsgedrag wordt de aangevoerde lucht via een dubbel circuit naar de turbo’s en de verbrandingsruimtes geleid. Het B-cyclus-verbrandingsprocedé met centrale directe injectie verzekert een ongeziene efficiëntie onder de RS-modellen. De kortere compressiefase van dit procedé maakt een motorwerking met een duidelijk hogere geometrische compressieverhouding mogelijk. In combinatie met een normale, maar in verhouding tot de compressiefase langere expansiefase ontstaan op die manier rendementsvoordelen en wordt de efficiëntie van de motor verhoogd. Gemeten volgens de NEDC-rijcyclus bedraagt het gemiddelde brandstofverbruik van de V6 Biturbo 8,7 l/100 km (197 g CO2/km). Dat betekent een verhoging van de efficiëntie met 17 % tegenover het vorige model. Daarenboven profiteert de nieuwe RS 5 Coupé ook van een duidelijke gewichtsverlaging. Hij zet 1.655 kg op de weegschaal, 60 kg minder dan voordien. Optioneel is het dak in carbon met zichtbare vezelstructuur verkrijgbaar.

                                        De kracht van de biturbo wordt via een sportief afgeregelde achttraps tiptronic met geoptimaliseerde schakeltijden naar de permanente vierwielaandrijving quattro met middendifferentieel gestuurd. De aandrijfkracht wordt asymmetrisch in 40:60-verhouding over de voor- en achteras verdeeld, wat een dynamische handling met optimale trekkracht en maximale veiligheid garandeert. Als optie levert Audi Sport een sportdifferentieel op de achteras.

                                        De voorwielophanging gebruikt een geoptimaliseerde vijfarmige constructie. Achteraan vervangt een ophanging met vijf armen de trapeziumconstructie van het vorige model, wat de sportieve rijeigenschappen en de wendbaarheid ten goede komt. Tegelijk neemt ook het comfort gevoelig toe. Met het standaard RS-sportonderstel ligt de nieuwe Audi RS 5 Coupé duidelijk dichter bij de weg dan het seriemodel. Als alternatief biedt Audi Sport het RS-sportonderstel plus met Dynamic Ride Control (DRC), keramische remmen en de dynamische stuurinrichting met RS-specifieke afstelling aan. Via het standaard rijdynamiekregelsysteem Audi drive select kan de bestuurder zijn persoonlijke rijervaring individueel configureren, bijvoorbeeld voor meer dynamiek of een hoger comfort.

                                        Het zwart afgewerkte interieur van de nieuwe Audi RS 5 Coupé is bijzonder hoogwaardig en sportief uitgerust. Details zoals de RS-sportzetels met optioneel honingraatmotief in fijn nappaleder en het met leder beklede en onderaan afgevlakte RS-multifunctiesportstuur beklemtonen het karakter van de uiterste performante coupé ook in het interieur. De zetels, het stuur, de drempellijsten en de schakelpook zijn voorzien van een RS-opschrift. Specifieke RS-weergaves in de Audi virtual cockpit informeren de bestuurder over de bandenspanning, het koppel en de g-krachten. Bij het bereiken van de toerentalgrens wordt de bestuurder met een signaal aangespoord om op te schakelen. Het RS Design-pack voegt rood als contrastkleur toe aan het interieur. De hoogtepunten van het pakket zijn een afwerking in alcantara van het stuur, de schakelpook en de kniesteunen, rood afgeboorde veiligheidsgordels en voetmatjes met RS-logo. Exclusief voor de RS 5 Coupé biedt Audi Sport de koetswerkkleur Sonoma Green metallic aan.

                                        Een omvangrijk infotainmentaanbod zorgt voor een maximum aan informatie en entertainment aan boord. Het optioneel verkrijgbare MMI Navigatie plus-systeem met MMI touch omvat ook de Audi connect-module, die de nieuwe RS 5 Coupé via LTE met het internet verbindt. De vast in de auto geïntegreerde Audi connect SIM garandeert gedurende drie jaar onbeperkt dataverkeer voor de connect-diensten inclusief roaming voor heel Europa. Via de optioneel bestelbare WLAN-hotspot krijgen de inzittenden met hun mobiele toestellen toegang tot het internet. De Audi smartphone interface geeft bepaalde apps via Apple CarPlay of Google Android Auto weer in een apart MMI-menu. De bediening verloopt moeiteloos en intuïtief dankzij de natuurlijke spraakbediening, de zoekfunctie met vrije tekstinvoer en het multifunctiestuur. Een touchpad in de middenconsole maakt het mogelijk om te zoomen, te scrollen en karakters in te voeren. Andere high-end technologieën zoals het head-up display en tot 30 rijbijstandssystemen verhogen de veiligheid, het comfort en de efficiëntie. Het intelligente samenspel van de systemen vormt een belangrijke volgende stap op de weg naar autonoom rijden.

                                        Van de eerste generatie van de Audi RS 5 Coupé werden sinds 2010 wereldwijd meer dan 13.000 exemplaren aan klanten geleverd. De nieuwe generatie van de performante coupé maakt in juni 2017 zijn opwachting bij de verdelers in Europa.





                                        Last edited by Metaxa; 07/03/2017, 16:53.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • das nog eens een knappe audi

                                          Comment

                                          Working...
                                          X