Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 Citroën C3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2016 Citroën C3

New Citroen C3 Leaked, Looks Like A Mini C4 Cactus

After being teased ahead it official debut on June 29, Citroen’s supermini surfaced online a day earlier than expected.

As presumed, the all new C3 borrows a lot of styling cues from its bigger siblings, especially from the C4 Cactus, as it can be seen from the trademarked airbumps body cladding, as well as from the intricate front fascia.

The rear end (along with the taillights) seems inspired by the upscale DS3 hatchback, with the C-pillar sporting a subtle stripe to induce the idea of a floating roof, while the profile of the car has adopted a more straight-forward, dynamic line.

The images, posted by Cocoric Auto, Autodato and elsewhere, also depict the vehicle with a two-tone color scheme, which the French automotive site says it's available from a mix of nine colors for the bodywork and three for the roof.

And that's not all, as the car reportedly throws a panoramic roof in the options list, and the ConnectedCam tech - an onboard HD camera that takes pictures and short videos of up to twenty seconds at a 120-degree angle. In case of an accident, it automatically records the occurrence. Other safety features include both the optional lane departure and blind spot warning.

Rumored to have a boot capacity of up to 300 liters, the car measures 3.99 meters (13 feet) in length, 1.75 meters (5.7 feet) in width and 1.47 (4. in height.

We expect to find out more about it, including powertrain availability, tomorrow when the C3 officially debuts, but 3 and 4-cylinder petrol and BlueHDi diesel units are expected.

Thanks to Dave and Adrian for the tip!

http://www.carscoops.com/2016/06/new...like-mini.html

2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Comment

Ik vind het een tof bakske. De Fransen zijn goed bezig!!!!

Comment

Inderdaad niet slecht. Maar er zijn volgens mij mooiere kleurencombo's dan deze. Dit is wat te druk en doet af aan het design IMHO.
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

kleine aziaat die erbij staat, of de wagen is serieus uit de kluiten gewassen ; ik denk dat dit verdomd goed gaat verkopen. Heel frisse verschijning.

Last edited by ; 29/06/2016, 20:06.

Comment

Zou dit qua opzet ook een kleine Cactus zijn?
              Gewicht laag houden, geen overbodige prullen,... en dus ook een lage prijs?

I like it.
              Binnen een paar jaar als tweede auto. Een jonge occasie...
              Strak plan
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Hier lijkt hij ook wel behoorlijk groot. Staat beetje hoog op z'n poten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Zou dit qua opzet ook een kleine Cactus zijn?
                  Gewicht laag houden, geen overbodige prullen,... en dus ook een lage prijs?

I like it.
                  Binnen een paar jaar als tweede auto. Een jonge occasie...
                  Strak plan
                  +1!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Hier lijkt hij ook wel behoorlijk groot. Staat beetje hoog op z'n poten?

wel mooi in't geel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      wel mooi in't geel.

Comment

Lijkt een kruising tussen een Cactus en een C1
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ze durven wel met nt conventioneel design komen. Daar mag VAG wel eens op stage gaan.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            Ze durven wel met nt conventioneel design komen. Daar mag VAG wel eens op stage gaan.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                            Waarom zouden ze? Wat verkoopcijfers betreft heeft de VAG groep geen lessen te leren. En design, das ieder zijn smaak natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Het enige minpunt na een paar maand Cactus rijden was voor mij het zitcomfort. Wat ik uit het verleden onthouden heb van een paar maand C3 rijden was het zitcomfort. Als ze dat in deze combineren is dat in zijn klasse een heel knap aanbod.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                wel mooi in't geel.

Mooie rondingen ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Het enige minpunt na een paar maand Cactus rijden was voor mij het zitcomfort.

Beetje off-topic hier maar was dat zo tegengevallen dan? Waarom juist? Ik vind de Cactus nog steeds een interessante verschijning maar heb er geen ervaring mee.
                                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                    Beetje off-topic hier maar was dat zo tegengevallen dan? Waarom juist? Ik vind de Cactus nog steeds een interessante verschijning maar heb er geen ervaring mee.
                                    In alle besprekingen stond dat je als het ware in een fauteuil zat in de de Cactus, maar dat dat op lange ritten dan weer een nadeel was.

Na m'n proefrit met de Cactus kan ik alleen maar zeggen dat ik heerlijk zat. Over de lange duur kan ik niet oordelen natuurlijk.

Comment

In alle besprekingen stond dat je als het ware in een fauteuil zat in de de Cactus, maar dat dat op lange ritten dan weer een nadeel was.

Na m'n proefrit met de Cactus kan ik alleen maar zeggen dat ik heerlijk zat. Over de lange duur kan ik niet oordelen natuurlijk.
                                      Vooral te weinig verstelbaar mogelijkheden denk ik. Stuur kan bijvoorbeeld niet genoeg verzet worden voor mij waardoor ik mijn stoel te dicht moest zetten. Ik ben daar nogal gevoelig aan, maar dat was nog terug te vinden in reviews.

Maar dat is natuurlijk iets heel persoonlijk ook.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Mooi wagentje, enige wat me niet bevalt zijn die twee zwarte uitstulpingen naar boven toe in de achterbumper.

Comment

Working...
                                        X