Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Panamera
Collapse
X
-
Als je op sport rijd met de hybride valt hij wel mee. Maar in de normale stand
Ik weet niet wat jij daarmee uitsteekt om een slecht verbruik te halen, maar momenteel zit de mijne rond de 7,2l/100 km , dus dat valt wel mee vind ik.
Zelfs continu +200km/h kom je niet boven de 12 liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenAls je op sport rijd met de hybride valt hij wel mee. Maar in de normale stand
Ik weet niet wat jij daarmee uitsteekt om een slecht verbruik te halen, maar momenteel zit de mijne rond de 7,2l/100 km , dus dat valt wel mee vind ik.
Zelfs continu +200km/h kom je niet boven de 12 liter.
Comment
-
Mijn vrouw rijd veel korte afstanden in het stad, bakker, beenhouwer, kleine afzetten aan school etc.... Al die afstanden zijn minder dan 15 km per dag. ( max op 1 batterij lading is 18 km) Als ze thuiskomt zit hij wel continue in het Stopcontact .
Dus sommige dagen draait de naft motor zelfs niet.
Voor ons is een hybrid eigenlijk ideaal .
En als ge dan es weg gaat in het weekend ,naar Ardennen bv kan je toch es deftig het spel opentrekken en van het electro-naft koppel/vermogen genieten.
Komt er nog het vaa verhaal bij ,en de BIV (41 € ) etc en 90% aftrekbaarheid. Dus kom je snel tot het besluit dat de andere versies eigenlijk geen optie zijn als je weinig rijd en de wagen op een vennootschap staat. Tenzij geld geen issue is natuurlijkLast edited by BARTVDS; 01/07/2016, 14:53.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIdd, de huidige hybride rijdt echt niet leuk. De 3.0d met 300pk rijdt zoveel plezanter. Daarom dat ik het niet begrijp dat zovelen de hybride kiezen, terwijl deze 30k euro meer kost dan de diesel. Ok, het VAA is minder, maar dan nog krijg je dat gat van 30k euro niet dicht gereden, temeer de hybride heel veel verbruikt.
Ik hoop dan ook echt dat de nieuwe hybride een plezantere auto wordt.
Van de motorisaties die nu zijn voorgesteld heb ik het meeste zin in de 4S benzine. De andere 2 zijn dan weer teveel van het goede wat power betreft.
Puur financieel gezien, wat is de minst dure? Er is quasi niemand die mij een fatsoenlijk berekening kan geven wat dergelijke auto's uiteindelijk kosten. Wie kan mij de vergelijking maken tussen een Panamera hybride en de 4S? Of een Q7 hybride vs 3.0 TDI? X5 3.0d vs hybride? Etc ...Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Vandaag voor het eerst in het echt gezien. Had het pas door dat het nieuw model was toen hij voorbijreed.
de achterkant is wel een hele verbetering.
panamera was in het wit op Duitse Nummerplaten de Dolomieten onveilig aan het maken.IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenAbsoluut niet eens met uw stelling dat hybride niet goed is etc. Maar soit, dat is mijn vraag niet.
Puur financieel gezien, wat is de minst dure? Er is quasi niemand die mij een fatsoenlijk berekening kan geven wat dergelijke auto's uiteindelijk kosten. Wie kan mij de vergelijking maken tussen een Panamera hybride en de 4S? Of een Q7 hybride vs 3.0 TDI? X5 3.0d vs hybride? Etc ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenMijn vrouw rijd veel korte afstanden in het stad, bakker, beenhouwer, kleine afzetten aan school etc.... Al die afstanden zijn minder dan 15 km per dag. ( max op 1 batterij lading is 18 km) Als ze thuiskomt zit hij wel continue in het Stopcontact .
Dus sommige dagen draait de naft motor zelfs niet.
Voor ons is een hybrid eigenlijk ideaal .
En als ge dan es weg gaat in het weekend ,naar Ardennen bv kan je toch es deftig het spel opentrekken en van het electro-naft koppel/vermogen genieten.
Komt er nog het vaa verhaal bij ,en de BIV (41 € ) etc en 90% aftrekbaarheid. Dus kom je snel tot het besluit dat de andere versies eigenlijk geen optie zijn als je weinig rijd en de wagen op een vennootschap staat. Tenzij geld geen issue is natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenAbsoluut niet eens met uw stelling dat hybride niet goed is etc. Maar soit, dat is mijn vraag niet.
Puur financieel gezien, wat is de minst dure? Er is quasi niemand die mij een fatsoenlijk berekening kan geven wat dergelijke auto's uiteindelijk kosten. Wie kan mij de vergelijking maken tussen een Panamera hybride en de 4S? Of een Q7 hybride vs 3.0 TDI? X5 3.0d vs hybride? Etc ...
Als je echt gaat rekenen om te vergelijken, dan moet je rekening houden met welke km's je doet. Ben je iemand die veel korte afstanden doet, of ben je net iemand die veel lange afstanden doet. Heb je een zware voet, of ben je eerder een rustige chauffeur.
Rekening houdend met de fiscale voordelen, zal na 4 of 5 jaar zo'n in aankoop veel duurdere hybride wel qua kostprijs op het niveau komen van de 3.0 diesel met 300pk, maar goedkoper zal 'm niet worden. Dan kies ik dus voor het rijplezier, en dus voor de diesel.
Maar, ik zeg het nogmaals, dat is gekeken door mijn bril. Uw bril zal anders zijn.Last edited by BMWMB; 02/07/2016, 01:52.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenNee, dat kan je bij mijn weten niet zien in de auto zelf.
Het is eigenlijk wel een goed gedacht, merci.
Comment
-
Porsche Hybride is volgens mij een echte afrader. Je voelt en ondervindt dat ze het systeem nog niet onder de knie hebben. De overgangen (vooral het inslaan van de verbrandingsmotor) zijn vel te bruusk. Bovendien wordt de verbrandingsmotor veel te snel hoog in de toeren gegooid waardoor je een echt koffiemolen effect hebt.
Een ander issue bij deze wagens is de zeer trieste betrouwbaarheid. Bij een hybride Porsche moet je rekening houden met volgende kwalen: Prematuur falen van de accu (vaak voor 30dkm),door de bruuske koppeling gaat de distributieketting van de verbrandingsmotor oprekken,storingen in hoogvoltomvormer (foutmeldingen en weigering om elektrisch te rijden)
Dit zeg ik U als gekwalificeerd hybride technieker voor Porsche,dus 100% eigen ervaring en opleiding door PorscheBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment