Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Heb ook met Panamera Hybrid gereden, vond het eerlijk gezegd ook maar niets. Was teleurstellend voor zo een wagen.
    2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
      Heb ook met Panamera Hybrid gereden, vond het eerlijk gezegd ook maar niets. Was teleurstellend voor zo een wagen.

Dat hangt ervan af wat je ervan verwacht,

verwacht je een sportieve grote berline met sport prestaties kom je bedrogen uit.
      Maar om nu te zeggen dat hij echt traag is, het gaat gelijk op met een 535d aan de lichten.

wil je een redelijk exclusieve ( waar je niet iedere dag 20 van ziet) comfortabele, fiscaal vriendelijke, sportieve gezinswagen, is hij perfect.

welk alternatief is er als je een comfort hybrid ( geen SUV gedoe) gezinswagen wil? (Met een 6 cilinder)

- Mercedes S 500 hybrid, maar daar voel ik met te jong voor
      - lexussen vind ik persoonlijk niet mooi van uiterlijk.
      - 7 reeks, 2.0 liter 4 cilinder max 320 pk = no thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
        Wie wil nu zoiets eigenlijk? Voor evenveel geld staat er iets met een drietand als logo voor de deur en zelfs een Rapide begint al in de buurt te komen. Dan ga je toch geen VW rijden...
        Ja een drietand met een marginaal goedkoop Chrysler interieur... Doe mij deze Panamera dan maar.

Comment

Op foto alleszins prachtig. Benieuwd naar prijs van 'normale' diesel. Hopelijk de biturbo die ook in A6 gebruikt wordt. Of een perfectionering van het hybride systeem.... Nieuw sowieso buiten mijn budget , maar een 'jahreswagen' of zo mmm
          2014 BMW (F31) 335 d
          2011 Mini One D
          2007 Kawasaki ZX6R
          1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
          1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
            Ja een drietand met een marginaal goedkoop Chrysler interieur... Doe mij deze Panamera dan maar.
            Ik ga de Porschemannen nog begrijpen. Het klikje dat het topje van de radio doet is belangrijker dan de kwaliteit van het aandrijfgeheel. Ieder zijn ding,maar in die klasse is de motor van een Maserati toch wel veel leuker alternatief dan deze VW motor waarde kettingen allemaal van oprekken hoor
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Zowel de pana hybrid als bvb een Tesla draaien allemaal om de VAA. Moest die hoge aftrekbaarheid er niet zijn, kocht het geen kat. Ik heb het nog geen particulier weten kopen, of mss hoogstens uitzonderlijk.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Zowel de pana hybrid als bvb een Tesla draaien allemaal om de VAA. Moest die hoge aftrekbaarheid er niet zijn, kocht het geen kat. Ik heb het nog geen particulier weten kopen, of mss hoogstens uitzonderlijk.
                Is gewoon zo. Die wagens zijn als een Iphone van de zaak! Show maar eigenlijk totaal nutteloos en helemaal niet langlevend.
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Als hij op de zaak staat moet hij toch maar een 5 tal jaar meegaan meestal.

En neem de verlengde waarborg erbij, en het is allemaal de eigenaar zijn probleem niet als er wat misloopt

Het is toch normaal dat als je een nieuwe car koopt je zo weinig mogelijk vaa wil betalen. En ja op drive-Fun moet je daardoor wat inleveren. Maar langs de andere kant hou je zo meer privé over en kan je eens meer op verlof gaan met het uitgespaarde geld
                  Last edited by BARTVDS; 05/07/2016, 11:06.

Comment

Het is allemaal gebaseerd op een fout systeem.....zou veel beter zijn dat er gewoon minder belastingen moeten betaald worden en minder aftrekmogelijlheden. Nu eerst betalen en dan recupereren,kost allemaal veel ambtenaren. Bovendien is de productie en recyclage impact van deze wagen veel te groot om hun minder verbruik te kunnen compenseren. Een grote luchtbel die ooit gaat barsten,net zoals de bankencrisis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Is gewoon zo. Die wagens zijn als een Iphone van de zaak! Show maar eigenlijk totaal nutteloos en helemaal niet langlevend.
                      Inderdaad. En dat weten ze bij Porsche maar al te goed.

Comment

Ik heb veel geleerd van mijn korte periode als chef bij Porsche. Eigenlijk een aanrader aan iedereen om eens te doen. Er is totaal niets romantisch aan het merk. Porsche en zeker hier in Belgie is een compleet lege doos voor mij. Eerst en vooral is de kwaliteit van de wagens serieus ondermaats: De Vopo's (Cayenne,Panamera,Macan) zijn een samenraapsel van verschillende technieken die niet matchen. Zo heeft de 3.0D van VAG die toch wel geen slechte motor ansich is heel veel last van olielekken tussen de motorhelten (cilinderblok is gietijzer en krukasbed is alu). Dit gewoon door dat de motorophanging in deze wagen deze verbinding belast. (dubbele motorsteun die niet mee uitzet en krimpt met de motor). De PHEV's voel je gewoon dat ze te snel op de markt gekomen zijn. Veel te veel grote problemen (accu's,....,kettingen) bij premature kilometerstanden.
                        De Boxter en Cayman van de laatste serie (981) zijn redelijk goed gebouwd. De 911 is mechanisch geen slechte auto maar is ongelooflijk amateuristisch gebouwd. Zo is er bvb een hele reeks waarbij inwendige koetswerkbescherming vergeten is (moet wagen tijdens eerste garagebezoek compleet gedemonteerd worden om deze te plaatsen). Ook rammeltjes,kraakjes en waterinsijpeling hebben deze wagens te veel voor zijn kostprijs.
                        Tel daar nog eens bij de verschrikkelijke ondersteuning van de importeur. (eigenlijk is dat 3 bureau's boven de garage in Drogenbos) en een mens raakt echt gefrustreerd. Zeker als je evenementen waar Porsche dan aan mee doet (Ickx en Merckx,autosalon,golf,...) besef je pas dat dit een zeer grote luchtbel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                          Als hij op de zaak staat moet hij toch maar een 5 tal jaar meegaan meestal.

En neem de verlengde waarborg erbij, en het is allemaal de eigenaar zijn probleem niet als er wat misloopt

Het is toch normaal dat als je een nieuwe car koopt je zo weinig mogelijk vaa wil betalen. En ja op drive-Fun moet je daardoor wat inleveren. Maar langs de andere kant hou je zo meer privé over en kan je eens meer op verlof gaan met het uitgespaarde geld
                          Begrijp wat je bedoelt, maar kan er niet goed inkomen (misschien omdat ik particulier ben). Iedere keer kom ik tot dezelfde conclusie : dikke wagen willen rijden, maar het mag niet kosten. Een particulier moet er wat voor over hebben om een wagen te kopen met de nodige driving-fun (al is de keuze van wagen ook hier puur persoonlijk, gelukkig maar). Moest dat niet zo zijn, reed ik bvb Dacia Logan Dus wat houdt iemand tegen om wat meer VAA te betalen, en dan toch zijn goesting te kopen? Zal nog steeds goedkoper uitkomen dan een particulier die volle pot moet betalen.
                          Niet dat ik de hybride techniek van een pana niet interessant vind, dat zeker wel als liefhebber. Zou ik het momenteel kopen als particulier? Neen. Toch rijden er redelijk wat rond... Maar ik heb makkelijk praten misschien, ik ga niet graag op verlof, lol!
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

De particulier probeert toch ook zijn budget te optimaliseren? Anders kochten ze niet allemaal in grote getale van die 3cilinder biturbokes.

Iedere mens met gezond verstand probeert zoveel mogelijk voor zijn geld te krijgen, of dat nu privégeld of vennootschapsgeld is.

Trouwens, vennootschappen moeten ook "de volle pot" betalen. Niemand komt'm voorschieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              De particulier probeert toch ook zijn budget te optimaliseren? Anders kochten ze niet allemaal in grote getale van die 3cilinder biturbokes.

Iedere mens met gezond verstand probeert zoveel mogelijk voor zijn geld te krijgen, of dat nu privégeld of vennootschapsgeld is.

Trouwens, vennootschappen moeten ook "de volle pot" betalen. Niemand komt'm voorschieten.
                              Ik weet het nog zo niet, arbe. Ik heb een 3.2 atmo staan waar ik 1500-2000km per jaar mee doe, en volle pot VB voor betaal, en een heel jaar verzekering, onderhoud, enz... Kan je moeilijk optimaliseren noemen maar mss heb ik geen gezond verstand
                              Ik zie hier trouwens wel een aantal particulieren die de driving fun kiezen, niet het budget.

Comment

Van de laatste generatie 911 hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen. Zowel qua design en interieur (is natuurlijk subjectief) als mechanisch. En dat laatste is toch wel het belangrijkste. Dat was bij de 996 en 997 (tot 200 toch wel wat anders.

Ik had bijna een 1e generatie 997 gekocht, maar ik heb hem toch maar laten staan.

Dan toch maar iets genomen wat totaal niet optimaal voor het budget is.

Comment

En ik zie hier zo ook zelfstandigen. Ik heb trouwens mijn XC90 echt gekocht voor het groene gedeelte, niet alleen om het fiscale. Wij zitten aan 5l verbruik momenteel en nu tijdens het verlof gaat dat nog serieus zakken aangezien we nu bijna volledig elektrische kilometers gaan doen.

Comment

Van de laatste generatie 911 hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen. Zowel qua design en interieur (is natuurlijk subjectief) als mechanisch. En dat laatste is toch wel het belangrijkste. Dat was bij de 996 en 997 (tot 200 toch wel wat anders.

Ik had bijna een 1e generatie 997 gekocht, maar ik heb hem toch maar laten staan.

Dan toch maar iets genomen wat totaal niet optimaal voor het budget is.
                                    996 en de niet DFI's 997 zijn het summum van mechanische problemen. Tussenassen,olieverbruik,cilinderkoppakkingen,gesc heurde blokken... Enkel de Turbo's waren goed,eigenlijk veel beter dan 991 gezien deze veel problemen ondervindt van nieuwe alu structuur....

Comment

Waren die turbo's niet doorontwikkelde oude Metzger motoren? Onverwoestbaar naar het schijnt.

Dus de 991 is ook al een drama als ik het goed begrijp. Spijtig, want qua design: wat een prachtkar. En zeker de Targa. Gaat misschien een kanshebber worden.

Comment

Waren die turbo's niet doorontwikkelde oude Metzger motoren? Onverwoestbaar naar het schijnt.

Dus de 991 is ook al een drama als ik het goed begrijp. Spijtig, want qua design: wat een prachtkar. En zeker de Targa. Gaat misschien een kanshebber worden.
                                        Inderdaad,deze motoren wagen de Mezgers,(wel enkel tot de DFI kwam in de 997). Onverslijtbaar. 993 is trouwens ook een heel goede auto. Voor mij de allerbeste Porsche ook op gebied van kwaliteit. Al zijn de 964 en 944 ook best degelijk. De 928 en co zijn eerder in de richting van Italiaanse en Engelse sportwagens,ze kunnen lang meegaan als je ze deftig onderhoudt. Alles vanaf 996 moet ik niet (uitgez de Turbo) met als diepte punt de Cayenne,de 996 en 997 en zeker de 986 en 987 met zeker en vast een blijf weg advies voor de 986 2.5

Comment

Ik heb een 993. Een 95'er met de 6 versnellingsbak. 100.000 kilometers. Mijn beste investering ooit geweest.

Comment

Working...
                                          X