Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Natuurlijk zijn er ook zelfstandigen hier die willen betalen voor een wagen, ik heb het niet anders beweerd. Het is wel een compleet ander evenwicht.
    Bedoel je dat je die wagen gekocht heb uit liefde voor het milieu? Mooi! Jammer dat het electrische verhaal grotendeels nog een lege doos is, want die electriciteit moet ook ergens opgewekt worden, meestal nog nuke of fossiel. Tenzij je volledig zelfbedruipend bent, met zonnepanelen of windturbines, dan is het een ander verhaal.

    De laatste 911 ben ik eigenlijk wel benieuwd wat die kwalitatief na enkele jaren zal bewijzen. Ik wil mss zelf graag nog eentje kopen binnen 4-5j, een Carrera S of 4S. Leuk filmpje hierover :



    Let wel, deze man is gewoon een klant zoals u en ik, geen reviewer dus, maar dat net het leuke deel.

    2j geleden met een Panamera gereden en ook meegereden met de eigenaar, maar was best teleurgesteld in de prestaties. Misschien dat de nieuwe mij wel kan bekoren.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Natuurlijk zijn er ook zelfstandigen hier die willen betalen voor een wagen, ik heb het niet anders beweerd. Het is wel een compleet ander evenwicht.
      Bedoel je dat je die wagen gekocht heb uit liefde voor het milieu? Mooi! Jammer dat het electrische verhaal grotendeels nog een lege doos is, want die electriciteit moet ook ergens opgewekt worden, meestal nog nuke of fossiel. Tenzij je volledig zelfbedruipend bent, met zonnepanelen of windturbines, dan is het een ander verhaal.

      De laatste 911 ben ik eigenlijk wel benieuwd wat die kwalitatief na enkele jaren zal bewijzen. Ik wil zelf graag nog eentje kopen binnen 4-5j, een Carrera S of 4S. Leuk filmpje hierover :



      Let wel, deze man is gewoon een klant zoals u en ik, geen reviewer dus, maar dat net het leuke deel.

      2j geleden met een Panamera gereden en ook meegereden met de eigenaar, maar was best teleurgesteld in de prestaties. Misschien dat de nieuwe mij wel kan bekoren.
      Ik heb inderdaad in april een overgedimensioneerde zonnepanelen-installatie gezet. Oorspronkelijke idee was zelfs een Tesla maar die kon ik niet betalen .

      Comment


      • #83
        Daar komt nooit wat mis mee. Je ziet het trouwens nu al. De 993 heeft het beste imago aller Porsches. Eigenlijk is dat een funwagen gebouwd zoals een Hilux. Erg spijtig dat Porsche zo verloren is geraakt sinds de 996. Koester die 993 maar
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Ik zie hier trouwens wel een aantal particulieren die de driving fun kiezen, niet het budget.
          Zever. Vroeger had je de befaamde BIV grenzen, met ééntje die we allemaal nog kennen waarschijnlijk, die van 211pk...
          Daar bleef menig particulier ook 't liefst onder, maar sinds de "vergroening" van de BIV is dat geen struikelblok meer.
          Taxatie zal maw altijd een sturende rol spelen, niet alleen bij bedrijven.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Begrijp wat je bedoelt, maar kan er niet goed inkomen (misschien omdat ik particulier ben). Iedere keer kom ik tot dezelfde conclusie : dikke wagen willen rijden, maar het mag niet kosten. Een particulier moet er wat voor over hebben om een wagen te kopen met de onodige driving-fun (al is de keuze van wagen ook hier puur persoonlijk, gelukkig maar). Moest dat niet zo zijn, reed ik bvb Dacia Logan Dus wat houdt iemand tegen om wat meer VAA te betalen, en dan toch zijn goesting te kopen? Zal nog steeds goedkoper uitkomen dan een particulier die volle pot moet betalen.
            Niet dat ik de hybride techniek van een pana niet interessant vind, dat zeker wel als liefhebber. Zou ik het momenteel kopen als particulier? Neen. Toch rijden er redelijk wat rond... Maar ik heb makkelijk praten misschien, ik ga niet graag op verlof, lol!

            Je kan toch moeilijk zeggen dat het niks mag kosten als je +100k uitgeeft aan een wagen vind ik.
            Gewoon het minimale aan de staat bijdragen interesseert mij vooral. Ik heb al genoeg vaa betaald vroeger en ben het kotsbeu om zoveel altijd te moeten afdragen voor die bodemloze put.



            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Ik weet het nog zo niet, arbe. Ik heb een 3.2 atmo staan waar ik 1500-2000km per jaar mee doe, en volle pot VB voor betaal, en een heel jaar verzekering, onderhoud, enz... Kan je moeilijk optimaliseren noemen maar mss heb ik geen gezond verstand
            Ik zie hier trouwens wel een aantal particulieren die de driving fun kiezen, niet het budget.
            Dat is ieder zijn keuze, ik geef wel wat drive-Fun af in ruil voor 10d€ extra vaa per jaar.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Het is allemaal gebaseerd op een fout systeem.....zou veel beter zijn dat er gewoon minder belastingen moeten betaald worden en minder aftrekmogelijlheden. Nu eerst betalen en dan recupereren,kost allemaal veel ambtenaren. Bovendien is de productie en recyclage impact van deze wagen veel te groot om hun minder verbruik te kunnen compenseren. Een grote luchtbel die ooit gaat barsten,net zoals de bankencrisis
              Ik geef je 100% gelijk, maar in plaats van moeite te doen om het te veranderen. Gewoon mee van profiteren zolang het duurt


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Ik heb veel geleerd van mijn korte periode als chef bij Porsche. Eigenlijk een aanrader aan iedereen om eens te doen. Er is totaal niets romantisch aan het merk. Porsche en zeker hier in Belgie is een compleet lege doos voor mij. Eerst en vooral is de kwaliteit van de wagens serieus ondermaats: De Vopo's (Cayenne,Panamera,Macan) zijn een samenraapsel van verschillende technieken die niet matchen. Zo heeft de 3.0D van VAG die toch wel geen slechte motor ansich is heel veel last van olielekken tussen de motorhelten (cilinderblok is gietijzer en krukasbed is alu). Dit gewoon door dat de motorophanging in deze wagen deze verbinding belast. (dubbele motorsteun die niet mee uitzet en krimpt met de motor). De PHEV's voel je gewoon dat ze te snel op de markt gekomen zijn. Veel te veel grote problemen (accu's,....,kettingen) bij premature kilometerstanden.
              De Boxter en Cayman van de laatste serie (981) zijn redelijk goed gebouwd. De 911 is mechanisch geen slechte auto maar is ongelooflijk amateuristisch gebouwd. Zo is er bvb een hele reeks waarbij inwendige koetswerkbescherming vergeten is (moet wagen tijdens eerste garagebezoek compleet gedemonteerd worden om deze te plaatsen). Ook rammeltjes,kraakjes en waterinsijpeling hebben deze wagens te veel voor zijn kostprijs.
              Tel daar nog eens bij de verschrikkelijke ondersteuning van de importeur. (eigenlijk is dat 3 bureau's boven de garage in Drogenbos) en een mens raakt echt gefrustreerd. Zeker als je evenementen waar Porsche dan aan mee doet (Ickx en Merckx,autosalon,golf,...) besef je pas dat dit een zeer grote luchtbel is.
              Ik werk in de airconditioning sector, en ik kan je vertellen zonder merken te noemen dat dit bij alle grote fabrikanten in mijn branche schering en inslag is wat je hierboven beschrijft.
              Denk je dat het ergens anders beter is?

              Gewoon leren mee leven en zeker verlengde waarborg nemen. Is in onze branche juist hetzelfde.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Zever. Vroeger had je de befaamde BIV grenzen, met ééntje die we allemaal nog kennen waarschijnlijk, die van 211pk...
                Daar bleef menig particulier ook 't liefst onder, maar sinds de "vergroening" van de BIV is dat geen struikelblok meer.
                Taxatie zal maw altijd een sturende rol spelen, niet alleen bij bedrijven.
                Bullshit, ik heb zelfs nog niet van de 211 grens gehoord, verre van er rekening mee gehouden.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Bullshit, ik heb zelfs nog niet van de 211 grens gehoord, verre van er rekening mee gehouden.
                  Was nog niet zo lang geleden zelfs, alles boven de 211 pk betaalde je 5000 euro BIV.

                  systeem is nog altijd in voege in Wallonië
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #89
                    En nu is het 10.500 € geworden. Wel een andere berekening.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Bullshit, ik heb zelfs nog niet van de 211 grens gehoord, verre van er rekening mee gehouden.
                      Ok, wat wil je nu zeggen, dat taxatie dan geen sturende rol speelt? Nooit 5000 euro BIV moeten betalen? Man, zelfs autoconstructeurs maken al jaar en dag 211pk varianten om een fiscaal vriendelijk alternatief voor te schotelen ... en jij hebt daar nog nooit van gehoord? Elke mens wordt gestuurd door regelgeving... ook de particulier, uw plaat over zelfstandigen/VAA begint stilaan afgezaagd te worden.

                      Comment


                      • #91
                        Tuurlijk. Anders hadden al die particulieren hun dak niet vol zonnepanelen gelegd .

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                          Ik werk in de airconditioning sector, en ik kan je vertellen zonder merken te noemen dat dit bij alle grote fabrikanten in mijn branche schering en inslag is wat je hierboven beschrijft.
                          Denk je dat het ergens anders beter is?

                          Gewoon leren mee leven en zeker verlengde waarborg nemen. Is in onze branche juist hetzelfde.
                          Probleem bij Porsche in Belgie was en is de slechte ondersteuning van een invoerder. Een technische dienst die bestaat uit 3 mensen die alles moeten kennen (elek,motor,koetswerk,...) is echt ondermaats.
                          Tuurlijk hebben andere wagens ook problemen,elke type wagen gaat ooit kapot.
                          Maar Porsche import Belgie en hun dieteren garages zijn echt niets als het op merkkennis en doelgericht werken gaat. Ze komen van een tijd dat Porsche marginaal verkocht en relatief degelijke wagens had. Nu de verkopen groeien en de kwaliteit verzwakt kunnen ze niet meer mee. Bovendien moet een zakelijke klant veel sneller geholpen kunnen worden dan iemand die zijn speeltje binnen brengt.
                          De chaos die ik er gekend heb als werkplaatschep/hybride specialist was echt een ramp. Ik demonteerde een hoogvolt accu om in het systeem te laten herstellen en mijn volgende wagen stond al te wachten op de parking. Gevolg,accu's demonteren (heel wat job bij een Porsche) en de wagens gewoon buiten duwen in de rij en dan na enkele weken terug in elkaar steken. Voor bepaalde foutcodes was er geen doeltreffende opties en werden ze op vraag van de invoerder gewoon gewist en klant de baan op tot ze terug kwamen. Ooit zelfs bij een pas geleverde Panamera al een hoogvolt accu moeten vervangen. En dan spreek ik nog niet over de andere modellen: terugroep actie van 911 omdat er koetswerkbescherming/kit vergeten was....opdracht invoerder: zoek de specificatie bij de lokale autohandel....hahahahah,die auto koste net 150d aan een klant. Of een Pana V8 waar het thermostaathuis van scheurde (zit achter de WP in de buik van de motor). Ik had die hele V gedemonteerd en kreeg van de garantie zelfs geen hoge drukleidingen terug betaald.... En voor andere het zeggen,ja ik ben daar ontslaan...waarschijnlijk klopte mijn zin naar echte oplossingen,degelijk werken,orde en netheid in de werkplaats niet met hoe Porsche zijn garages ziet. Vanboven pront,vanonder stront!

                          Nee,dan kan het echt veel professioneler. Bij Volvo zijn bij elke actie of garantiekwestie altijd alle onderdelen (zelfs boutjes en kleine dichtingen) in een pakket voorzien,is er zeer snelle en goede technische ondersteuning bij niet gekende problemen. Snelle communicatie met helpdesk door interne rapporten met logfiles,invoerder kan zelf elektronische acties ondernemen aan wagen. Topklasse!
                          Last edited by MRJ; 05/07/2016, 17:35.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #93
                            Amai, beetje gefrustreerd precies?
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

                            Comment


                            • #94
                              On the positive side, edde dien achtervleugel gezien? Oe geil is da nie zeg
                              Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                              Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                              (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                                Amai, beetje gefrustreerd precies?
                                uw interpretatie hé. Bovenstaande is gewoon een opsomming van feiten hoe ze werken bij Porsche
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  uw interpretatie hé. Bovenstaande is gewoon een opsomming van feiten hoe ze werken bij Porsche
                                  Moest ik ontslagen zijn, al dan niet mijn eigen fout of niet, zou ik ook niks lovend over die werkgever zeggen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

                                  Met die gedachte neem ik alles wat je zegt met een korreltje zout wat betreft je ervaring als werknemer van Porsche.


                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    uw interpretatie hé. Bovenstaande is gewoon een opsomming van feiten hoe ze werken bij Porsche
                                    Trek het u niet aan, zo zijn er wel meer die feiten niet onder ogen willen zien. Het is goed dat de werkwijze van merken eens onder de loep wordt genomen. De ene garage is trouwens ook de andere niet. Coulantie wordt door de verdeler gegeven, maar kan ook door de garagehouder opgenomen worden. Met een P uit de garantieperiode kan je trouwens bij een onafhankelijke specialist terecht, die aan betere tarieven werken dan dealers. Het is net als bij BMW, je mag bij de dealer de werkplaats niet meer binnen om "veiligheidsredenen" en de persoon aan de balie moet je geen technische vragen stellen over je wagen, die presenteert enkel nog de rekening. Die weten meestal zelfs niet wat aan je auto gedaan is. Bij een onafhankelijke specialist kan je veel meer transparantie en overleg verwachten.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Moest ik ontslagen zijn, al dan niet mijn eigen fout of niet, zou ik ook niks lovend over die werkgever zeggen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

                                      Met die gedachte neem ik alles wat je zegt met een korreltje zout wat betreft je ervaring als werknemer van Porsche.


                                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                      Ik zou nog durven zeggen dat het uiteindelijk mijn eigen fout was. Ik ben verschillende keren gevraagd om "go with flow" te doen.
                                      Even het voorbeeldje dat de deur dicht deed:

                                      Porsche Cayenne 1 4.5V8 komt op servicebeurt met volgende opmerkingen:
                                      Onderhoud
                                      Lawaai motor
                                      Motorstoring
                                      Kofferklep valt steeds dicht

                                      Ik geef de werkorder aan één van mijn mensen en een stagiair met de vraag diagnose te doen. Beetje verontwaardigd komen die jongens mijn halen om de olie te bekijken: zwarte smurie! Om een correcte diagnose te doen doen we nieuwe olie op de motor en laten we deze draaien terwijl we hem real time uitlezen. Conclusie: ketting rammelt en motor geeft fouten van uitlijning krukas/nokkenassensoren. Ik geef de technieker de opdracht te stoppen aan deze wagen zodat we eerst een bestek kunnen maken voor verdere demontage/diasnose (inspecteren ketting en evt drijfstanglagers door smeerprobleem).
                                      Kort daarna ga ik een proefrit doen met een klant met andere wagen......
                                      wanneer ik terug binnenkom is mij technieker de kofferpompjes en alle filters en bougies (op een motor met smeerprobleem hahahahah) aan het vervangen.....hiervoor had ie de opdracht gekregen van de verantwoordelijke om omzet in stukken te maken. De motor zien we achteraf wel.
                                      Wat je nu van mij vind maakt mij niet uit,maar dat is toch echt geen professionalisme hé....
                                      Mss is dat de rede dat de Porsche centra van Eindhoven en Maastricht en onafhakelijke specialisten zo veel werk hebben...who kwew?....
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • #99
                                        nochtans rijden de beide bazen van mijn vrouw met Porsches, en die heb ik nog nooit over amateurisme of afzetterij horen klagen. De jongste rijdt met een Macan, en die heeft het zich nog geen seconde beklaagd.

                                        Comment


                                        • MRJ kan een lange zaag spannen met veel uitingen van frustratie (kijk maar eens naar alle topics waar de naam D'Ieteren ergens van ver of dichtbij vernoemd wordt ) en dus is een korrel zout wel op zijn plaats, maar ik kan zijn verhaal wel goed volgen.
                                          De directie bij Porsche Import is een half jaar geleden (eindelijk) veranderd, er staat nu een veel capabeler persoon aan het roer. Misschien kans op beterschap...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X