Met het VAA verhaal op hybrides zou ik zeer voorzichtig zijn mbt de nabije toekomst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Panamera
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
De hybrides gaan idd een aanpassing krijgen in de berekening van het VAA, maar die regelt komt pas in 2020.
Ook zal de herberekening gebeuren met een coëfficiënt bepaald door de verhouding tussen het gewicht van de auto en de capaciteit van de batterij. Als ik ga vergelijken met andere hybrides, dan scoort de Panamera hier helemaal niet slecht.
Panamera: 14,1 kWh / 2170 kg = 0,65%
S500e: 8,7 kWh / 2215 kg = 0,39% (In 2018 komt Mercedes met een grotere batterij van 13,8 kWh)
530e: 9,2 kWh / 1745 kg = 0,52%
E350e: 6,2 kWh / 1825 kg = 0,34%
Wel weten we vandaag nog niet welke impact deze coëfficiënt zal hebben.Last edited by BMWMB; 19/08/2017, 14:22.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Inderdaad... ik vermoed dar die nieuwe test-cyclus de gevolgen voor de VAA zal teweegbrengen met dito aftrekbaarheid gekoppeld aan het verhaal hierboven van BMWMB.
Ben nu aan twijfelen tussen renten op 24-36 maanden.. 36 betekent dat je 12 maanden aan het nieuwe regime zal zitten.. onzekerheid dus :s
Maar ik wou gewoon even meegeven dat de nieuwe hybrid eigenlijk niet te vergelijken is met de 'oude'. Hij klikt ook echt goed.. maar kan blijkbaar geen video uploaden via Tapatalk.
Ze zouden in die hybrides alleen een iets grotere batterij moeten steken.. rond de 30kw lijkt mij ideaal.. dan kom je 100km ver op elektriciteit
Last edited by germinal; 19/08/2017, 16:17.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Rij-impressie: PORSCHE PANAMERA TURBO S E-HYBRID
DE NIEUWE WERKELIJKHEID
Het vlaggenschip van Porsche is vanaf nu een stekkerauto. De Turbo S E-Hybrid luidt een nieuw tijdperk in.
De Panamera was in 2014 al de eerste plug-in hybride van Porsche, vlak daarna kwam de hypercar 918 Spyder, ook met een stekker. Toch was het al in 2010, met een concept van de 918, dat we voor het eerst konden kennismaken met het idee van een Porsche met een stekker. Het was natuurlijk een teken aan de wand dat de sterkste straat-Porsche ooit, een plug-in hybride was. Porsche wilde zijn publiek klaarstomen voor een tijd met meer en meer (semi-)elektrische Porsches. Na de vorige Panamera E-Hybrid kwam een Cayenne met stekker en met de jongste plug-in van het merk geven de Duitsers nu opnieuw een signaal af.
De Turbo S is altijd het topmodel van een reeks geweest, enkele GT-versies daargelaten.
Van de nieuwe Panamera was de Turbo bij de lancering de krachtigste variant. Dat was geen verrassing, de S volgt meestal iets later. Wat echter wel een verrassing was: ook die nieuwe Turbo S is een plug-in geworden. Inderdaad: het Porsche-vlaggenschip is een hybride. En waar de S-versie meestal een handvol pk's meer telt dan de gewone Turbo, krijg je er in deze Panamera Turbo S E-Hybrid vrolijk 130 pk bij. Niet geheel toevallig is dat bijna evenveel als het vermogen van de elektromotor. Het totaal komt daarmee op een niet misselijke 680 pk. Het is een record in dit segment als je de Brabus-achtigen van deze wereld buiten beschouwing laat en de krachtigste Porsche die je op dit moment kunt kopen. Je krijgt bovendien 850 Nm aan koppel, en wel vanaf 1.400 tpm. Daarmee ram je de auto in 3,2 seconden naar 100 km/h, 9 tellen later rijd je al boven de 200 km/h. De top ligt op niet minder dan 310 km/h en besef dat Porsche meestal erg bescheiden is met zijn opgaves.
AANDRIJVING
De 4,0-liter V8 met twee turbo's uit de Panamera is gebleven, net als de achttraps PDK-bak. Tussen deze twee in zit een elektromotor die naar wens de V8 ondersteunt of zelfstandig de auto aandrijft. Puur elektrisch haalt de auto 140 km/h en zit je binnen 7 seconden op 100 km/h. Beter is om de auto zelf te laten bepalen wanneer accustroom wordt gebruikt. Filerijden en licht accelereren gaat dan elektrisch, bovendien kijkt de auto naar aanleiding van de route in het navigatiesysteem wanneer de opgeslagen stroom het beste kan worden ingezet. Maar uiteraard is er ook de stand Sport-plus, waarin beide motoren continu maximaal presteren. De V8 laadt in deze stand bovendien de accu bij op de momenten dat je niet al het vermogen gebruikt, zodat je accu zolang mogelijk vol blijft. Niet zuinig, wel leuk. De auto is werkelijk bizar snel en levert op elk moment vermogen. Doe je rustig aan, dan schakelt de aandrijflijn moeiteloos over naar de elektrische modus, al kun je dit naar wens forceren.
De auto is zwaar, maar het onderstel zo goed dat je hier tijdens het rijden niet echt last van hebt. De rijdynamiek is net zoals in de gewone Panamera onaards goed, evenals de afwerking in de cabine. Porsche overstijgt zichzelf de laatste jaren met de kwaliteit van zijn auto's, en deze joekel is geen uitzondering. De S E-Hybrid is meer dan een luxe Panamera. De keuze van Porsche om een plug-in tot vlaggenschip te benoemen, zegt genoeg. Het merk neemt elektrificatie serieus, dit is geen model voor erbij. Reken erop dat het met de nieuwe Cayenne een vergelijkbare line-up laat zien. Vervolgens is het wachten op het onvermijdelijke: een hybride 911.
OORDEEL- +Verfijnde aandrijflijn
- +Briljante rijeigenschappen
- -Erg prijzig
- -Minder bagageruimte
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
PORSCHES PANAMERA NU OOK ALS GTS
Porsche breidt het leveringsgamma van de Panamera uit met een GTS-versie, een uitvoering waarmee het merk het midden opzoekt tussen de 4S en de Turbo.
Stel je bent in de gelegenheid een nieuwe Porsche aan te schaffen, dan wensen we je alvast succes met het uitkiezen van je nieuwe trots. Het merk heeft niet alleen van de 911, maar ook van auto's als de Panamera een uitgebreide lijst met versies bedacht. De Panamera kan je momenteel simpelweg als 'Panamera' bestellen, maar ook als 4, 4 E-Hybrid, 4S, Turbo, Turbo S E-Hybrid en tot voor kort als 4S Diesel. Die omvangrijke lijst wordt nu aangevuld met de GTS, een variant die tussen de 4S en Turbo in komt te staan en die beschikbaar komt voor zowel de 'reguliere' Panamera als voor de Panamera Sport Turismo.
De Panamera GTS, en Panamera GTS Sport Turismo, hebben een 460 pk en 620 Nm sterke versie van de bekende biturbo 4,0-liter grote V8 als krachtcentrale, een achtcilinder die we in de basis kennen van onder andere de Turbo-versies. Die machine is 20 pk en 100 Nm krachtiger dan de 4,8-liter grote V8 van de vorige generatie Panamera GTS. Porsche geeft de GTS-versie een sportuitlaatsysteem en het Sport Chrono Pakket mee. Schakelen gaat middels een achttraps PDK-transmissie en adaptieve luchtvering is standaard. De auto's liggen 1 centimeter dichter boven het asfalt.
Zowel de Panamera GTS als de Panamera GTS Sport Turismo denderen in 4,1 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Die eerste heeft een topsnelheid van 292 km/h terwijl de Sport Turismo kan versnellen tot de snelheidsmeter op 289 km/h staat. Het gemiddeld verbruik ligt op 10,3 l/100 (10,6 l/100 km voor de Sport Turismo). Porsche monteert krachtigere remmer (390 mm voor, 365 mm achter) om het tweetal weer fatsoenlijk tot bedaren te brengen.
De standaarduitrusting omvat onder meer het SportDesign Pakket waarmee de Panameras overladen worden met zwarte details die we op zowel de voor- als achterzijde tegenkomen. Porsche zet de GTS'en op speciaal 20-inch groot lichtmetaal en in het interieur is niet alleen zwartkleurig alcantara, maar ook aluminium verwerkt. Op de optielijst staat het GTS-interieurpakket waarmee je het binnenste verder aan kunt kleden met zaken als een gekleurde toerenteller, speciale stiksels en GTS-logo's. Nieuw voor de hele Panamera-lijn is de aanwezigheid van een head-up display.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment