Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Alaskan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Alaskan

In Colombia heeft Renault het doek van de eerste pickup van het merk gehaald. De Renault Alaskan moet het gamma in lichtebedrijfsvoertuigen komen aanvullen.

De Alaskan is echter even Frans als de Fiat Fullback Italiaans is. Renault maakt handig gebruik van de know-how van partner Nissan om de Navara een Frans gezicht te geven. We krijgen dan ook de kenmerkende Renault-snoet met de C-vormige LED-dagrijverlichting.
    3,5 TON SLEPEN

Onder de kap komt een 2.3 viercilinder dieselmotor, die je ook kan kennen uit de Renault Master. In de Alaskan levert de motor 160 op 190 pk. Het vermogen wordt op de weg gezet via de achterwielen, ofwel via vierwielaandrijving. De Alaskan mag maximaal 3,5 ton aanhangergewicht slepen en krijgt een bodemvrijheid van 23 cm.

Ook binnenin zien we een Nissan-stempel weerkeren, al deed Renault wel de moeite om een eigen stuurwiel te monteren.
    De Alaskan zal gebouwd worden in Mexico en komt eerst op de Zuid-Amerikaanse markt terecht. Later zal de wagen ook in Spanje en Argentinië gebouwd worden.

Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Comment

Ne groooote diesel... Tempting.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Nissan Navara, Renault Alaskan en binnenkort de eerste Mercedes Pickup, allemaal zelfde onderstel!
          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Comment

RENAULT ALASKAN DIT JAAR NOG NAAR EUROPA

EUROPESE INTRODUCTIE IN SEPTEMBER

Renault voegt met de Alaskan een volledig nieuw model aan zijn line-up toe. De pick-up moet in september op de Europese verkooplijsten te vinden zijn.

Het is alweer meer dan een jaar geleden dat Renault het doek trok van de Alaskan, een op de Nissan Navara gebaseerde pick-up die aanvankelijk in Columbia aan de wereld werd voorgesteld. Renault laat weten dat de auto in Europa volgende maand op de markt verschijnt.

Op de motorenlijst zet Renault een 2,3-liter metende biturbo dCi-dieselmotor, een zelftontbrander die het merk ook in de Master heeft liggen. Het blok komt in twee smaken beschikbaar: met 160 en 190 pk. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak of een zeventrapsautomaat. Er is keuze uit achterwiel- en vierwielaandrijving. Het maximum aanhangergewicht is vastgesteld op 3,5 ton en de bodemvrijheid bedraagt 23 centimeter.

De Nissan Navara blijkt een populair model. Niet alleen de Alaskan deelt namelijk zijn basis met die Japanner, ook de hagelnieuwe X-klasse van Mercedes-Benz leunt op Navara-techniek.

Renault gaat de Alaskan als eerste bouwen in Mexico. In een later stadium zal hij ook in Spanje (Barcelona) en Argentinië (Cordoba) van de band lopen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik blijf me afvragen waarom dat er bij Renault zoveel tijd moet overgaan tussen presentatie en productie. Hier nu ook weer. Dat is meer dan een jaar om een pick-up in de markt te zetten die al jaren geproduceerd wordt en waarvan ze ocharme de grille hebben aangepast. Het interieur is puur Navara gebleven. Zelfs mercedes kan zijn X-Trail vroer lanceren en heeft een eigen interieur meegekregen.
                    Op eenzelfde tijd lanceert BMW een nieuw model, produceert, verkoopt en presenteert de eerste facelift...
                    Last edited by gpdude; 02/09/2017, 10:54.

Comment

Velen zullen hem in in België als stadswagen gebruiken

Comment

Ja, ik heb dat nodig want wij gaan als gezin graag naar de bergen op vakantie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Ja, ik heb dat nodig want wij gaan als gezin graag naar de bergen op vakantie...
                          Rijden alle Oostenrijkers en Zwitsers dan met een Pick-up?

Dacht nochtans dat ik met een gewone auto, zowat elke gletsjer bergpas van Zwitserland en Oostenrijk over geraakt ben, zelf bij hellingen van 30%,
                          Vroeger zelfs met een 1.3 van 75 pk en 3AT, zonder enig probleem.

Italianen kunnen het zelfs met een Panda of 500

Comment

Waarom steeds afgeven op elk voertuig dat afwijkt van een vierkant hok ? Begint beetje afgezaagd te worden... Niet echt opbouwend uw commentaar steeds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                              Ik begrijp het smileytje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Velen zullen hem in in België als stadswagen gebruiken
                                99% van de autos in belgie worden gebruikt als stadswagen :-)
                                die stukjes autostrade ritten zijn zleden meer dan 100 km, in sao paulo of los angeles zijn dat ook nog altijd stads ritten :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Rijden alle Oostenrijkers en Zwitsers dan met een Pick-up?

Dacht nochtans dat ik met een gewone auto, zowat elke gletsjer bergpas van Zwitserland en Oostenrijk over geraakt ben, zelf bij hellingen van 30%,
                                  Vroeger zelfs met een 1.3 van 75 pk en 3AT, zonder enig probleem.

Italianen kunnen het zelfs met een Panda of 500
                                  sarcasme is u volledig vreemd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                    Waarom steeds afgeven op elk voertuig dat afwijkt van een vierkant hok ? Begint beetje afgezaagd te worden... Niet echt opbouwend uw commentaar steeds.
                                    En nog geen klein beetje.
                                    Niemand heeft een auto nodig en jullie wonen allemaal te groot.

Gooi uw gsm buiten, stop uw tv abonnement.
                                    Verkoop de auto en ga in een klein rij huisje wonen en dan kan je komen afgeven.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

Renault Updates Euro-Spec Alaskan With Cleaner Engine, New Rear Suspension

Less than two years after its European debut, the Renault Alaskan has received a number of updates aimed at keeping it relevant against the competition.

First and foremost, the pickup truck now offers a payload increased to 1.1 ton, accounting for gains ranging between 127 kg (280 lbs) and 146 kg (322 lbs) compared to the previous version. The towing capacity of 3.5 tons remains unchanged.

The payload increase is due to the introduction of a new five-link rear suspension which also helps improve comfort by reducing vibrations. The Alaskan sees improvements in the braking department as well since Renault has now given it rear disk brakes and Automatic Emergency Braking (AEB) system.

AEB is available from the first trim level, as standard equipment or as an option (depending on the market). The new hardware is obviously sourced from the donor vehicle, the Nissan Navara.

The pickup’s engine has been updated as well and now uses the latest pollution-control technologies, including a selective catalytic reduction system (SCR). The 2.3-liter twin-turbo diesel is still available in two states of tune, with either 160 PS (158 hp) or 190 PS (187 hp), although the former now delivers 425 Nm (313 lb-ft) of torque, 22 Nm (16 lb-ft) more. As before, customers can choose between a standard six-speed manual and an optional seven-speed automatic transmission.

On the tech front, the 2020 Alaskan is now available with a new Renault infotainment system compatible with Android Auto and Apple CarPlay, a 360-degree camera, as well as a new Trailer Sway Assist feature. Additionally, the Hill Descent Control and Hill Start Assist have been improved and offer a new dynamic control system.

We’ve left the styling updates at the end because they only consist of new 17-inch alloys that replace the previous 16-inch ones. Furthermore, the optional 18-inch wheels now feature a new design.

The updated Renault Alaskan goes on sale in Europe in autumn, with pricing to be announced closer to its launch.

Comment

Working...
                                        X