Dat begrijp ik dus niet bij VAG hé. Ze maken dan op zicht prachtige sportzetels, maar dat middenste gedeelte van die rugleuning is kaarsrecht, zonder enige welving.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Kodiaq
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenKnap die Kodiaqs, zowel de gewone als de coupé. De gewone zou me het meest aanspreken. Denk dat dit momenteel de SUV is waar je het meeste krijgt voor je geld... Zou gerust ook een zes cilinder in mogen. Als de prijs op Skoda niveau blijft zou dat best wel verkopen denk ik.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
SUV-RS IS 240 PK STERK
GELEKT: SKODA KODIAQ RS
De wereld maakt binnenkort via de officiële kanalen van Skoda kennis met de Kodiaq RS. Die gespierde SUV is deze morgen echter al te vroeg op internet beland.
Het Russische Autoreview.ru plaatst vandaag foto's online van de Kodiaq RS, de eerste SUV van Skoda die is samengesteld met RS-ingrediënten. Uit eerdere teasers die Skoda de wereld in stuurde, konden we al opmaken dat rondom wordt voorzien van sportief ogend bumperwerk en fors lichtmetaal. Ook gunden de Tsjechen ons al een blik op het binnenste van de hoogpotige krachtpatser.
We weten al dat de Kodiaq RS zijn levenskracht put uit een 240 pk sterke 2,0-liter grote biturbo TDI, een dieselmotor waarmee de Kodiaq RS enkele weken geleden al de titel 'snelste zevenzits-SUV op de Nürburgring-Nordschleife' opleverde. Op alle details moeten we nog even wachten, Skoda trekt tijdens de Autosalon van Parijs het doek van de Kodiaq RS, dus lang kan het niet meer duren.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het is een model dat naargelang de kleur en velgen combinatie zowel leuk en oersaai kan zijn.
Waar mijn neef werkt stond er een rode full option met zwarte velgen en iedereen ging daar recht naartoe.
Twee plaatsen er naast een witte met chroom en toen vroegen sommigen of dit het grotere model was.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
PLATGEDRUKTE KODIAQ NIET VOOR EUROPA
NU OFFICIEEL: SKODA KODIAQ GT
Onlangs liet Skoda de eerste schetsen zien van de Kodiaq GT, het coupébroertje van de Kodiaq die nadrukkelijk niet naar Europa komt.
Skoda breidt zijn SUV-gamma in China uit met de Kodiaq GT, een sportiever ingesteld broertje van de Kodiaq met een aflopende daklijn en die daarom opeens als 'coupé' wordt bestempeld. Wie de portemonnee al in de aanslag heeft: kalmeer. De Skoda Kodiaq GT is alleen voor China bestemd en komt niet naar Europa.
De Kodiaq GT is 4,63 meter lang, 1,88 meter breed en 1,65 meter hoog. Daarmee is de auto enkele centimeters korter en natuurlijk lager (6 cm) dan de reguliere Kodiaq. De wielbasis is met 2,79 meter identiek aan die van de Kodiaq die we al kennen. In China komt de auto beschikbaar met een geblazen 1.4 TSI die 150 pk en 250 Nm levert én met een 2.0 TSI die 186 pk levert. Skoda geeft de auto sportstoelen, een digitaal instrumentarium, sfeerverlichting en een panoramadak.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Inderdaad spijtig dat die niet naar hier komt, hoewel nog altijd keuze genoegNog een paar pics dan maar,
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWTF, ik had stiekem gehoopt op deze als volgende leaser. Jammer
Europa wordt steeds meer het stiefbroertje, op economisch vlak, vrees ik.Die hebt ge in full-option
Ik heb daarstraks eens de C5 aircross geconfigureerd en geraakte nog niet aan de €42000 bruto en dan nog te weten dat ze 15% korting geven bij Citroën. Ik zou mijn budget zelfs nog niet op krijgen
Comment
-
Seat zit jammer genoeg niet in onze carpolicy, anders was dat idd een grote kanshebber geweest .
Aircross C5, Peugeot 3008, Opel Grandland X, hebben allemaal slechts 1300 kg toegelaten aanhanggewicht. Tenminste de 1.5 diesel automaat.
Te weinig dus voor mij.
Bij de Opel zou de 2 liter diesel nog net binnen budget passen, met 2 ton trekvermogen, maar dat model spreekt me dan weer niet aan.
Dus Kodiaq 2wd Style 2 liter diesel automaat met wat toeters en bellen of een Karoq 4x4 scout of sportline full option zijn zo'n beetje de mogelijke kandidaten momenteel.
Tiguan is behoorlijk in leaseprijs gestegen na heel het WLTP gebeuren.
Waar ik vorig jaar voor hetzelfde budget nog een goed uitgeruste Highline kon nemen, zou ik het nu met een Comfortline met heel wat minder opties moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenSeat zit jammer genoeg niet in onze carpolicy, anders was dat idd een grote kanshebber geweest .
Aircross C5, Peugeot 3008, Opel Grandland X, hebben allemaal slechts 1300 kg toegelaten aanhanggewicht. Tenminste de 1.5 diesel automaat.
Te weinig dus voor mij.
Bij de Opel zou de 2 liter diesel nog net binnen budget passen, met 2 ton trekvermogen, maar dat model spreekt me dan weer niet aan.
Dus Kodiaq 2wd Style 2 liter diesel automaat met wat toeters en bellen of een Karoq 4x4 scout of sportline full option zijn zo'n beetje de mogelijke kandidaten momenteel.
Tiguan is behoorlijk in leaseprijs gestegen na heel het WLTP gebeuren.
Waar ik vorig jaar voor hetzelfde budget nog een goed uitgeruste Highline kon nemen, zou ik het nu met een Comfortline met heel wat minder opties moeten doen.
Raar dat die 1.5 diesel zijn, want volgens mij is daar toch ook 2.0 diesel in?
De kodiaq zei de verkoper in de garage laatst dat hij die week voor iemand de Tiguan en de Kodiaq heeft moeten uittellen en met identiek dezelfde uitrusting, zat er maar €300 verschil tussen de 2. Dus dan beter Tiguan
Snap niet waarom ge een goed uitgeruste Highline wilt. Die Highline is sowizo al minder genomen in leasing omdat die meer CO2 heeft dan de Comfortline door de 19". Zelf heb ik de Comfortline met redelijke uitrusting en de packs die ik erbij heb, die komen denk ik goedkoper uit als een Highline zonder bijkomende opties.
Comment
-
Een Highline heeft standaard maar 18" velgen hé, maar wel 235 brede banden. Dat is voor mij interessant.. (Lees beter op een modderig veld met de trailer)
Je kan die opties ook bijna allemaal aanvinken op een Comfortline, maar dan wordt hij behoorlijk wat duurder dan dezelfde Higline.
Ik gebruik voor de configuratie altijd de website van Leaseplan, omdat deze voor ons het beste vergelijk geeft met ons werkelijk budget. Comfort pakket, winterbanden en 30.000km/jaar over 4 jaar. Dat is de basis van ons pakket.
Een Kodiaq Style 20tdi DGS met Pack GPS (Columbus GPS), Alcantara zetels en electrisch wegklapbare trekhaak, komt inclusief winterbanden dan nog ruim onder de 700€/md
Een Tiguan Highline met travel pack (basis GPS) en trekhaak zit al op 741€.
En wat die 2 liter bij de PSA modellen betreft. Die is er idd ook in de C5 en de Peugeot, maar past ook weer niet binnen budget bij leaseplan.
Enkel bij Opel past hij in mijn budget.
Maar die keuze heb ik al laten varen. Ik vind het model echt niet mooi. Zeker dat interieur is niet meer van de tijd.
Het is dus vaak wikken en wegen wat er op moment van werkelijk bestellen het interessantst is.
CO2 daar maal ik niet zoveel om. De Karoq 4x4 zou zowat de duurste optie zijn, die ik qua CO2 kan nemen. Maar dat scheelt me dan netto nog geen 50€/md tov de Volvo.
Daarvoor ga ik het nu niet laten.
Comment
-
En dan dacht ik dat ik het al moeilijk had met budgetten, maar gij hebt ook wel wat regels. Bij mij is het soms al een hindernis ivm automaat en SUV omdat de keuze dan minder is. Maar gij zit nog met die last die ge moet trekken. Dan zit ge al helemaal met problemen.
Moest ik met uw probleem zitten, ik kocht me nog een oude lichte vracht voor enkel en alleen die dingen ermee te doen.
Comment
-
Dat heb ik gehad. Jaren een Opel Vivaro lichte vracht gehad. Maar de dochter rijdt ondertussen echt niet zoveel meer, dus dat ding haalde amper nog 1500km/jaar. Om die daarvoor te houden, vond ik ook een beetje zot. Hoewel ik hem soms wel mis. Dat ding was wel superhandig om allerlei klusjes mee te doen.
Probleem was ook, dat ik hem bijna meer aan het uitlenen was aan buren en vrienden op den duur, dan dat ik er zelf mee reed.
Want dat stond daar toch maar, wettewel? Dat had ik ook zo'n beetje gehad
Binnenkort is ze mss helemaal gestopt met rijden, dan zou het zomaar kunnen dat ik terug voor een berline of een break ga, wie weet?
Comment
Comment