Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Kodiaq

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
    maar langs de andere kant zullen sommige potentiele VW tiguan-rijders geen enkel probleem hebben om "af te zakken" naar Skoda-niveau als je iets meer krijgt voor iets minder geld, dus daar worden wel centen verloren, .

Er zijn er ook waar de Tiguan boven het budget zit en die dan naar pak nu de Franse concurrentie gaan.
    Als die dan nu naar de Skoda gaan worden er klanten gewonnen.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Er zijn er ook waar de Tiguan boven het budget zit en die dan naar pak nu de Franse concurrentie gaan.
      Als die dan nu naar de Skoda gaan worden er klanten gewonnen.
      Dees moest ik wel 3 x opnieuw lezen. Ik voelde mij even aangesproken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Dees moest ik wel 3 x opnieuw lezen. Ik voelde mij even aangesproken
        Lol, slaat zeker niet op u.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rammie Bekijk Berichten
          Het premium aanvoelen is exact hetzelfde als je hem mooi uitrust, vriendin haar Superb is full option en is gewoon nog luxueuzer en mooier dan mijn vorige CLA en mijn nieuwe C waarop ik nu wacht. De tijd dat skoda saai en lelijk was is al een tijdje voorbij hoor
          Klopt ik heb na 10 jaar Audi rijden een Skoda gekocht. Afwerking interieur is hetzelfde, zeker niet slechter of minder.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
            Klopt ik heb na 10 jaar Audi rijden een Skoda gekocht. Afwerking interieur is hetzelfde, zeker niet slechter of minder.
            Die kar was 10jaar oud ook, zou erg zijn meest het slechter zijn he.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Die kar was 10jaar oud ook, zou erg zijn meest het slechter zijn he.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
              Heb je zeker een punt. Een nieuwe met een nieuwe vergelijken en Audi is beter afgewerkt, absoluut wel.

Maar het verschil is kleiner dan sommigen zouden denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metaxa Bekijk Berichten
                mqb, zelfde als een tiguan dus.
                ok, thx.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  vandaar dat ik er niet op ga wachten. Vorig jaar gaan zien voor de nieuwe passat en was op dat moment 7 maanden wachten. Vind het nu wel vreemd dat de wachttijd op de nieuwe Tiguan zo kort is, vermits die reuze meevalt qua prijs.
                  Volgens mij zit de kodiaq daar voor iets tussen en mss zelfs ook wel de Ateca die er kort tegenaan leunt en goedkoper is.
                  Nu is het omgekeerd. Passat is vlot leverbaar, de Superb is helaas een ander paar mouwen... Ik zit aan maand 6 van vermoedelijk 8 of 9...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

bij afwerking van het interieur is de positie van knoppen en navigatiescherm heel belangrijk voor mij, hier falen de niet premium merken zoals VW, skoda, renault,... 99% van de tijd in
                    lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      bij afwerking van het interieur is de positie van knoppen en navigatiescherm heel belangrijk voor mij, hier falen de niet premium merken zoals VW, skoda, renault,... 99% van de tijd in
                      Kan dit alleen maar beamen. Mijn ervaring met Mercedes is dat de ergonomie zowat perfect is. Je vindt echt niks waarvan je zegt "er was nog een knopje over, dus laten we dat hier maar gooien". In de Espace die ik nu heb, staan bv. de volumeknoppen totaal uit de richting. En het zijn ook drukknoppen terwijl je aan een volumeknop moet kunnen draaien.

Ik vind de screens bij VW en Skoda er ook zo 'achteraf ingeplakt' uitzien. Bij de Kodiaq is het dashboard ook geen geheel met de middenconsole wat ik niet mooi vind.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Jocar, volgende keer waarschuwen, he, als ik eerst een zonnebril moet opzetten om fotos te bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                Jocar, volgende keer waarschuwen, he, als ik eerst een zonnebril moet opzetten om fotos te bekijken.
                                De winter heeft jou goed te pakken precies, zo'n blits kleurtje

Comment

Comment

Ik vraag me af wie dat geel zal durven bestellen

Comment

Ik heb de skoda kodiaq vergeleken met de landrover discovery sport bij de keuze van de volgende leasewagen.

De kodiaq en de discovery sport zijn zeer gelijkaardig.

Ze zijn ongeveer even groot. Beide met zeven plaatsen. De kodiaq is iets smaller en lager, maar langer. Dus het zal ongeveer hetzelfde volume zijn.
                                      Co2 van de land rover is iets lager. De landrover heeft ook iets meer koppel.
                                      In 2-wielaandrijving is aankoopprijs van de kodiaq goedkoper. In leasing is de discovery sport iets goedkoper.

Ik heb met geen van beide gereden. Dus dat kan ik niet in detail vergelijken.
                                      Ik heb wel al met een tiguan en een evoque gereden, waarvan deze twee zijn afgeleid. Zowel de tiguan als de evoque rijden voortreffelijk. Daar valt weinig op aan te merken.
                                      De landrover heeft allezins wel het imago van de betere te zijn op het vlak van 4x4's.

De disovery sport is wat mij betreft wel sexier than de kodiaq. De kodiaq is wel mooi in zijprofiel. Maar de snuit is niet echt stoer.

Bij de landrover zijn de opties wel duurder en is er minder standaard. De prijs loopt daar sneller op.

Om prive te kopen is de kodiaq waarschijnlijk de beste deal. In leasing lijkt de discovery sport een beter keuze.

Comment

In september schoof Skoda zijn nieuwste SUV naar voren: de Kodiaq. Nu is die Tsjechische hoogpotige overgoten met Skoda's bekende Scout-kruidenmix.

Skoda voegt de aanduiding Scout aan een modelnaam toe als het om een ruiger aanglede variant gaat, een versie die optisch klaar lijkt te zijn om een uitstapje naast de gebaande paden te maken. Vandaag is het de Kodiaq die als Scout zijn gezicht laat zien.

Als Scout beschikt de Kodiaq over zaken als bodemplaatbeschermers, donker getinte ruiten, zilverkleurige dakrails en zijspiegelkappen en speciaal 19-inch lichtmetaal.

De Scout is gebaseerd op uitrustingsniveau Ambition. Off-Road Assist, beschermplaten aan de onderzijde van de auto en Rear Park Assist zijn standaard aanwezig, hetzelfde geldt voor Driving Mode Select.

Skoda brengt het Scout-pakket uit in combinatie met vier motoriseringen, alle vierwielaangedreven versies. Onderaan de Scout-lijst staat de 150 pk sterke 1.4 TSI. Ook de 180 pk sterke 2.0 TSI is als Scout te krijgen. Liever een diesel? Opteer dan voor de 190 pk sterke versie van de 2.0 TDI.

In Genève kunnen we de Kodiaq Scout van dichtbij bekijken.

Comment

Skoda heeft besloten om diverse varianten van de Kodiaq stapsgewijs aan de wereld voor te stellen. We heten welkom: de Kodiaq Sportline.

Gisteren was het de Kodiaq Scout die om de hoek kwam kijken en vandaag presenteert Skoda de Kodiaq Sportline. Waar de Scout een Kodiaq met avontuurlijk DNA is, is de Sportline een Tsjech met een voorliefde voor sportiviteit.

Met een hele reeks zwarte details onderscheidt de Sportline zich van de overige Kodiaqs, die veel gebruikelijker zijn aangekleed. Zowel de grille, de dakrails, de zijspiegelkappen als de zijruiten zijn donker uitgevoerd. De wielkastranden zijn op de Sportline in carrosseriekleur uitgevoerd. De Skoda staat standaard op 19-inch lichtmetalen wielen. 20-inch exemplaren staan op de optielijst. Het uitrustingsniveau is gebaseerd op dat van de Ambition-uitvoering. Het infotainmensysteem is in staat zaken in beeld te brengen zoals turbodruk en de G-krachten die zich op de Kodiaq botvieren.

Net als de Scout is de Sportline in alle uitvoeringen een vierwielaandrijver. Op de motorenlijst staan de 150 pk sterke 1.4 TSI, de 180 pk sterke 2.0 TSI en de 190 pk sterke 2.0 TDI.

Tijdens de autosalon van Genève beleeft de sportief aangeklede Kodiaq zijn publieksdebuut.

Comment

Working...
                                          X