Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Hyundai trekt volgende maand in Genève het doek van de nieuwe i30 Wagon. Vandaag kan de stationversie van de Hyundais nieuwe C-segmenter al digitaal worden bewonderd.

    Vorige week liet Hyundai middels een teaser al weten de nieuwe i30-familie in Zwitserland uit te breiden met de i30 Wagon.

    Het grote verschil met de reeds bekende i30 in hatchbackvorm is uiteraard de ruimte achterin. De Wagon is in staat 602 liter aan bagage op te slokken. De uitgaande i30 Wagon schopt het tot 528 liter. Met de bank plat kan 1.650 liter meegebracht worden en ook dat is meer dan de 1.642 liter die zijn voorganger wist mee te brengen. Onder de laadvloer kunnen eveneens zaken worden opgeborgen.

    De i30 Wagon meet 4,585 mm in de lengte en is daarmee langer dan de 4,340 mm lange hatchback. In de hoogte haalt de i30 Wagon 1.465 mm. De wielbasis is met 2.650 mm gelijk aan die van zjin hatchbackbroer.

    De stationversie is overigens niet de enige nieuwe i30-variant die Hyundai in zijn ontwikkelingskamers heeft staan. Eerder schreven we namelijk al over de komst van een i30 in 'fastbackvorm', een voor de i30 nieuwe carrosserievariant die in de eerste helft van volgend jaar op de markt moet komen. In de tweede helft van dit jaar maken we overigens kennis met de N-versie van de i30, een afgetrainde versie die in basisuitvoering 250 pk en met Performance Package 270 pk levert.










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-i...astback-100434

            Last edited by kevin_krystofiak; 13/07/2017, 16:30.
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

            Comment


            • #26
              HIER IS DE HYUNDAI I30 FASTBACK

              LANGER, LAGER, LUXER

              Eind vorig jaar toonde Hyundai de derde generatie i30 als vijfdeurs hatchback. Snel volgde de Wagon genaamde combi en nu is het tijd voor de derde variant: dit is de Hyundai i30 Fastback.

              Hyundai noemt de i30 Fastback zelf de eerste vijfdeurs coupé in het segment. Nou is de credibiliteit van die bewering enigszins afhankelijk van hoe je het begrippen 'vijfdeurs coupé' en 'het segment' definieert, maar wij plaatsen de Fastback zo op het eerste oog naast de Mercedes-Benz CLA en de Audi A3Limousine en, toegegeven, die zijn beide vierdeurs. Aan de andere kant: een HondaCivic hatchback kunnen we ons ook nog wel op dezelfde shortlists voorstellen.

              De i30 Fastback heeft, zoals de naam belooft, een schuin aflopende achterkant, die uitloopt in een forse achterspoiler in de achterklep. Om die vorm de nodige ruimte te bieden zonder al te veel in te boeten aan binnenruimte, is de Fastback 115 mm langer dan de hatchback. Bovendien is hij 30 mm lager (waarvan 5 mm voor conto van het sportonderstel komt) en dat zorgt voor wat meer optische dynamiek. De 'cascade'-grille (cascade is Frans voor waterval en de grille moet een stortvloed aan gesmolten staal suggereren) is wat dieper door getrokken en de luchtinlaten aan weerszijden daarvan zijn breder, net als de led-dagrijverlichting daarin, die bovendien wat minder verticaal staat. De volledig led-koplampen zijn omgeven door armaturen die donkerder gekleurd zijn.

              Onder de kap is er minder nieuws onder de zon. De Fastback wordt net als zijn minder flamboyante broers leverbaar met een 1.0 T-GDI met 120 pk, een viercilinder 1.4 T-GDI met 140 pk en een 1.6 CRDi met 110 of 136 pk. Een handgeschakelde zesbak is voor alle motoriseringen standaard, de zeventraps automaat met dubbele koppeling DCT is als optie verkrijgbaar voor de 1.4 benzineen beide diesels.

              De Hyundai i30 Fastback komt begin volgend jaar op de markt. Zijn publieksdebuut beleeft hij op 12 september op de beursvloer van de IAA in Frankfurt.









              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                In mijn ogen de mooiste van de i30 reeks
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                Comment


                • #28
                  Erg mooi idd. Je ziet duidelijk meer en meer dat Kia/Hyundai door Europeanen ontwikkeld worden. Peter Schreyer is een bekwaam en slim man, VAG mist hem ondertussen
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    De i30 N werd vandaag trouwens ook officieel voorgesteld. 275 pk en 353 Nm uit een 2.0 viercilinder.

                    Leuk: manuele zesbak en elektronische sper

                    Vraagtekens: de prijs is nog niet bekend

                    Comment


                    • #30






                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim_DRIVR Bekijk Berichten
                        De i30 N werd vandaag trouwens ook officieel voorgesteld. 275 pk en 353 Nm uit een 2.0 viercilinder.

                        Leuk: manuele zesbak en elektronische sper

                        Vraagtekens: de prijs is nog niet bekend
                        Hierbij



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32








                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Ik heb deze fastback al een paar keer samengesteld Prachtige auto ! Enkel het interieur vind ik wat minder ...
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                Ik heb deze fastback al een paar keer samengesteld Prachtige auto ! Enkel het interieur vind ik wat minder ...
                                Zeer knap idd!


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Ik vind de fastback ook een schitterende auto, vooral de achterkant is zeer knap ... alleen mijn vriendin is niet echt van van dit type auto’s
                                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                  Comment


                                  • #37
                                    Rij-impressie: HYUNDAI I30 FASTBACK


                                    IN DE GEEST VAN DE 323F

                                    In de jaren 80 en 90 boden Honda en Mazda na een reeks nuchtere modellen ineens een frivoler model aan met een langgerekte vijfdeurs koets, een lage daklijn en klapkoplampen. Met wat goede wil kunnen we de nieuwe i30 Fastback van Hyundai de spirituele opvolger van die Integra en 323F noemen.

                                    Hoewel de SUV een welkome bijdrage levert aan de diversiteit, viel er ooit toch meer te kiezen binnen het razend populaire segment waarin auto's als de Volkswagen Golf en Renault Mégane opereren. Driedeurs hatchbacks, cabriolets, MPV-achtigen, liftbacks, sedans, maar ook tweedeurs coupé's waren er ooit gebruikelijk. Inmiddels zijn de meeste varianten vrijwel uitgestorven. Ook Hyundaihield het vooralsnog bij de 'veilige' keuzes vijfdeurs hatchback en stationwagon voor de i30, maar het merk zet nu met de Fastback een iets gewaagdere stap. Nu de Koreanen in Europa een stevige voet tussen de deur hebben, vinden ze de tijd rijp om – letterlijk vertaald – te 'emotionaliseren'. Daarmee wordt bedoeld dat de auto's van het merk niet alleen moeten worden gekocht omdat ze het juiste pakketje nuchtere eigenschappen bezitten, maar ook omdat ze begeerte opwekken, tot het hart spreken. Daarom wordt de i30 Fastback nadrukkelijk neergezet als vijfdeurs coupé en moet de auto zich vooral onderscheiden door z'n uiterlijk.

                                    De i30 Fastback ziet er veel gestrekter uit dan de 'normale' i30. De Fastback is daadwerkelijk 11,5 cm langer en 3 cm lager dan z'n nuchtere broer. De vloeiende, aan de achterzijde sterk aflopende daklijn eindigt in een spoiler-achtig 'kneepje' in de klep. Zelfs de voorzijde is anders, al zijn de verschillen met andere i30's hier kleiner. Een andere luchtinlaat in de bumper, lagere grille en nieuwe dagrijlampen moeten de i30 hier vooral breder laten ogen. Dat een sportief gelijnde koets niet altijd ten koste hoeft te gaan van praktisch gebruiksgemak, bewijst de Fastback met z'n bagageruimte. De grote klep biedt toegang tot een laadruim van 450 liter, dat is 55 liter meer dan wat de hatchback kan verstouwen. In de Wagon gaat 602 liter, maar da's natuurlijk geen vergelijking. Op de achterbank zijn duidelijk concessies gedaan aan het uiterlijk, een lagere daklijn is nu eenmaal slecht nieuws voor de hoofdruimte. Toch kunnen volwassenen hier comfortabel plaatsnemen, op voorwaarde dat ze niet veel langer zijn dan 1,80 meter. Is dat wel het geval, dan raakt de kruin het plafond. Ook de hoofdsteunen achterin doen dat overigens, als ze in de hoogste positie worden gezet.


                                    GESLAAGD COMPROMIS

                                    Maar de plaats waar het om draait in de i30 Fastback, is die achter het stuur. De auto moet namelijk niet alleen dynamischer ogen dan zijn broers, maar ook zo rijden. Bij het instappen wordt die intentie direct duidelijk gemaakt met de zitpositie. De stoel kan lager worden ingesteld dan we gewend zijn van de i30, wat een fijne, diepe zit achter het stuur mogelijk maakt. Aan het dashboard heeft Hyundai niets veranderd. Dat betekent dat het er keurig, maar niet bijzonder uitziet. Het prettig hoog gepositioneerde touchscreen is standaard in de Fastback. De lage zit nodigt uit tot actief rijgedrag en wie daaraan gehoor geeft, wordt niet teleurgesteld. Van de met 30 mm afgenomen hoogte komt 5 mm voor rekening van het onderstel, dat behalve lager ook straffer is.

                                    Ook de besturing is volgens Hyundai op scherp gezet in de Fastback. Het resultaat is een auto die het predicaat 'dynamisch' wel verdient, zonder daarbij echt sportief te zijn. Door de communicatieve besturing is de i30 een auto die zich fijn naar je hand laat zetten, maar er is zeker geen poging gedaan om het overhellen te beperken. Dat het onderstel niet knetterhard is, is goed voor het comfort en maakt deze auto voor de meeste mensen tot een geslaagd compromis. Wie echte sportiviteit wil, moet wachten op de N-variant.



                                    OVERZICHTELIJK

                                    Tot die tijd hebben Fastback-kopers keuze uit twee benzinemotoren. De driecilinder 1.0 T-GDI met 120 pk is de basismotor, maar de importeur verwacht dat de meeste Nederlandse Fastback-kopers zullen kiezen voor de 1.4 T-GDI met 140 pk. Die viercilinder is te koppelen aan een automaat en past uitstekend bij het licht dynamische karakter van deze auto. Het blok pakt zeker boven de 2.000 tpm gretig op en houdt zich daarbij keurig op de achtergrond. Ook qua uitrustingsniveaus is het gamma erg overzichtelijk. De basisversies i-Drive en i-Motion doen bij dit model niet mee, zodat de Comfort-versie de instapper is. Die biedt navigatie, gescheiden klimaatregeling en 17-inch lichtmetaal. De duurdere Premium voegt daar zaken aan toe als halfleren bekleding en ledkoplampen. Wie nog meer luxe wil, kan kiezen voor een andere Premium-uitvoering, met panoramadak en 18-inch lichmetaal, en voor enkele optiepakketten.












                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      WEL HET UITERLIJK, NIET DE SPIERBALLEN

                                      HYUNDAI PRESENTEERT I30 N LINE

                                      Hyundai introduceert een nieuw label met de naam 'N Line' op de i30 hatchback. Als N Line heeft die auto, je raadt het al, het uiterlijk van een i30 N, maar zonder diens spierballen.

                                      De trend om auto's te voorzien van sportieve uiterlijke opsmuk lijkt niet te stoppen en na Kia is nu ook Hyundai overstag. De i30 N Line lijkt aan de buitenzijde sterk op de bijzonder heftige i30 N. Autospotters moeten zich concentreren op details om de verschillen te ontdekken. Zo zijn de raamomlijstingen bij de échte N zwart, heeft de snelste i30 een opvallender dakspoiler met een driehoekig remlicht en beschikt het 'nep-exemplaar' over één dubbele in plaats van twee enkele uitlaateindstukken. Ook brengt die uitlaatuiteraard minder herrie voort en zijn er wielen met grijze in plaats van zwarte accenten. Voor- en achterbumper zijn nagenoeg gelijk en ook de duistere led-koplampunits van de i30N vinden hun weg naar de N Line.

                                      Aan de binnenkant zijn er speciale, sportieve stoelen, een stuurwiel met geperforeerd leer, sportieve pedalen en een dito pookknop. De i30 N Line is er vooralsnog alleen als hatchback, maar omdat een N-versie van de Fastback ook in de pijplijn zit is een N Line-variant van die auto verre van onlogisch. Over een Wagon zwijgt Hyundai vooralsnog in alle toonaarden. Kopers van een i30 N Line hebben wereldwijd de keuze uit de 1.4 T-GDI-benzinemotor met 140 pk en de 1.6 CRDi-diesel met 136 pk. Bij de 1.0 T-GDI met 120 pk is het pakket dus geen optie. Hoewel de motor ongemoeid bleef is het onderstel wel aangepakt, zodat de N Line alsnog sportiever moet rijden dan een reguliere i30.













                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39






                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Echt? Een beetje ik wil wel, maar kan niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X