Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 5008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 5008

    Nieuwe vijf- of zevenzits cross-over
    Modulair EMP2 platform zoals bv. 308
    95 kg lichter dan voorganger
    11 cm langere wielbasis
    Totale lengte: 4,64 m

    Motoren:

    Benzine
    1.2 – 130 pk – man6 of auto6
    1.6 – 165 pk – auto6

    Diesel
    1.6 – 100 pk – man5
    1.6 – 120 pk – man6 of auto6
    2.0 – 150 pk – man6
    2.0 – 180 pk – man6 of auto6

    Lancering: lente 2017














  • #2
    Die wil ik graag in het echt zien. Hopelijk wordt'ie niet duurder..

    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Wat is dat toch met die overdreven bling bling bij de Fransen tegenwoordig.
      Beetje discreter zou wel mogen .
      Qua lijn vind ik hem anders best te doen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Wat is dat toch met die overdreven bling bling bij de Fransen tegenwoordig.
        Beetje discreter zou wel mogen .
        Qua lijn vind ik hem anders best te doen.
        Puur op het zicht. Qua uitrusting liggen ze nog ver achter.

        Comment


        • #5
          sorry bullshit wat ge daar zegt...
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Puur op het zicht. Qua uitrusting liggen ze nog ver achter.
            Huh, buiten een open dak ontbreekt er toch weinig in hun optie lijst tegenover de concurrentie?

            Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              sorry bullshit wat ge daar zegt...

              Waarom zou dat bull shit zijn? Ik heb al een aantal PSA wagens gehad. Zowel Peugeot (zelfs nog ooit ne Talbot) en een aantal Citroëns, waaronder ook mijn vrouw al heel wat Citroëns.

              Kan zijn dat ze nu met die 3008 en 5008 gaan bijbenen. Maar in het verleden zijn ze wat te fier geweest en zijn de duitsers er los over gegaan en hebben ze nu moeite om bij te benen. Op het eerste zicht zijn er er bijna. Maar als ik nu mijne 2015 DS5 (is net nieuwe FL) en dan nu bv naar een nieuwe Tiguan ga kijken, dan kan ik alleen maar vaststellen dat die Tiguan al zaken standaard erop heeft zitten die de meeste modellen van PSA nog niet eens kunnen aanbieden. En bij de kleinere modellen kan ik dat nog begrijpen omdat ze nog redelijk goedkoop zijn. Maar de prijzen van die DS'en zijn nu niet bepaald goedkoop en dan zou ge toch verwachten dat er al het één en ander op zit

              Maar goed. Qua uiterlijk vind ik de meeste modellen wel mooi. Maar met de service van PSA heb ik het nu wel gehad, en ik zeg 'nooit meer'

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Huh, buiten een open dak ontbreekt er toch weinig in hun optie lijst tegenover de concurrentie?

                Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                Welke optielijst? Wil ze wel eens zien van eentje waar volgens u alles op te krijgen is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Maar goed. Qua uiterlijk vind ik de meeste modellen wel mooi. Maar met de service van PSA heb ik het nu wel gehad, en ik zeg 'nooit meer'
                  Wacht nog efkes tot ge met de super service van D'Ieteren te maken krijgt ,we zullen dan nog eens praten.
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                    Wacht nog efkes tot ge met de super service van D'Ieteren te maken krijgt ,we zullen dan nog eens praten.
                    Dat kan heel goed zijn dat da goed gaat tegen vallen. Maar ik geef hen het voordeel van den twijfel. Die service van PSA ken ik ondertussen wel al en die kan ik zeker niet aanbevelen
                    Zij werken daar volgens de methode van: 'Als men er niet meer over spreekt, dan bestaat het probleem niet meer'. En straffer nog, de garage zelf is enorm van goede wil, maar als zij alleen brol krijgen van het fabriek, dan stopt het verhaal voor hen ook.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Welke optielijst? Wil ze wel eens zien van eentje waar volgens u alles op te krijgen is.
                      Alles op te krijgen? Dat is toch allemaal perfect concurrentieel? Peugeot speelt niet mee in bepaalde klasses, maar wat ze aanbieden is toch niks op aan te merken.

                      De parallel die je maakt met je ds ontgaat mij volledig ...
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #12
                        Rij-impressie: PEUGEOT 5008

                        Peugeot heeft de SUV-hype volledig omarmd en twee grote MPV’s omgetoverd in SUV’s. Blijft er nog wat MPV over van de nieuwe 5008?


                        Je kunt de gekozen koers risicovol noemen, maar vooralsnog lijkt het er niet op dat de keuze van Peugeot voor meer SUV een verkeerde was. Zo beleefde de nieuwe 3008 met 80.000 verkochte auto's in een half jaar het meest succesvolle debuut van een nieuwe Peugeot sinds de 206! Met de 5008 hoopt Peugeot die trend uiteraard door te zetten. De auto die hij opvolgt, had dan wel dezelfde naam, maar qua uiterlijk lijkt de 5008 in niets op zijn voorganger. De eerder ver-SUV'de 3008 verving een auto die al wat cross-overtrekjes had, maar de vorige 5008 was als MPV zo braaf als het maar kan. Dat maakt de stap naar het nieuwe model des te groter, want de nieuwe Peugeot knalt zichzelf de weg op. De drukke neus is verre van anoniem en de grote wielen en de bodemvrijheid maken het plaatje compleet. Peugeot weet dat het mensen in ruim 90 procent van de gevallen geen bal uitmaakt hoe de auto daadwerkelijk presteert in het terrein, daarom is de 5008 net als zijn kleinere broer alleen met voorwielaandrijving leverbaar.

                        De auto is trouwens heel letterlijk een grote broer van de 3008. Je moet de modellen niet vergelijken met bijvoorbeeld de 308 en de 508. Die laatste opereert een segment hoger dan de 308, maar de 5008 is eigenlijk een verlengde versie van de 3008. De auto is daardoor net als de 3008 eigenlijk een C-segmenter. Vergelijk het met de Citroën Picasso en Grand Picasso en de Renault Scénic en Grand Scénic; die Grand-versies zijn als zevenzitter leverbaar, net als de 5008. Peugeot mikt zelf vooral op andere zevenzits-SUV's, zoals de X-Trail (eigenlijk een Grand Qashqai) en de Skoda Kodiaq (een soort Grand VW Tiguan). Ook de genoemde MPV's van Renault en Citroën zullen in de praktijk concurreren met de Peugeot.


                        MEER EN MINDER

                        De 5008 is 11 centimeter langer dan zijn voorganger, wat al geen kleine auto was. De extra ruimte komt vooral ten goede aan de passagiers op de tweede zitrij. Tenminste, als deze hun stoelen op de achterste stand zetten. Zoals in dit segment inmiddels gebruikelijk,
                        zijn de drie stoelen op de tweede rij afzonderlijk te verschuiven, zodat je de passagiers op de derde rij meer ruimte kunt gunnen. Als iedereen even inschikt, is het zelfs op de derde rij te doen voor (kleine) volwassenen en dat is voor die positie heel wat. De hoofdruimte is matig; het feit dat de bodem voor de stoere looks wat hoger is, helpt hierbij niet. Je merkt
                        bovendien dat de afstand tussen zitvlak en bodem niet heel groot is, waardoor je knieën als je op de achterbank zit in een hoek omhoog komen te staan. Op lange afstanden is dat niet prettig. Kijken we puur naar harde centimeters, dan is de auto op alle drie de zitrijen ruimer dan zijn voorganger. De bagageruimte knalt er overheen met kampioenscijfers; met de derde zitrij plat heb je al 952 liter. Bestel je die derde rij niet, dan kom je zelfs tot 1.060 liter! Gooi je de tweede zitrij plat, dan kom je op 2.042 respectievelijk 2.150 liter! En dan kun je de voorstoel ook nog naar voren klappen, zodat je lange objecten van de bouwmarkt kwijt kunt. Bestel je de derde zitrij wel, dan kun je die stoelen eruit halen voor zo'n 40 liter extra bergruimte per stoel.


                        KLEIN IS DITMAAL FIJN

                        De 5008 is na de 3008 de tweede Peugeot die de nieuwe i-Cockpit heeft. Het betreft een evolutie van het systeem uit de 3008, en dat is een forse vooruitgang. Het touchscreen werkt beter dan voorheen en de tuimelschakelaars zorgen voor handige shortcuts. En wat heel opvallend is: nog niet eerder beviel het kleine stuurtje ons zo goed. Dit komt doordat we in bijvoorbeeld de 208 en 308 het stuur naar onze zin te laag moeten zetten om de klokken goed te kunnen zien. Omdat je in de 5008 hoger en meer rechtop zit, hebben we dat probleem echter niet, zodat de ergernis verdwijnt.

                        Qua rijden voelt de 5008 aan als een redelijk stevige auto, waarbij het wel uitmaakt welke wielen je neemt. Met 18 inch is het allemaal best te doen, maar de grotere GT wielen gaan ten koste van het comfort. De auto wordt in het algemeen nooit overdreven dynamisch, maar ligt wel fijn strak op de weg. Als je achter het stuur zit, lijkt de 5008 een stuk minder groot dan hij in werkelijkheid is. Dat is een goed teken. De stap die de Peugeot ten opzichte van zijn voorganger maakt, is levensgroot. Op geen enkele manier breng je nog langer
                        offers op rijgebied om met zeven mensen op pad te kunnen.

                        De auto wordt leverbaar met twee benzine- en vier dieselmotoren van 100 tot 180 pk. Wij reden de 165 pk 1.6 e-THP-motor, een fijne krachtbron voor deze auto. Dat komt mede doordat deze motor merkbaar minder zwaar op de neus drukt dan de dieselmotoren. Voor Nederland wordt de 1,2-liter driecilinder met 130 pk heel belangrijk. We vermoeden dat het vermogen voor Nederlands gebruik afdoende is. Bovendien geldt hier nog meer dat een kleine motor veel goeds betekent voor de rijeigenschappen.

                        OORDEEL

                        • +Goede motoren
                        • +Veel ruimte, breed inzetbaa
                        • -Hoge bodem, dus minder hoofdruimte
                        • -Beetje bonkig op oneffenheden










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13











                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Gisteren in real life gezien bij Selleslaghs. Knapper als op foto vond ik. Cockpit echt origineel en goed afgewerkt. Afwerking kofferruimte vond ik dan weer iets minder.
                            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                            Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                            Comment


                            • #15
                              Vandaag reed er eentje voor mij. Wel wat hoekig, maar achteraan best te pruimen. Vandaag eens opgezocht en de CO2 van de 180pk versie valt ook zeer goed mee. 124gr.

                              Comment


                              • #16
                                weekje als huurauto gehad, 2500 km mee gedaan. 1,6 diesel start stop met 6 versnellingen.
                                nooit tekort aan vermogen gehad, super zuinig ( 5,5 liter effectief inclusief stukken aan 170 a 180 op de autobahn) . max gehaald 190.

                                i cockpit is wel mooi gedaan, systeem werkt goed, navigatie ook. rijd erg fijn, voelt als compacte auto.

                                de 3008 ziet er wel gewoon veel beter uit, de 5008 is vanachter echt niet mooi.
                                in praag met een puber met een a7 met russische nummerplaat ruzie ghad over parkeerplaatst en toen bleek hij toch geintimideerd door het volume van de wagen, ziet er best wel groot auto, was een zwrate. door mijn figuur zal het alleszins niet gweeest zijn :-)

                                Comment


                                • #17
                                  Persoonlijk vind ik de 3008 ook mooier omwille de achterkant van de 5008. Die lijkt er gewoon opgeplakt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Idem dito hier. Eigenlijk grote fan van de 3008, zeker van het interieur. Zo jammer dat ze die 136 of 150 pk versie niet in automaat aanbieden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De vorige 5008 vond ik beter geslaagd...
                                      Deze doet me nogal aan een fiat freemont denken.
                                      Last edited by sunking; 16/11/2017, 12:08.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Idem dito hier. Eigenlijk grote fan van de 3008, zeker van het interieur. Zo jammer dat ze die 136 of 150 pk versie niet in automaat aanbieden.
                                        Sowizo is de 3008 niet groter als de Tiguan en dus denk ik wel dat ik de volgende keer wel eens ga zien naar de 5008. Maar probleem is dat we 'nu' niet weten of we benzine of diesel moeten nemen tegen dan. Heb wel eens zien in een benzine, maar die moet dan toch minstens 150pk en automaat hebben. Wie weet hebben ze die tegen die tijd. En als het een diesel moet worden, dan is er natuurlijk de 180pk met automaat, maar dat is dan hetzelfde blok en automaat dat ik in de DS5 had. Blok was dik OK, maar de automaat schakelde gelijk nen elastiek en maakte de auto traag.

                                        Maar wie weet, tegen dan is dat mss ook weer allemaal anders.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X