Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 5008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Sowizo is de 3008 niet groter als de Tiguan en dus denk ik wel dat ik de volgende keer wel eens ga zien naar de 5008. Maar probleem is dat we 'nu' niet weten of we benzine of diesel moeten nemen tegen dan. Heb wel eens zien in een benzine, maar die moet dan toch minstens 150pk en automaat hebben. Wie weet hebben ze die tegen die tijd. En als het een diesel moet worden, dan is er natuurlijk de 180pk met automaat, maar dat is dan hetzelfde blok en automaat dat ik in de DS5 had. Blok was dik OK, maar de automaat schakelde gelijk nen elastiek en maakte de auto traag.

    Maar wie weet, tegen dan is dat mss ook weer allemaal anders.
    Ik dacht dat PSA bij de tweeliter HDI 180pk ondertussen is overgeschakeld naar een klassieke automaat, dus geen "elastieken" gerobotiseerde bak meer.

    Comment


    • #22
      In jouw DS5 lag toch ook al de Aisin automaat, niet Free?... Die wordt bij de 3008 anders in de tests toch als zeer goed omschreven.

      Persoonlijk denk ik dat we in Belgisch leaseland nog wel even aan het dieselen zullen zijn. Zeker als je zoals ik, naar 50K per jaar toe gaat.
      Ik heb al eens een keer de stap naar een 1.6 hdi 115 pk gedaan. Op zich vond ik dat ook nog niet zo'n probleem. Maar een beetje extra PK's is toch altijd mooi meegenomen.
      De 180pk versie wordt in leasing ineens een pàk duurder, jammer genoeg.

      Comment


      • #23
        automaat is nu een 8 bak geworden

        qua benzine: clublid heeft een 3008 met automaat en 1.6 benzine die 156pk heeft. Heb ermee gereden en dat rijdt super relaxed.

        En 5008 = freemont? Da's toch wel een heeeeeeeeeeeel andere achterkant. 't is ook niet mijn favoriet qua looks vanachter, maar ge hebt wel een heel groot koffervolume in de plek. Beetje zelfde verhaal als de C4 picasso. De normale variant is qua looks veel mooier, maar da's tenkoste van koffervolume. In de grote versie kunt ge heel wat kwijt.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

          Ik dacht dat PSA bij de tweeliter HDI 180pk ondertussen is overgeschakeld naar een klassieke automaat, dus geen "elastieken" gerobotiseerde bak meer.
          In de eerste reeks DS5 lag een pokkeslechte automaat. Werd reeds op voorhand gemeld door alle journalisten, samen met de brakkige ophanging. Maar PSA sloeg dat in de wind en bracht de auto toch zo uit, met het gekende resultaat. Slabbakkende verkoop en een veel te hoge prijs.

          Dan kwam de FL met betere ophaning, maar volgens mij nog te stuiterig en een nieuwe automaat van Aisin. En die voelt ge door elke vitesse gaan gelijk nen elestiek. Werd er bijna zeeziek van. Een collega heeft die overgenomen en die was er ook niet echt happig op en nu heeft een andere collega hem en die reed er drie dagen mee en sprak er mij ook al over aan.
          Ik heb nu bijna een jaar de Tiguan met DSG en die hoort en voelt ge gewoon nauwelijks schakelen. Zalig gewoon. Maar dacht dat het vooral tussen de 6 en 7 trappen lag, waar de DS5 er maar 6 had en dus meer schokken.

          Spijtige is, dat het een super blok is, en dan verklooien ze dat met die slechte automaat. Ne maat van mij heeft sinds een paar maanden een nieuwe Ford S-max waar ook de 180pk van PSA in ligt, maar die hebben een automaat van Getrag. En die heeft ook maar een 6-traps en die voelt ge ook nauwelijks schakelen. Dus begrijpt ne mens niet waarom PSA niet gewoon diezelfde Getrag er onder smijt.

          Maar goed, zo zal elk merk wel eens iets voor hebben. En aan het einde komt dat wel allemaal goed. Binnen 2 jaar ga ik er zeker eens naar zien se.

          Comment


          • #25
            Ik wou eens ergens tegen het einde van vorig jaar de 5008 GT configureren uit nieuwsgierigheid. Maar enkel de GT line nog te configureren. Heb het toen wel gemeld en ze gingen het nakijken, maar tot op vandaag nog steeds niet. Uit het gamma genomen?

            Want enkel die 180pk versie was interessant en ook alleen maar in die versie te krijgen. Alle andere motorosaties zijn zeer triestig. Enige diesel automaat is 115pk Lijkt me niet echt een doorslag gevende motor. Bij de benzine max 165pk wat wel nog doenbaar is.

            Comment


            • #26
              Die 3008-5008 is in de 180 PK versie opeens wel pokkeduur, heb ik ook al gemerkt.
              Jammer, want ik hou ook wel van het model.
              De Opel Grandland kloon is een pak interessanter qua (leasing)prijs...maar ja, om daarvoor nu Opel te gaan rijden????

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Die 3008-5008 is in de 180 PK versie opeens wel pokkeduur, heb ik ook al gemerkt.
                Jammer, want ik hou ook wel van het model.
                De Opel Grandland kloon is een pak interessanter qua (leasing)prijs...maar ja, om daarvoor nu Opel te gaan rijden????
                Kunt gij die 180pk dan nog configureren? De 5008 full option GT met die 180pk diesel zou zelfs in mijn volgend budget passen. Denk wel dat ik bij de volgende er wel eens naar zal gaan zien en wie weet.
                Maar via de NL site ook geen GT en de duitse site wel.

                Comment


                • #28
                  Is toch gewoon te configureren op de Belgische site nu.

                  Bij leaseplan ook nog steeds te configureren.

                  Als je op bedrag mag kiezen is deze idd zeer interessant, maar qua leasing is hij jammer genoeg zeer duur.

                  Comment


                  • #29
                    Dan is er wel iets heel raars aan de hand. Zowel op mijne laptop (windows) van het werk, als thuis op de iMac stopt het bij de GT Line. Dus krijg enkel afwerkingen: Acces, Active, Allure, Crossway en GT Line. En bij geen enkele van deze kan ik een 180pk automaat kiezen. Dat kon enkel bij de GT en die staat er niet tussen. Zowel niet bij de nederlandstalige als de franstalige configurator. Op de nederlandse site ook niet, maar in Duitsland dan weer wel.

                    Ook al kon ik hem nu configureren, dan is het nog een raar gegeven. Als ge diesel en automaat wilt, moet ge ofwel een 115pk nemen ofwel direct de volle pot neerleggen voor een GT omdat enkel en alleen daarop een zwaardere motor met automaat te krijgen is.
                    Bij de andere modellen is er ook een 150pk diesel, maar enkel manueel.

                    Maar snap echt niet waarom ik die niet kan figureren.

                    Wij mogen auto kiezen op bedrag, maar moeten wel rekening houden met CO². Maar als de CO² geen probleem is, dan denk ik wel dat die GT full option volledig in mijn budget past.
                    Niet dat ik hem persé wil hé, maar wil hem tegen dan zeker wel eens gaan bekijken.

                    Comment


                    • #30
                      Ja dat vind ik bij Peugeot ook een groot nadeel.
                      Die 150 pk of zelfs 136 zou voor mij ruim voldoende zijn, maar die kan idd enkel hand geschakeld.
                      Nadeel van de 115 pk is dan ook nog eens dat die maar 1300kg mag trekken. Dus valt voor mij sowieso af, omdat ik een paardentrailer wil kunnen trekken.

                      CO2 van de 5008 GT is 129gr

                      Dit heb ik nu van de site gekopiëerd, dus ergens hangt je pc in een oude versie van de website, vrees ik.
                      SUV 5008 GT

                      TARIEF BTW EXCL. Vanaf 39.832 € BTW incl.*


                      ONTDEKKEN CONFIGUREREN

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Ja dat vind ik bij Peugeot ook een groot nadeel.
                        Die 150 pk of zelfs 136 zou voor mij ruim voldoende zijn, maar die kan idd enkel hand geschakeld.
                        Nadeel van de 115 pk is dan ook nog eens dat die maar 1300kg mag trekken. Dus valt voor mij sowieso af, omdat ik een paardentrailer wil kunnen trekken.

                        CO2 van de 5008 GT is 129gr

                        Dit heb ik nu van de site gekopiëerd, dus ergens hangt je pc in een oude versie van de website, vrees ik.
                        SUV 5008 GT

                        TARIEF BTW EXCL. Vanaf 39.832 € BTW incl.*


                        ONTDEKKEN CONFIGUREREN
                        Via uwe link geraak ik er wel op. Strange.

                        Nu heb ik 127gr en dan zal die 2gr het verschil niet maken als het nu was. Binnen 2 jaar zal dat wss wel weer parten spelen. Ik weet zelfs niet of ik nog diesel mag nemen. Anders zou een naftje met 200pk ook wel leuk zijn. Maar die is er ook niet.

                        Comment


                        • #32
                          Same here...time will tell hé?

                          Full spec XC40 D3 R Design automaat zou nu een optie zijn bv. Maar of dat binnen twee jaar nog kan qua CO2?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Same here...time will tell hé?

                            Full spec XC40 D3 R Design automaat zou nu een optie zijn bv. Maar of dat binnen twee jaar nog kan qua CO2?
                            Die XC40 is dan weer te klein. Ik zou eigenlijk groter willen, want vind de Tiguan net te klein. Een gewone reistas past er niet in de lengte in en dat is vervelend. Want dan moet ik er 1 dwars zetten en de 2de er boven op en de rest allemaal opvullen. Dus volgende keer kijken of ik er ene kan kiezen met grotere koffer.

                            Comment


                            • #34
                              Dan is de 5008 idd mss wel een leuke optie.

                              Qua zetels zet ik hem in ieder geval een stuk boven de Tiguan.
                              In't kerstverlof nog de vergelijking gedaan, omdat we voor mijn vrouw een andere bedrijfswagen moesten kiezen.
                              In een 3008, T-Roc, Q2, Tiguan, Seat Arona en Peugeot 2008 gezeten.
                              De zetels van de 3008 waren uit dat rijtje absoluut de beste IMO

                              Comment


                              • #35
                                Net even de configuratie gedaan en kwam op €46032 waarbij een paar opties niet genomen zijn (baggenet, DAB, extra hifi installatie). Voor de rest alles erop en eraan.
                                Zou netto dan op €40027 komen, tenzij we bij Peugeot nog iets meer dan 15% korting krijgen. Zijn van garage veranderd en de huidige Citroëngarage heeft ook een Peugeotgarage. Heb hier van de week op de boekhoudster hare bureau papieren zien liggen van de 3008, dus denk dat er voor haar eentje besteld is.

                                Met die €40000 zou die voor mijn vorig budget net ietske te hoog zijn geweest, maar de volgende keer past die er perfect in. Is eigenlijk zelfs maar €2500 duurder dan dat mijne Tiguan gekost heeft.

                                Heb van de week eens wat reviews zitten lezen een sterk minpunt zou het kleine en te laag gepositioneerd stuur zijn. Maar dat zien we dan wel weer.

                                Moest mijne baas nu zeggen 'ga maar zien voor iets nieuws', ik zou begot niet weten wat te nemen of in mijn budget te krijgen. Zou het liefste een GLC willen, maar tegen ik dat in mijn budget krijg, zijn we 10 jaar of langer verder. Speel ook met de gedachte van een S-Max. Desondanks ik heel wat miserie met 4 van de 5 Fords heb gehad, heeft een maat van mij nu een S-Max (met die 180pk PSA motor , maar met deftige automaat tov PSA) en heb er vorige week eens mee gereden en dat was niet slecht.

                                Neemt niet weg dat ik niet tevreden zou zijn van de Tiguan, maar ik rij niet graag 2 x met quasi identiek dezelfde wagen. Na 150000km heb ik het zowat gezien en wil ik graag iets nieuws. En een Touareg geraakt ook niet binnen budget.

                                Enkel jammer dat mijn keuzes beperkt zijn tot SUV of Monovolume. Want een gewone break gaat mijn rug niet meer aankunnen. Jammer eigenlijk, want daar is nog de meeste keuze in.

                                Comment


                                • #36
                                  Keuzes, keuzes hé.... hard to be a petrol head ;-)

                                  Dat stuurtje viel mij in de 3008 goed mee, al heb ik er niet mee gereden.

                                  S Max op zich niet slecht, net zoals een Kuga trouwens, maar die Ford interieurs zijn toch zo triestig hé?

                                  Ik ga een volgende keer een break toch zeker ook niet uit sluiten.
                                  Heel erg benieuwd naar de nieuwe 508 op dat vlak.

                                  Comment


                                  • #37
                                    De Kuga heeft een gigantisch hoge CO².
                                    Die merken proberen met mekaar te concurreren, maar dan op andere vlakken weer helemaal niet. De Kuga en de Koleos zijn dus concurrenten van de Tiguan, maar die zitten beiden met een torenhoge CO² en dus compleet niet interessant als leaseslet.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Kuga valt nog wel mee van VAA hoor, vanwege zijn lagere kostprijs.
                                      Als ik op leaseplan een ST 150 pk automaat 4WD configureer, tov een Tiguan Highline 150PK DSG, met ongeveer dezelfde opties. Dan kom ik voor de Kuga zelfs nog goedkoper uit.

                                      Koleos automaat is idd een ramp qua CO2

                                      Comment


                                      • #39
                                        Heb de Kuga nu niet in detail bekeken omdat die mij niet echt kan bekoren. Maar dacht dat die zijne CO2 ook wel redelijk hoog lag. Het gaat niet alleen om de VAA, maar ook om de aftrekbaarheid die voor diesels vorig jaar nog boven de 145gr naar 60% viel ipv 75%. Hier verwachten ze dat ge toch tenminste in de 80% aftrekbaarheid blijft, maar ik zit met de Tiguan in de 75% aftrekbaarheid, waardoor ik ietske van mijn wedde heb moeten laten vallen. Boven de 145gr krijgt niemand hier in het bedrijf erdoor. Zelfs de baas begint daar niet aan.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Kuga 4x4 is maar 134 gr.
                                          Persoonlijk ook niet zo wild van, maar in die ST variant vind ik hem nog wel te doen.
                                          Zou hem toch in ieder geval boven een S-max verkiezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X