Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Compass

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Sportage, ateca, Q2. 2008, captur zijn nog iets compacter

Comment

Ok, thanks.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Deze is alvast veel beter geslaagd dan de vorige generatie! Idd een Grand Cherokee in het klein zoals Metaxa zegt...

Hopelijk wel iets verrijnder dan de grote broer. Ik rij momenteel tijdelijk met een Grand Cherokee benzine 3.6 V6 gekoppeld aan een 8-traps automaat en ik moet toegeven dat ik nogal wat koppel mis. De bak moet constant downshiften om vooruit te gaan... gaspedaal induwen, niks, wa meer induwen, nog niks, meer induwen en dan schakelt die 1, soms 2 versnellingen terug om op te trekken. Niet aangenaam naar mijn mening...
        Last edited by Sylle; 20/03/2017, 03:24.
        "Turbo lag is just a courtesy head start!"

Comment

Mijn buurman heeft dezelfde als u, mijn neef heeft de diesel versie.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Op het autosalon stond er een prachtige Jeep Compass in de kleur Olive Green ...
                moest ik deze kopen dan zou het zeker deze kleur worden

https://s17.postimg.org/gb231opnz/83...B93_C09177.jpg

ps ik krijg de foto’s niet meer op het autoforum
                Last edited by kevin_krystofiak; 09/02/2018, 18:57.
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                  Op het autosalon stond er een prachtige Jeep Compass in de kleur Olive Green ...
                  moest ik deze kopen dan zou het zeker deze kleur worden

https://s17.postimg.org/gb231opnz/83...B93_C09177.jpg

ps ik krijg de foto’s niet meer op het autoforum
                  Ik heb het even voor jou gedaan...

Prachtig trouwens!

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dat zijn heel mooie, degelijke, goed afgewerkte, probleemloze en waardevaste auto's.

Comment

Weet eigenlijk iemand of je het 8,4” infotainment systeem ook als optie kan pakken op de Compass sport? Daar zit standaard het 5” Uconnect systeem in ...

Comment

De dealer gaat u daar zeker op kunnen antwoorden, want heb ze de indruk dat hier niet veel fans zitten van een vermomde Fiat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                          Weet eigenlijk iemand of je het 8,4” infotainment systeem ook als optie kan pakken op de Compass sport? Daar zit standaard het 5” Uconnect systeem in ...
                          Je zal 2 uitvoeringen hoger moeten gaan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            een vermomde Fiat
                            Zelf al eens naar uw vermomde PQ35 gekeken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Zelf al eens naar uw vermomde PQ35 gekeken?
                              Toch liever ne PQ35 dan ne Fiat

Comment

https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-...stekker-121426

Deze Jeeps gaan aan de stekker

In Genève staat het merk met de nodige plug-in hybrides.

De Jeep Renegade en de Compass komen als PHEV op de markt. De offroaders beschikken over accu’s die via een externe stroomaansluiting kunnen worden opgeladen, waardoor ze meer elektrische energie kunnen opslaan. Volgens Jeep kunnen de plug-in hybrides 50 kilometer volledig elektrisch rijden. De topsnelheid bedraagt in de volledig elektrische modus 130 km/u.

De elektrische aandrijfunits zijn gekoppeld aan een 1.3-liter turbobenzinemotor. In het geval van de Renegade ligt het vermogensbereik tussen de 190 en de 240 pk, net wat de ondergrond nodigt acht. Jeep maakt gebruik van elektrische 4×4-technologie (eAWD). Er is geen sprake van een traditionele cardanas, maar een elektromotor. In hetinstrumenten-paneel en infotainmentscherm kunnen gebruikers informatie opvragen over de hybride constructie.

Het is nog niet bekend wanneer de plug-in hybrides op de markt komen. In Genève zijn de auto’s voor het eerst te zien.
                                Last edited by kevin_krystofiak; 06/03/2019, 20:19.

Comment

Ik ben benieuwd wat de prijs daarvan gaat zijn.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Jeep Compass PHEV FULL REVIEW 2021 Compass Plugin-Hybrid 4xe

Comment

SUBTIELE VERNIEUWING

GEFACELIFTE JEEP COMPASS AL TE ZIEN

De huidige Jeep Compass is inmiddels vier jaar onder ons en dus mogen we zo onderhand een facelift verwachten. De bijgepunte Compass is nu al in China opgedoken.

Pakweg vier jaar geleden trok Jeep in Brazilië het doek van de huidige Compass. Die moest wereldwijd diverse markten aanspreken, vanwege zijn als Jeep herkenbare uiterlijk en tegelijkertijd vrij bescheiden basis. Pakweg een halfjaar later, in maart 2017, maakte het model de oversteek naar ons continent. Met succes, want het werd de meest verkochte Jeep in ons land. Vorig jaar was met 960 verkochte exemplaren het absolute topjaar, dit jaar blijven de verkopen behoorlijk achter. Slechts 137 exemplaren vonden in 2020 een Nederlandse eigenaar. Hoog tijd dus voor een impuls en die zit er zo te zien aan te komen.

In China zijn foto's opgedoken van de gefacelifte Compass. Daarbij wordt direct helder dat Jeep het roer niet rigoureus omgooit. Het meest in het oog springend zijn de veranderingen aan het front. De koplampen zijn wat platter van vorm, hebben een nieuwe indeling én waarschijnlijk standaard (of in ieder geval vaker dan nu) ledtechniek. Ook de voorbumper gaat op de schop. Daar tref je voortaan een over de hele breedte lopende en hoger geplaatste luchtinlaat, onder de bekende grille. In de grille zelf lijkt Jeep voortaan iets prominentere glimmertjes te plaatsen op de honingraatstructuur. Aan de achterkant blijft veel hetzelfde, al lijken de achterlichten iets donkerder dan we gewend zijn. In het interieur lijkt het vooralsnog enkel om details te gaan, zoals een iets herzien infotainmentscherm en een vernieuwd digitaal display in het instrumentarium.

Er is nog geen levensteken geweest van de gefacelifte Compass op ons continent, dus wellicht moeten we nog wat geduld hebben voordat de vernieuwde Compass ook hier zijn gezicht laat zien. Dan is er ook nog altijd de kans dat het hier een puur voor China bedoelde aanpassing betreft, al zou het gezien de leeftijd van de Compass logisch zijn dat-ie ook hier een opfrisronde krijgt. We wachten het rustig af.

Comment

Comment

Hopelijk hebben ze ook ineens een betere lakstraat gekocht ;-)

Comment

Working...
                                          X