Afgaand op de prébestellingen is het nu al een topper !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Land Rover Discovery 5 (2017)
Collapse
X
-
Gisteren de nieuwe Discovery nog eens ( voor de tweede keer ) uitgebreid kunnen bekijken en ja het is een prachtige, mooi grote wagen die succesvol wordt. En afwerking op niveau va de RR sport en grote Range !NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Testje: LAND ROVER DISCOVERY 3.0 TD6 FIRST EDITION
In de nieuwe Discovery moet alles samenkomen wat je maar van een auto kunt verlangen. Land Rover biedt met de imposante SUV een luxepaardje en ploegpaard in één.
Maar liefst twaalf jaar hield de uitgaande Land Rover Discovery het met facelifts vol. De nieuweling schuift qua uitstraling op richting de Range Rover Sport. Met een lengte van 4,97 meter, breedte van 1,94 meter, hoogte van 1,85 meter en een gewicht van 2.230 kilo is hij immens. De 3.0 TD6 First Edition beschikt over de enige zescilinderdiesel die je in het model kunt krijgen, daarnaast zijn er nog TD4- en SD4-viercilinders. Met 258 pk en 600 Nm kun je de vaart er goed in houden, en het mooie van een diesel is dat je niet elke 400 kilometer aan de pomp staat.
Hoog en met een koning-van-de-weggevoel zit je achter het stuur van de Discovery. Het dashboard zit goed in elkaar en belangrijke functies zijn buiten het touchscreen gelaten: fijn! Je kunt kiezen uit vier camerastandpunten rondom de auto: erg handig bij het manoeuvreren met zo'n monster. En of je nu op de eerste, tweede of derde rij zit, je zit overal als een vorst. Er is geen zevenzitter waarin je op de achterste twee stoelen van zo veel ruimte geniet. Met een rij knoppen in de bagageruimte kun je de vijf achterstoelen elektrisch neer- of opklappen.
Land Rover biedt in de nieuwe Discovery de keuze uit drie diesels: twee viercilinders met 180 en 240 pk en de zescilinder die tot 258 pk komt. Die koop je vooral voor het comfort, waarbij de achttrapsautomaat prima bij de diesel past. In vergelijking met zijn voorganger voelt de Discovery veel dynamischer aan, maar in lange bochten merk je wel dat het zwaartepunt hoog ligt, want dan drukt de achterkant door. Dankzij de verbeterde dynamiek rijdt de Discovery ook een beetje als een Range Rover Sport. Hij staat op 22-inchwielen, wat enigszins ten koste gaat van het comfort.
SPECIFICATIES
Brandstof Diesel Aantal cilinders 6 in V-vorm Cilinderinhoud 2.993 cc Maximaal vermogen 190 kW / 258 pk bij 3.750 tpm Maximaal koppel 600 Nm bij 1.750 tpm Lengte / breedte / hoogte 4.970 mm / 1.940 mm / 1.846 mm Wielbasis 2.923 mm Massa leeg 2.230 kg Laadvermogen 820 kg Aanhangermassa geremd / ongeremd 3.500 kg / 750 kg Banden 255/55R20 Topsnelheid 209 km/u Acceleratie 0-100 km/u gemeten 8,9s (8,1s) Acceleratie 50-80 km/u in D 2,8s Acceleratie 80-120 km/u in D 6,0s Brandstofverbruik gemeten 9,5 l/100km
(fabrieksopgave: 7,2 l/100km)CO2-uitstoot 189 g/km
EINDOORDEEL
4/5
De Land Rover Discovery is een alleskunner die ook in het terrein uit de voeten kan. Tevens een ruime aanbieding.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik heb hem nu al een paar keer IRL gezien, en ik kan toch niet wennen aan die achterkant. Langs de zijkant lijkt het wel een beetje een hunchback, en die knik in de achterruit was toch echt niet meer nodig geweest nu het reservewiel daar al een hele tijd verleden tijd is. Als je echt geen zevenzitter nodig hebt, zie ik ook absoluut de meerwaarde niet in tov een Range Sport. Die is in het terrein volgens mij net zo goed, zelfs handiger en qua looks toch een stuk leuker.
Comment
-
5.0 V8, IN 2018 TE KOOP, de SVX
Land Rover heeft nu zelf alle informatie losgelaten over de bijzonder gemotoriseerde Discovery SVX!
Vanochtend schreven we al dat het tot de mogelijkheden behoorde dat Land Rover de 5,0-liter grote V8 onder de kap van de Discovery zou monteren. Wat blijkt? Dat is ook zo!
De Discovery SVX is een extra ruige uitvoering van de Discovery, eentje die tot stand is gekomen met hulp van Special Vehicles Operations (SVO). Wie denkt dat we hier slechts te maken hebben met een showauto, die heeft het mis. Land Rover bevestigt direct dat de auto ook daadwerkelijk in productie gaat en wel in 2018.
De 5,0-liter grote V8 levert 525 pk en 625 Nm koppel en Land Rover heeft de wielophanging aangepast. Zo is de Discovery SVX voorzien van H-ARC, Hydraulic Active Roll Control, waarmee de bewegingsvrijheid onder andere is toegenomen. De auto moet er meer tractie door hebben én overhellen moet tot een minimum beperkt zijn. Tevens zijn de aan- en afrijhoeken groter dan ooit dankzij het feit dat de Discovery hoger op zijn poten staat. Om de 20-inch wielen zijn all-terrainbanden gevouwen, afkomstig van de planken van Goodyear. Langere veerwegen en dempers met een langere slag maken hem nog terreinvaardiger dan een standaard-Disco.
Land Rover brengt verder een actief middendifferenitieel en een elektronisch sperdifferentieel op de achteras naar het model. Ook is de software voor de automatische achttrapsautomaat aangepast, hetzelfde geldt voor de software achter systemen als Hill Descent Control, Electronic Traction Control (ETC), Adaptive Dynamics, Dynamic Stability Control (DSC) en All-Terrain Progress Control (ATPC). De Drive Select-knop voor de automaat is vervangen door wat Land Rover een Pistol Shifter noemt, een echte pook dus!
Land Rover spreekt over een preproductiemodel, hooguit zal de productieversie op details afwijken van deze ruige showauto.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Gisteren mijn eerste exemplaar gezien. Prachtig tot als je de achterkant bekijkt, dat verneukt de ganse auto Doe mij maar een Range danEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik zie dat graag, alle gen’s
Nieuwe eigenaars van dat knappe Volvo/jag appgebouw hebben er 1, en een xf
Lengte achteroverbouw valt me altijd op, en komt imo altijd minder posh en sympathieker als een range
Een beetje de toy lc range
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMinieme facelift,
Highlights:- Nieuwe indeling koplampen en achterlichten
- Zescilinders met mild hybrid-technologie
- Pivi Pro-infotainment
- Géén plug-in hybride
Eind 2016 onthulde Land Rover de derde generatie van de Discovery. In feite is het recentste model de vijfde Discovery in de reeks, maar de Series I & II stonden op hetzelfde platform, net als de Discovery 3 & 4. De huidige generatie Discovery wordt optisch vrij subtiel aangepakt. Hij krijgt koplampen met een gewijzigde indeling en de achterlichten met donkerdere beglazing zijn voortaan op alle varianten optisch aan elkaar verbonden door een zwart paneel. Wanneer je richting aangeeft, maken 'dynamische' knipperlichten dat duidelijk aan andere automobilisten. De grille heeft voortaan hetzelfde honingraatpatroon als de Discovery Sport, het kleine broertje van de Discovery. Verder zijn de 'ventilatieopeningen' op de voorspatborden voortaan in carrosseriekleur gespoten en zijn de bumpers rondom veranderd. De voorbumper heeft bijvoorbeeld een breder in carrosseriekleur gespoten inzetstuk en aan weerszijden zijn de luchtsleuven eveneens voorzien van kleine inzetstukjes - zes in totaal - op de R Dynamic-uitvoering. Die meer sportieve uitvoering heeft overigens ook glanzend zwarte details in de bumpers, aan de onderkant van de deuren en heeft tevens een contrastrerend zwart dak.
Pivi Pro
Binnenin zijn de wijzigingen iets duidelijker. Om te beginnen krijgt ook de 'Disco' het vernieuwde Pivi Pro-infotainmentsysteem. Het touchscreen is met 11,4 inch 48 procent groter dan voorheen. Recht voor de bestuurder zit een digitaal instrumentarium dat net als voorheen 12,3-inch groot is, maar compleet is herzien. De lay-out hiervan is op meerdere manieren configureerbaar, waardoor de navigatie bijvoorbeeld fullscreen in beeld kan worden gebracht. Daarnaast profiteert de Discovery voor het eerst van een head-updisplay. Verder heeft de Discovery voortaan tablethouders met extra oplaadpunten in de rugleuningen van de voorstoelen, evenals een wifi-hotspot.
Net als zijn onlangs gefacelifte stalgenoten krijgt de Discovery een nieuw stuurwiel. De bediening voor de klimaatcontrole is gewijzigd en de ronde draaiknop voor de automaat heeft net als in onder meer de Velar plaats moeten maken voor een meer traditioneel pookje. Navraag van AutoWeek leert dat Land Rover dit heeft gedaan om de bediening van de automaat natuurlijker en intuïtiever aan te laten voelen. De stoelen op de tweede zitrij zijn herzien en de bestuurder kan ze nu elektrisch neerklappen. Hierdoor ontstaat desgewenst 2.485 liter aan bagageruimte.
Géén plug-in hybride
Land Rover biedt de vernieuwde Discovery aan met vier motoren: twee benzinemotoren en twee zelfontbranders. Op benzinevlak staan de P300 met zijn 300 pk en 400 Nm sterke 2,0 viercilinder turbo en de P360 klaar. Die P360 is een 3.0 zes-in-lijn die wordt ondersteund door mild-hybrid technologie. Hij levert 360 pk en 500 Nm koppel. De dieselrijder moet genoegen nemen met zescilinders, want voor minder doet Land Rover het niet. De D250 levert 249 pk en 570 Nm, terwijl de D300 300 pk en 650 Nm krachtig is. Beide diesels zijn, net als de P360, mild hybrids en vervangen de SD4 en SDV6-zelfontbranders uit het vorige model. Dankzij het verbeterde Terrain Response 2 en Intelligent All Wheel Drive moet de jongste Discovery nog beter zijn mannetje kunnen staan in het terrein. Luchtvering is standaard.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment