Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• AUDI RS3 - slachtoffer WLTP

https://auto55.mobi/nieuws/30447-aud...tstootregeling

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
    Last edited by Doohie; 31/08/2018, 08:05.
    ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Geen erg... een later model met verlaagd vermogen kan gauw zijn pk’tjes via tuning recupereren... en misschien nog meer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Geen erg... een later model met verlaagd vermogen kan gauw zijn pk’tjes via tuning recupereren... en misschien nog meer !
        Klopt, de huidige trekken ze door naar 550 met minimale aanpassingen

Comment

• Ach, dat ze dan maar gelijk alle tuning bedrijven legaliseren. Die kunnen dan de niet huidig gehomologeerde perfect aanpassen aan de nieuwe WLTP veronderstel ik. Certificaatje uitschrijven > voorleggen bij het keuringskantoor > nieuw aanslagbiljet verkeersbelasting.
          Of droom ik dit nu maar...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Geen erg... een later model met verlaagd vermogen kan gauw zijn pk’tjes via tuning recupereren... en misschien nog meer !
            Enigste nadeel zal wel zijn dat deze een partikelfilter zal hebben, wat op zich weer nadelig zal zijn voor een tuning (en later op de keuring als je hem verwijderd).
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• De diesels hebben dat ook, en dat verhindert niet dat de tuning plaats vindt. Verwijderen zal binnenkort niet meer kunnen van op het ogenblik dat de wagen moet gekeurd worden.

Comment

• Ik vrees nog meest wat de invloed op geluid zal zijn van die Partikelfilter...de RS3 klinkt zo mooi.

////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Ik vrees nog meest wat de invloed op geluid zal zijn van die Partikelfilter...de RS3 klinkt zo mooi.

////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Wees gerust, de ingenieurs kunnen daar een mouw aanpassen... ze kunnen al een diesel als een V8 doen klinken !

Comment

• Is dit niet van toepassing op andere Audi's met de zelfde motor. ??
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Er zijn ook genoeg Duitse auto magazines die beweren dat de volgende RS3 een 4 cilinder motor gaat krijgen.
                        Mede op basis dat de 5 cilinder voor WLTP zo ver terug geschroefd moet worden dat het zelfde vermogen ook met een goedkopere 4 cilinder te verwezenlijken is en dan gewoon binnen de WLTP regels blijft.

Comment

De diesels hebben dat ook, en dat verhindert niet dat de tuning plaats vindt. Verwijderen zal binnenkort niet meer kunnen van op het ogenblik dat de wagen moet gekeurd worden.
                          Het verhindert het niet maar het knijpt wel een deel van het vermogen.
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                            Er zijn ook genoeg Duitse auto magazines die beweren dat de volgende RS3 een 4 cilinder motor gaat krijgen.
                            Mede op basis dat de 5 cilinder voor WLTP zo ver terug geschroefd moet worden dat het zelfde vermogen ook met een goedkopere 4 cilinder te verwezenlijken is en dan gewoon binnen de WLTP regels blijft.
                            Allemaal suggesties die weinig steek hebben. Wat met de S3 dan...de betrouwbaarste info die ik vond was dat Audi de 5 cil. trouw zal blijven en ondersteuning zou kunnen krijgen van waterinjectie met vermogens tussen 420 á 450 pk voor het model 2021.

////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Ik heb te lang getwijfeld. Had graag een RS3 gehad, maar met de nieuwe regeltjes gaat ie niet meer binnen budget passen vrees ik (en dan heb ik het niet over de aankoopprijs, maar eerder VAA en aftrekbaarheid).

Comment

• Interessante achterspoiler.

Comment

• Wat een verkrachting
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wat een verkrachting
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Wat een verkrachting
                                      Da's nog zacht uitgedrukt
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Echt he

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Wat een verkrachting
                                          Ik heb het over de achterspoiler, de rest laat ik buiten beschouwing.

Comment

Working...
                                          X