Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Audi sport uitlaat is echt luid
    Das een understatement

2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Hier beide samen, allebei met sportuitlaat

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Zou vanaf week 25 configureerbaar/bestelbaar moeten worden. (DE)
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.

Comment

• Rij-impressie: AUDI RS3

De gefacelifte Audi RS 3 is niet langer alleen maar leverbaar als vijfdeurs Sportback, je kunt hem nu ook bestellen als vierdeurs Limousine. Met zijn 400 pk is het een sportwagen in maatpak. In de woestijn van Oman kijken we of hij net zo veel rijplezier biedt als zijn uiterlijk belooft.

We zouden ons eerlijk gezegd betere plekken kunnen voorstellen voor een kennismaking met de vernieuwde Audi RS 3 dan het sultanaat Oman. Maar eigenlijk snappen we de keuze van Audi wel, want hier kunnen we niet alleen de 400 paarden van de sterkere vijfcilindermotor de sporen geven, het desolate landschap zorgt er bovendien voor dat alle aandacht naar de auto gaat. Zoals altijd is het Duitse merk behoedzaam te werk gegaan bij de facelift van de RS 3; je moet de uiterlijke wijzigingen met het spreekwoordelijke lantaarntje zoeken. Door de nieuwe koplampen met knik erin kijkt hij wat grimmiger de wereld in dan voorheen, terwijl de grille breder en lager werd. Daardoor straalt hij de agressiviteit uit waar ze in Ingolstadt van houden.

Ook als we instappen, moeten we goed kijken om de veranderingen waar te nemen. Er was ook weinig reden om grote wijzigingen door te voeren, want de afwerking is net als voorheen piekfijn, met zacht aanvoelende materialen. Ook beschikt Audi's compacte middenklasser nog steeds over het beste multimediasysteem in zijn segment; op dat vlak waren er dus ook geen drastische veranderingen nodig. Wat wel nieuw is, is de kofferbak aan de achterzijde. Voortaan is de RS 3 namelijk ook verkrijgbaar met de carrosserie van de A3 Limousine.

Ook onderhuids gebeurde er het nodige, want de mannen van Audi Sport hebben de vijfcilinder turbomotor die de RS 3 aandrijft naar de sportschool gestuurd. Net als voorheen bedraagt de cilinderinhoud 2.480 cc, maar daar wordt nu een vermogen van 400 pk uit gehaald. En dat zijn toch 33 pk's meer dan voorheen.

Dieselmotorachtig
              Misschien nog wel indrukwekkender is het koppel van 480 newtonmeter, dat al bij een dieselmotorachtig toerental van 1.700 tpm beschikbaar is. Tegelijkertijd werd het gewicht van de motor met 26 kilo verlaagd. Dat belooft veel goeds voor de balans van de auto, want tot op heden had de RS 3 een behoorlijk zware voorzijde, die in snel genomen bochten in de weg kon zitten. Ook is de snelste A3-uitvoering volgens zijn makers minder dorstig dan voorheen, maar tijdens onze testrit wisten we het gemiddelde verbruik niet onder de 15 liter per 100 kilometer te krijgen. Daar krijg je echter wel een hoop lol voor terug. Net als bij zijn voorganger het geval was, moet je wel heel even wachten tot de turbo van de vernieuwde RS 3 voldoende turbodruk heeft opgebouwd en de transmissie met dubbele koppeling de passende versnelling heeft ingelegd. Daarna gaan alle remmen los. De Audi knalt door de woestijn en tikt al na 4,1 seconden de 100 kilometer per uur aan.

Genot voor het oor
              En vervolgens is het nog lang niet gedaan met de voorwaartse drang van de RS 3, want als je nog wat dieper in de buidel tast, grijpt de begrenzer pas bij 280 km/h in (standaard 250 km/h). Nog indrukwekkender dan deze droge cijfers is het geluid van de vijfcilinder. Bij lage toerentallen maakt hij met zijn donkere geroffel duidelijk dat hij heel wat in zijn mars heeft, terwijl hij het uitschreeuwt van plezier als de toerenteller verder over de schaal beweegt. Echt een genot voor het oor, deze Audi-motor. Hard rechtuit rijden gaat echter snel vervelen, dus we zijn blij als zich een paar bochten aandienen tijdens onze testronde. De vierwielaandrijving kreeg een nieuwe afstelling: hoe harder je de bocht doorgaat, hoe meer vermogen er naar de achterwielen wordt gestuurd. Doordat de stoffige wegen van Oman weinig grip bieden, gooit de RS 3 zijn kont ook lekker dwars bij snelheden die nog binnen de grenzen van het betamelijke liggen. Door de lichte, maar wel nauwkeurige besturing is die uitwaaierende achterkant goed op te vangen. Indrukwekkend zijn ook de (optionele) keramische remschijven op de vooras: de Audi staat binnen een oogwenk stil als je het rempedaal met volle kracht intrapt. Het is bijna niet te geloven dat dit sportieve krachtpakket dezelfde technische basis heeft als de brave Volkswagen Golf.

De vernieuwde RS 3 voelt echt aan als een sportwagen. We kunnen dan ook spreken van een geslaagde facelift. De doorontwikkelde vijfcilindermotor weet nog meer te overtuigen met zijn indrukwekkende geluid en zijn kracht, terwijl het feit dat de vierwielaandrijving een groot deel van het vermogen naar de achterwielen stuurt ervoor zorgt dat je ook eens dwars kunt gaan met de RS 3. Goedkoop zal dit rijplezier echter niet worden, en met een dergelijk brandstofverbruik zou een eigen oliebron best handig zijn…

OORDEEL

• +Bijzonder veel rijdynamiek
              • +Fantastisch klinkende vijfcilindermotor
              • -Praktijkverbruik bijzonder pittig
              • -Kleine adempauze turbo

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Veel valt er nog niet te bestellen in onze contreien. Misschien vanaf volgende week wel in Duitsland en dan zal België wel redelijk snel volgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Veel valt er nog niet te bestellen in onze contreien. Misschien vanaf volgende week wel in Duitsland en dan zal België wel redelijk snel volgen.
                  Ga jij tekenen binnenkort?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter

Ga jij tekenen binnenkort?
                    Met de losse hand tekenen ben ik nooit goed geweest maar technisch tekenen kan ik mijn plan trekken. ;-)

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

Veel valt er nog niet te bestellen in onze contreien. Misschien vanaf volgende week wel in Duitsland en dan zal België wel redelijk snel volgen.
                      En ja hoor, ze zijn eindelijk te configureren in Duitsland. Vreemd genoeg waren er al enkele andere landen voor hen.

Comment

• Mijn config:

Last edited by caoimhin; 25/06/2017, 13:54.

Comment

• Grootste nadeel dat ik zie, is de co2-uitstoot. Mijn A45 heeft (op papier natuurlijk ) 161gr, deze minstens 188gr. Voor op de zaak is dat een pijnlijke affaire. En natuurlijk de prijs, ik krijg mijn config niet onder de 68.000, wetende dat Audi en korting geen goede vrienden zijn ..

Comment

• Maar wat een sexy beest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
                              Grootste nadeel dat ik zie, is de co2-uitstoot. Mijn A45 heeft (op papier natuurlijk ) 161gr, deze minstens 188gr. Voor op de zaak is dat een pijnlijke affaire. En natuurlijk de prijs, ik krijg mijn config niet onder de 68.000, wetende dat Audi en korting geen goede vrienden zijn ..
                              Inderdaad redelijk hoog maar niet onlogisch natuurlijk met die 2.5l en een cilindertje meer. Loopcuktuur is dan ook totaal anders dan een A45.

Reken maar dat je hem hier ook niet onder die prijs gaat krijgen onze vrienden van Kortenberg kennende.

Mijn configuratie heb ik ook al in gedachte. Hier & daar nog wel een twijfel over zetels, sportuitlaat en B&O-installatie maar zie hel al helemaal voor me.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Last edited by Metaxa; 25/06/2017, 13:39.

Comment

Inderdaad redelijk hoog maar niet onlogisch natuurlijk met die 2.5l en een cilindertje meer. Loopcuktuur is dan ook totaal anders dan een A45.

Reken maar dat je hem hier ook niet onder die prijs gaat krijgen onze vrienden van Kortenberg kennende.

Mijn configuratie heb ik ook al in gedachte. Hier & daar nog wel een twijfel over zetels, sportuitlaat en B&O-installatie maar zie hel al helemaal voor me.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Onlogisch is het inderdaad niet, maar ik had toch gehoopt op minder. Nu zit ie in RS4 / M3 regionen qua uitstoot, en kan je misschien beter voor een deftige tweedehands M3 gaan.

S-sportzetels, sportuitlaat en B&O zijn al no-brainers voor mij, net als Audi Virtual Cockpit (en dus bijhorende MMI). Dat drijft de prijs al aardig op ..

Ik zou op zich al kunnen leven met een S3, maar die mist toch de uitstraling die een RS3 wel heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

Onlogisch is het inderdaad niet, maar ik had toch gehoopt op minder. Nu zit ie in RS4 / M3 regionen qua uitstoot, en kan je misschien beter voor een deftige tweedehands M3 gaan.

S-sportzetels, sportuitlaat en B&O zijn al no-brainers voor mij, net als Audi Virtual Cockpit (en dus bijhorende MMI). Dat drijft de prijs al aardig op ..

Ik zou op zich al kunnen leven met een S3, maar die mist toch de uitstraling die een RS3 wel heeft.
                                  Ik heb in december 2015 eerst met een RS3 gaan rijden en aansluitend met een S3. Dat was geen goed plan. Andersom had beter geweest.

btw die Classic Red die je hierboven hebt geconfigureerd heb je nochtans wel voorzien van sportuitlaat en S-sportzetels...
                                  Last edited by Metaxa; 25/06/2017, 15:32.

Comment

btw die Classic Red die je hierboven hebt geconfigureerd heb je nochtans wel voorzien van sportuitlaat en S-sportzetels...
                                    Ik zei toch dat dat no-brainers waren voor mij? Die moeten er sowieso op, ik weiger zonder te bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin

Ik zei toch dat dat no-brainers waren voor mij? Die moeten er sowieso op, ik weiger zonder te bestellen
                                      Hij zou beter er ook een no brainer van maken. :p
                                      Die B&O zou ik persoonlijk niet nemen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• 5-cil. i.c.m. een sportuitlaat heb je idd. geen sound system meer nodig
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Hij zou beter er ook een no brainer van maken. :p
                                          Die B&O zou ik persoonlijk niet nemen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          5-cil. i.c.m. een sportuitlaat heb je idd. geen sound system meer nodig
                                          Hahaha, grapjassen.

Comment

Working...
                                          X