Oorspronkelijk geplaatst door bossie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS3 (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Idd, denk er ook zo over dus feitelijk om overstuur te camoufleren/verminderen.
Dat Quattro sperdiff doet ook al veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OnehpBuurman heeft altijd de laatste, registratiegewicht van zn nieuwe RS3 SB is 1662kg (EU def, gewogen door Zweedse inschrijvingsdienst). Goed uitgerust maar geen open dak. Toch geen groot verschil met de vorige, 20kg blok, 7 kg alu motorkap en nog enkele kg voor de holle aandrijfas... 15kg minder dan zn vorige gewogen. Maar nu dus met betere balans af fabriek, een mooi pakket. Was er een Avant geweest...
Geen idee hoeveel de tank dan gevuld is.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Dat hebben ze in feite compleet opgelost, je moet de test eens lezen, het verschil met de oude is gewoon dag en nacht.
Dat Quattro sperdiff doet ook al veel.
Dit geeft aan hoe beroerd deze auto is, om hem een bocht door te krijgen, dat er op de vooras bredere banden nodig zijn ondanks quattro.
De vijfcilinder is een weergaloze motor, maar hij wordt gebruikt in het meest waardeloze platform.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender
Volgens mijn passen ze nog steeds bredere 255 banden op de vooras toe, waar achterop 235 gebruikt wordt.
Dit geeft aan hoe beroerd deze auto is, om hem een bocht door te krijgen, dat er op de vooras bredere banden nodig zijn ondanks quattro.
De vijfcilinder is een weergaloze motor, maar hij wordt gebruikt in het meest waardeloze platform.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Het kriebelt toch serieus om er eentje in de UK te bestellen. Ben hier al eens bij D'Ieteren langs geweest maar hier valt het toch echt duur uit. Wat ik vooral jammer vind is dat ze bijna geen packs hebben op de RS3. Geen Business Plus, geen Technology. Als je die opties apart moet aanvinken ..
Als ik in België bestel kom ik op een 67.000 zonder GPS (en dus zonder Virtual Cockpit). In UK kom ik na wisselkoers op 56.000 inclusief GPS en Virtual Cockpit. Is al eens de moeite.
Of ik wacht op een mooie tweedehands
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenHet kriebelt toch serieus om er eentje in de UK te bestellen. Ben hier al eens bij D'Ieteren langs geweest maar hier valt het toch echt duur uit. Wat ik vooral jammer vind is dat ze bijna geen packs hebben op de RS3. Geen Business Plus, geen Technology. Als je die opties apart moet aanvinken ..
Als ik in België bestel kom ik op een 67.000 zonder GPS (en dus zonder Virtual Cockpit). In UK kom ik na wisselkoers op 56.000 inclusief GPS en Virtual Cockpit. Is al eens de moeite.
Of ik wacht op een mooie tweedehands
Probleem in de UK is dat de wachttijden nogal eens kunnen oplopen als ze hun "slots" bereikt hebben voor dit/volgend jaar. Maakt dan niet uit of het al dan niet voor een LHD is. Je moet ook wel een voorschot geven van 20% dat niet terugvorderbaar is.
Misschien kan je wachten tot de eerste dag van de salonpromotie halfweg december. Meestal doen ze dan ook wel wat voor deze versie.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Duitse test, erg teleurgesteld, blijkbaar waren de wegen in Oman toch bijzonder... Ook de commentaren op de bak, die zou mij wwwreed ambeteren...
400 PS, frischer Dress, das Ufftata des Fünfzylinders und mehr Agilität – die Euphorie war groß, doch dann kam die neue Audi RS 3 Limousine zum Test nach Hockenheim.
De volgende stap qua ruimte/rijgenot voor mij zou dan toch een rwd B3s manueel zijn... Direkt x2 qua kost
ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDuitse test, erg teleurgesteld, blijkbaar waren de wegen in Oman toch bijzonder... Ook de commentaren op de bak, die zou mij wwwreed ambeteren...
400 PS, frischer Dress, das Ufftata des Fünfzylinders und mehr Agilität – die Euphorie war groß, doch dann kam die neue Audi RS 3 Limousine zum Test nach Hockenheim.
De volgende stap qua ruimte/rijgenot voor mij zou dan toch een rwd B3s manueel zijn... Direkt x2 qua kost
En ik weet van 2 mensen hier op het forum die met het oude en nu het nieuwe type al test gereden hebben dat het dag en nacht verschil is.
Comment
-
Goh, het is niet het ultieme racepaard natuurlijk maar het klopt wel wat ze schrijven. Toen wij er een 2-tal maanden geleden mee gaan testrijden zijn op een voor mij zéér bekend stuk landelijke weg viel het me direct op dat het er daar nogal hobbelig aan toeging en dat de ophanging dit niet aan kon. Gelukkig was het voertuig uitgerust met magnetic ride en daar kon je toch wel wat meespelen tijdens het rijden. Is dus feitelijk een must voor te nemen. Kan dit dienen voor circuit of rally? Neen, zeker niet maar dan gooi je er alles onderuit incl. het remcompartiment.
Wat de automaat betreft, ik ben nog steeds geen voorstander van de S-tronic, geef mij maar mijn huidige tiptronic uit mijn BiT. Nu vond ik de S-tronic wel beter afgestemd op het vermogen van het schitterend motorblok dan destijds op mijn zeemzoete gechipte 3.0L Tdi.
Beter afgestemd is nog niet een betere automaat. Deze werd tijdens de testrit haast altijd in dynamische stand gebruikt en dan zijn de nadelen vrij beperkt maar wanneer deze in de normale drive wordt gehanteerd merk je alweer dat die het lastig heeft en begint je toerental gelijk "te zoeken".
Begrijp nog steeds niet waarom ze in de RS3 niet gewoon een tiptronic leggen zoals in de RS4/5. (zal wel met de dwarsligging van het motorblok te maken hebben).
Waarom dan geen RS4 of RS5 nemen zou je haast denken. Afgelopen maanden al wat testdrives gemaakt. Giulia QV was toch de max. Het gevoel dat we daar mee hadden vonden we terug in de RS3. S5 dan misschien? Neen schitterende automaat en prachtige motorisatie maar je miste het "bijten" van een QV of RS3.
Tevens hangt er aan alles een prijskaartje natuurlijk. Als ik zie wat ze vragen voor een RS4/5 zit je toch gelijk in een veel hogere prijsklasse dan de RS3 die al niet echt goedkoop is maar voor zijn prestaties en motorisatie een goed betaalbaar alternatief is.Last edited by Metaxa; 19/09/2017, 12:54.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenGoh, het is niet het ultieme racepaard natuurlijk maar het klopt wel wat ze schrijven. Toen wij er een 2-tal maanden geleden mee gaan testrijden zijn op een voor mij zéér bekend stuk landelijke weg viel het me direct op dat het er daar nogal hobbelig aan toeging en dat de ophanging dit niet aan kon. Gelukkig was het voertuig uitgerust met magnetic ride en daar kon je toch wel wat meespelen tijdens het rijden. Is dus feitelijk een must voor te nemen. Kan dit dienen voor circuit of rally? Neen, zeker niet maar dan gooi je er alles onderuit incl. het remcompartiment.
Wat de automaat betreft, ik ben nog steeds geen voorstander van de S-tronic, geef mij maar mijn huidige tiptronic uit mijn BiT. Nu vond ik de S-tronic wel beter afgestemd op het vermogen van het schitterend motorblok dan destijds op mijn zeemzoete gechipte 3.0L Tdi.
Beter afgestemd is nog niet een betere automaat. Deze werd tijdens de testrit haast altijd in dynamische stand gebruikt en dan zijn de nadelen vrij beperkt maar wanneer deze in de normale drive wordt gehanteerd merk je alweer dat die het lastig heeft en begint je toerental gelijk "te zoeken".
Begrijp nog steeds niet waarom ze in de RS3 niet gewoon een tiptronic leggen zoals in de RS4/5. (zal wel met de dwarsligging van het motorblok te maken hebben).
Waarom dan geen RS4 of RS5 nemen zou je haast denken. Afgelopen maanden al wat testdrives gemaakt. Giulia QV was toch de max. Het gevoel dat we daar mee hadden vonden we terug in de RS3. S5 dan misschien? Neen schitterende automaat en prachtige motorisatie maar je miste het "bijten" van een QV of RS3.
Tevens hangt er aan alles een prijskaartje natuurlijk. Als ik zie wat ze vragen voor een RS4/5 zit je toch gelijk in een veel hogere prijsklasse dan de RS3 die al niet echt goedkoop is maar voor zijn prestaties en motorisatie een goed betaalbaar alternatief is.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
Gewoon wachten en dan komt er een heel bataljon MQB VW's met 5 cilinders.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Golf R400, weet het maar ik wil geen petjes-kar.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
Arteon R420.
Maar gaat nog veel te lang duren veronderstel ik.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
DSG7 is qua rijden inderdaad geen vooruitgang tgov. DSG6, heb dat ook ondervonden toen ik de facelift Golf R test reed. In S geen klagen maar moet in D teveel 'zoeken' en is daardoor frustrerend. De DSG6 heeft dat niet.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDe Giulia QV heeft bij mee een serieus streepje voor in die prijsklasse: nog rwd en manueel vekrijgbaar. Dat of een B3s...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Suzuka grey precies?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment