Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Ampera-e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Ampera-e

    - vijfzitter
    - lengte: 4,17 meter
    - kofferruimte: 381 liter
    - batterij: 60 kWh
    - elektromotor met 204 pk
    - 0-100: 7,4 sec.
    - Vmax: 150 km/u
    - actieradius NEDC (onrealistisch): 500 km
    - actieradius WLTP (vanaf 2017, realistischer): 380 km
    - lancering: voorjaar 2017
    - prijzen: nog niet bekend (men verwacht tussen 30 en 40 000 €)














  • #2














    Comment


    • #3
      Qua specs vind ik hem wel OK: nette prijs, vlot optrekken, 350km bereik is voor mij bijna altijd voldoende, 150 max is alleen maar goed voor mijn beurs.
      Alleen de vorm.... kunnen ze nu eens geen sexy elektrische wagen maken?
      Ben geen fan van MPV/SUV.
      Tesla was redelijk mooi, maar heb onlangs de facelift zien rijden: die neus ziet er echt niet uit.
      Eigenlijk is enkel de Fisker Karma de enige echt knappe hybride/elektrische wagen. Maar praktisch is die ook niet.

      Hopelijk maken ze snel wat meer modellen op die technische basis, moet toch vlot kunnen?

      Comment


      • #4
        Toch al beter dan een i3

        Maar je hebt gelijk, waarom moet dat altijd zo "spacey" zijn??

        Comment


        • #5
          Opel en elektrisch ....... oei oei.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Moet zelfs niet altijd sexy zijn, maar praktisch,
            Golf kan je elektrisch krijgen, maar alleen 5 deurs, waarom niet break?
            Naar het schijnt komt er een update aan die het rijbereik wat verhoogd, voldoende voor mij.
            Maar koffer is net te klein, break zou dus ideaal zijn.

            Comment


            • #7
              Inderdaad . Een break zou inderdaad praktischer zijn. En ik vermoed dan ook meer plaats voor een grotere batterij. Waardoor hij ook misschien tot 400km range zou komen. Maar ik denk dat een break meer wordt gekocht als reisauto. En met de range van nu zijn we daar nog niet.

              Een lease topper als woon werkverkeer. En ook ideaal voor het dagelijkse vervoer 90% van het jaar. Maar spijtig genoeg nog niet de gezinswagen voor het hele jaar inclusief autovakantie...

              Ik ga alvast voor een e golf of deze gaan. En vermoedelijk een auto huren voor de autovakantie..

              Iedereen zou gewoon eens een testrit moeten doen met een elektrische wagen. Is een compleet nieuwe ervaring..
              Last edited by ; 20/10/2016, 18:25.

              Comment


              • #8
                Al máánden houdt Opel ons een vette worst voor met telkens nieuwe stukjes informatie over de Ampera-e. Nu rijden we hem dan eindelijk echt en waar beter kun je dat doen dan in de geboortegronden van Tesla? Op naar San Francisco en Silicon Valley!

                Om met de deur in huis te vallen. Al bij de eerste welkomstmeeting slaagt Opel er toch weer in om iedereen te verbazen. Tijdens de Autosalon van Parijs kwamen ze met de klapper dat de Ampera-e 'meer dan 500 kilometer' haalt op een volgeladen accupakket en inmiddels is de Europese typekeuring binnen: de officiële range is 520 kilometer.

                Zoals altijd blijft dan natuurlijk wel die ene grote vraag staan: wat betekent dat in de praktijk. Om daar antwoord op te krijgen vertrekken 'we' om te beginnen via de snelweg om af te slaan naar de slingerende heuvelroute van Highway One. De eerste indrukken zijn zeker niet verkeerd. De elektroflitser gaat met zijn 204 pk en 360 Newtonmeter trekkracht met verrassend grote stappen vooruit en laat zich naar keuze sportief of juist rustig rijden. Je regelt het met een druk op de knop.

                Leuk detail is daarbij dat je ook de 'recuperatie' van de energie bij afremmen in vier standen kunt instellen. In de zwaarste setting hoef je het rempedaal niet meer te gebruiken.

                Na de nodige kilometers door San Francisco leidt de route naar de Golden Gate Bridge en binnendoor naar Sausolito. Daar besluiten we snaaks om de zonder twijfel bijzonder verbruiksvriendelijke uitgestippelde route vaarwel te zeggen. Het wordt Highway 101 naar het noorden, want snelwegen, daar houden elektrische auto's niet zo van.

                Met iets boven de zeventig mijl cruisend – Nederlands snelwegtempo - en de airco ingeschakeld zoeft de Ampera-e steeds verder van thuisbasis San Francisco weg. Tot duidelijk wordt dat het 60 kWh accupakket onder de vloer weigert te capituleren. Je mag de Ampera-e inschalen op een praktijkrange van 370 kilometer.










                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9










                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben fan! Benieuwd wat het rijbereik zal zijn in "echte" omstandigheden.
                    Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                    Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                    (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                    Comment


                    • #11
                      met een ei onder de voet kwamen ze aan bijna 400km , op de autosnelweg @ 130km/u op CC, nog maar aan 300km .
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                        met een ei onder de voet kwamen ze aan bijna 400km , op de autosnelweg @ 130km/u op CC, nog maar aan 300km .
                        300km vind ik eig meer dan voldoende! Ideaal voor woon werkverkeer en je kan er in 1 trok mee naar de ardennen
                        Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                        Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                        (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten

                          300km vind ik eig meer dan voldoende! Ideaal voor woon werkverkeer en je kan er in 1 trok mee naar de ardennen
                          Hangt van uw job af. Ik heb dagen van 400km
                          En kan niet bij elke klant opladen. Dus zou ik tijdens mijn eerst contact met de klant al moeten vragen of ik mijn auto kan en mag opladen bij heb en het zo in mijne agenda plannen dat ik zo rond kom Dan moeten ze hier op het werk nog ne planner bij aannemen

                          Ik blijf erbij, effectief 700km en opladen in 45min zou de ideale wagen zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Zo te zien aan de Noorse prijs, het zal wel tussen 40 en 43.000 euro's zijn... dat is bijna de prijs van twee Golfkes ! Nog veel geld voor dat segment. De eerste Ampera van Chevrolet was specialer qua vorm, en iets groter. Er rijdt er een al een paar jaren hier in de buurt, is deze van de dealer... idem voor de Leaf die hier ook rondtoert... de derde is de Zoë van de watermaatschappij . Jan met de pet is niet klaar om zijn zuur verdiende centen in een dergelijke wagen te steken, iedereen vraagt zich af wie later zo zot zal zijn om een een elektrische wagen met afgeleefde batterijen te overnemen. Hoe lang dit niet duidelijk is blijf ik er van af.

                            Comment


                            • #15
                              Er zijn nog te veel hindernissen:
                              1. Aankoopprijs die toch wel een pak boven die van ne fossiele is
                              2. Wat met electricitietsprijzen in de toekomst?
                              3. Wat met de herverkoopwaarde van de auto? Want die batterijen blijven ook niet optimaal. En ze na bv 8 jaar vervangen kost een veelvoud van hetgeen de wagen dan nog waard is.

                              Comment


                              • #16
                                Er rijden hier bij mij (in de Westhoek, platteland) al minstens drie elektrische auto's rond in een straal van 2km. Een realistische range van 350km is al heel erg haalbaar van de meesten. Ook qua looks is dit ok, ziet er toch helemaal niet spacey uit???

                                Alleen die prijs hé... Als dit rond de 25-30.000 zou kunnen draaien, dan heb je een verkoopstopper in z'n segment. Alleen zal die prijs pas dalen zodra de volumes stijgen...
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • #17
                                  Hier binnen een straal van 500m 4 Teslas.
                                  Bij één gezin nu zelfs een model S en een model X.
                                  En Teslas zie je echt wel dagelijks zodra je een paar tiental kilometer rondrijdt. Ze worden zeker even intensief gebruikt als een andere wagen en voor voldoende afstanden, anders zag je ze minder op de snelweg.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Er rijden hier bij mij (in de Westhoek, platteland) al minstens drie elektrische auto's rond in een straal van 2km. Een realistische range van 350km is al heel erg haalbaar van de meesten. Ook qua looks is dit ok, ziet er toch helemaal niet spacey uit???

                                    Alleen die prijs hé... Als dit rond de 25-30.000 zou kunnen draaien, dan heb je een verkoopstopper in z'n segment. Alleen zal die prijs pas dalen zodra de volumes stijgen...
                                    Een Nissan Leaf heb je toch voor die prijs.
                                    Dan zijn er nog wel enkele, maar die zijn al wat kleiner (Renault Zoe, VW UP, ...)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      Hier binnen een straal van 500m 4 Teslas.
                                      Bij één gezin nu zelfs een model S en een model X.
                                      En Teslas zie je echt wel dagelijks zodra je een paar tiental kilometer rondrijdt. Ze worden zeker even intensief gebruikt als een andere wagen en voor voldoende afstanden, anders zag je ze minder op de snelweg.
                                      Ik zie tegenwoordig ook wel heel wat Tesla's rondrijden.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Een Nissan Leaf heb je toch voor die prijs.
                                        Dan zijn er nog wel enkele, maar die zijn al wat kleiner (Renault Zoe, VW UP, ...)
                                        Klopt, maar die halen bijlange die range niet.

                                        Eerste elektrische gezinswagen met
                                        1. goeie looks
                                        2.effectieve range van 350+ km
                                        3. à 25-30.000 euro

                                        is volgens mij een verkoopstopper.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X