Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Ampera-e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Elke regering, hoe progressief dan ook, heeft je centjes nodig... de politiekers doen niet van ze willen of beloven, ze doen wat mogelijk is, op het ogenblik dat ze de heft overnemen. En dat is noodzakelijkerwijze in de verlenging van wat hun voorgangers gedaan hebben. Enkel een volksrevolutie kan feller doen veranderen, maar meestal is het dan erger dan vroeger...

    Comment


    • #42
      NU even geen zin om de bronnen op t ezoeken, maar er is al voldoende onderzoek gedaan. Als iedereen morgen elektrisch rijdt (personenwagens), is er ongeveer 20% meer elektriciteit nodig wereldwijd. Op zich is dat niet onoverkomelijk.

      Geef de miljarden subsidies voor de fossiele brandstoffen gewoon naar ecologischer alternatieven. Het is een kwestie van willen. En momenteel willen er nog niet genoeg overheden.

      "Fossiele brandstofbedrijven genieten dit jaar wereldwijd van 5,3 triljoen dollar overheidssteun. Dat is 6,5 procent van het mondiale bruto nationaal product en meer dan alle overheden ter wereld samen besteden aan gezondheidszorg." - hln

      http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...eidszorg.dhtml

      En hier nog wat leesvoer: Hoe belachelijk is heel die turteltaks en de uithaal naar subsidies voor groene energie. Want alhoewel fossiele brandstoffen al vele decennia lang ontgonnen worden, moeten die blijkbaar wereldwijd 12 keer zo veel subsidies krijgen als groene energie... It's a sad sad planet...

      Last edited by Hayes; 29/04/2017, 18:27.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • #43
        met het huidige systeem worden niet alle kosten aangerekend aan de gebruiker: Die effecten zijn er wel, zij het op lange termijn, maar die worden netjes doorgeschoven naar de volgende generaties of verdwijnen nu gewoon in de al even ondoorzichtige kosten van de sociale zekerheid.
        Fijn stof pollutie kost Europa gemiddeld 230 miljard euro per jaar, netjes betaalt door de sociale zekerheid.
        De kostprijs van global warming loopt elk jaar op. Het Groenlandse ijs is nu al een vogel voor de kat, net als een deel van het ijs op Antartica. Dat levert op termijn voor de kuststreken problemen op die veel geld gaan kosten om op te lossen.
        We betalen nu te weinig voor energie en we gaan er dan ook bijzonder slordig mee om.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #44
          Et is toch iets fundamenteel mis is met de productie van full electrische wagens : de meeste constructeurs beginnen met zeer dure modellen, die maar een klein deel uitmaken van de markt en nooit representatief zullen zijn van onze wagenpark. Het lijkt of het enkel R&D is en dat ze verder de kat uit de boom kijken. Kleine en middelgrote modellen kunnen op de vingers van een hand geteld worden, en wij mogen niet zeggen dat het een razend commercieel sukses is.
          En laat ons zwijgen van de hybridevarianten, deze zijn vlakaf afgestemd op het bekomen van subsidies en fiscale voordelen, terwijl ze duidelijk hun meeste kilometers afleggen op fossiele brandstoffen.
          Last edited by guyugy; 30/04/2017, 12:28.

          Comment


          • #45
            ik denk dat er bij heel wat constructeurs verschillende modellen in de pipe line zitten en die we de komende jaren op de markt zullen zien verschijnen
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #46
              Is toch ook logisch dat men begint met dure wagens, aangezien het nog niet mogelijk is een goedkope elektrische wagen te maken. Bij duurdere wagens zit er een hogere marge op, dus is het makkelijker een (duurdere) elektrische wagen te ontwerpen die iets-of-wat kan concurreren met gelijkgeprijsde wagens.

              Een E-up heeft een vanafprijs van zo'n 27000 euro. Kan qua prijs niet echt concurreren met de niet-electrische alternatieven.

              Comment


              • #47
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Is toch ook logisch dat men begint met dure wagens, aangezien het nog niet mogelijk is een goedkope elektrische wagen te maken. Bij duurdere wagens zit er een hogere marge op, dus is het makkelijker een (duurdere) elektrische wagen te ontwerpen die iets-of-wat kan concurreren met gelijkgeprijsde wagens.

                  Een E-up heeft een vanafprijs van zo'n 27000 euro. Kan qua prijs niet echt concurreren met de niet-electrische alternatieven.
                  ik ga akkoord, maar de wijze waarop er nu gesubsidieerd wordt dus scheef getrokken : waarom niet enkel het prijsverschil kleiner te maken voor de kleinere modellen die dan binnen bereik zouden worden voor een groter publiek ? Te logisch zeker ?

                  Comment


                  • #49
                    Binnenkort gaan ze hem mss Citroën Ampère noemen

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Et is toch iets fundamenteel mis is met de productie van full electrische wagens : de meeste constructeurs beginnen met zeer dure modellen, die maar een klein deel uitmaken van de markt en nooit representatief zullen zijn van onze wagenpark. Het lijkt of het enkel R&D is en dat ze verder de kat uit de boom kijken. Kleine en middelgrote modellen kunnen op de vingers van een hand geteld worden, en wij mogen niet zeggen dat het een razend commercieel sukses is.
                      En laat ons zwijgen van de hybridevarianten, deze zijn vlakaf afgestemd op het bekomen van subsidies en fiscale voordelen, terwijl ze duidelijk hun meeste kilometers afleggen op fossiele brandstoffen.
                      Dat is toch normaal? Een mobiele telefoon was 25 jaar geleden een peperduur geval ter grootte van een prefab-bouwsteen. Dat peperdure geval, en zijn rijke koper, hebben wel mee de ontwikkelingskosten betaald die tot de huidige smartphones geleid hebben.

                      Comment


                      • #51
                        Rij-impressie: OPEL AMPERA-E
                        KLAAR VOOR DE KOPPOSITIE?

                        Op het eerste gezicht heeft de Opel Ampera-e de beste papieren van alle compacte elektrische auto’s van het moment. Nu we weten wat hij kost en hoe hij rijdt, kunnen we de balans opmaken. Hoe scoort Opels EV nu echt ten opzichte van z’n concurrenten.

                        De eerste Ampera-e's die begin juli bij de Nederlandse Opel-dealers staan, zijn bestickerd met de trotse opdruk 520 km!. En dat terwijl hij hooguit 520 kilometer op één acculading haalt wanneer je die afstand rijdend achter een landbouwtrekker aflegt. Of in een laboratorium, want met dank aan de NEDC-meetmethode moeten we dat cijfer met een flinke korrel zout nemen. Maar toch: realistisch gezien redt de Opel ongeveer 380 kilometer en daarmee pakt hij temidden van zijn prijsgenoten zeker de koppositie.

                        Hoewel rijbereik een belangrijk argument vormt bij de keuze voor een EV, is het cijfer zeker niet zaligmakend. Veel tegenstrevers zijn bovendien nieuw of onlangs opgewaardeerd, zodat Opel meer op tafel moet leggen om de koning der betaalbare elektro-auto's te worden. We moeten de Ampera-e trouwens niet zien als concurrent van de Tesla Model 3. Die Amerikaanse sedan komt hoger in de markt (rond € 55.000), terwijl Opel zich vooral richt op auto's als de Hyundai Ioniq Electric, de VW e-Golf en de Renault Zoe. Met een vanafprijs van € 41.000 schuurt de Duitser wel tegen de bovenkant van dat segment aan.


                        Serieus snel
                        Zijn hogere prijs maakt de Ampera-e grotendeels goed met zijn techniek. Het grotere accupakket is een belangrijke troef; de 288 lithium-ioncellen met een capaciteit van 60 kWh, die netjes in de bodem van de auto zitten, helpen de Opel aan zijn actieradius maar maken ook indrukwekkende prestaties mogelijk. Opel rept over 'een motorfiets-achtige ervaring' bij tussensprints van 80 naar 120 km/h, maar dat is natuurlijk wat vergezocht. Rap is hij wel; met dank aan 150 kW/204 pk en 360 Nm klaart de EV dat klusje in 4,5 seconden, terwijl 0-100 km/h 7,3 seconden vergt. Serieus snel is de Ampera-e dus zeker. En ietwat oncomfortabel geveerd ook. Rijklaar weegt hij bijna 1.700 kilo (waarvan 430 kilo aan accu's) en dat gewicht drukt met overtuiging op de veren en dempers, die regelmatig moeite hebben met het verwerken van oneffenheden. Soms stuiter je echt over een drempel die in bijvoorbeeld een Ioniq EV of e-Golf beduidend soepeler zou zijn geabsorbeerd. Qua rijgedrag komt de Ampera eerder in de buurt van de Renault Zoe, die ook niet altijd overtuigt met volwassen raffinement. Het bochtengedrag is daarentegen zeer op orde: de Opel stuurt vol vertrouwen in en houdt – met dank aan het lage zwaartepunt – opvallend goed koers.

                        Bijzonder is hoe je de snelheid weer uit de reis kunt halen: met de automaatpook in D regenereert de motor relatief weinig energie zodra je het stroompedaal loslaat; de auto rolt dan rustig uit. Trek de pook nog een keertje naar achteren en je selecteert de L-modus; de Ampera-e remt dan sterker op zijn elektromotor af, die de vrijkomende energie weer opslaat in de accu's. Ga je voor maximale efficiëntie, kun je ook nog extra remmen met een flippertje links achter het stuurwiel. Daarmee geeft de elektromotor nog meer remkracht en kun je door het verkeer zonder het rempedaal aan te raken. Dat zogenoemde one pedal driving bespaart energie en vergroot de actieradius. Het is niet mogelijk om diverse 'remstanden' te selecteren (zoals bijvoorbeeld in de Ioniq Electric) en deze manier van rijden vergt wat gewenning. Maar al snel rem je inderdaad soepel mee met je linkerhand.


                        Volop vier procent
                        Rond september levert Opel de eerste Ampera-e's aan Nederlandse klanten, die dit jaar alleen de keuze hebben uit een rijker aangeklede introductieversie. Die Launch Executive heeft (naast de standaard 50kW-snellaadmogelijkheid en een extra kabel voor openbare laadpalen) onder meer leren bekleding, verwarmbare stoelen, een geavanceerde parkeerhulp, 17-inch lichtmetalen wielen en een beter geluidssysteem.

                        De mensen kiezen namelijk een prima elektrisch compromis: er zijn zeker ruimere en beter rijdende opties op de markt, maar Opel biedt wel degelijk een relatief praktische EV met een prima inzetbaarheid, een fris uiterlijk en goede standaarduitrusting. En hoewel 380 kilometer actieradius ook weer niet moet worden gezien als de heilige graal van elektrisch rijden, is het – naast de prestaties – wel het voornaamste aankoopargument.

                        OORDEEL

                        • +Goede prestaties, dito actieradius
                        • +Relatief praktisch, voldoende ruim
                        • -(Veer-)comfort onderstel kan beter
                        • -Vooral voor zakelijk gebruik, te duur voor privérijders









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52










                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Op een of andere manier zullen die accijnzen moeten gecompenseerd worden.
                            Dat wordt rekeningrijden.
                            En als je bij benzine of diesel blijft betaal je dan dubbel.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                              Toch al beter dan een i3

                              Maar je hebt gelijk, waarom moet dat altijd zo "spacey" zijn??
                              Idd.. De vorige Ampera/Volt ter vergelijking:




                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment


                              • #55
                                Dat vond ik eigenlijk nog wel een mooie auto.
                                Alleen het feit dat die geen fatsoenlijke hoedenplank had en die prul als afscheiding tussen de twee zetels achteraan en de kofferruimte.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Elke regering, hoe progressief dan ook, heeft je centjes nodig... de politiekers doen niet van ze willen of beloven, ze doen wat mogelijk is, op het ogenblik dat ze de heft overnemen. En dat is noodzakelijkerwijze in de verlenging van wat hun voorgangers gedaan hebben. Enkel een volksrevolutie kan feller doen veranderen, maar meestal is het dan erger dan vroeger...
                                  Ze kunnen de belasting toch gewoon heffen met een km vergoeding? Dus voor een EV km vergoeding en voor een ICE km vergoeding en accijnzen. Dit zou veel mensen ook sneller doen overschakelen.

                                  Comment


                                  • #57




                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ouders waren in Nederland hier eens naar gaan kijken. Rijdt zeer aangenaam, want elektrisch. Maar afwerking trekt op niets, zetels zitten slecht en is echt zeer beperkt in ruimte.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X