Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand enig idee wanneer de nieuwe Touring komt?

    En tot wanneer de huidige 5 Touring nog kan besteld worden?

    Ik mag vanaf mei een nieuwe leaser bestellen en ik hoop dat ik de huidige Touring dan nog kan bestellen, want de nieuwe is toch een pak duurder en valt daardoor zo goed als zeker (ruim) boven mijn budget...

    Comment


    • De nieuwe touring zal volgens mijn dealer te bestellen zijn vanaf januari. Dan ook te bekijken in de prive ruimte van bmw op het autosalon.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

        58k en counting op mijn N55 (waar de enkele issues van de N54 zijn uitgehaald), geen enkel probleem gehad. Een zalige en betrouwbare motor. Maar jij hebt er vast meer ervaring mee dat je het beter weet
        Zowel de F80 heeft als basis het N55 blok, net zoals de M2... Zegt genoeg imo.
        Hier 103K en counting met de N55, zero problems (touch wood), sp(r)int nog steeds even zijdezacht en het onderhoud kost niet meer dan een doorsnee diesel. Zonder twijfel de beste motor in zijn categorie, en als je ziet hoe tegenwoordig alles wat sportief poogt te zijn een geblazen 6-cilinder wordt dan is het duidelijk dat BMW primus inter pares is (alleen al omdat het een lijn en geen V motor is). De N54 had zijn issues, maar deze generaties zijn m.i. rock solid.

        Zelf begin ik deze G30 nu toch weer te overwegen. Uiteindelijk is dit de enige wagen die je (mits met M pakket aangekleed) kan laten doorgaan voor een 520d, terwijl hij in 'zuivere' 540i berline vorm (geen xDrive, zonder het utilitaire en het gewicht van de break, en met de gewichtsbesparing van deze generatie) de enige in deze klasse (met alle luxe en semi-prestige die er bij hoort) is die nog echt kan pretenderen een sportief hart te hebben te zijn (OK, de Jaguar XF ook, maar dat is financiële zelfmoord). Ik hoor/lees wel dat zaken als Adaptive Drive en Integral Steering, die natuurlijk op alle testmodellen zitten, een artificieel gevoel geven. Doet me heel erg hard denken aan de kritiek op de 997 eens die met allerlei stabilisatoren e.d. uitgerust was - het maakt de wagen in de procenten beter, maar je verliest de intuitieve connectie. Vraag is dus of/wanneer BMW hier in Belgie een 'plain' 540i (geen Adaptive Drive, geen Integral Steering, idealiter wel DCC) te testrijden zal hebben. Dan zou het toch een mooie upgrade zijn voor mijn huidige...

        Wel spijtig dat M pack niet met Glaciersilber kan .
        Last edited by ; 01/12/2016, 00:15.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
          Iemand enig idee wanneer de nieuwe Touring komt?

          En tot wanneer de huidige 5 Touring nog kan besteld worden?

          Ik mag vanaf mei een nieuwe leaser bestellen en ik hoop dat ik de huidige Touring dan nog kan bestellen, want de nieuwe is toch een pak duurder en valt daardoor zo goed als zeker (ruim) boven mijn budget...
          Hieronder nog de laatste spypics :



          freude am fahren

          Comment


          • Nieuws over de toekomstige M5, hier ook maar bijzetten.

            Der neue BMW M5 kommt mit 630 PS, Allradantrieb und einem besonderen Feature. AUTO BILD hat neue Informationen zur Powerlimousine!

            Nach Mercedes-AMG konvertiert jetzt also auch BMW M zum Allradantrieb: Der neue M5 kommt erstmalig in der Modellgeschichte mit xDrive. Genau wie der Mercedes-AMG E 63 S bekommt die bayrische Powerlimousine einen Vierradantrieb verpasst. Bei rund 630 PS im BMW M5 sorgt der xDrive-Antrieb für mehr Traktion und somit vebesserte Beschleunigungswerte. Aber der Spaß soll nicht zu kurz kommen.
            Alle News zum BMW M5


            Laut bimmertoday.de soll der neue BMW M5 per Knopfdruck zum Driftauto mutieren. Ähnlich wie der Mercedes-AMG E 63 S, der über einen Driftmode verfügt, soll der M5 zwischen Allrad- und Hinterradantrieb wechseln können. Ein Knopfdruck soll genügen und der bekannte 4,4-Liter-V8-Biturbo treibt nur noch die Hinterräder des neuen 5er Topmodells an. Die Leistung im M5 der Baureihe F90 liegt bei rund 630 PS. Gleichzeitig sinkt das Gewicht der Power-Limo um etwa 70 bis 100 Kilogramm. Unter vier Sekunden für den Sprint auf 100 km/h gelten als gesetzt. Mit xDrive sind sogar 3,3 Sekunden denkbar. Der Topspeed dürfte bei über 310 km/h liegen. AUTO BILD rechnet mit der Vorstellung des neuen BMW M5 zwischen Ende 2017 und Anfang 2018. Die Erlkönige des neuen M5 drehen derweil schon fleißig Testrunden, mit ihrer grobschlächtigen Frontschürze machen sie allerdings noch einen improvisierten Eindruck.

            Impressie:



            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Xdrive zo moet dat .

              Comment


              • Zijn ze daar nu maar eerst achtergekomen?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • De diffuser in koetswerkkleur past NIET!! Hopelijk zijn dit gewoon renders en nog niet het officiële eindresultaat... En nu hopen dat er ook een Touringversie komt...
                  Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                  Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                  (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                  Comment


                  • mmmm niet echt top volgens deze review.... ? http://ww2.autoscout24.be/nl-be/test...e/7016/528292/
                    2014 BMW (F31) 335 d
                    2011 Mini One D
                    2007 Kawasaki ZX6R
                    1997 Honda VFR

                    1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                    1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                    Comment


                    • In afwachting van de nieuwe BMW M5, neemt deze M550i xDrive de honneurs aan de top van het gamma waar.

                      Natuurlijk krijgt de gloednieuwe G30-generatie van de BMW 5 Reeks weldra een topversie. En jawel, die krijgt opnieuw een M5-badge op de billen gekleefd. Maar in afwachting moeten we het met deze M550i xDrive doen, het voorlopige topmodel van het gamma. Die combineert een potente V8-biturbo en vierwielaandrijving met allerlei lekkers uit de M Performance-catalogus.
                      De door twee turbocompressoren ondersteunde en aan een achttrapsautomaat gehangen 4 liter-V8 ontwikkelt een vermogen van 462 pk en een maximaal koppel van 650 Nm, wat volstaat om de BMW M550i xDrive in 4 seconden rond van 0 naar 100 km/u te jagen. Om dat prestatiepotentieel beter te kunnen benutten, heeft BMW ook de ophanging, de stuurinrichting en de remmen onder handen genomen.









                      Comment


                      • In afwachting van de nieuwe BMW M5, neemt deze M550i xDrive de honneurs aan de top van het gamma waar.

                        Natuurlijk krijgt de gloednieuwe G30-generatie van de BMW 5 Reeks weldra een topversie. En jawel, die krijgt opnieuw een M5-badge op de billen gekleefd. Maar in afwachting moeten we het met deze M550i xDrive doen, het voorlopige topmodel van het gamma. Die combineert een potente V8-biturbo en vierwielaandrijving met allerlei lekkers uit de M Performance-catalogus.
                        De door twee turbocompressoren ondersteunde en aan een achttrapsautomaat gehangen 4 liter-V8 ontwikkelt een vermogen van 462 pk en een maximaal koppel van 650 Nm, wat volstaat om de BMW M550i xDrive in 4 seconden rond van 0 naar 100 km/u te jagen. Om dat prestatiepotentieel beter te kunnen benutten, heeft BMW ook de ophanging, de stuurinrichting en de remmen onder handen genomen.









                        Comment


                        • In afwachting van de nieuwe BMW M5, neemt deze M550i xDrive de honneurs aan de top van het gamma waar.

                          Natuurlijk krijgt de gloednieuwe G30-generatie van de BMW 5 Reeks weldra een topversie. En jawel, die krijgt opnieuw een M5-badge op de billen gekleefd. Maar in afwachting moeten we het met deze M550i xDrive doen, het voorlopige topmodel van het gamma. Die combineert een potente V8-biturbo en vierwielaandrijving met allerlei lekkers uit de M Performance-catalogus.
                          De door twee turbocompressoren ondersteunde en aan een achttrapsautomaat gehangen 4 liter-V8 ontwikkelt een vermogen van 462 pk en een maximaal koppel van 650 Nm, wat volstaat om de BMW M550i xDrive in 4 seconden rond van 0 naar 100 km/u te jagen. Om dat prestatiepotentieel beter te kunnen benutten, heeft BMW ook de ophanging, de stuurinrichting en de remmen onder handen genomen.









                          Comment


                          • In afwachting van de nieuwe BMW M5, neemt deze M550i xDrive de honneurs aan de top van het gamma waar.

                            Natuurlijk krijgt de gloednieuwe G30-generatie van de BMW 5 Reeks weldra een topversie. En jawel, die krijgt opnieuw een M5-badge op de billen gekleefd. Maar in afwachting moeten we het met deze M550i xDrive doen, het voorlopige topmodel van het gamma. Die combineert een potente V8-biturbo en vierwielaandrijving met allerlei lekkers uit de M Performance-catalogus.
                            De door twee turbocompressoren ondersteunde en aan een achttrapsautomaat gehangen 4 liter-V8 ontwikkelt een vermogen van 462 pk en een maximaal koppel van 650 Nm, wat volstaat om de BMW M550i xDrive in 4 seconden rond van 0 naar 100 km/u te jagen. Om dat prestatiepotentieel beter te kunnen benutten, heeft BMW ook de ophanging, de stuurinrichting en de remmen onder handen genomen.









                            Comment


                            • In afwachting van de nieuwe BMW M5, neemt deze M550i xDrive de honneurs aan de top van het gamma waar.

                              Natuurlijk krijgt de gloednieuwe G30-generatie van de BMW 5 Reeks weldra een topversie. En jawel, die krijgt opnieuw een M5-badge op de billen gekleefd. Maar in afwachting moeten we het met deze M550i xDrive doen, het voorlopige topmodel van het gamma. Die combineert een potente V8-biturbo en vierwielaandrijving met allerlei lekkers uit de M Performance-catalogus.
                              De door twee turbocompressoren ondersteunde en aan een achttrapsautomaat gehangen 4 liter-V8 ontwikkelt een vermogen van 462 pk en een maximaal koppel van 650 Nm, wat volstaat om de BMW M550i xDrive in 4 seconden rond van 0 naar 100 km/u te jagen. Om dat prestatiepotentieel beter te kunnen benutten, heeft BMW ook de ophanging, de stuurinrichting en de remmen onder handen genomen.









                              Comment


                              • Bleef dus hangen, heb maar een keer geklikt op Post

                                Comment


                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • In Detroit:











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Heb hem ondertss ook real life gezien maar is niet mijn ding . F10 is veel knapper.

                                      Comment


                                      • Ik vind hem anders wel knap!
                                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                        Comment


                                        • Iemand foto's van de kofferruimte van de 530e?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X