Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wicked! enige reden waarom je de M5 boven deze zou kiezen is imo voor de optie om xdrive uit te schakelen en op achterwielaandrijving te rijden. BMW heeft dat mooi afgekeken van amg :p
    lets have some more member berries

Comment

• Trek de zekeringen uit dan is je xdrive ook rwd . https://www.youtube.com/watch?v=kPh8SewWnpA

Comment

• Een acht cilinder die versterkt wordt met speakers... Ieder zijn ding maar ik zou mij marginaal voelen om er zo mee rond te rijden.

Comment

• Idd marginaal, zou ik nog niet dood in willen gevonden worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
            Een acht cilinder die versterkt wordt met speakers... Ieder zijn ding maar ik zou mij marginaal voelen om er zo mee rond te rijden.
            Wie laat de keuze van een auto bepalen hoe hij zich voelt... leven en laten leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Idd marginaal, zou ik nog niet dood in willen gevonden worden.
              De kans is groot dat je in een v8 de grond in gaat... al dan niet met speakers. oud ijzer, batterij,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

De kans is groot dat je in een v8 de grond in gaat... al dan niet met speakers. oud ijzer, batterij,...
                ik begrijp niet wat je bedoelt, maar in elk geval, mijn opmerking was ironisch.
                Of heb je 't over zoiets?

Comment

• In elk geval, 520i, 530i, 530e, 540i, M550i, ze mogen het allemaal voor mijn deur komen zetten. Misschien zelfs nen M550d maar daar moet ik toch nog eens over slapen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    In elk geval, 520i, 530i, 530e, 540i, M550i, ze mogen het allemaal voor mijn deur komen zetten. Misschien zelfs nen M550d maar daar moet ik toch nog eens over slapen.
                    Toch leuk, al die ironie op het net.

Comment

• Rij-impressie: BMW 530E IPERFORMANCE

Van het ene uiterste naar het andere: na de ongegeneerde feestrit met de M550i volgt een verstandige en milieubewuste trip met de nieuwe hybride uit de 5-serie, de 530e.

De tijden dat de verkoopstatistieken werden bepaald door de bijtellingspercentages liggen gelukkig achter ons. Alle mooie groene praatjes ten spijt: het ging de consument uiteindelijk om de laagste bijtelling en daardoor groeide de boel behoorlijk scheef. Want 'groen' op papier is niet hetzelfde als schoon in de praktijk. BMW ging met de vorige 5-serie op de hybridetoer en noemde deze ActiveHybrid. Met een zescilinder en een CO2- uitstoot van 149 g/km ook toen (2012-2016) al niet interessant voor zakelijke bijtellers.

Stug

BMW's nieuwe hybride 5-serie, de 530e iPerformance, heeft een stekker en is zodoende een plug-in hybride. De zespitter is vervangen door een viercilinder en de gemiddelde CO2-uitstoot daalde tot 44 g/km.

Waar de 530e het verschil maakt ten opzichte van zijn collega's die louter fossiele brandstoffen verstoken: je kunt er (maximaal) 50 kilometer volledig elektrisch mee rijden. Zelfs tot een snelheid van 140 km/h. Wie een beperkt aantal woon-werkkilometers maakt, kan alles dus in principe elektrisch doen, zonder een druppel benzine te gebruiken. Wie meer meters maakt of serieuze (inhaal)prestaties verlangt, krijgt bijna ongemerkt assistentie van de benzinemotor. Die krachtbron verraadt zich met een semi-sportieve grom, die bij constante snelheid mooi op de achtergrond blijft. De elektro-benzinecombi is goed voor bovengemiddeld vlotte versnelling; 0-100 vergt slechts 6,2 seconden en binnen no time staat de teller op 200 km/h. De batterijen liggen onder de achterbank, waardoor er meer gewicht op de achteras ligt dan normaal. Dat merk je bij snelle lastwissels, die de extra stevig afgestemde dempers niet kunnen maskeren. Die steviger demping is noodzakelijk om dezelfde rijdynamiek als de normale 5 te kunnen waarborgen, maar het maakt de auto er niet comfortabeler op. Eigenlijk zijn de dempers te stug.

De 530e ontpopt zich al met al niet als de fijnst rijdende 5-serie, maar het is wel met afstand de schoonste uit het gamma.

OORDEEL

• +Prima prestaties
                      • +Fijne aandrijflijn
                      • -Te stugge demping
                      • -Geen groot prijsvoordeel

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Buiten de taxen begrijp niet waarom een bmw liefhebber een hybride zou kopen, voor het verbruik moet je het al niet doen want hij weegt een stuk meer dan de gewone versie en je moet al echt als een slechtziende opa rijden om het verbruik lager te krijgen, wie een beetje sportief rijdt kan dus met een hybride geen lager verbruik halen. Kofferruimte verlies je veel plaats door die batterij, lelijke klap achter de wielkas, dus meer nadelen dan voordelen.

Comment

• ik ben niet akkoord, ik ben zeker BMW liefhebben en heb als daily een 330e. Aangezien ik vooral autosnelweg en rechte stukken steenweg heb naar het werk, heb ik geen nadeel van gewicht op het vlak van rijplezier. Qua verbruik zit ik rond de 5,5 wat sowieso beter is dan dat ik met een 325d zou verbruiken en dan rijd ik echt niet als een slechtziende opa, maar daar ging het me zelf niet om : het feit dat ik een benzine rijdt (en dus wat mij betreft mooier geluid), het feit dat als ik mijn wagen start in de garage en dat die geen lawaai maakt en op dat moment ook geen roet in de garage uitstoot, het koppel dat de elektromotor geeft, de auto geeft gewoon een heel ander gevoel....
                            Zou ik het kopen als mijn enige auto, neen, dan zou ik een 340i gekocht hebben, maar als je ook nog een weekend-plezierwagen om naar het werk mee te rijden : zalig : ik zou hem nu anderhalf jaar later zo opnieuw kopen...
                            Je kan voor elke auto tig aantal nadelen opsommen, net zo goed voor een ghibli, maar het gaat erom wat het gevoel is dat die wagen je geeft : en in de file, op electriek rustig voortgaan, dat geeft voor mij een luxe gevoel waar geen diesel ter wereld aan kan tippen
                            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                              ik ben niet akkoord, ik ben zeker BMW liefhebben en heb als daily een 330e. Aangezien ik vooral autosnelweg en rechte stukken steenweg heb naar het werk, heb ik geen nadeel van gewicht op het vlak van rijplezier. Qua verbruik zit ik rond de 5,5 wat sowieso beter is dan dat ik met een 325d zou verbruiken en dan rijd ik echt niet als een slechtziende opa, maar daar ging het me zelf niet om : het feit dat ik een benzine rijdt (en dus wat mij betreft mooier geluid), het feit dat als ik mijn wagen start in de garage en dat die geen lawaai maakt en op dat moment ook geen roet in de garage uitstoot, het koppel dat de elektromotor geeft, de auto geeft gewoon een heel ander gevoel....
                              Zou ik het kopen als mijn enige auto, neen, dan zou ik een 340i gekocht hebben, maar als je ook nog een weekend-plezierwagen om naar het werk mee te rijden : zalig : ik zou hem nu anderhalf jaar later zo opnieuw kopen...
                              Je kan voor elke auto tig aantal nadelen opsommen, net zo goed voor een ghibli, maar het gaat erom wat het gevoel is dat die wagen je geeft : en in de file, op electriek rustig voortgaan, dat geeft voor mij een luxe gevoel waar geen diesel ter wereld aan kan tippen
                              Ja ok, als je bijna uitsluitend autostrades doet. Bij mij bijna omgekeerd.

Comment

• Als je veel autostrades doet, dus veel lange afstanden, dan heb je gewoon weinig of niks aan de elektromotor. Het is net als je veel korte afstanden doet, en je tussen deze afstanden de tijd hebt om de batterijen weer op te laden, en je dus veel elektrisch kan rijden, dat je voordeel haalt uit de hybride techniek. Ik zeg wel, de fiscale voordelen buiten beschouwing gelaten. Als je veel snelwegen doet, kan je beter een Tesla kopen. Maar, dan moet je wel zien dat je er komt met de actieradius/vulstations.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• De tijd van warmrijden is gedaan.
                                  Als je met de 530e vertrekt en sportief rijdt gaat alles elektrisch tot op het moment dat je plankgas geeft, dan schiet de benzinemotor ijskoud volop belast in de toeren. Bij de Panamera en anderen is dat ook zo natuurlijk. Noodzakelijk kwaad van een transitietechniek?
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Warmrijden is overrated.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Warmrijden is overrated.
                                      Hmmmmm, ik rij altijd een auto warm alvorens sportief te rijden zit gewoon in m'n genen en volgens mij ook de enige manier om de motor niet te laten afzien.

Trouwens bij Amg zit er een apart instructieboekje bij waarop duidelijk nog eens de garantievoorwaarden bovengehaald worden en indien je een defecte motor hebt binnen garantieperiode volgt er bij Mercedes steeds een volledige uitlezing alvorens ze overgaan tot herstelling/vervanging en blijkt bij het uitlezen dat je te sportief gereden hebt (boven bepaalde toerentallen) bij een koude motor dan valt het niet meer binnen garantie. Bij de amg versies is er een apart menu op het dashboard waarin je de temperaturen kan volgen en bij een koude motor staan de cijfers in het blauw, eens hij opgewarmd is zijn ze wit en mag je voluit gaan met de banaan.

Comment

• Ik rij altijd de auto warm en doe ook steeds een cool down na een sportieve rit. ...

Comment

• Ik heb prijs laten maken voor een 540d dit voor de vervanging van onze huidige f11 530d. Ik ben er nog niet uit, terug een 530d maar deze keer met PPK of toch direct voor de 540d gaan ?

Comment

Working...
                                          X