Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een M pakket op een 316d of een M pakket op een 335d. Als de ene het niet waard is, dan is de andere dat ook niet. Voor de rest ben ik het helemaal eens met je uitleg.
    Niet volledig akkoord. Een 335D met M-pakket ziet er sportief uit en kan dit ook waarmaken.
    Bij een 316D ligt dit toch anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
      Niet volledig akkoord. Een 335D met M-pakket ziet er sportief uit en kan dit ook waarmaken.
      Bij een 316D ligt dit toch anders.
      En waar leg je de grens van wat nu wel, en wat nu precies niet sportief is? Sportief rijden is trouwens meer dan de putten uit de grond sleuren aan een verkeerslicht of snelle hernemingen te klokken.

Een M-pakket is vooral een optisch sportief ogend iets en heeft eigenlijk nagenoeg niets met de (echte) motorsportafdeling van BMW te maken, motorvermogen blijft immers ook gelijk of je dat pakketje nu wel of niet aanvinkt. En die sportzetel, die brede band en die strakkere ophanging, die kan ook extra plezier verschaffen in een 316d hoor. Ik vind dat je consequent moet zijn in dat '(anti-)m pakkettengedoe'. Oké dat je 't niet correct vindt dat de letter M misbruikt wordt en blablabla. Maar dan moet je die lijn doortrekken naar alle motorisaties, want er is maar één echte M van elk model. Ons allen gekend.

Comment

Juist... er is maar 1 M van elk model.
        Goede vriend van me heeft vrij dure A klasse gekocht. Heel veel opties en AMG pakket. Wel de lichtste motor. Ergens doet dit me hartzeer, hij kon voor die prijs een veel leukere motor hebben. Maar hij houdt nu eenmaal van het uiterlijke. Dus hij is content. Who cares in feite hee...

Comment

Een M pakket op een 316d of een M pakket op een 335d. Als de ene het niet waard is, dan is de andere dat ook niet. Voor de rest ben ik het helemaal eens met je uitleg.
          Een M235i zou toch meer "M" moeten zijn dan louter de optische zaken? Toch meer dan een 3 reeks met M pakket? Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Nee ik denk dat er meer achter zit iets tussenin gewoon en hardcore m

Comment

Volgens mij kan je een M235i net zo goed 235i met een M-pakket noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Nee, volkomen gelijk Intexor. Zou je de lijn inderdaad moeten doortrekken. Nu vind ik het feit dat er een mooi pakketje op staat zeker niet verkeerd hee. Zelfs op een 18D (hoewel ik dan liever in de motor zou investeren, maar da's ieder zijn keuze). Ik vind gewoon de benaming verkeerd. Zowel bij BMW als bij Mercedes. 325I Sport bvb zou beter zijn denk ik dan M325I (ik noem maar wat). Dan blijft M echt voorbehouden voor de specials in het gamma.
                Ik lig daar nu niet van wakker lol. T is dat de marketing goed loopt zo en dat een andere benaming commercieel minder zou opbrengen.
                Het is gewoon iets wat ik me afvroeg hoe het gekomen is dat die M nu overal opduikt (of AMG). Voor een niet merkkenner (zoals ik) is het soms verwarrend nu.

van het moment dat een merc een amg pack heeft kleven ze er in engeland al AMG op op de koffer en noemen ze die officieel vb C250 CDI AMG SPORTS...
                nog erger is met de befaamde 43 AMG's, toen ze nog de 450 AMG SPORTS waren en men contacteerde AMG voor een vraag of probleem zeiden die beleefd dat dat geen AMG maar een mercedes benz is.
                marketing ten top maar ze devalueren wel hun sport merk hiermee
                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                  en waar zitten de liefhebbers van de enige 6 in lijn, 540i ? Of zal het een basis 520d worden ?
                  Ongelooflijk dat bmw een nieuw model moet voorstellen met m pakket anders zien we nog minder verschil.
                  een 5 met m pakket ?
                  Wagen is maar anders tov voorganger in de opties die de meeste niet nemen !
                  Dus eenheidskoek bij audi, mercedes en nu bij bmw ! Liever voor dat geld, een echte .... M235i !

De voorgaande I6 turbo naften waren onbetrouwbare rommel . Hopelijk doet deze b58 het beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Juist... er is maar 1 M van elk model.
                    Goede vriend van me heeft vrij dure A klasse gekocht. Heel veel opties en AMG pakket. Wel de lichtste motor. Ergens doet dit me hartzeer, hij kon voor die prijs een veel leukere motor hebben. Maar hij houdt nu eenmaal van het uiterlijke. Dus hij is content. Who cares in feite hee...
                    Vroeger hadden m motoren, een andere cilinderinhoud... nu zijn het opgevoerde seriemodellen...
                    het verschil tussen een m3 en 340i zou miniem zijn op motorisch gebied.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                      Een M235i zou toch meer "M" moeten zijn dan louter de optische zaken? Toch meer dan een 3 reeks met M pakket? Of zie ik dat verkeerd?

heeft die geen M onderstel, TCU en ECU?
                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Vroeger hadden m motoren, een andere cilinderinhoud... nu zijn het opgevoerde seriemodellen...
                        het verschil tussen een m3 en 340i zou miniem zijn op motorisch gebied.
                        Heeft alles met die turbo toestanden te maken. Eenzelfde blok maken als basis voor een hoop verschillende vermogens, da's goedkoper hé.

Comment

Heeft alles met die turbo toestanden te maken. Eenzelfde blok maken als basis voor een hoop verschillende vermogens, da's goedkoper hé.
                          Maar een echte m zal.het nooit meer zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Maar een echte m zal.het nooit meer zijn...
                            Dat noemt evolutie.

Comment

Zeker geen lelijk beest

Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer hij mij aan een gekrompen G11/G12 doet denken (behalve de kont dan)... zelfs het interieur.
                              Last edited by ; 14/10/2016, 21:00.

Comment

Achteraan vind ik 'm zeker geslaagd.

Altijd mooie wegen met zalige vergezichten in die promofilmpjes, we kunnen er enkel maar van dromen in ons landje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                  Megaretesnel
                                  Toch iemand die weet wat een bmw moet zijn !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    De voorgaande I6 turbo naften waren onbetrouwbare rommel . Hopelijk doet deze b58 het beter
                                    58k en counting op mijn N55 (waar de enkele issues van de N54 zijn uitgehaald), geen enkel probleem gehad. Een zalige en betrouwbare motor. Maar jij hebt er vast meer ervaring mee dat je het beter weet
                                    Zowel de F80 heeft als basis het N55 blok, net zoals de M2... Zegt genoeg imo.
                                    Ik hoop alvast dat de B58 het even goed doet. Een totaal ander concept dat nog geen strepen heeft verdient.

Wat ik aan de G30 mooier vind, is de motorkap. De lijn tss bumper en motorkap bij een F10 is wat minder. Is verdwenen bij de G30.
                                    Last edited by order66; 14/10/2016, 23:46.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik vind hem prachtig met M pakket! Stijlvol, luxueus en toch sportief.

Het interieur had wel wat moderner mogen zijn. Die brede horizontale lijnen in het dashboard door de drukknoppen etc is ondertussen al wat oud. Dit had voor mij wat nieuwer mogen zijn.
                                      Een 5 serie van 5 jaar geleden ziet er hetzelfde uit qua interieur.

De buitenzijde daarentegen vind ik voldoende gewijzigd ten opzichte van het vorige model! Prachtig!
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Toch beetje teleurstelling. De F10 was vanaf dat je hem de eerste keer zag een must have, dat was echt wauauwww... Ik had de mijne al in Maart 2011. Bij deze heb ik dat gevoel niet. Ik zal de Ghibli niet wegdoen voor een 530E.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                          Toch beetje teleurstelling. De F10 was vanaf dat je hem de eerste keer zag een must have, dat was echt wauauwww... Ik had de mijne al in Maart 2011. Bij deze heb ik dat gevoel niet. Ik zal de Ghibli niet wegdoen voor een 530E.
                                          Oef, weer eentje minder ??
                                          Houd je ghibli maar !! Is een exclusievere verschijning!!
                                          Maar voor een lease 5 rijder te duur..

En waarom een 530e tov een ghibli plaatsen ? 540e of 540i...
                                          Met de 5 kan je je toch onopvallender verplaatsen...
                                          Zet een 516d tov een 540i, en voor velen is het gewoon een 5....

Hoe vallen de onderhoudsprijzen mee tov de bmw ? Veel duurder of gelijk ?
                                          Last edited by ; 16/10/2016, 09:25.

Comment

Working...
                                          X