Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Is die M voor de 235I iets speciaals?
    Marketing
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • #62
      Megaretesnel

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Is die M voor de 235I iets speciaals?
        Bewust weggelaten in mijn post
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #64
          Interieur is precies copy/paste f30.. hopelijk zijn de materialen wat beter ????


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Bewust weggelaten in mijn post
            Vroeger betekende die M nog iets hee

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Vroeger betekende die M nog iets hee
              Een M2 is een echte M zoals je een audi RS3 zou hebben.

              Een M235i is wel meer dan een M pakket en door de M divisie ontwikkeld, maar geen pure M. Beetje zoals een audi S3 dan.

              Niet dat je een audi en bmw kan vergelijken, maar kom als voorbeeld.

              Comment


              • #67
                S wordt bij Audi niet als 'sport' in de markt gezet (dat is RS) maar eerder als GT

                S-Line is een beetje als M-Pack bij BMW
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                  Een M2 is een echte M zoals je een audi RS3 zou hebben.
                  Idd, met als verschil met alle vorige M's dat voor de M2 geen compleet nieuwe motor werd ontwikkeld, maar een getunede N55 werd gebruikt.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • #69
                    Dat M logo voor die 235i is zuivere marketing. Logootjes verkopen nu eenmaal, en dat weten ze bij BMW maar al te goed.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Logootjes verkopen nu eenmaal, en dat weten ze bij BMW maar al te goed.
                      Als ge 4 lijns 1998 cc's begint te badgen als 330i ...

                      Comment


                      • #71
                        Persoonlijk vind ik dat de M misbruikt wordt door de marketing jongens. M was altijd voorbehouden voor de sterkste speciaal ontwikkelde krachtbronnen. Een M3 was een machien, ooit belde er me ene (heel lang geleden) om een M 324 TD te kopen. In die tijd begon je te lachen, wie plakte er nu een M voor zijn diesel typebenaming. Nu bestaat het dus....

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Persoonlijk vind ik dat de M misbruikt wordt door de marketing jongens. M was altijd voorbehouden voor de sterkste speciaal ontwikkelde krachtbronnen. Een M3 was een machien, ooit belde er me ene (heel lang geleden) om een M 324 TD te kopen. In die tijd begon je te lachen, wie plakte er nu een M voor zijn diesel typebenaming. Nu bestaat het dus....
                          Dan moet je de lijn doortrekken naar ALLE merken die AMG pakketjes en S-linetjes verkopen. Of Citroën DS3 met dubbele uitlaten en (optische) diffusers

                          Een M pakket maakt van een F30 een knappe wagen, vind ik. Is hij daarom sneller? Absoluut niet, maar hij ziet er wel lekker agressief uit. Daarin doet bmw het nog steeds goed.

                          En niet elke 3 reeks met M pakketje is een 18d.

                          Comment


                          • #73
                            Nee, volkomen gelijk Intexor. Zou je de lijn inderdaad moeten doortrekken. Nu vind ik het feit dat er een mooi pakketje op staat zeker niet verkeerd hee. Zelfs op een 18D (hoewel ik dan liever in de motor zou investeren, maar da's ieder zijn keuze). Ik vind gewoon de benaming verkeerd. Zowel bij BMW als bij Mercedes. 325I Sport bvb zou beter zijn denk ik dan M325I (ik noem maar wat). Dan blijft M echt voorbehouden voor de specials in het gamma.
                            Ik lig daar nu niet van wakker lol. T is dat de marketing goed loopt zo en dat een andere benaming commercieel minder zou opbrengen.
                            Het is gewoon iets wat ik me afvroeg hoe het gekomen is dat die M nu overal opduikt (of AMG). Voor een niet merkkenner (zoals ik) is het soms verwarrend nu.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                              Dan moet je de lijn doortrekken naar ALLE merken die AMG pakketjes en S-linetjes verkopen. Of Citroën DS3 met dubbele uitlaten en (optische) diffusers

                              Een M pakket maakt van een F30 een knappe wagen, vind ik. Is hij daarom sneller? Absoluut niet, maar hij ziet er wel lekker agressief uit. Daarin doet bmw het nog steeds goed.

                              En niet elke 3 reeks met M pakketje is een 18d.
                              Een M pakket op een 316d of een M pakket op een 335d. Als de ene het niet waard is, dan is de andere dat ook niet. Voor de rest ben ik het helemaal eens met je uitleg.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Het is gewoon iets wat ik me afvroeg hoe het gekomen is dat die M nu overal opduikt (of AMG). Voor een niet merkkenner (zoals ik) is het soms verwarrend nu.
                                Nog eens, marketing.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                  Als ge 4 lijns 1998 cc's begint te badgen als 330i ...
                                  Dat is een andere discussie.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Nee, volkomen gelijk Intexor. Zou je de lijn inderdaad moeten doortrekken. Nu vind ik het feit dat er een mooi pakketje op staat zeker niet verkeerd hee. Zelfs op een 18D (hoewel ik dan liever in de motor zou investeren, maar da's ieder zijn keuze). Ik vind gewoon de benaming verkeerd. Zowel bij BMW als bij Mercedes. 325I Sport bvb zou beter zijn denk ik dan M325I (ik noem maar wat). Dan blijft M echt voorbehouden voor de specials in het gamma.
                                    Ik lig daar nu niet van wakker lol. T is dat de marketing goed loopt zo en dat een andere benaming commercieel minder zou opbrengen.
                                    Het is gewoon iets wat ik me afvroeg hoe het gekomen is dat die M nu overal opduikt (of AMG). Voor een niet merkkenner (zoals ik) is het soms verwarrend nu.

                                    Die verwarring is bewust hoor.
                                    Hoe meer mensen het gevoel hebben dat ze iets speciaals hebben (M pakket, Mxxx of MX), hoe meer marge dat kunnen nemen en mensen willen betalen. En omdat er toch nog onderscheid is leidt het zelfs niet tot het afhaken van de kopers van de hoogste reeksen, want zij blijven zich eigenaar van iets exclusief voelen. Dat trapje hoger telkens, onderscheidt je toch maar weer van de modellen voor het gepeupel :-) (idem verschil 63 en 65)

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tegenwoordig ben je exclusiever als je geen M, AMG of S-line sportpakket hebt
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        Tegenwoordig ben je exclusiever als je geen M, AMG of S-line sportpakket hebt
                                        Luxury Line, met al die alu accenten, vind ik ook wel mooi.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Is goed gespeeld door de boys van de marketing hee. Zal nu bij de nieuwe vijf ook weer erg moeilijk zijn de snelle van de gewonere versies te onderscheiden. Allé, voor mij toch

                                          Comment

                                          Working...
                                          X