Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Koppel stijgt wel van 560 tot 620Nm. Als je meer power wil dan moet je extra turbo('s) bestellen. ;-)

    Een 530d is meer dan krachtig genoeg. Ik overweeg om er terug eentje te kopen.
    Eigenlijk kom je met een 530d niets tekort, krachtig genoeg eigenlijk en met de koppeltoename bijna zo snel als de huidige 535d?

    Volgens onze daeler zou een 530d touring ergens een goede 70k kosten en een 540d een goede 75k als we even snel een vergelijkbare configuratie maken met onze huidige 530d touring met sportpakket en exclusief line plus

    Mijn intresse zou uitgaan voor een 540d, is dat nodig? Neen, maar ik ga in alle geval voldoende testijden of het verschil tussen een 530d en een 540d echt de moeite is.
    Wat ik ook nog zou overwegen is een PPK op een 530d, als ze deze tenminste nog gaan aanbieden in de toekomst....

    Comment


    • Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Best geen bmw meer kopen, is niets meer voor u!

        azijnpissers, kunnen best elders shoppen.
        Met powerbox gaan ze rond de 300+

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Met powerbox gaan ze rond de 300+
          Dat heb ik ook op het net gelezen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Met powerbox gaan ze rond de 300+
            Een 540d doet dat toch ook ?

            Comment


            • Bij de F10 was er een duidelijk verschil in karakter tussen een 530d en 535d, wat ik hier nog al eens heb gepost. Ik heb destijds beide gereden, en de 530d lag me meer, omdat deze brutaler is van karakter. Een 530d heeft maar 1 turbo die het koppel in 1x zeer brutaal loslaat, terwijl de 535d eerst een kleine turbo laat beginnen, en pas 1000 toeren later er een 2de bij laat komen. Een 535d heeft dan wel het voordeel van het vermogen langer aan te houden, en hoger in de toeren te gaan. Het is dan ook in die hoge toeren dat 'm die paar tienden van seconden moet halen. De 530d had ook een veel directere gasrespons, wat mij, op onze Belgische wegen meer bevalt. Ik zou zonder enige twijfel terug voor een 530d gaan.

              Dat het gene zever is wat ik vertel, post ik hier nogmaals de link naar een testartikel in de Auto Motor und Sport met een vergelijking tussen alle varianten F30 6cil. diesels.
              Den Dreiliter-Reihensechszylinder-Diesel bietet BMW im 5er von 258 bis 381 PS an, Alpina schickt ihn in einer eigenen Variante mit 350 PS ins Rennen. Lohnt sich der satte Aufpreis für die Durchzugs-Bullen, oder reicht etwa die deutlich günstigere Basisversion aus?


              Last edited by BMWMB; 22/10/2016, 23:49.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Trouwens, Auto Motor und Sport hebben de F10 730d ook al getest, en hebben een acceleratie gehaald van 0-100km/u in 5,9 seconden, terwijl BMW 6,1 opgeeft. Voor de 530d geven ze 5,7 seconden op (xDrive zelfs 5,4 seconden), dus dat zal dan 5,5 / 5,2 seconden worden. Een raket dus...
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Net wat met de configurator zitten spelen. Mijn eerste gevoel blijft: moeilijk om hier warm van te worden.

                  Het interieur zal vast hoogwaardig zijn, maar qua ontwerp vind ik het (momenteel) een stap achteruit tegenover de f10 - dat oogde 'massiever' (de brede middenconsole?) terwijl dit, zeker met het bovenop geplaatste scherm, eerder het interieur lijkt wat de volgende 3-reeks moet gaan krijgen (om toch nog een beetje mee te kunnen met de C en A4 die mijlen voorop liggen).

                  Aan de buitenkant krijg je dan weer een combinatie van 3- en 7-achtige elementen, maar hij is zijn eigen identiteit wat kwijt. Zeker in de configurator valt toch op dat de proporties achter liggen op de f10.

                  Als je dan ziet wat dit moet kosten, tjah... let op, ik zou nog altijd niet uitsluiten dit te overwegen als volgende, maar dan zou het moeten zijn dat de Touring esthetisch het gat wat dichtrijdt en de 540e de lat verlegt qua hybrides (met zoveel fiscaal voordeel dat de prijsfactor minder speelt). Maar een 530d staat op dit moment wat mij betreft onder een E350d, al moet die laatste wel dringend met de nieuwe 6-cilinder diesel en 4Matic aangeboden worden. En zelfs dat blijft het een eerder theoretische vergelijking want het is objectief gezien zeer moeilijk aan het worden om een 6-cilinder diesel te justifiëren als de staat zo graag je 540e/E350e wil sponsoren.

                  Comment


                  • En als we dan toch over esthetiek bezig zijn: dit zet nog meer in de verf hoe goed/coherent Volvo op dat gebied wel bezig is. Enkel spijtig van hun motorisaties - maar eens de T8 in de V90 ligt verwacht ik er daar toch erg veel van te zien (nog meer van de erg stoere Cross Country variant).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Bij de F10 was er een duidelijk verschil in karakter tussen een 530d en 535d, wat ik hier nog al eens heb gepost. Ik heb destijds beide gereden, en de 530d lag me meer, omdat deze brutaler is van karakter. Een 530d heeft maar 1 turbo die het koppel in 1x zeer brutaal loslaat, terwijl de 535d eerst een kleine turbo laat beginnen, en pas 1000 toeren later er een 2de bij laat komen. Een 535d heeft dan wel het voordeel van het vermogen langer aan te houden, en hoger in de toeren te gaan. Het is dan ook in die hoge toeren dat 'm die paar tienden van seconden moet halen. De 530d had ook een veel directere gasrespons, wat mij, op onze Belgische wegen meer bevalt. Ik zou zonder enige twijfel terug voor een 530d gaan.

                      Dat het gene zever is wat ik vertel, post ik hier nogmaals de link naar een testartikel in de Auto Motor und Sport met een vergelijking tussen alle varianten F30 6cil. diesels.
                      Den Dreiliter-Reihensechszylinder-Diesel bietet BMW im 5er von 258 bis 381 PS an, Alpina schickt ihn in einer eigenen Variante mit 350 PS ins Rennen. Lohnt sich der satte Aufpreis für die Durchzugs-Bullen, oder reicht etwa die deutlich günstigere Basisversion aus?


                      Eerlijk gezegd trek ik zelden door tot boven de 4000 toeren, als je de 530d tussen de 2500 en 3750 toeren houd gaan het snel hoor....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        30d 265pk vind ik maar een magere stijging t.o.v. de vorige 30d.
                        BMW is altijd voorzichtig met zijn waarden, 275 a 280 pk zal hij wel halen maar altijd minimum 265 pk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Trouwens, Auto Motor und Sport hebben de F10 730d ook al getest, en hebben een acceleratie gehaald van 0-100km/u in 5,9 seconden, terwijl BMW 6,1 opgeeft. Voor de 530d geven ze 5,7 seconden op (xDrive zelfs 5,4 seconden), dus dat zal dan 5,5 / 5,2 seconden worden. Een raket dus...
                          Dus een 530d is de auto die we moeten hebben! Een 540d zal zelden het verschil maken....?

                          Comment


                          • De 530d zal wss niet met manueel worden aangeboden?
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                            Comment


                            • 30d wordt in geen enkele wagen meer met manuele transmissie geleverd.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
                                30d wordt in geen enkele wagen meer met manuele transmissie geleverd.
                                Jammer, in de E60 gaf zo'n manuele 530d tonnen rijplezier
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
                                  30d wordt in geen enkele wagen meer met manuele transmissie geleverd.
                                  Logisch, dat is dan ook een prehistorisch iets.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Logisch, dat is dan ook een prehistorisch iets.
                                    Maar wel leuk rijden.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                      Maar wel leuk rijden.
                                      Spoel uw mond eens met javel!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                                        Dus een 530d is de auto die we moeten hebben! Een 540d zal zelden het verschil maken....?
                                        Dat is iets persoonlijks .Als je het kunt betalen de 540d . 540d gaat zeker het verschil maken hij heeft een pak meer vermogen . 30d ga je wel nog rwd kunnen krijgen maar de 40d is standaard xdrive. Nu ja wie wilt er nog rwd op een diesel met zoveel koppel en al zeker op een 5 . Niets zo fijn als snel vertrekken in alle weersomstandigheden .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                          Spoel uw mond eens met javel!

                                          Bij een ontzenuwing doen ze dat voor u.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X