Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik loop er ook niet warm voor, F10/11 deed me al weinig, en deze al evenmin.
    In deze klasse zou ik onmiddelijk voor de E gaan, en daarna de A6
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • Comment


      • Comment


        • G30 met Performance pakket is niet echt mis maar gemengde gevoelens.

          Comment


          • Konten vergelijken, oud en nieuw



            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Op het autosalon kon je de nieuwe 5 touring "achter de coulissen" al bezichtigen (een 520d touring met M-pack van 84k). Ik rijd met een F11 en had hoge verwachtingen, maar ik vond dat je echt wel grondig moet zoeken naar de verschillen, langs de buitenzijde (behalve de neus dan), maar vooral ook binnenin.

                Binnenin zit elk knopje op exact dezelfde plaats als in het uitgaande model en alles ziet er ongeveer exact hetzelfde uit (ok sommige knoppen zijn touch-sensitive ipv mechanische knoppen). Het opbergvak in de middenarmsteun heeft dezelfde, veel te kleine en onhandige vorm als in de F11, etc. Het navigatiesysteem is het enige wat anders qua concept is (zwevende touchscreen tablet ipv ingebouwd): maar een apart schermpje met de tellertjes achter het stuur en een tabletje "gekleefd" in het midden van het dashboard, is dat dan 7 jaar evolutie qua interieurconcept volgens BMW? Er zijn wel innovaties zoals "gesture control" om het radiovolume te regelen, maar dat zijn pure add-on gadgets en zulke zaken worden niet verder doorgetrokken in het interieurconcept door bijvoorbeeld (een van) die oubollige volumeknoppen weg te laten. Het is alsof BMW er zelf (nog) niet in gelooft.

                Als je net ervoor in een Mercedes E hebt gezeten met doorlopende schermen en ziet hoe daar qua concept alles geïntegreerd is en wat voor interieurfeer dat creëert, voelt het in de nieuwe 5 ineens allemaal wat gedateerd aan (en dat zeg ik met spijt in het hart). En ik was duidelijk niet de enige die dat vond, aan de commentaren die ik van omstaanders hoorde ("is dat nu een facelift of nieuw model?"). Zelfs een persoon van BMW stelde onomwonden "dat je de evolutie eigenlijk onderhuids moet zoeken, voornamelijk qua elektronica: deels autonoom rijden, auto laten inparkeren in te krappe plaatsen terwijl je buiten de auto staat (fantastisch... maar wat met de bestuurder van de auto die naast je geparkeerd staat?).

                Samengevat was het voor mij toch wel een ontgoocheling. Met de nieuwe 3 zou BMW qua design en algemeen concept een andere weg inslaan. Ik zou zeggen: niet twijfelen en gewoon doen, BMW!!
                Last edited by lexe; 02/02/2017, 02:01.

                Comment


                • Heeft ook te maken met het waardebehoud van de F10... Je kan niet iedereen gelukkig maken. En je kan alleen maar hopen dat ze er minder van kopen. Daarom alleen al is de E60 mooier...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Heel knap, die break. Maar wat trekt die hard op een opgeblazen 3-reeks...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Teveel een opgeblazen 3-reeks, vind ik. Weinig persoonlijkheid. Dashboard is precies een facelift.
                      Anyway, waarschijnlijk een schitterende kar, maar binnenkort weer op elke hoek van elke straat in tienvoud te zien in het grijs en op basis 17 duimers
                      Nog maar eens het bewijs dat de saaiste jobs in automotive tegenwoordig die van het designteam zijn bij elk van de Duitse heilige drievuldigheid.
                      We weten het Jef...

                      Comment


                      • Bij de BMW garage gevraagd of the plugin hybride in touring uitkomt. Voor 2017 geen release.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          We weten het Jef...
                          Ooops, sorry, wist niet dat ik het hier al eens had geplaatst bij de sedan. Honest
                          Geef toe, 't is toch waar hé

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                            Ooops, sorry, wist niet dat ik het hier al eens had geplaatst bij de sedan. Honest
                            Geef toe, 't is toch waar hé
                            Bij regelmatig herhalen, zal.je het zelf geloven.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Heeft ook te maken met het waardebehoud van de F10...
                              had je het gevoel dat een e60 toendertijd minder ging 2dehands dan een f10 owv van design



                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                had je het gevoel dat een e60 toendertijd minder ging 2dehands dan een f10 owv van design


                                Ze worden door menig zogenaamde liefhebbers toch stiefmoederlijk behandeld... maar een 530i/d m5 ea. e60 heeft toch iets extra...

                                Comment


                                • Ben nochtans BMW liefhebber maar als ik moest kiezen tussen de nieuwe 5 break en de nieuwe E-klasse zou ik het wel weten hoor, met AMG-pakket..njammie..

                                  Comment


                                  • BMW Bornem was de concurrentie aan het vergelijken. Op kop een 640D, dan, M550I, 540I, een S90T8 en een E220









                                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


                                    Comment


                                    • Amai een e220 staat op niveau van de rest... das een compliment voor de benz.

                                      Comment


                                      • Als ik ze voorbij ging viel mij wel iets op, de LEDs van de E zijn een pak fletser als de 5 en de S90. De 5 is dan nog eens een pak feller dan de S90.

                                        Stom klein detail, maar ik kick op felle lampjes

                                        Comment


                                        • Voor zover ik kan zien rijdt daar toch geen M550i tussen. Mogelijks ook geen 540i want die zwarte Luxury is een 520d/530d/530i met xdrive aan de uitlaten te zien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X